Пътищата ни били магистрали на смъртта, около Боснек ставали много катастрофи
Това е поредната камбана към българските политици, защото след трагедията край Своге не си взехме поука, коментира Богдан Милчев
Пътищата в България не отговарят на изискванията и това е причина шофьорите да се уморяват и да допускат фатални грешки. Това каза пред бТВ Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.
Той разкри, че в района на Боснек на магистрала „Струма“ стават много подобни катастрофи като тази през тази нощ с 45 загинали.
„Миналата година имаше верижна катастрофа с автобус в този район. Това не е магистрала, а скоростен път“, уточни Милчев.
Огнен ад на магистрала Струма, 46 загинали
„За да се запали автобус при катастрофа, е възможно да е имало техническа неизправност или шофьорът да е заспал, да се е преуморил. Може пътните условия да са го подвели и да не е успял да овладее автобуса. Какво се е случило нямаме информация“, коментира той.
„Шофьорите носят цялата отговорност, но това, което се случи е поредната камбана към българските политици, защото след трагедията край Своге не си взехме поука“, подчерта експертът.
12 деца в автобуса-ковчег, прибирали се от Истанбул
По думите му института многократно е алармирал правителството на Бойко Борисов и настоящия служебен кабинет за рисковете по българските пътища, но без успех.
Молехме и премиера, и президента да сформират екипи и да сложим началото на една по-безопасна транспортна система, добави той.
„Това е огромна трагедия. За мое съжаление ние през последните месеци алармираме, че предстои второ Своге, защото транспортната ни система не отговаря на минималните изисквания за сигурност“, допълни експертът.
По думите му 50% от маркировката не отговарят на изискванията на светлоотразителност, което води до умора на шофьора.
„Основен приоритет на новото правителство трябва да е безопасността на пътищата ни, защото не знаем кой ще е следващия загинал. Ще сформираме екип с международни експерти. Ще направим независимо разследване и ще излезем с доклад“, заяви Милчев.
Според него, магистрала „Тракия“ е една от най-опасните и смъртоносни пътища.
„За близо четири години имаме над 1000 тежко ранени чужденци в България. Нужни са спешни мерки и да не допускаме подобни инциденти“, каза още той.
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже
Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия
Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ
Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара
Властта се срива, Радев излиза напред
Откраднаха коледна елха от района пред училище в Радомир
Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората
Как евтините китайски дрехи заляха Европа
Въпросът остава: Кои са били хората, стреляли по деца в Сараево, като на сафари?
Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана
Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден

Бойко мършо убита нали 12г строеше магистрали бе пумиоо! И 10г. дете знае че това са смешни селски пътчета! А ти си мислиш че като сложиш 2 ленти една до друга и става магистрала!
Та тя на места изобщо липсва ...В участъка Карнобат-Бургас на АМ "Тракия" позакърпиха основната лента за движение, но така и не им остана време или пари да възстановят непрекъснатата бяла линия, която раздела лентата за движение от аварийната! По тази причина , особено нощем, водачите направо си карат с левите колела в основната и с десните в аварийната...Има направени кръпки и от преди 3 години с невъзстановена линия.
До следващата голяма катастрофа !