×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Пеевски внесе в НС предложение за закриване на Антикорупционната комисия
  • Пристигнаха двата самолета за борба с пожарите от Швеция
  • Държавата отпуска 900 хиляди лв. помощи за пострадалите при пожарите
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море


Как с пътния възел на Пристанище Бургас-Запад ставаме Швейцария на Черно море
Автор на проекта от българска страна е арх. Николай Няголов, той разкри пред Флагман защо колегата му инж. Марко Таборели от Швейцария е приел да работят в екип
30 Юли 2021, Петък, 14:52 ч.
Автор: Катя КАСАБОВА

 Искам да пътувам до любимото си Южно Черноморие  бързо, удобно и безопасно, а след време да покажа на своите наследници в какво съм вложил знания, труд и сърце, казва арх.Няголов

 „Просперитетът на градовете винаги минава през развитието на инфраструктурата, а това може да се случи единствено, ако има лични ангажименти и отношение на някой от активните участници в проекта.“ Така нашият събеседник арх.Николай Няголов накратко обобщава идеята да даде от своите знания и опит на Бургас за ефективното „отпушване” на трафика в посока от Южното Черноморие към АМ „Тракия”, като обезопасява напълно движението на товарните коли. За реализацията на техническия проект той кани своя колега и приятел от Швейцария инж.Марко Таборели.  Името на швейцарския проектант в този генерален план за Бургас е достатъчен атестат за тежестта и мащабите – инж.Таборели е сред водещите европейски специалисти в областта на инфраструктурното строителство. 

Арх. Николай Няголов е бургазлия, завършил е Природоматематическата гимназия с отличие, а след това успешно се дипломира в специалността „Архитектура”  през 1996 г. в УАСГ-София. Поставя веднага началото на самостоятелна кариера като ръководи екипи в сферата на инвестиционното проектиране, строителство и ремонт на сгради от всякакъв вид, в Европа и Африка. Член на Хесенската архитектурна камара в Германия. Работи в партньорство с швейцарск, немски и холандски проектантски компании. 


-Арх. Няголов, как възникна идеята за проектиране на мащабното инфраструктурно  съоръжение на кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“ в Бургас?

-Работата ми като архитект е свързана с много пътувания по обекти не само в България, а и по света. За целия си професионален стаж от над 25 години съм посетил почти всички градове у нас, почти всички европейски страни и част от страните от Близкия Изток и Северна Африка. Преди около 5 години по поръчка на Европейската комисия посетих и Южен Судан в Централна Африка. Всичките тези пътувания ми дават възможност да оценявам добрите и лошите примери на различните архитектурни и комуникационни решения в тези държави и у нас. Може да се каже, че сравнението минава от най-добрите примери в Швейцария и Холандия, например, през балансираните и сравнително икономични решения в Германия и Франция и се стигне до почти неприемливите, или много скъпи, или абсолютно незадоволителни сгради и съоръжения в Африка.

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето

Професионалистът винаги трябва да има пълна палитра от наблюдение, и върху най-добрите примери, и върху най-лошите, за да може да отсее лошия от добрия опит на вече направеното от други архитекти и инженери. Преди всичко, обаче, е необходимо да се вникне в проблематиката на една задача, нуждите, които провокират нейното изпълнение и да се начертае пътя за нейното изпълнение. Пътувайки почти целогодишно до Южното Черноморие, многократно съм се „сблъсквал“ с проблема на задръстванията по бул. „Стефан Стамболов“ и пл. „Трапезица“ в Бургас, а впоследствие и по ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“, особено в посока към София.

-Какви са  проблемите, които установихте на тези места?

-Проблемът е при пресичането на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където трафикът от камиони по ул. „Крайезерна” от Северна промишлена зона до Пристанище Бургас и обратно се пресича и донякъде дублира транзитния поток от предимно леки автомобили от вътрешността на страната в посока Южното Черноморие и обратно. При съществуващото положение, трафикът в южна посока – към курортните градове, се движи сравнително добре, имайки предвид, че там имаме десен завой на въпросното кръстовище. Проблемът си остава в обратната посока (движението от Царево, Созопол в посока София), защото автомобилите по бул. „Тодор Александров” трябва да направят ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място, те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

-Какви са целите, които са поставени за решаване с този проект?

Пътната връзка бул. ”Т. Александров” и ул. ”Крайезерна”, автори на техническия проект инж. Марко Таборели (в дясно) и арх. Николай Няголов
Вижте детайли от проекта като увеличите изображението

-За решаване на горните проблеми търсим пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на Бургас от и в посока София към Южното Черноморие. Ще се превеждат бързо и безконфликтно автомобилните (предимно товарни) потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас. Ще се повиши безопасността на движение в града. Ще имаме по-добър комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас. Ще има положителен ефект върху туризма – бързи и лесни автомобилни връзки. Ще се преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града и ще се улесни движението на градския транспорт на „Бургасбус“ в тази зона, където се намира и неговия основен гараж. В екологично отношение значително ще се намалят нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

-Как проектът, в който Вие участвате активно, решава този въпрос?

-За това кръстовище вече има изработени планове за урегулирането му с две кръгови движения на ул. „Крайезерна” в местата за пресичане с рампите за слизане и качване на бул. „Тодор Александров”. Включително извън летния сезон, тези две пресечни точки създават задръствания и това е от много години назад във времето. Десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки. Така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока. Кръговите движения са успешни предимно в градски условия, но когато те попадат в републиканската пътна мрежа, какъвто е случая, би трябвало да бъдат заменени с кръстовища на 2 или повече нива. В посочената пресечна точка двете кръгови кръстовища няма да бъдат удачно решение. Това наложи да се потърси транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайбрежна”. Новата рампа ще е в югоизточната част на разглежданото кръстовище. Тя ще позволи преминаването под нея на товарния трафик и същевременно ще се спусне под моста по бул. „Тодор Александров”, чиято височина е ограничена от съществуващата му конструкция. Имахме различни варианти за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на ул. „Крайезерна”. С последно приетото проектно решение е осигурена възможността за движение на всички леки и товарни автомобили във всички посоки, без да се ограничава достъпа до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

-Как стана така, че Вие се включихте в този проект?

-Нищо на този свят не става случайно. Съдбата определя човешкото битие в една или друга посока, но  всеки избира своя път, по който да я извърви. Отдавна  съм напуснал Бургас – военна служба, университет, професионално развитие, но аз винаги ще остана със сърцето си в града, в който съм израснал, в който съм възпитан и съм получил основата на своята духовна същност. Разбира се, в Бургас живеят и моите родители, семейството на брат ми и много, много приятели, за които с най-голямо удоволствие бих направил нещо хубаво.В същия момент, преди няколко години, когато стартирахме проекта, имах удоволствието да работя и по други задачи с една от най-големите швейцарски фирми в сферата на инфраструктурните проекти. Ръководителят на  проекта от швейцарска страна инж. Марко Таборели е изключително знаещ и можещ колега, с когото работата е истинско удоволствие и най-важното – той е голям професионалист в сферата на пътната инфраструктура. Съчетанието на тези два фактора ме подтикна да започна да търся решение на проблема с кръстовището на ул. „Крайезерна“ и бул. „Тодор Александров“. Не ми се изпускаше възможността да ползвам знанието и опита на швейцарците. А и защо да не използваме мотото „Бургас – Швейцария на Черноморието“ и да доближим още повече нашия град до водещите туристически дестинации в Европа.

-Какво очаквате в личен план след реализацията на това съоръжение?

-Когато посещавам любимите си места по Южното Черноморие да мога да пътувам бързо, удобно и безопасно. А и все пак, след време, да мога да покажа на своите наследници едно от нещата, в които аз и моето семейство сме вложили желание, знания, труд и сърце. Искрено стискам палци и ще работя активно, за да може това намерение да се реализира възможно най-бързо, защото бургазлии и гостите на града го заслужават!
 




България Всички новини
Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Жандармерия пази къщите на евакуираните от Плоски, хората говорят за чудо след пожара Над 300 души са били принудени да напуснат домовете си и още не могат да се върнат в селото Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Латински, биология и олимпийски амбиции – новата гимназия в Бургас, за която си струва да знаеш Новата частна езикова гимназия „Едмънд Бърк“ в Бургас приема само 26 ученици за новата учебна година Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Легендата DJ Mascota идва в Бургас! DockTales се готви за гореща вечер под звездите Очаквайте селекция от качествен хаус, клубни ремикси и заряд, който се усеща още от първия бийт, споделят организаторите Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? Олио или свинска мас: Коя мазнина да изберем за пържене? За готвене при високи температури експертите препоръчват да се използват мазнини с висока точка на димене Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Сексуално насилие над деца в интернат, карат ги и да чистят дворове на съседите Почти 40 градуса е температурата в стаите в дома на ужасите, матраците са изтърбушени, а тоалетната чиния - счупена Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Гетото в бургаския кв. "Горно Езерово" започна да се превръща в джунгла Местните винят кметския наместник в бездействие - виждал бетоновозите, но не предприемал никакви мерки Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат Започват проверки в болници след като дете падна от втория етаж на МБАЛ-Карнобат ИА ,,Медицински надзор” се самосезира, министърът на здравеопазването доц. д-р Силви Кирилов ще бъде запознат с резултатите Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Гейминг оборудване за лятото: Как да пътуваш и да не изоставаш от играта Почитателите на електронните спортове - т.нар. eSports, имат верен помощник в залозите Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Ивелин Михайлов за пожарите: Ситуацията е катастрофална и ще става по-зле Той засегна темата за обезлюдяването на много родни села Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Загиналият рибар Стоян бил майстор занаятчия на мидените мрежи, утре щял да празнува рожден ден Помориецът подготвял за пакетиране черноморски култивирани миди, докато хванал щепсела на машината и ел.ток го убил на място
Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Камчатка е като филм на ужасите, още се тресе и от събудения вулкан тече лава Пет мощни вторични труса са фиксирани само за 10 минути Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Отиде си голямата германска спортистка Далмайер Тя бе едва на 31 години Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Японската "Баба Ванга" предрекла днешното цунами и коронавируса Ето подробности Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Куп комплименти полетяха към Лиз Хърли - фенове не могат да повярват, че е на 60 Известната дама се показа по леопардов бански костюм Масово нашествие от скакалци в Украйна Масово нашествие от скакалци в Украйна Ситуацията се усложнява от много фактори Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Чужденец държа 10 години скелета на майка си в тоалетната Стряскащ случай в Япония Най-силните земетресения, регистрирани някога в света Най-силните земетресения, регистрирани някога в света АП представя справка за някои от най-мощните земетресения Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Кола летя с 202 км/ч средна скорост по "Тракия", на шофьора ще му се доплаче от глобата Когато те засекат камерите и кантарите на тола, измъкване няма, категоричен е депутат Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Лекари не прекъснаха операция по време на земетресението в Камчатка Видео с лекарския екип в операционна, който запазва хладнокръвие въпреки люлеещата се земя, обиколи света Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Конкурс за свирки предизвика чутовен скандал Клипче от състезанието в нощен клуб на гръцкия остров Закинтос стана вайръл в мрежата
Томислав Дончев Томислав Дончев Президентът се е самоопределил като ярка опозиция Виц на деня Виц на деня - Докторе, помогни да сваля килограми, всички диети пробвах!
- Домати, краставици, зеле, лук.
- Да ги варя, или да ги пека?
- Копай!
Виц на деня Виц на деня Лекар към пациент:
- Как е главоболието, от което се оплаквахте?
- Замина за няколко дни у майка й.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ан*лен с*кс - единственият случай в който я убеждаваш, че не ти е никак голям...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори