Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

• САЩ обявяват днес нови поръчки на оръжия за Украйна за 6 млрд. долара
  • Вдигат заплатите на военните с 30%
  • Възстановяват движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас между 20 и 21 километър
  • Петима служебни министри се явяват на последния парламентарен контрол
  • Путин отива в Китай през май

Земята се върти около оста си по-бързо от всякога и никой не знае защо

Скоро ще трябва от часовниците да се отнеме т.нар. „високосна секунда”, което ще хвърли в неизвестност всички IT системи, разчитащи на праволинейно 24-часово денонощие и графици
02 Август 2022, Вторник, 21:00 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Преди около милиард години денонощието е било 19 часа, оттогава досега планетата винаги се е въртяла по-бавно и по-бавно

В края на юни планетата Земя е завършила най-бързата обиколка около оста си в историята – 24 часа без 1.59 милисекунди. Причините за това са абсолютно непонятни на учените, а последиците могат да имат сериозен ефект върху живота ни, ако този процес продължи.

Има възможност това да е първият път в историята на човечеството, в който наблюдаваме този феномен и е вероятно да се наложи глобалните часовници да бъдат забързани. „Това ще е нужно, за да запазим Кооринираното универсално време, което познаваме. То е базирано на много точни атомни часовници, които са в синхрон със слънчевото време, а то – базирано на движението на Слънцето в небето”, съобщават от Time And Date.

Най-притеснителното в случая е, че учените нямат идея защо планетата ни рязко е започнала да се върти много бързо. Според някои експерти последиците могат да са „катастрофални”, а други вече започнаха да спекулират, че това се дължи на климатичните промени.

През всички години, в които човечеството е измервало времето прецизно – от 1970 г., скоростта на въртене на Земята около оста ѝ винаги е намалявала. В този смисъл всички атомни часовници на планетата досега винаги се е налагало да добавят високосни секунди. Така за последните 52 години към часовника са добавени общо 27 секунди. Така е изчислено, че преди около 1 млрд. години, денонощието на планетата е било малко по-малко от 19 часа, сравнено със сегашните около 24.

На 29 юни обаче, за пръв път в историята, Земята е завършила обиколката си по-бързо, с което е започнал обратен процес – от забавяне, към ускорение на въртенето ѝ около оста.

Процесът на ускорение е виден от тази графика на timeanddate.com

Отнемайки една секунда от денонощието би значело, че всички часовници, всяко денонощие ще пропускат една секунда от измерваното време, а това може да създаде сериозни проблеми за действащите IT системи. Мета/Фейсбук предупреди в края на миналия месец, че добавянето на т.нар. „високосна секунда” може да доведе до сериозни последици за всички смартфони, компютри и като цяло комуникационни системи. Разликата в показанията на часовниците ще бъде между 23:59:58 и 00:00:00, което може да има „катастрофален ефект” за всеки софтуер, разчитащ на таймери и графици.

Това се дължи на факта, че за успешната работа на подобни платформи се приема, че времето се движи напред и е константно. Ако вътрешните часовници на тези IT системи се наложи да бъдат променени назад с 1 секунда, за да се отчете странното поведение на планетата ни, могат да се очакват широкомащабни прекъсвания на услугите по света.

Междувременно учените търсят причините за тази абнормалност. Очаква се Леонид Зотов, Крисчън Бизоард и Николай Сидоренков да съобщят на ежегодната среща на Обществото по геонауките на Азия и Океания в края на седмицата, че промяната в скоростта на въртене на Земята се дължи на т.нар. ефект „Клатушкането на Чандлър” – термин, описващ малкото и ирегулярно движение на географския полюс на планетата ни по нейната повърхност.

Обичайната му амплитуда е между 3 и 4 метра по повърхността. Но от 2017 г. до 2020 г. той не е наблюдаван, казва Леонид Зотов.

Международната станция по въртенето на Земята в Париж пък ще продължи да следи процеса и ще уведомява с аванст от 6 месеца правителствата по света кога трябва да се добавят или отнемат от времето „високосни секунди”. А дали планетата ни ще продължи да се върти по-бързо и по-бързо, а дните да стават все по-къси – никой не знае, поне на този етап.

В категории: Животът

До 26
04.08.2022 23:41:22
тя го е развила бе как. Това е невероятната калкулираща пача която иска да напусне "планетата затвор" тя всичко знае числата и говорят. Изчислява всичко и винаги излиза следното:
-сатанисти
-рептили
-сатана
-масони
-правтелство
-илюминати

На нея всичко и е ясно. Знае тя световните тайни:)

А 34 какво си седнал да пращаш статии защо не се виждали звезди. За да я зацепят тая статия трябва да имат поне малки познания по фотография и какво точно е бленда и експозиция в което силно се съмнявам. Виж друго си е да калкулираш някакви числа и да ти излизат тайните създания дърпащи конците тук :)
До 6
03.08.2022 15:29:54
Следващия път така и да четеш в училище, че да развие малко способностите да мислиш с т'ва жиле в главата, че иначе само ти тежи и го носиш излишно.
оффф...
03.08.2022 10:01:15
Русчев, кажи как за това са виновни лошите либерали с техните ужасни евроатлантически ценности
до 23
03.08.2022 09:32:18
Разбира се къде ще се меря с учЕните. Просто споделям мислите си над чашата с ракия.
- обясненията за липсата на звезди в откритият космос са от сайта "аз детето". Много мило. Навярно и затова урока за формата на Земята се преподава в ранна денска възраст за да няма въпроси.
Но ги си вярвай де. Не ми пречи наивността ти на малко дете.
От земята се виждат хиляди и хиляди звезди но като хвръкнеш в орбита и светлината на луната е толкова силна, че космонавтите не могат и една звезвичка да видят.
Даже хвърчалите до Луната астронавти и те нямало как да снимат ни една звезда, защото много ги заслепявала аааа луната.
Аз детето. Вярвам !
И за всеки случай космонавтите не си правят селфита, защото ги дразни челното небе.

Това с гравитацията, микроскопа и ракията ме разби !
Изведох закони за ракията на земята на учените :

1) Всяка налята чаша с ракия под микроскоп губи своята водоравност.
2) ако 120кг братчед посегне към чашата то неговата маса ще предизвика гравитационна приливна вълна към устата му !

Наистина ли мислиш, че течностите на земята нямат свойството да са хоризонтални т.нар. ВОДОравни ( равни на водата) ?
До плоскоземеца
03.08.2022 09:15:41
1 Сипал си си ракия в мокра чаша и гледаш нивото й без микроскоп. Опитай в суха чаша и разгледай нивото през микороскоп
2 Не си сложил близко до ракията голям предмет за да оцениш наличието на привличане от него, както луната влияе на световния океан. Приближи чашата си до стената и разгледай действието й над течността под микроскоп.
Сферичната форма която заема водата в безтегловност се дължи на повърхностно напрежение на нейните молекули.
Космонавтите не ти показват какво се случва със водата във открития космос, защото тя веднага се изпарява в космическия вакуум тя преминава директно в газообразна форма (пара), а след това десублимира. Съжалявам че не ти показват снимки как оринират, но може би ги е срам!
А за снимките без звезди може да започнеш да четеш от тук: https://az-deteto.bg/zashto-na-snimkite-ot-kosmosa-ne-se-vizhdat-zvezdi/18970/view.html

Извод: вичките ти въпроси имат точни научни обяснения, само че на теб ти липсва знания и мерак да четеш и да изучаваш нещата.
Ееееее
03.08.2022 09:15:13
Значи като се върти по-бавно и за толкова години се добавят секунди, няма проблем? А като се е завъртяла по-бързо за първи път и всички почват да се шашкат и чудят?!?!
до 19
03.08.2022 08:30:37
Ами вместо вода да излеят ракията на плоскоземеца или да източат малко от антифриза на МКС и да ни го демонстрират он лайн, на живо от откритият, без нито една звезда небе.
Роузи
03.08.2022 08:28:39
Много сме назад в развитието си за да знаем повече за създаването на света. Бог ни подава знания чрез своите посланици, но ние ги отхвърляме и си създаваме свои правила и затова бавно потъваме. В следващото хилядолетие когато стигнем дъното тогава леко по леко ще започнем да разбираме кой е Бог, кой е създал хората, кой са божествените правила и закони който да спазваме и.т.н
Учен-мискин
03.08.2022 05:39:41
Времето няма прекъснат характер, затова системите ни за измерване на времето не са съвършени.
А плоскоглавият глупак по-долу явно не знае, че в открития космос водата замръзва и се превръща в лед.
плоскоземец
03.08.2022 03:32:06
Земята е кълбо и водата не заема водоравно положение !

Може ли и двете твърдения да се верни ?
Т.е. ако имаме тесен и дълъг км съд ( например канал) водата в него в единият край ще е по ниска от водата в другият, защото тя ще следва кръглата форма на Земята !?
Ама гледам чашата си с ракия ам'че тя първата е все още хоризонтална бре !

Ко ?

Ама в безтегловност водата заема сферична форма. Любимото нещо на космонавти и астронавти за 60г полети е да ни показват това.

И за 60 години полети така и не се сетиха поне веднъж да ни покажат каква форма заема водата в .... откритият космос. Елементарен и не изискваща никаква спец. апаратура забавен експеримент. Както са го правили хиляди пъти вътре просто изсипи малко течност в откритият космос.

Уви, нямат въобръжение хилядите плуващи в космоса мъже и жени.

Нямат въобръжение и частниците Мъск и Безос, който еднавременно, случайно забравиха да турят по една камера на ракетите си ( без заобляща леща каквата има тази на МКС) та да я видим тази Земя онлайн а не как мъже си подават бонбонки Скитълс в безтегловност.

И последно.
Всеки на земята си прави селфита.
Някой виждал ли е селфи на космонавт/астронавт на фона на звездното небе в космоса ?
Телескопи за милиарди ни показват грандиозната картина на Вселената и
нито една, еднинствена снимка на звездите от някой си от хилядите космонавти.
Единствено, черно и тъмно небе за фон.
Липсва им въображение и това си е !
Космос
03.08.2022 00:03:30
Земята е плоска първо и второ не се върти. Какво изследват учените не е ясно. Като натежат хората след n на брой години, земята ще се преобърне и при Свети Петър.
Георги
03.08.2022 00:03:17
Ами,значи наистина Господ е българин ,не само във футбола ,но и в кризата.Щом се върти по бързо ,по-бързо ще мине, и очакваната безгазова ,българска зима.c2c6
ХХ
02.08.2022 23:52:37
Путин е виновен. Всеки истински демосрат винаги го е знаел.
Пумпал
02.08.2022 23:39:34
Още при земетресението в Япония хората казаха че земята се върти малко по бързо след него, ама кой да чете. Това е като да се въртиш с разперени ръце и после да ги свиеш, кънкьорите на лед най добре го знаят този ефект.
Ученик с айфон 14
02.08.2022 22:25:28
Както пее чалгарапъра Криско
Спрете земята искам да слязъ
6matarok
02.08.2022 22:24:19
do 6 VIJ GRUBI SMETKI
ako predi 100 godini naselenieto e 1.9 miliarda to priblizitelno jenite i majete sa 50/50%, jenite v detorodna vazrast sa priblizitelno 70% ot tezi 50 ili = okolo 600 miliona , da re4em intenziteta na zavisimost na rajdane i smart e 10(rodeni) kam 2(umrqli) v na4aloto na 20 vek zaradi ne tolkova razvitata medicina(govorim ob6to po4inali hora , NE samo po4inali deca) ili na godina polu4avame GRUBO po 500 miliona prirast(OTNOVO 50/50 jeni maje) i okolo 350 miliona umirat ot ob6toto 4islo (1.9 miliarda) , TOEST 4ISTO ostavat 150 miliona na godina i ot tqh 75 miliona JENI, NO sled 16-18 godini imame DVOINO uveli4enie na detorodnite jeni(ot parvata PARTIDA) kato GRUBO 5% sa izlqzli ot detorodna vazrast, ili za 15 godini detorodnite jeni sa ve4e GRUBO 1.6 miliarda , za 15 godini naselenieto se e UTROILO
OTNOVO KAZVAM TOVA SA GRUBI SMETKI KAK BI SE DVIJELO UVELI4ENIETO NA NASELENIETO i REALNO moje daje naselenieto da e pove4e ot 7 miliarda , moje da sme 10-tina miliarda ako ne i pove4e, tai kato v India, Afrika i Kitai ima mnogo sela kadeto nqma prosledqvane na rodenite
02.08.2022 22:05:29
И мен много ме завърта, в момента ме върти.
Рочата
02.08.2022 21:53:57
Майната й на земята, кажете нещо за фавиол Сефери!
02.08.2022 21:53:27
Kak 6to ma 6toto troinata koalicia q varti Gerb boriska ,bkp kornela i dps dogan
!
02.08.2022 21:45:50
Ние сме "нечии" заложници в момента, за това още не е закрита земята. Но идва момента в който ще трябва да се вземе крайно решение...и ще се случи каквото трябва въпреки заложниците.
Вариант за забавяне поне е да бъдат унищожени сателитите. Може би има общо с това...
Ай сиктирус!!!
02.08.2022 21:31:08
Аз от сумати време са чудя що от четвъртата ракия изведнъж почва да ми са завърта свят то ко било??.........таквоз чудо не е било!!!
Пък и са скарах жестоко с тъста ми,че в последно време ми праща само първак да го ебам.... дет го ползва за разтривка,че му теглих и ена майна!
Я се върти, я не!
02.08.2022 21:28:04
Не мога да кажа, че съм сигурна каква е формата на земята, а и не ме вълнува особено, но в едно съм сигурна - НЕ е такава, каквато ни лъжат. При всичките си "конфликти", как така пък ВСИЧКИ са се споразумели да крият Антарктида?! Че и България е първа и ранна кипра, при това с по-висок статут (не помня какво точно беше) от много по-известни държави, което е изключително изненадващо!

Както и населението не е толкова колкото ни лъжат! Както и абсолютно всичко за масова "информация" и "обучение" е лъжа!

Днес четох за някой който си е правил труда да проучи населението на Китай от времето когато статистиката още не е била фалшива. За да се стигне хипотетично до сегашното измислено население е било нужно всяка жена да ражда всяка година в продължение на 20 години! Та населението на Китай е около 500 милиона. Русия е около 90 милиона. В Нигерия също се лъже на поразия. Как по дяволите може някой да повярва, че населението на света от 1.5 милиарда в началото на 20 век може да стигне до 7-8 милиарда след малко повече от век?! Но на тия с мръсните парцали на муцуните може да се налее всичко в празните кратуни.
Аз съм сигурен
02.08.2022 21:21:13
Че русчев в комбина с божков ще намерят причината за което. Аз не знам как още не са ги лапнали от ЦЕРН!
Бай....до#2
02.08.2022 21:18:17
Ти май си с три кура отзад, а?!
Бай....
02.08.2022 21:14:08
Земята се върти, а ний се возим без пари!
Фончо 3 с джипа
02.08.2022 21:10:11
Този човечец Гошо защо сте го насадили да се излага в тема "наука"? Какво му е образованието, какъв му е капацитета? Защо не го оставите да си преписва от съветски нонейм сайтове конспиративни теории с гугъл транслейт?
Библия
02.08.2022 21:09:01
Четете библията, а не на флагман простотиите

Трескава подготовка за откриването на "Флора 2024" Трескава подготовка за откриването на "Флора 2024" Не пропускайте да направите цветна обиколка на Лазаровден в Морската градина, официалното начало е от 11 в събота 4 знака, че имате нужда от спешна промяна в живота си 4 знака, че имате нужда от спешна промяна в живота си Понякога всичко, от което се нуждаем, за да се почувстваме пълноценни, е промяна на средата Имаше ли секс в „Ергенът“ Имаше ли секс в „Ергенът“ Ако нещо се е случило, то е станало, докато Валерия и Алек са били в морето 4 златни съвета как да запазите достойнството си при раздяла 4 златни съвета как да запазите достойнството си при раздяла Независимо дали раздялата ви е била приятелска или изпълнена с нараняване и предателство, прошката е от ключово значение, за да продължите напред с достойнство Зодиите, които са най-големите манипулатори, бягайте от тях Зодиите, които са най-големите манипулатори, бягайте от тях За една от тях никога не бихте предположили Рецепта за печено халуми с боровинково сладко Рецепта за печено халуми с боровинково сладко Изключително лесна, но толкова вкусна и ефектна рецепта Изхвърлете веднага тези неща от дома си - носят безпаричие Изхвърлете веднага тези неща от дома си - носят безпаричие Ето как да привлечете благополучие в живота си с помощта на фън шуй Тя беше хищната хиена на поп фолка, отказвала е 17 предложения за брак Тя беше хищната хиена на поп фолка, отказвала е 17 предложения за брак Изпълнителката Петра твърди, че 60 са новите 30 Търси се начин да омаскарят Йеротей, за да не стане митрополит, гневни са миряни Търси се начин да омаскарят Йеротей, за да не стане митрополит, гневни са миряни Назначена е ревизия, която вероятно няма да установи нищо, но ще сложи петно върху службата му в поморийския манастир Вижте какви празници предстоят в селата около Бургас Вижте какви празници предстоят в селата около Бургас Ще се провеждат великденски концерти и събори
Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Европейският континент не инвестира достатъчно в иновации, не успява да защити промишлеността си и да засили военните и отбранителните си способности, каза френският президент Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Скъпата швейцарска марка „Baume et Mercier” блести на ръката му Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Кралят предизвика голямо безпокойство сред членовете на семейството и приятелите си, тъй като продължава да се бори с неразкрит вид онкологично заболяване Служебното правителство назначи шест нови областни управители Служебното правителство назначи шест нови областни управители Повечето от тях са свързани с ГЕРБ Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Кевин Костнър гледа децата, докато жена му я спукват от секс Бившата му изобщо не ги поглежда, а Танцуващият с вълци плаща на хлапе по 160 000 щ.д. В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си В този ресторант подаряват бутилка вино, ако не докосвате телефона си Заведението се намира във Верона Забравете за банани, ябълки и други подобни на Евро 2024 Забравете за банани, ябълки и други подобни на Евро 2024 Няма да може да вкарвате плодове по време на първенството Ето защо Алек гледаше Мария с такова презрение Ето защо Алек гледаше Мария с такова презрение Алек Младенов изправи на нокти Мария Чекмарьова Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Приетите от вчера от парламента промени в Закона за чужденците в България няма да спасят сезона Открита бе въздействащата фотоизложба „Лазари в Еркеч“ Открита бе въздействащата фотоизложба „Лазари в Еркеч“ На събитието присъства кметът на община Поморие Иван Алексиев
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сине, тъп си като тази маса! - казва бащата и чука по масата.
- Тате, някой чука, да отворя ли?
- Остави, аз ще отворя.
Виц на деня Виц на деня В кабинета на психолога:
- Имате ли в рода си хора с психични отклонения?
- Имам един братовчед, той разрежда виното с лимонада...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бог не може да следи за всеки, затова е създал съседите!