×
Избори 2021 Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
  • Българите в Австралия ще могат да гласуват за държавен глава
  • Италия обмисля да направи задължителен „зеления пропуск“ за всички работещи
  • Електронното преброяване е удължено до края на септември
  • МРРБ с безвъзмездна финансова помощ за обновяване на Театър „София“
  • Вече МВР ще поддържа и охранява оградата по турската граница
  • Ресторантьорите на шествие в Бургас срещу анти-COVID мерките, подробности ТУК
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




НАП започва проверка в тотото
НАП започва проверка в тотото 16/09/2021, Четвъртък 12:00 1
България Всички новини
Данните от „черната кутия" на падналия в Черно море МиГ-29 са разчетени Данните от „черната кутия" на падналия в Черно море МиГ-29 са разчетени За инцидента в Чешнегирово се сипят откровени лъжи, смята военният министър Гуми, бетонови блокове и мъртви котви откриха при в акваторията около полуострова на Несебър Гуми, бетонови блокове и мъртви котви откриха при в акваторията около полуострова на Несебър Основната цел е разкриване и идентифициране на антропогенни обекти по дъното Всяко пето дете у нас живее в крайна бедност Всяко пето дете у нас живее в крайна бедност Страната ни е на челна позиция по детска смъртност в ЕС Около 1/3 от починалите с вируса без други болести Около 1/3 от починалите с вируса без други болести 65 души загубиха битката с болестта за денонощието Ето коя е Госпожицата от "Маскираният певец" Ето коя е Госпожицата от "Маскираният певец" Галя от "Каризма" е сред участниците в шоуто У нас няма контрол и два камиона превозват зърното за три по норма, това са брутални убийци У нас няма контрол и два камиона превозват зърното за три по норма, това са брутални убийци Призовах колегите от този бранш да седнем и да се разберем, да сложим край на тази порочна практика, но подкрепа не получих, разочарован е Илчо Дуганов   КНСБ: Минималната заплата трябва да стане 760 лв. за 2022 г. КНСБ: Минималната заплата трябва да стане 760 лв. за 2022 г. Частният бизнес трябва да увеличи заплатите на служителите си НАП започва проверка в тотото НАП започва проверка в тотото Още 14 свързани дружества ще бъдат проверени Галена би шута на Криско заради Азис Галена би шута на Криско заради Азис Галена и Краля на попфолка се съюзиха за общото мини-турне в Америка през октомври 20-годишният Георги Неделчев откраднал парите за дарения от Карнобат, за да си купи телефон 20-годишният Георги Неделчев откраднал парите за дарения от Карнобат, за да си купи телефон Младежът нито работел, нито учел
Отстраниха 3000 неваксинирани медици от работа във Франция Отстраниха 3000 неваксинирани медици от работа във Франция Според министъра за голяма част от отстранените мярката е временна Спряха процедурата по одобрение на "Спутник V" Спряха процедурата по одобрение на "Спутник V" Търси се доказателство за съответствие със стандартите за производство Мистици: Портал за паралелен свят се отвори над Шънян Мистици: Портал за паралелен свят се отвори над Шънян  Някои са убедени, че китайската армия тества тайни технологии, за да установи контакт между измерения Германия издаде разрешения за пребиваване на 2600 афганистанци и семействата им Германия издаде разрешения за пребиваване на 2600 афганистанци и семействата им Няма да им се налага да кандидатстват за убежище Във Франция е в сила задължителното ваксиниране на медиците Във Франция е в сила задължителното ваксиниране на медиците Два месеца след ултиматума на Макрон някои още отказват Проучване от САЩ атакува броя на хоспитализациите като показател за сериозността на пандемията Проучване от САЩ атакува броя на хоспитализациите като показател за сериозността на пандемията Изследването е проведено за периода януари 2021-юни 2021 г., а резултатите от него са изненадващи ЕП оправи гейовете, да се готвят талибаните ЕП оправи гейовете, да се готвят талибаните Евродепутатите ще бистрят и опасността от миграционна криза Голяма трагедия в живота на Борис Джонсън Голяма трагедия в живота на Борис Джонсън На 79-годишна възраст е починала майка му В Гърция вече е достъпна трета доза на ваксината срещу COVID-19 В Гърция вече е достъпна трета доза на ваксината срещу COVID-19 През последните дни има увеличение на ваксинациите във възрастовата група под 35 години Още един милиардер се отправя към Космоса Още един милиардер се отправя към Космоса В капсулата на SpaceX в околоземна орбита за три дни отиват Джаред Айзъкман
Филип СТАНЕВ, депутат в 45 НС Филип СТАНЕВ, депутат в 45 НС Татяна Дончева е медуза и отрова за българската политика
Виц на деня Виц на деня Син на олигарх се връща от училище и шепне на баща си:
– Изобщо не зацепвам Темата! Уж класът е Първи, а обзавеждането е дървено - не златно…
Виц на деня Виц на деня - Мамо, мамо, а защо на 15 септември, за учителите се носат цветя?
- За да си мислят, че имат празник.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Учебната година е като бременността - трае девет месеца, а започва да ти се гади още от втората седмица.

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори