×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Земетресение от 3 по Рихтер е регистрирано тази нощ в Ню Йорк
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете


Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
Тази система позволява да караш с автопилот, който регулира скоростта, но днес предпазителят е вече пломбиран
01 Март 2023, Сряда, 17:20 ч.
Автор: Светлозария КИДЕРОВА

Нова наредба на Управителния акт внесе смут сред водачите на тежките машини

До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.

Какво значи това?

По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.

Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши  разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.

В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.

Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.

Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва. 

Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:

Така изглежда автоматичната защита на новите ни модерни ел. локомотиви

 




18
Коментара по темата
18.
До "Джони"
02.03.2023 08:42:02
3
6
Ех, Джони, ех, кретенче, не си се качвал на мотрисите на Сименс , в които има проход между кабината на машинистите и пътническите салони, голям, колкото да минеш и ти заедно с гегата си !
Да знaеш, селянина си остава селянин, дори и да се е качил на МПС с АBS,ESP, сензори за движение в лента, навигация, парктроник и радио....
17.
Тошо Тошев
02.03.2023 08:28:20
0
7
Единствените локомотиви при които работи тази система ETCS са на OBB
16.
Йордан Стоянов
02.03.2023 05:06:20
3
26
Не е ясно явно за читателите, външни на железницата какво се забранява неразумно и без основание..
Темпомата е в помощ на машиниста.. Без значение от профила, той ще поддържа в тесни граници зададената скорост - като устройството за бдиделност на локомотива не позволява на машиниста да отстъпи от мястото си за повече от няколко секунди и се задейства автоматично внезапно спиране на целия състав! -
Това е налично до 100км/ч... Допълнителната система за сигурност PZB/LZB разрешава това спокойствие да продължи до 130км/ч.. Това редуцира психическото напрежение у машиниста драстично. Имат да следят и наблюдават толкова други неща технически по влака и локомотива и попътните сигнали и състояние. Хора, животни по пътя камъни мъгла буря всичко е на машиниста на главата.. Разбира се, че могат да ги карат и ръчно по профил както винаги е било, но защо?.. Защо да са лишени от това спокойствие и удобство след като го има налично и работи безупречно. Няма сигнали за грешки при ползването нито инцидент, заради което да преустановят използването и до изясняване случая.. Чета коментар, че били се разсейвали и само кафе пиели.. Най се разсейват когато най бързо ще карат ли е логиката? Що за мислене е това? И кафе ли да не пият?.. Другия 'пулсаций по релсите.. били му нужни'.. Съвсем за различна осигурителна система
Другия не вярва че документа е истински
15.
Тц тц
01.03.2023 23:20:32
25
15
Днешните машинисти ако може от вкъщи с джойстика да управляват за по-безопасно.Някой правилно каза да благодарите за забраната,да не започнете в скоро време и вие да подскачате като колегите си в САЩ,където местните жп компании натискат да оставят по един машинист на композиция точно заради наличието на достатъчно системи за автономност.Отделно разстоянията в България са къси и в случая е налице смешен плач при положение,че са двама машинисти.И кое толкова го разсейва въпросния машинист,че не може да си поддържа скоростта?Или целия рев е,че трябва да работим вместо да си играем на телефона.
14.
От село
01.03.2023 22:23:29
1
12
Ами не знаете ли. че и спирачната система е изключена ?
13.
КОНЧИНА
01.03.2023 21:31:29
4
32
КОЙ ФАЛИРА БДЖ ОТ 30 ГОДИНИ?!МИ ТО Е ЯСНО ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ С ЛОБИТАТА СИ!НА КОЙ ПЛАЩАТ ЗА ДА ФАЛИРА БДЖ?!НА ДЕПУТАТИТЕ И ИМ ДАВАТ ДА ПРОЦЕНТ ОТ ОБОРОТИТЕ НА ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ИЛИ ДЕПУТАТИТЕ ДА ИМАТА ФИРМИ НА ЧУЖДИ ЛИЦА ЗА ПРЕВОЗИ КОЕТО Е ОЩЕ ПО-СТИМУЛИРАЩО ДА ФАЛИРА БДЖ И ДА ИМА ИЗДЪНКИ ТАМ!КОГАТО ИСКАШ НЕЩО ЧАСТНО ДА ВЪРВИ И ПЕЧЕЛИ ФАЛИРАШ ДЪРЖАВНОТО ИЛИ ГО ДЪРЖИШ НА ХИГИЕНЕН МИНИМУМ ЗАЩОТО БЕЗ НЕГО НЕМОЖЕ И ЩЕ ИМА ПРОБЛЕМИ!ПЪК И КАТО ВЪРВИ ДЪРЖАВНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ ИМАШ ЧОВЕК КОЙТО КОНТРОЛИРА МАСА ХОРА КОЙТО БАРАТ ОТ ДЪРЖАВНОТО ДРУЖЕСТВО НО ПЪК СА ВЕРНИ СЛУГИ!ИПО ТОЗИ НАЧИН Е СЪЗДАДЕНА ВСЯКА ЧАСТНА ФИРМА ПОКРИВАЩА ДЕЙНОСТА НА НЯКОЕ МИНИСТЕРСТВО!ВСЯКО МИНИСТЕРСТВО Е С ЧАСНО УПРАВЛЕНИЕ НО С ДЪРЖАВНИ ПАРИ!А ТАКА Е НАЙ-ЛЕСНО ЗА КОРУПЦИЯ!ПРАВИШ ЧАСТНА ДЪЖАВА СЪС СПОНСОРИ!БЮДЖЕТА НА ДЪРЖАВАТА Е ТРОХИТЕ КОЙТО ПАДАТ ОТ МАСАТА!ГРЯХ ИМАТЕ ГРЯХ ЩЕ ИМАТЕ И ТАМ КЪДЕТО БЯГАТЕ ДЕЦАТА ВИ ЩЕ СЕ СПЪВАТ!
12.
Бх
01.03.2023 21:19:49
4
20
Ако локомотива поддържа 100км/h, машиниста за останалите 30км/h на ръчно няма да се справи ли, ако познава профила. Слаб материяла бих казал! На старите Шкоди тази системa я няма и влаковете са карани 40г.с130км/h където е позволено.
11.
Джони
01.03.2023 21:04:12
5
26
до простото обяснение: Ами да изключим и ESP;ABS; сензорите за движение в лента, парктроника, навигацията, може и радиото, и как ще се бъзикат с кондукторките бе калпак, като м/у локомотива и вагоните няма пешеходна връзка.
10.
.
01.03.2023 20:59:37
1
14
Нещо лошо,което може да се случи - непременно някога ще се случи!
9.
Някой
01.03.2023 20:22:09
5
31
Управляват ни тоталния лаици.
8.
Я
01.03.2023 20:20:08
32
15
Вместо да плюете,по-добре благодарете на човека,който е наредил да се изключи.Това е поредния проект от,който са усвоени и присвоени много пари без да има значение дали работи.Питайте хората,които работят с това всеки ден,има ли смисъл от него и не е ли дори по-опасно за нашите условия.
7.
Само гадая
01.03.2023 19:18:56
2
34
Тя за да работи както трябва тази система, трябва до линията на определен интервал да има магнитни индуктори. Като гледах картата кои страни я ползват, България я няма в списъка и може би машинистите я ползват само като круз контрол което не е идеята точно.
6.
Дернев
01.03.2023 18:59:06
0
54
Както и да се погледне има нещо много тревожно. Дори тенденциозно във връзка с честите аварии в БДЖ. Трябва много сериозиозно разследване от външни експерти, включително и привличане от Сименс. БДЖ е все още в тъмната криминалогенна сфера. Всичко трябва да се гледа подлупа.
5.
Fes buk
01.03.2023 17:48:51
10
8
Da nesa okeje 4e neraboti sistemata
I toz xpucTo da e zape4Atal dokat sa oprai ?
4.
до 1
01.03.2023 17:45:49
4
67
Ами тогава да забранят на пилотите да летят на автопилот,щото се бъзикат със стюардесите
3.
Преди
01.03.2023 17:43:25
7
52
да пуснете статийката, защо не попитате управата на БДЖ защо се е стигнало до тази заповед ?
Едва ли е пусната за да може всички машинисти, барабар с товарите и пътниците да се пребият успешно !Разбира се, когато се пускат такива заповеди е добре да се посочи и мотива, но не е задължително и много пишман началници не се съобразяват !
2.
0987
01.03.2023 17:40:20
22
2
Tui e kopie na dokument
Mojei da e fal6ifikat koi go pokaza
To ako e nov vlak hepten nqma moite go exploatirate
1.
Простото обяснение
01.03.2023 17:37:42
54
28
може да е в това, че когато машинистите включат автоматичната защита и преминат на автопилот, считат, се отпускат и започват да се разсейват -пият кафенце, бъбрят помежду си , бъзикат се с кондукторките ....
Когато защитата е изключена, ще не ще трябва да управлява ръчно, а така ще вижда всичките семафори, разните му знаци и сигнали !
това , че щял да кара със 135 км/ч вместо със 130 са алабализми ...!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
След концерт в Царево: Васил Найденов си навлече гнева на велик композитор и остана без репертоар След концерт в Царево: Васил Найденов си навлече гнева на велик композитор и остана без репертоар Стефан Димитров му забрани да пее "Сбогом, моя любов",  „Там, след края на света“, „Болката отляво“, „Старата любов“, „На случайна гара“, „Седем пъти“ и много други Татуировка на врата издаде банда джебчийки от България, вилнели из Италия Татуировка на врата издаде банда джебчийки от България, вилнели из Италия Три жени с богато криминално досие обирали възрастни в супермаркети в Порденоне, Удине и Бергамо, разплетени са и връзки с нелегални фабрики за цигари под кравеферми Пожар избухна край пътя Слънчев бряг-Каблешково, вероятно заради изхвърлена цигара Пожар избухна край пътя Слънчев бряг-Каблешково, вероятно заради изхвърлена цигара Пет огнища само за ден, три от тях овладени навреме  Звездата от сериала „Шербет от боровинки“ е най-красивата жена в света за 2025 г. Звездата от сериала „Шербет от боровинки“ е най-красивата жена в света за 2025 г. Пет турски актриси влязоха в топ 10 на глобалната класация, в която освен красота се оценяват и влияние, и репутация Може ли да повярвате, че този чалга динозавър е на 73 години и разцепва дансинга Може ли да повярвате, че този чалга динозавър е на 73 години и разцепва дансинга Милко показа какво значи да си легенда – истинско шоу на живо Крадците напуснаха София и поеха към морето, има ли бум на обирите по Черноморието Крадците напуснаха София и поеха към морето, има ли бум на обирите по Черноморието Празните жилища в курортите стават лесна плячка, СДВР съветва: Уведомете съседите, подсигурете ключалките и не оставяйте имоти без надзор Хотелите по Южното Черноморие пълни до октомври, резервации валят и за 2026 г. Хотелите по Южното Черноморие пълни до октомври, резервации валят и за 2026 г. Въпреки лекия спад през юни, българските и чуждестранни туристи залагат на родното море – "all inclusive" остава най-търсената услуга Този известен бизнесмен е затънал в дългове Този известен бизнесмен е затънал в дългове 37-годишният предприемач и инфлуенсър, който стана по-популярен за обикновения зрител и като участник в кулинарното предаване Hell’s Kitchen Даниел Бачорски, призна в откровено интервю, че макар и да е начело на цял холдинг от печеливши фирми, е натоварен с банкови заеми за милиони левове Някои хотелиери намалиха цените с до 40 %, наистина ли е толкова слаб сезонът, говори експертът Някои хотелиери намалиха цените с до 40 %, наистина ли е толкова слаб сезонът, говори експертът В Слънчев бряг всичко е пълно, твърди Александър Александров 15 секунди мълчание за българския театър и актьорите, които се разделят с ДТ „Адриана Будевска“ 15 секунди мълчание за българския театър и актьорите, които се разделят с ДТ „Адриана Будевска“ Валери Еличов сподели, че в петък са извикали него и трима негови колеги, за да подпишат заповедите за прекратяване на трудовите си договори 
Арестуваха депутат в Украйна заради корупционен скандал с покупка на дронове Арестуваха депутат в Украйна заради корупционен скандал с покупка на дронове Започнало е и вътрешно разследване, заяви президентът Володимир Зеленски Българинът Петър Мирчев опита да продаде оръжия за 53 млн. евро на мексикански наркокартел Българинът Петър Мирчев опита да продаде оръжия за 53 млн. евро на мексикански наркокартел Той обаче не е преговарял с представители на "Халиско Нова Генерация", а с внедрени от американските служби „Сектор Г“ избухна срещу ръководството на ЦСКА „Сектор Г“ избухна срещу ръководството на ЦСКА Стига аматьорщина и посредственост, зоват организираните привърженици Емануела вече е дебела и стара, смятат чалга фенове Емануела вече е дебела и стара, смятат чалга фенове Други обаче застават плътно зад любимката си Как алчността провали сезона в наша съседка, където пържените картофи са 16 евро, магнитчето - 20 евро, а шезлонга - 200 евро Как алчността провали сезона в наша съседка, където пържените картофи са 16 евро, магнитчето - 20 евро, а шезлонга - 200 евро Мненията за провала на сезона циркулират – гражданите, които отдават апартаменти под наем, обвиняват ресторантьорите и държавните органи, те пък тях, а туристите – всички заедно Този аксесоар беше популярен през 90-те, но днес отново се върна на мода Този аксесоар беше популярен през 90-те, но днес отново се върна на мода Куп знаменитости, сред които пуерториканския рапър Bad Bunny, моделката Кайли Дженър и Риана, са били забелязани с подобно украшение Затварят ключова улица за ремонт за една година и половина Затварят ключова улица за ремонт за една година и половина Улицата е често използвана за връзка между ж.к. "Младост" и кварталите "Дървеница" и "Мусагеница". "Проф. Марко Семов" тръгва от бул."Климент Охридски" в "Дървеница" Маргинализираната ВМРО се разцепва заради обвинения за кражба на пари и злоупотреби Маргинализираната ВМРО се разцепва заради обвинения за кражба на пари и злоупотреби За партията обобщават, че е изпаднала до "маргинализиран субект, чиято единствена функция е да осигурява материално препитание на управляващата клика, контролираща приходите от имотите, завещани ни от нашите деди, твърдят опозиционерите Защо Партията забрани съдебния процес за смъртта на Паша Христова и какво се опитваше да скрие Защо Партията забрани съдебния процес за смъртта на Паша Христова и какво се опитваше да скрие През 2006 г. в медиите бяха оповестени засекретени документи по разследването на катастрофата и за първи път стана ясно каква е официалната версия за инцидента на летище София през 1971 г. – неправилно свързване на въжетата на елероните Нов съдия встъпи в длъжност в Окръжен съд – Бургас Нов съдия встъпи в длъжност в Окръжен съд – Бургас Магистратът е назначен с решение на протокол №23 от 15.07.2025 г. на Съдийската колегия на Висшия съдебен съвет.
Асен ВАСИЛЕВ Асен ВАСИЛЕВ Ако почнем да закриваме всеки орган на държавата, който не работи, трябва да закрием цялата държава Виц на деня Виц на деня Шерлок Холмс и д-р Уотсън се разминават с една мацка.
Холмс:
- Уотсън тая е без гащи.
- По какво разбра?
- Има пърхот по обувките.
Виц на деня Виц на деня - Муцка, какво стана с новият ти любовник?
- Гад! Изчезна и ме остави сама с мъжа ми!
- Това не е нищо! Моят любовник и мъжа ми изчезнаха заедно...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Регистрирани са случаи на нетипичен махмурлук: на сутринта ти се иска да се смееш, да пееш песни и просто да се радваш на живота!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори