×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Официално: Срещата между Тръмп и Путин в Будапеща - отменена!
  • Силно земетресение разтърси Източен Тайван
  • Керана Ангелова представя “Книга за Христо Фотев на 4 ноември в Художествената галерия
  • Националната премиера на документалния филм „Потопът и вкаменената гора“ стартира от Бургас на 8 ноември в НХК
  • Днес затварят две улици в ж.к. "Възраждане" - ул. "Дебелт" и ул. "Пробуда"
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

ИПБ: Само в България тол системата работи на загуба


15 Февруари 2022, Вторник, 12:59 ч.
Автор: Флагман.бг

Налице напълно погрешна концепция за управление, изразяваща се в необосновано раздут щат от служители /912/ при похарчени 180 милиона лева за видеонаблюдение и сателитен контрол

Само в България тол системата работи на загуба, гласи становище на Института за пътна безопасност, съобщиха оттам. "България изпитва критична нужда от поддръжка и модернизация на пътищата, за което е необходимо устойчиво инвестиране. Изградената вече тол система трябваше да спомогне за подобряването на управлението на трафика, безопасността, националната свързаност и да увеличи сигурността по пътищата. На практика тя се превърна в заложник на политически и корупционни зависимости, пише вестник Монитор.

Анализ на Института за пътна безопасност (ИПБ) показва, че България е единствената страна в която тол системата работи на загуба. В същото време е налице напълно погрешна концепция за управление, изразяваща се в необосновано раздут щат от служители /912/ при похарчени 180 милиона лева за видеонаблюдение и сателитен контрол. Голяма част от рамките за установяване на нарушения не работят или дават грешна информация. В ИПБ ежедневно постъпват сигнали за неправомерно наложени глоби/компенсаторни такси на товарни МПС. Не са обработени и стотици хиляди нарушения. Необосновано е намален обхвата на тол системата, както е и налице престъпно ниската тарифа на изминат км.

Всичко това превръща българската държава в донор на международния и национален превоз на стоки и товари.

Надеждите, че служебното правителство ще промени и изсветли управлението на тол системата също останаха напразни. Единственото нещо, което направиха, е да подменят ръководството като обявиха конкурс, при който отново нямаше публичност на концепциите. От два месеца има редовно правителство, но действия за промяна на модела за управление на тол системата не са предприети. Министърът на регионалното развитие и благоустройството проведе среща с транспортните фирми, на която се появи без концепция и конкретни предложения. Липсата на експертиза от страна на министерството създаде условия промените да бъдат отложени за неопределено време. Експертите на ИПБ извършиха анализ на сега действащата тол система и констатираха, че тя обслужва частни интереси и работи срещу нейните потребители", пишат от ИПБ.

Те напомнят, че националното тол управление (НТУ) е създадено с постановление на Министерски Съвет № 231 от 31 октомври 201 г. за изпълнение на проекта.

"Някъде в средата на август 2019 г. представителят на Капш г Михаел Вебер в рамките на една лъскава PR кампания предаде официално „ключа” от българската тол система на АПИ. В края на 2020 г. АПИ тихомълком „върна ключа” защото „уж“ нямала капацитет да управлява тол системата. Както по късно се установи, това е било добре режисирано още с избора на изпълнител и единствената цел е била 7% от всички такси да остават в частни/технологично подставени лица.

Това е най-високият процент в ЕС за този вид услуга, като средно в ЕС той е между 0,8-2 %. Целта Капш да контролира българския тол се оказа стратегия. Според Олег Асенов, член на Управителния съвет на АПИ тогава и архитект на тол системата, всички договори са проверявани многократно и не са открити нередности. Явно четем различни документи, защото становището на Агенцията по Обществените Поръчки (с Изх.№ Д-38 от 31.08.2020 г.), с което е сключен скандалния Договор РД-37-22/23.12.2020 г. за „Проактивен мониторинг…” се оказа един изключително интересен и поучителен документ. Някой наистина се е постарал да легализира схемата на обръч от фирми около тол системата. Например: на страница 3 в точка 3 се казва, че становището е изготвено от независим ръководител на проекти, чието име не открихме в нито един от публикуваните документи. В същото време това лице е и старши консултант на ITS. Та този „независим експерт“ посочва, че: “тол системата е без аналог в ЕС и трябва да има договаряне без предварително обявление”.

Беше ли подведена Агенцията по Обществените Поръчки от мистериозния специалист? Наистина ли българската тол система е без аналог на територията на Европа ? И за капак, като извод в същото това становище е написано, че: „поради липса на конкуренция, дължаща се на технически причини, поръчката може да бъде изпълнена само от определено физическо или юридическо лице”. Така Капш поема контрола на тол системата срещу допълнителни 141 милиона лева.

Има ли кой да защити националния интерес? Тръжната документация включваше ангажимент от страната на доставчика да обучи кадри на АПИ, за да могат те да поемат управлението на тол системата. Защо това не се реализира? Kадрите от АПИ ли се оказаха неквалифицирани или липсваше обучение?", питат от Института за пътна безопасност.  

И продължават с още въпроси: "Защо първоначално заложената възможност за изготвянето на тол декларациите не се предостави и на GPS провайдърите в България ? Има няколко български GPS провайдъри, които притежават експертиза, познания и технологии да се справят с подобно предизвикателство. Тези фирми биха се справили не по-лошо от Капш. Не трябва да се съмняваме в качеството на родните софтуерни специалисти. Не само че ще се справят по-добре, но определено това ще е и по-евтино от сумите на Капш, които са заложили в т.2 от ценовото предложение в договора си с АПИ за 141 милиона, а именно: техните часови ставки варират от 258.00 до 290.40 лв., което при 23 работни дни на месец прави трудово възнаграждение в размер от 47 000.00 до 53 000.00 лв. на месец.

Затова е важно да се разбере, че изготвянето на тол декларациите е алфата и омегата на тол-а. Някои специалисти смятат този процес за един от най-важните процеси на безпроблемно функциониране на една здрава тол система. Изготвянето на достоверни тол декларации е ключова и отговорна работа, която изисква много добро познаване на материята, свързана с GNSS технологиите. Глобите вървят ръка за ръка с недостоверните тол декларации и това ще продължи, ако не се предприемат незабавни мерки.

Либерализацията на пазара е задължителна, за да започне да се решават проблемите на тол системата. Държавата на всяка цена трябва да поеме контрола върху тол системата, ако иска да има аргументи за увеличаване на обхвата и цените на тол системата.

В заключение Институтът за пътна безопасност настоява до един месец Министерството на регионалното развитие и благоустройство да прекрати хранителната верига и да си върне контрола върху тол системата", гласи още становището на ИПБ.


В категории: Политика


Флагман.БГ Суперлуна е в телец. Какво да очаквате Суперлуна е в телец. Какво да очаквате 31/10/2025, Петък 17:21 0
4
Коментара по темата
4.
Трий, м**ма ти
15.02.2022 16:59:37
0
9
Герб уж не са във властта, обаче още разпределят порции
3.
гражданин...,..,
15.02.2022 15:17:28
0
13
Някой да има съмнения, че са назначени 912 калинки от Банкя, за да цоцат пари? Бяха казали, че всички глоби се вкарвали РЪЧНО!!!! РЪЧНО!!! За система, която си дал половин милиард!!! Е, по-голяма кражба, здраве му кажи!!! Няма кантари, не си я свързал с граничните пунктове....Отделно, че фирмата, която я е изградила ще взима 10-20% на година от приходите(ако не се лъжа)...
2.
Зомбайо
15.02.2022 13:37:13
0
14
Щом работи на загуба да я закриват тая система, така държавата ще е на пюс без тол
1.
*********
15.02.2022 13:06:57
0
4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Какво се случва с водата в голям роден град? Какво се случва с водата в голям роден град? Хора са притеснени Кметът Алексиев: Стартирахме проекта за голямата болка на Поморие, вече няма да оставаме без вода Кметът Алексиев: Стартирахме проекта за голямата болка на Поморие, вече няма да оставаме без вода Довеждащ водопровод с резервоари, вълнолом и екологични инициативи ще подобрят инфраструктурата на крайморския град Суперлуна е в телец. Какво да очаквате Суперлуна е в телец. Какво да очаквате На 5 ноември 2025 г. Луната достига пълнолуние в знака на Телец и е в най-близката си точка до Земята – което прави тази лунна фаза Заместник-министър Красимир Ненов: Сигурната и чиста енергия е двигателят на бъдещия икономически растеж Заместник-министър Красимир Ненов: Сигурната и чиста енергия е двигателят на бъдещия икономически растеж Центрове за данни и изкуствен интелект представлява важна икономическа възможност за страната Съдът даде старт на делото за стрелбата срещу Митьо Очите. Това ли е процесът на десетилетието? Съдът даде старт на делото за стрелбата срещу Митьо Очите. Това ли е процесът на десетилетието? Защитата поиска връщане на обвинителния акт, но съдът отказа  Любимецът на публиката направи шокиращо разкритие Любимецът на публиката направи шокиращо разкритие Давид от „Биг Брадър“ призна, че е бил жертва на сексуално насилие Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си   Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал Кметът на Царево пред екоминистъра: Остарялата инфраструктура не може да поеме новите водни обеми Кметът на Царево пред екоминистъра: Остарялата инфраструктура не може да поеме новите водни обеми Без стабилна власт няма как да има устойчиви решения за тежките проблеми на морските общини, категоричен бе той   Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Нефтохим - Бургас не е просто компания, а енергийното сърце на страната, предупреждава Боян Рашев
Созопол ще посрещне Гимкхана и Супер Рали през уикенда Созопол ще посрещне Гимкхана и Супер Рали през уикенда На  1 ноември  от 11:00 ч. на наказателния паркинг до стадиона участниците в  Гимкхана  ще демонстрират умения, скорост и безопасно шофиране Терористи щяха да потопят САЩ в кръв за Хелоуин, ФБР предотврати атентата Терористи щяха да потопят САЩ в кръв за Хелоуин, ФБР предотврати атентата Не пропускайте празника на тиквата на пазар „Краснодар“ Не пропускайте празника на тиквата на пазар „Краснодар“ Цветното събитие ще се проведе на 6 ноември от 16 часа Хибрид между ураган и средиземноморска буря със сила 160 км/ч може да удари Балканите Хибрид между ураган и средиземноморска буря със сила 160 км/ч може да удари Балканите Вижте какво се случва Галена натиска последния златен бутон Галена натиска последния златен бутон В есенната неделната вечер зрителите ще се насладят на няколко въздействащи музикални изпълнения Хамас предаде тялото на убития български заложник  Хамас предаде тялото на убития български заложник  Сахар Барух е с българско гражданство и бе отвлечен от кибуца Беери Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Айшат стана горд собственик на фабрика за облекла, склад и общежитие за работници Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Така наречената "Зимна празнична надбавка" ще бъде в размер на половината минимална работна заплата  в Словения Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии За високите пенсии на военни и полицаи е, че при тях три години действително изслужено време се зачитат за пет години осигурителен стаж от трета категория Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Държавата трябва да пази хората от разбойници – това е първичната ѝ функция, категоричен е той
Доналд ТРЪМП Доналд ТРЪМП Няма да си губя времето с Путин, който говори, говори – и нищо Виц на деня Виц на деня - Любовният ми живот е като Coca-Cola.
- Искрящ, бурен и сладък ли?
- Не, бе! Първо беше нормален, после стана Light, а сега вече е Zero!
Виц на деня Виц на деня - Дъще, ела да измиеш чиниите!
- Мамо, аз съм родена за големи неща!
- Добре, ела да измиеш тенджерата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако не сте джентълмен, то е възможно да сте… лейди
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори