×
Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




Флагман.БГ Заедно ли са Алекс и Виктор от "Ергенът" Заедно ли са Алекс и Виктор от "Ергенът" 21/05/2022, Събота 11:04 2
България Всички новини
Шефката на СЕМ щяла да бори комерсиализма от ефира Шефката на СЕМ щяла да бори комерсиализма от ефира Соня Момчилова не приема нападките за санкциите срещу Би Ти Ви заради пошлото "Ергенът" След победата в „Ергенът“: Смърт в семейството връща Виктория в Русия След победата в „Ергенът“: Смърт в семейството връща Виктория в Русия Виктория не присъства на партито за рождения ден на приятелката й Люси Туроператорите прогнозират 20% инфлация на почивките Туроператорите прогнозират 20% инфлация на почивките Заради икономическата несигурност резервациите се правят в последния момент, коментират агенти Студенти медици представиха научни доклади на висок форум в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ Студенти медици представиха научни доклади на висок форум в Университет „Проф. д-р Асен Златаров“ В рамките на ден бяха представени 28 доклада, по които са работили 42-ма студенти и 25 академични наставници Заедно ли са Алекс и Виктор от "Ергенът" Заедно ли са Алекс и Виктор от "Ергенът" Психоложката публикува няколко интересни снимки     Херо Мустафа с новина: Пускат директен полет до САЩ това лято Херо Мустафа с новина: Пускат директен полет до САЩ това лято Вижте какво още разказа посланикът на САЩ у нас Асен Василев: Връщане към „Газпром" няма, освен ако не предложат драматично ниска цена Асен Василев: Връщане към „Газпром" няма, освен ако не предложат драматично ниска цена България ще се откаже от петрола, ако цяла Европа го направи Балабанов, ИТН: Не може така да се изхвърляме за цената на газа от САЩ Балабанов, ИТН: Не може така да се изхвърляме за цената на газа от САЩ Кирил Петков обяви след посещение в САЩ, че той ще е по-евтин от този на „Газпром“ Силвена Роу скочи на "Ергенът" Силвена Роу скочи на "Ергенът" "Една програма, която се прави от българи и за България, не може да промотира коментари като „ти си българско зло“", възмущава се шеф Силвена Роу Екшън в центъра на София: Украинец и българин се сбиха на улицата Екшън в центъра на София: Украинец и българин се сбиха на улицата Двамата си размениха грозни реплики
Русия спря доставките на природен газ за Финландия Русия спря доставките на природен газ за Финландия Не било изпълнено искането за плащане в рубли 80 случая на маймунска шарка регистрирани в 11 държави 80 случая на маймунска шарка регистрирани в 11 държави Пациентите се възстановяват в рамките на няколко седмици Турски самолети провокираха Гърция, прелитайки до база на САЩ Турски самолети провокираха Гърция, прелитайки до база на САЩ Може да е заради несъгласието с влизането на Швеция и Финландия в НАТО Германия и Италия разрешиха сметки в рубли за купуване на руски газ Германия и Италия разрешиха сметки в рубли за купуване на руски газ Австрийската и словашката компания прилагат нов процес на плащане Русия обяви, че е установила пълен контрол над Мариупол Русия обяви, че е установила пълен контрол над Мариупол Засега няма потвърждение от Украйна, че Мариупол е паднал Американски независим журналист от Мариупол: 1700-те бойци на „Азов“ и украинската армия не са евакуирани – предадоха се Американски независим журналист от Мариупол: 1700-те бойци на „Азов“ и украинската армия не са евакуирани – предадоха се Киев досега отказва да потвърди колко всъщност са войниците, които са излезли от завода „Азовстал“ в последните 3 дни Китай отново е основен играч в добива на биткойни Китай отново е основен играч в добива на биткойни Изостава единствено след САЩ, която през миналата година го измести като най-голяма дестинация за този тип дейност В Гърция дават ваучери за туризъм на хора с ниски доходи В Гърция дават ваучери за туризъм на хора с ниски доходи Предвидената сума за инициативата е над 30 милиона евро ООН: Войната в Украйна задълбочава проблема с глада по света ООН: Войната в Украйна задълбочава проблема с глада по света Тя е създала „безпрецедентна криза“ от ескалиращи цени на храните, които са предизвикали протести Хуан Карлос се завърна в Испания, разследването срещу него прекратено Хуан Карлос се завърна в Испания, разследването срещу него прекратено Крал Фелипе обяви, че докато е в Мадрид, баща му няма да живее в двореца
Стефан ГАМИЗОВ, енергиен експерт Стефан ГАМИЗОВ, енергиен експерт В НЕК са се окопали хора на ГЕРБ и ДПС, а повредата в ПАВЕЦ "Чаира" е за 2 милиарда
Виц на деня Виц на деня Две приятелки си говорят:
- Твоят мъж кара много бързо, не се ли притесняваш за него?
- Не, той е застрохван.
Виц на деня Виц на деня Водих тъщата на терариум. Тя учудено гледаше змиите, яде сладолед, нещо мърмореше...В общи линии, доста добре се правеше, че не не разбира какво си съскат тези същества... Статус във фейсбук Статус във фейсбук След като избра Рускинята, Ергенът се срещна с Митрофанова и обяви проект за нова партия
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори