×
Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Отложиха делото срещу княгиня Калина за март
  • Почина съпругата на Йосиф Сърчаджиев - сценаристката Райна Томова-Сърчаджиева
  • Прокурорският син Васил Михайлов излиза от ареста срещу 3000 лв. гаранция
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




България Всички новини
Правете това и ще държите ума си бистър до дълбока старост Правете това и ще държите ума си бистър до дълбока старост Експерти споделят 4 лесни упражнения Има ли кой да спре полуделия рецидивист Красимир Каранлиев? Този път запали цяла кооперация в ж.к. "Лазур" Има ли кой да спре полуделия рецидивист Красимир Каранлиев? Този път запали цяла кооперация в ж.к. "Лазур" Пак е в ареста за денонощие, след като драснал клечката на ел. таблото на десетки апартаменти, но дали пак ще го пуснат да се вихри още Sora - изкуственият интелект, който ще промени света на видеото и анимацията (ВИДЕО) Sora - изкуственият интелект, който ще промени света на видеото и анимацията (ВИДЕО) Само допреди 2 години бе абсурдно дори да си помислим, че машина може да „рисува”, днес вече и „снима с камера” Капалъ чаршъ вече не е на мода! Това са най-добрите места за пазар в Турция! Капалъ чаршъ вече не е на мода! Това са най-добрите места за пазар в Турция! Вижте полезни съвети - къде и кога са пазарните дни, какво да си купим и как да плащаме 5 дихателни упражнения за работа на мозъка 5 дихателни упражнения за работа на мозъка Ние правим около 17 000 вдишвания на ден без да се замисляме Еротична актриса от Бургас ще готви в Хелс китчън Еротична актриса от Бургас ще готви в Хелс китчън 24-годишната Владимира е непозната в  родния си град, тъй като от 20 години живее в Испания Ако косата ви капе задължително прочетете тази новина Ако косата ви капе задължително прочетете тази новина Широко разпространено е мнението, че тези витамини са ефективни Шефка на ОИК подаде оставка заради различия с местното ръководство на ГЕРБ и незачитане на личността Шефка на ОИК подаде оставка заради различия с местното ръководство на ГЕРБ и незачитане на личността Не е заради изборите и затова, че не успяха да се преборят за балотаж в Разград, заяви Ралица Цветанова Съдебните дела, свързани с мигранти в Царево, вече не са сериозен проблем Съдебните дела, свързани с мигранти в Царево, вече не са сериозен проблем През последните 1-2 години намаляха трайно, не мога да кажа каква е причината, обяви шефът на Районния съд Кулинарен гуру от Айтос отказа работа в топ ресторант в САЩ, за да влезе в Кухната на ада Кулинарен гуру от Айтос отказа работа в топ ресторант в САЩ, за да влезе в Кухната на ада Младежът е завършил престижна кулинарна академия, известни ресторантьори в София се надпреварват за него
Защо не бива да влизате в нова връзка веднага след раздялата Защо не бива да влизате в нова връзка веднага след раздялата Въпреки това психолозите препоръчват да си дадете време да се възстановите и да позволите на тялото да се адаптира към нова щастлива връзка В тези страни не страдат от разширени вени – ето защо В тези страни не страдат от разширени вени – ето защо Много честа проява на хронична венозна недостатъчност, засягаща 25% от жените до 15% от мъжете, са изкривените, разширени повърхностни вени с 4 mm или повече Вижте какво да направите, за да изчезне безсънието завинаги Вижте какво да направите, за да изчезне безсънието завинаги Учените са доказали, че днес от 30 до 40% от общото възрастно население на нашата планета има проблеми със съня Ако сте жена над 30 години задължително прочетете тази статия Ако сте жена над 30 години задължително прочетете тази статия Вижте кои храни да използвате  Защо посланикът на Грузия пристигна в Бургас Защо посланикът на Грузия пристигна в Бургас Основна тема на разговор беше икономическият потенциал на Бургас Защо Благо мрази Слави Защо Благо мрази Слави Благой изобщо не обича прякора си Джизъса Бургас ще е домакин на турнира за баскетболната купа при мъжете Бургас ще е домакин на турнира за баскетболната купа при мъжете Предстои преглед на залата в Бургас и подписване на договор до края на месеца X спря акаунта на съпругата на Навални X спря акаунта на съпругата на Навални Кремъл отрече да е замесен и заяви, че твърденията, че руският лидер е отговорен, са неприемливи Марчето е зле, да пусне плейбека, зоват зрителите на Капките Марчето е зле, да пусне плейбека, зоват зрителите на Капките Фънки се спука да будалка Мара Отварачката  Тя бе толкова пияна и дрогирана и изобщо не разбра, че си е счупила крака Тя бе толкова пияна и дрогирана и изобщо не разбра, че си е счупила крака Признанието е от самата шеф Божана 
Живко КОЦЕВ, главен секретар на МВР Живко КОЦЕВ, главен секретар на МВР МВР ще установи как се развивал убитият във времето като ученик и войник Виц на деня Виц на деня Попитали една жена:
- Каква е разликата между "Ох" и "Ах"?
- Разликата е пет сантиметра!
Виц на деня Виц на деня Врачка, отседнала в хотел, пита камериерката в коридора:
- Какво е менюто днес?
Камериерката си мърмори зад гърба ѝ: "Б*си врачката, не знае какво е менюто..."
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Нищо не отблъсква толкова много купувачите, колкото желанието на пpoдавачите да им помогнат с нещо...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори