×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете


Кой и защо нареди машинистите на БДЖ да изключат автоматичната защита на влаковете
Тази система позволява да караш с автопилот, който регулира скоростта, но днес предпазителят е вече пломбиран
01 Март 2023, Сряда, 17:20 ч.
Автор: Светлозария КИДЕРОВА

Нова наредба на Управителния акт внесе смут сред водачите на тежките машини

До редакцията на Флагман.бг бе изпратен сигнал от човек, работещ като машинист в „БДЖ-Пътнически превози“. Нова наредба, подписана от Управителния акт на дружеството, гласи, че се забранява използването на автоматичната защита на влаковете PZB/LZB.

Какво значи това?

По думите на нашия читател, новите електрически локомотиви на Сименс от тази серия, с които БДЖ се похвали преди около 2 години, разполагат с уникална система за сигурност - "автоматична защита на влака", която стопира надвишаването на позволената максимална скорост по време на движение.

Тази система ти позволява да караш с автопилот над 100 км/ч. до 130 км/ч., без нея трябва да караш влака ръчно при скорост над 100 км. Така има опасност да се превиши  разрешената максимална скорост, а когато е включената системата – тя не ти позволява. Осигурява ти спокойствие, че няма да направиш нарушение, а и спазваш разписания точно, тъй като машината изчислява точно с каква скорост трябва да се движеш, за да стигнеш за определено време от точка А до точка Б“, обяснява в писмото си до Флагман.бг нашият читател, пожелал анонимност.

В края на януари обаче всички машинисти на локомотиви са смутени от новата наредба, разпространена от началниците им, която гласи, че се забранява въвеждането в експлоатация на въпросната влакова защита. А тези, които си позволят да я използват – ще бъдат дисциплинарно отговорни.

Няма логика в тази наредба. Дори на официалния сайт на локомотивите Сименс е изрично подчертано, че изключването на тази система може да застраши живота на машиниста. Да управляваш такава машина е като да шофираш – винаги може да натиснеш педала повече и да се случи някой инцидент. БДЖ се хвали, че разполагат с 15 нови модерни електрически локомотиви, които дават 100 % сигурност на водача, все пак експерти са изчислили какви са възможностите на локомотива. И в същото време, не ни позволяват да я ползваме. Началниците сякаш нарочно ни подтикват да караме по-бързо от разрешеното и да рискуваме живота си. Ако кажеш, че не си съгласен пък, ще бъдеш наказан или още по-лошо – уволнен“, жалва се още нашият читател.

Само ден, след като Наредбата е била разпространена, предпазителят във всички ел. локомотиви, намиращ се в Шкафа за влакова защита, е бил пломбиран и е строго забранено да се включва. 

Ето какво още пише в заповедта на Управителния акт, подписана от инж. Христо Иванов:

Така изглежда автоматичната защита на новите ни модерни ел. локомотиви

 




Флагман.БГ Това е новата Мис България. Харесва ли ви? Това е новата Мис България. Харесва ли ви? 02/11/2025, Неделя 15:00 13
18
Коментара по темата
18.
До "Джони"
02.03.2023 08:42:02
3
6
Ех, Джони, ех, кретенче, не си се качвал на мотрисите на Сименс , в които има проход между кабината на машинистите и пътническите салони, голям, колкото да минеш и ти заедно с гегата си !
Да знaеш, селянина си остава селянин, дори и да се е качил на МПС с АBS,ESP, сензори за движение в лента, навигация, парктроник и радио....
17.
Тошо Тошев
02.03.2023 08:28:20
0
7
Единствените локомотиви при които работи тази система ETCS са на OBB
16.
Йордан Стоянов
02.03.2023 05:06:20
3
26
Не е ясно явно за читателите, външни на железницата какво се забранява неразумно и без основание..
Темпомата е в помощ на машиниста.. Без значение от профила, той ще поддържа в тесни граници зададената скорост - като устройството за бдиделност на локомотива не позволява на машиниста да отстъпи от мястото си за повече от няколко секунди и се задейства автоматично внезапно спиране на целия състав! -
Това е налично до 100км/ч... Допълнителната система за сигурност PZB/LZB разрешава това спокойствие да продължи до 130км/ч.. Това редуцира психическото напрежение у машиниста драстично. Имат да следят и наблюдават толкова други неща технически по влака и локомотива и попътните сигнали и състояние. Хора, животни по пътя камъни мъгла буря всичко е на машиниста на главата.. Разбира се, че могат да ги карат и ръчно по профил както винаги е било, но защо?.. Защо да са лишени от това спокойствие и удобство след като го има налично и работи безупречно. Няма сигнали за грешки при ползването нито инцидент, заради което да преустановят използването и до изясняване случая.. Чета коментар, че били се разсейвали и само кафе пиели.. Най се разсейват когато най бързо ще карат ли е логиката? Що за мислене е това? И кафе ли да не пият?.. Другия 'пулсаций по релсите.. били му нужни'.. Съвсем за различна осигурителна система
Другия не вярва че документа е истински
15.
Тц тц
01.03.2023 23:20:32
25
15
Днешните машинисти ако може от вкъщи с джойстика да управляват за по-безопасно.Някой правилно каза да благодарите за забраната,да не започнете в скоро време и вие да подскачате като колегите си в САЩ,където местните жп компании натискат да оставят по един машинист на композиция точно заради наличието на достатъчно системи за автономност.Отделно разстоянията в България са къси и в случая е налице смешен плач при положение,че са двама машинисти.И кое толкова го разсейва въпросния машинист,че не може да си поддържа скоростта?Или целия рев е,че трябва да работим вместо да си играем на телефона.
14.
От село
01.03.2023 22:23:29
1
12
Ами не знаете ли. че и спирачната система е изключена ?
13.
КОНЧИНА
01.03.2023 21:31:29
4
32
КОЙ ФАЛИРА БДЖ ОТ 30 ГОДИНИ?!МИ ТО Е ЯСНО ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ С ЛОБИТАТА СИ!НА КОЙ ПЛАЩАТ ЗА ДА ФАЛИРА БДЖ?!НА ДЕПУТАТИТЕ И ИМ ДАВАТ ДА ПРОЦЕНТ ОТ ОБОРОТИТЕ НА ЧАСТНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ ИЛИ ДЕПУТАТИТЕ ДА ИМАТА ФИРМИ НА ЧУЖДИ ЛИЦА ЗА ПРЕВОЗИ КОЕТО Е ОЩЕ ПО-СТИМУЛИРАЩО ДА ФАЛИРА БДЖ И ДА ИМА ИЗДЪНКИ ТАМ!КОГАТО ИСКАШ НЕЩО ЧАСТНО ДА ВЪРВИ И ПЕЧЕЛИ ФАЛИРАШ ДЪРЖАВНОТО ИЛИ ГО ДЪРЖИШ НА ХИГИЕНЕН МИНИМУМ ЗАЩОТО БЕЗ НЕГО НЕМОЖЕ И ЩЕ ИМА ПРОБЛЕМИ!ПЪК И КАТО ВЪРВИ ДЪРЖАВНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ ИМАШ ЧОВЕК КОЙТО КОНТРОЛИРА МАСА ХОРА КОЙТО БАРАТ ОТ ДЪРЖАВНОТО ДРУЖЕСТВО НО ПЪК СА ВЕРНИ СЛУГИ!ИПО ТОЗИ НАЧИН Е СЪЗДАДЕНА ВСЯКА ЧАСТНА ФИРМА ПОКРИВАЩА ДЕЙНОСТА НА НЯКОЕ МИНИСТЕРСТВО!ВСЯКО МИНИСТЕРСТВО Е С ЧАСНО УПРАВЛЕНИЕ НО С ДЪРЖАВНИ ПАРИ!А ТАКА Е НАЙ-ЛЕСНО ЗА КОРУПЦИЯ!ПРАВИШ ЧАСТНА ДЪЖАВА СЪС СПОНСОРИ!БЮДЖЕТА НА ДЪРЖАВАТА Е ТРОХИТЕ КОЙТО ПАДАТ ОТ МАСАТА!ГРЯХ ИМАТЕ ГРЯХ ЩЕ ИМАТЕ И ТАМ КЪДЕТО БЯГАТЕ ДЕЦАТА ВИ ЩЕ СЕ СПЪВАТ!
12.
Бх
01.03.2023 21:19:49
4
20
Ако локомотива поддържа 100км/h, машиниста за останалите 30км/h на ръчно няма да се справи ли, ако познава профила. Слаб материяла бих казал! На старите Шкоди тази системa я няма и влаковете са карани 40г.с130км/h където е позволено.
11.
Джони
01.03.2023 21:04:12
5
26
до простото обяснение: Ами да изключим и ESP;ABS; сензорите за движение в лента, парктроника, навигацията, може и радиото, и как ще се бъзикат с кондукторките бе калпак, като м/у локомотива и вагоните няма пешеходна връзка.
10.
.
01.03.2023 20:59:37
1
14
Нещо лошо,което може да се случи - непременно някога ще се случи!
9.
Някой
01.03.2023 20:22:09
5
31
Управляват ни тоталния лаици.
8.
Я
01.03.2023 20:20:08
32
15
Вместо да плюете,по-добре благодарете на човека,който е наредил да се изключи.Това е поредния проект от,който са усвоени и присвоени много пари без да има значение дали работи.Питайте хората,които работят с това всеки ден,има ли смисъл от него и не е ли дори по-опасно за нашите условия.
7.
Само гадая
01.03.2023 19:18:56
2
34
Тя за да работи както трябва тази система, трябва до линията на определен интервал да има магнитни индуктори. Като гледах картата кои страни я ползват, България я няма в списъка и може би машинистите я ползват само като круз контрол което не е идеята точно.
6.
Дернев
01.03.2023 18:59:06
0
54
Както и да се погледне има нещо много тревожно. Дори тенденциозно във връзка с честите аварии в БДЖ. Трябва много сериозиозно разследване от външни експерти, включително и привличане от Сименс. БДЖ е все още в тъмната криминалогенна сфера. Всичко трябва да се гледа подлупа.
5.
Fes buk
01.03.2023 17:48:51
10
8
Da nesa okeje 4e neraboti sistemata
I toz xpucTo da e zape4Atal dokat sa oprai ?
4.
до 1
01.03.2023 17:45:49
4
67
Ами тогава да забранят на пилотите да летят на автопилот,щото се бъзикат със стюардесите
3.
Преди
01.03.2023 17:43:25
7
52
да пуснете статийката, защо не попитате управата на БДЖ защо се е стигнало до тази заповед ?
Едва ли е пусната за да може всички машинисти, барабар с товарите и пътниците да се пребият успешно !Разбира се, когато се пускат такива заповеди е добре да се посочи и мотива, но не е задължително и много пишман началници не се съобразяват !
2.
0987
01.03.2023 17:40:20
22
2
Tui e kopie na dokument
Mojei da e fal6ifikat koi go pokaza
To ako e nov vlak hepten nqma moite go exploatirate
1.
Простото обяснение
01.03.2023 17:37:42
54
28
може да е в това, че когато машинистите включат автоматичната защита и преминат на автопилот, считат, се отпускат и започват да се разсейват -пият кафенце, бъбрят помежду си , бъзикат се с кондукторките ....
Когато защитата е изключена, ще не ще трябва да управлява ръчно, а така ще вижда всичките семафори, разните му знаци и сигнали !
това , че щял да кара със 135 км/ч вместо със 130 са алабализми ...!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Виктор Илчев от Немската гимназия в Бургас в „Златната лига“ на Стани Богат Виктор Илчев от Немската гимназия в Бургас в „Златната лига“ на Стани Богат Неговата кауза е опазването на природата  Бургаският апелативен съд във вторник ще гледа дело, което може да преобърне Закона за етажната собственост Бургаският апелативен съд във вторник ще гледа дело, което може да преобърне Закона за етажната собственост Първоинстанционният съд в Бургас прием, че фирмата не дължи такси, защото „не пребивава“ Айтос е домакин на финалния кръг от Републиканския шампионат по мотокрос Айтос е домакин на финалния кръг от Републиканския шампионат по мотокрос Айтозлии и гости от цялата страна – изпълниха пространството около мотополигона, за да се насладят на зрелищните надпревари и майсторските маневри на моторите Стотици изпратиха Агент Тенев в последния му земен път Стотици изпратиха Агент Тенев в последния му земен път Много негови колеги не успяха да скрият сълзите си на погребението му Какво ни даде и какво ни взе 10 ноември? Какво ни даде и какво ни взе 10 ноември? По отношение на политическата обстановка странно, че както тогава, така и сега в страната се усеща обичайното умерено недоволство в рамките на закона, но и някакво смътно очакване нещо да се случи Запомнете тези ритуали срещу уроки Запомнете тези ритуали срещу уроки Старите хора знаят десетки начини да се предпазят от завист, уроки и лоши мисли Увеличават двойно ключов данък Увеличават двойно ключов данък Вдига се налога за дивидент - от 5 на 10 % Това е новата Мис България. Харесва ли ви? Това е новата Мис България. Харесва ли ви? 26-годишната софиянка впечатли журито и публиката с присъствие, интелект и увереност, приемайки короната от миналогодишната победителка Боряна Миткова Камион избухна в пламъци на Прохода на Републиката, образувала се е тапа Камион избухна в пламъци на Прохода на Републиката, образувала се е тапа Огънят се е прехвърлил към гората Стела е убита от болезнено ревния си съпруг Стела е убита от болезнено ревния си съпруг Жената многократно е подавала сигнали срещу него, а двамата са били разделени от дълго време
Яжте туршия и кисело зеле срещу вирусите Яжте туршия и кисело зеле срещу вирусите Това е съветът на проф. Кантарджиев Избухна лудост по хапче, от което забравяш да ядеш Избухна лудост по хапче, от което забравяш да ядеш То обаче е твърде опасно Те загубиха сина си, а убиецът му получи условна присъда Те загубиха сина си, а убиецът му получи условна присъда "След наше обжалване присъдата бе изменена на 2 години и 4 месеца ефективна, което също е безумно решение“, споделят почернени родители Създателят на фалиралата турска борса за криптовалути се обеси в затвора Създателят на фалиралата турска борса за криптовалути се обеси в затвора Фарук Йозер излежаваше една от най-тежките присъди, издавани някога в Турция Имотен спор взе 2 жертви и рани 15 души Имотен спор взе 2 жертви и рани 15 души Трагедията се е разиграла на остров Крит Защо феновете настръхнаха срещу "Златното момче" Мерт Рамазан Демир Защо феновете настръхнаха срещу "Златното момче" Мерт Рамазан Демир Приемат новата му връзка като продължение на забежките с Пелин и Дияр и изневяра по отношение на Сейран Тръмп заплаши с военна сила Нигерия Тръмп заплаши с военна сила Нигерия Причината била продължаващото и ескалиращо насилие в Нигерия Масово кръвопролитие: Двама мъже атакуваха с ножове влак в Англия, има тежко ранени ВИДЕО Масово кръвопролитие: Двама мъже атакуваха с ножове влак в Англия, има тежко ранени ВИДЕО Девет души са с опасност за живота, хора са се криели в тоалетните Везните омагьосват с чар, а Телецът да внимава с интригантите Везните омагьосват с чар, а Телецът да внимава с интригантите Хороскоп за деня – 2 ноември 2025, неделя Хакери откраднаха суперколата на спортна звезда Хакери откраднаха суперколата на спортна звезда Дръзкото престъпление стана по време на доставката
Ивайло МИРЧЕВ, Демократична България Ивайло МИРЧЕВ, Демократична България Преформатирането е малко като перестройката - Борисов се сниши като Тодор Живков
Виц на деня Виц на деня - Ако съдим по липсата на два пръста на ръката ви, вие вероятно сте фрезист?
- Не, зъболекар.
Виц на деня Виц на деня - Братчед, ти можеш ли да свириш на пиано?
- На пиано мога, но на трезво хич ме няма!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Вярвай на това, което ти казва сърцето.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори