×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Лазаровден е - обичаи и традиции
  • Правителството смени шестима областни управители
  • Седем доживотни присъди и 1794 години затвор за терористката от Истанбул
  • Май идва с ниски температури
  • Закрити са всички стари общински депа за отпадъци у нас, ЕК прекрати наказателната процедура
  • В Пловдивско задържаха участници в измамна схема в размер на 173 хил. лв.
  • Тестват първата в света персонализирана иРНК инжекция срещу меланом
  • Земеделците трябва да сезират за засегнатите от градушките площи в 10-дневен срок
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




Флагман.БГ За втори шанс: Слагат такса матура За втори шанс: Слагат такса матура 27/04/2024, Събота 20:20 0
България Всички новини
Как да засилим метаболизма си преди лятото Как да засилим метаболизма си преди лятото Може да ви помогне за отслабване, подобряване на енергията и общото здравословно състояние Гордост за Бургас! Весела Славева с национално отличие Гордост за Бургас! Весела Славева с национално отличие След приза "Студент на годината 2022" отличничката спечели и първо място за „Ландшафтен архитект на годината 2023“ Шок за „акулите“! Реми с Лудогорец II ги закопава в битката за спасение Шок за „акулите“! Реми с Лудогорец II ги закопава в битката за спасение Със спечелената с голяма мъка точка от мача в Бургас футболистите на „Черноморец“ не успяха да дръпат в битката със Спортист, а им предстои дерби в Своге Дезинформационна кампания внушава, че учебник по български рекламира еднополовите бракове Дезинформационна кампания внушава, че учебник по български рекламира еднополовите бракове Фалшивата новина е споделена близо 300 пъти за няколко часа, придружена е от злостни коментари Лъжливи туроператори с почивки за празниците плъзнаха в нета, не се връзвайте Лъжливи туроператори с почивки за празниците плъзнаха в нета, не се връзвайте От Министерството на туризма са провели за ден 8 автобуса за Турция, 2 от тях не са имали редовни документи за превоз на пътниците Държавата плаща 12 млн. лв. за "златната локва" на границата Държавата плаща 12 млн. лв. за "златната локва" на границата Кабинетът "Главчев" тихомълком е гласувал щедра компенсация на фирмата, спечелила десетки милиони от такса "дезинфекция" Бум на фалшивите банкноти, ето как да ги разпознаем Бум на фалшивите банкноти, ето как да ги разпознаем Един от най-разпространените начини за разпознаване на фалшиви банкноти е водният знак Кристиан Вигенин оглави листата на БСП за Европарламента Кристиан Вигенин оглави листата на БСП за Европарламента Петър Кънев е водач на кандидатите от Бургас за Народното събрание На Велики понеделник задължително трябва да... На Велики понеделник задължително трябва да... По време на Страстната седмица постите навлизат в своя най-строг период ПП-ДБ готови да управляват с ГЕРБ, ако Бойко Борисов счупи „заварката“ с Делян Пеевски ПП-ДБ готови да управляват с ГЕРБ, ако Бойко Борисов счупи „заварката“ с Делян Пеевски  Подготвя се почвата за връщане на Борисовата държава - завладяна съдебна система и имитация на честни избори, предупреди ген. Атанасов
Втори шанс: Известна порно актриса прескочи трапа, засега Втори шанс: Известна порно актриса прескочи трапа, засега Лекарите не са обнадеждени за състоянието й, нямат надежда за подобрение Откриха над 200 кг кокаин в щайги с банани в супермаркети в Германия Откриха над 200 кг кокаин в щайги с банани в супермаркети в Германия По цени на улицата стойността на разкритата пратка е повече от 10-15 милиона евро Съобщиха извънредна новина за Чарлз Трети Съобщиха извънредна новина за Чарлз Трети Публичната програма ще започне във вторник с посещение на център за лечение на болни от рак, където Чарлз и Камила ще се разговарят с пациенти и медици В коя страна официално забраниха домашните работи В коя страна официално забраниха домашните работи Правителството на министър-председателя Доналд Туск иска модернизация на образователната система Путин отива на визита в Китай през май Путин отива на визита в Китай през май Носи на Си книга на руски революционер Часовникът на най-богатия пасажер, загинал на „Титаник“, се продава на търг Часовникът на най-богатия пасажер, загинал на „Титаник“, се продава на търг Бизнесменът Джон Джейкъб Астор загива на 47 годишна възраст, когато „Титаник“ потъва през 1912 г. Съпругата му се спасява Трус разлюля Гърция - на 30 км от България Трус разлюля Гърция - на 30 км от България Епицентърът е до Петрич Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Макрон предупреди, че Европа не е безсмъртна Европейският континент не инвестира достатъчно в иновации, не успява да защити промишлеността си и да засили военните и отбранителните си способности, каза френският президент Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Кой каза, че ергенът Алек е беден? Часовникът му струва 7 бона Скъпата швейцарска марка „Baume et Mercier” блести на ръката му Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Паника в Бъкингам! Преразглеждат протокола за смъртта на Краля Кралят предизвика голямо безпокойство сред членовете на семейството и приятелите си, тъй като продължава да се бори с неразкрит вид онкологично заболяване
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сащо, ти защо не ме взимаш никъде със себе си?
- Вземам те!
- Къде... Нито на кафе, нито на кино, нито на гости?
- Мими, аз винаги те нося в сърцето си!
Виц на деня Виц на деня - Здравей красавице, имаш ли си гадже?
- Ние с теб сме женени от две година бе!
- Опаа, обърках чата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За да върви семейния живот, трябва не да се редят мебелите по фен-шуй, а да се спи по Камасутра!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори