×
Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето


Погледайте Бургас днес над „Крайезерна” и „Т.Александров”, време е за мащабния пътен възел на бъдещето
Новият транспортен проект за пътен възел „Пристанище Бургас-Запад” с прилежащите съоръжения на кръстовището между двете улици
27 Юли 2021, Вторник, 18:15 ч.
Автор: Флагман.бг, снимки: Живко ТОДИНОВ

Обосновка и цели на проекта, който ще реши завинаги проблемите с трафика в този претоварен район от града

Флагман.бг получи ексклузивни права от авторите на бъдещото впечатляващо по мащабите си транспортно бижу на Бургас – проектантския екип с ръководители инж. Марко Таборели от Швейцария и арх. Николай Няголов от България, да покажем на своите читатели проект в административно-инвестиционна фаза: „Пътният възел на Пристанище Бургас – Запад“ като част от поредицата ни „Новите транспортни проекти на Бургас“.

Местоположението, което виждате на заснетите с дрон кадри днес преди обед и на схемата, е кръстовището на ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”. Екипът ни извървя дълъг път на проучване и анализи, с които се аргументира промяната на транспортната схема в този район от града, очертал се с тежко претоварен трафик, особено в летните месеци.

 

Така изглежда Бургас в този район, заснет в делничния вторник, 27 юли 2021 г.

Ето и обосновката:

Гражданите и гостите на Бургас констатират непрекъснато и сигнализират на дежурните ни телефони за натоварване на трафика, преминаващ по ул. „Крайезерна” в посока към и от Черноморието на юг от Бургас. Ставаме свидетели на дълги колони от автомобили, изчакващи се при преминаване на кръстовището на ул. „Крайезерна” с трасето и трафика към Пристанище Бургас.

Посоченото кръстовище се ползва не само от гражданите и гостите на Бургас, но и е основното трасе на товарния трафик за цялото Бургаско пристанище, вкл. всички негови терминали - Бургас Запад и Бургас Изток, държавното пристанище и частните такива, вкл. КРЗ и Порт Европа. Проучване на Флагман установи проблемните зони на пресичане на трафиците и потърси мнението на Община Бургас, като се свързахме с компетентните служители по транспорта. Налице е изготвен проект, който успешно ще реши проблема.

Ето и обобщението на констатациите:

Развитието на града е тясно свързано с възможността в него не само да се създаде най-добрата среда за живот, но и най-добрата среда за полагане на труд и съответно за отдих на хората, които го обитават. Има примери за градове-спални, за градове- фабрики, университетски градове, както и примери на курортни и развлекателни селища, но най-оптималното е всичко това да бъде съчетано в една обща система, позволяваща в рамките на 30 минути от дома да бъдат достъпни както работното място и учебното заведение, така и зоните за отдих, за социално и културно обслужване.

Градовете и населените места, които имат стратегическата предпоставка да съчетаят всички тези възможности на едно място са облагодетелствани и трябва непрекъснато да развиват и усъвършенстват тази природна и придобита даденост. Бургас е прекрасен пример как в рамките на последните около 150 години почти от нищото възниква един от най-модерните градове в България, а и на Балканския полуостров.

Стабилно и добре развиващата се икономика, туристическите възможности на Черноморието, историческото и културното наследство на региона и най-вече човешкият фактор са идеалните предпоставки за определянето на града като отлично място за живот, работа и отдих. Свободното движение на хора, стоки и капитали, ако следваме основния принцип на Европейския съюз, може да бъде постигнат с изграждането на адекватна инфраструктура, включително такава за движение на морски, железопътен, въздушен и автомобилен транспорт.

Интегрираният подход между изброените видове транспорт не може без основният свързващ такъв, а именно автомобилния. Северна промишлена зона на Бургас, включваща редица индустриални мощности от кв. Долно Езерово до Пристанище Бургас, е ясен пример за Интермодален хъб от ново поколение. Връзките, които се осъществяват в и около тази зона са от огромно значение, както за града и региона, така и в национален мащаб.

Какви са проблемите, които са идентифицирани:

Транспортният трафик по направлението от и към София и вътрешността на страната за Созопол, Приморско, Царево, Ахтопол и населените места на юг от гр. Бургас, до скоро преминаваше почти през централната част на града (двете входни кръгови кръстовища на бул. „Стефан Стамболов” и кръговото кръстовище „Трапезица” на бул. „Тодор Александров”) като единствената бърза пътна връзка.

Това натоварваше трафика по градските улици, затрудняваше движението на пешеходците и градския транспорт, а и водеше до отделяне на голямо количество вредни емисии. Ориентировъчни транспортни единици, преминаващи по този маршрут са между 4000 - 6000 бр./ден, а в натоварените летни месеци и много повече. Реновирането на ул. „Проф. Яким Якимов”, ул. „Крайбрежна” и направата на моста над Товарна гара Бургас, даде възможност транзитният трафик към Южното Черноморие да се изнесе от централната градска част.

За съжаление, през изминалите няколко години и няколко активни летни сезона, след реконструкциите, както се очакваше, се породиха проблеми с пресичането на потоците от лични автомобили и товарния трафик в този район на града, насочен предимно към Пристанище Бургас – Запад и Изток – 2, държавното пристанище, а и частните такива, вкл. КРЗ и Порт Европа.

Проблемът се заключва в кръстовището на 2 нива между бул. „Тодор Александров” и ул. „Крайезерна”, където товарният поток по ул. „Крайезерна” между Северна промишлена зона и Пристанище Бургас се пресича и частично дублира с транзитния поток от предимно леки автомобили от северозапад по ул. „Крайезерна”, на югозапад по бул. „Тодор Александров” в посока Созопол. Към момента, в направление Южно Черноморие, трафикът се движи сравнително добре, имайки предвид, че се осъществява десен завой на цитираното кръстовище.

Проблемна остава обратната посока (движението от Созопол в посока София), защото движещите се автомобили по бул. „Тодор Александров” трябва да вземат ляв завой на северозапад по ул. „Крайезерна”. На това място те се пресичат с тежкотоварния трафик от и към Пристанище Бургас, който също се движи по ул. „Крайезерна”.

Това създава затруднение, както на гостите на Бургас (част от които отново използват маршрута през центъра на града), така и на товарния трафик, който също е от изключителна важност за Бургас, защото Северната промишлена зона и Пристанище Бургас създават множество работни места, а също така и има значителен финансов принос в Брутния вътрешен продукт на България.

Дори и извън летния сезон, тези две пресечни точки вече създават задръствания. Забавя се движението, създават се конфликти и напрежение и, най-вече, създават се опасности, застрашаващи живота и здравето на гражданите. Затруднява се товарният трафик в промишлената зона, което също води до конфликтни ситуации. Така както десният завой от ул. „Крайезерна” към бул. „Тодор Александров” е без междинни конфликтни точки, така следва да се урегулира и трафикът в обратна посока.

Проектът

В това са убедени, както специалистите, така и гражданите. От страна на Общината се потърси решение за транзитиране на трафика с проектирането на специално платно, което да не пресича на едно ниво движението по ул. „Крайезерна”. Това ще се случи в югоизточната част на разглежданото кръстовище, където се проектира такава рампа, която да позволи преминаването под нея на товарния трафик. Бяха разгледани няколко варианта за изпълнение на коментираното решение, като основните се различаваха по радиусите на завиване по рампата, а от там и по организацията на движението на нивото на терена по ул. „Крайезерна”.

С окончателното проектно решение, с което Община Бургас разполага, е осигурена възможността за движение на всички леки и тежки превозни средства във всички посоки, без да се ограничава в която и да е посока достъпът до прилежащите непосредствено до кръстовището предприятия.

Какво се цели с реализацията на проекта:

Основната цел на проекта е осъществяване на пряка и транзитна по своята същност транспортна връзка между ул. „Крайезерна” и бул. „Тодор Александров”, чрез която:

• ще се спре транзитното преминаване на автомобили през централната част на град Бургас от и в посока София и посока Созопол;

• ще доведе до бързото и безконфликтно провеждане на автомобилни, предимно товарни, потоци от и към Северна промишлена зона и Пристанище Бургас;

• ще повиши безопасността на движение в града;

• ще доведе до по-голям комфорт на движение на пешеходци и автомобили в централната част на Бургас;

• ще има положителен ефект върху туризма;

• ще преустанови преминаването на тежкотоварни автомобили, пътуващи в тези направления, през града;

• значително ще намали нивата на шум и вредни емисии в гр. Бургас.

В заключение:

Бихме обърнали внимание на широката обществена подкрепа на вече направените и бъдещите транспортни подобрения в града, гарантиращи възможно най-добрите условия за живот, работа, образование, здравни и социални дейности и най-вече култура и отдих. Екипите, иницииращи въпросните транспортни връзки, тези, които са ангажирани с тяхното проектиране и реализация, до голяма степен са свързани в личен аспект с Бургас и работят активно и често напълно безвъзмездно за реализацията им.

Общите усилия и на администрацията, и на бизнеса, и най-вече на бургазлии, със сигурност ще дадат в близко бъдеще своите положителни резултати в полза на гражданите и гостите на нашия град. Ще окажат значимо отражение върху „зеленото“ развитие на Бургас.

Очаквайте интервю с арх.Николай Няголов – колко време е отнела разработката на проекта, как е получил покана за съвместната работа с ръководителя от швейцарска страна инж. Марко Таборели, който е изключителен професионалист в сферата на пътната инфратруктура, оформя ли се Бургас като Швейцария на родното Черно море.

Още снимки от днес ВИЖТЕ ТУК:

 


В категории: Бургас


Андреа призна, че няма мъж
Андреа призна, че няма мъж 26/07/2024, Петък 19:59 2
Миле Китич пие като смок
Миле Китич пие като смок 26/07/2024, Петък 19:39 2
България Всички новини
Шофьори, внимавайте! Дръзки крадци дебнат дали заключвате колите си в Бургас, двама вече изгоряха Шофьори, внимавайте! Дръзки крадци дебнат дали заключвате колите си в Бургас, двама вече изгоряха Близо 6 хиляди лева откраднали двама хитри бандити, но полицаите ги спипали Димчево става Палма де Майорка с най-луксозния си голф курорт в света Димчево става Палма де Майорка с най-луксозния си голф курорт в света Не в изкуствени водни басейни, а направо в Мандренското езеро тузарите ще разгръщат ударната зона на понтони Васил Киричев след сигнал до Флагман: Атака от конкуренцията е, защото съм успешен Васил Киричев след сигнал до Флагман: Атака от конкуренцията е, защото съм успешен Такъв случай с починал човек от жк. "Братя Миладинови" няма, никой не ми давал пари без да издам фактура, всичко е клевета, твърди управителят на погребална агенция „ВиваСват“ Ляв народен фронт ще обедини след броени часове над 15 партии за предстоящите избори Ляв народен фронт ще обедини след броени часове над 15 партии за предстоящите избори Очаква се левият блок по образец на Франция да приеме декларация   Това са кифличките на баба Станка за чудо и приказ Това са кифличките на баба Станка за чудо и приказ Тази рецепта е безотказно вкусна и лесна, няма да съжалявате ако пробвате! Явор Бахаров проговори за пиянска случка в Бургас Явор Бахаров проговори за пиянска случка в Бургас Аз ли съм единственият човек на тази земя, който е отишъл на купон, или съм единственият, който, след като се е почерпил, е задрямал на чист въздух на пейка, пита актьорът Поморийската художничка Нели Тодорова представя самостоятелна изложба в Бургас Поморийската художничка Нели Тодорова представя самостоятелна изложба в Бургас На нея ще бъдат показани различни по стилове и тематика картини, както и такива, непоказвани досега – съкровени и искрени Лиxвeнитe paвнищa и пo ĸpeдититe, и пo и дeпoзититe y нac ce ĸoлeбaят Лиxвeнитe paвнищa и пo ĸpeдититe, и пo и дeпoзититe y нac ce ĸoлeбaят Taĸa или инaчe, въпpocнитe ĸoлeбaния ca тoлĸoвa мaлĸи, чe ca пoчти нeзaбeлeжими ca oтдeлния ĸлиeнт, дoĸoлĸoтo нe влияят нa paзмepa нa внocĸитe пo oбcлyжвaнeтo нa дългa мy Ще се обърне в гроба: Вижте  какво се случва в замъка на Косьо Самоковеца Ще се обърне в гроба: Вижте какво се случва в замъка на Косьо Самоковеца Оказва се, че имотът на покойния контрабанден бос е много апетитна локация за куп звезди Нова измама в чалга средите, ползват името на Глория, за да опъват бръчки Нова измама в чалга средите, ползват името на Глория, за да опъват бръчки Фалшиви кадри обикалят социалните мрежи, създадени са чрез изкуствен интелект
Арестуваха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж Арестуваха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж Престъплението е станало на 14 май Могат ли смъртоносните вируси Шандипура и Нипа от Индия да стигнат до България Могат ли смъртоносните вируси Шандипура и Нипа от Индия да стигнат до България И двата могат да предизвикат енцефалит, като първият е опасен за децата, а другият засяга както малките, така и големите Бриджит Бардо скочи на Ердоган, ето какво писмо му написа Бриджит Бардо скочи на Ердоган, ето какво писмо му написа 89-годишната актриса призова да бъде оттеглен проектозакон за бездомните кучета Средната заплата в Сърбия вече е 855 евро Средната заплата в Сърбия вече е 855 евро В Белград средната заплата е 1075 евро, в Нови Сад - 982 евро, в Ниш - 813 евро Ад край бреговете на Филипините! Танкер с 1,4 млн. литра мазут потъна Ад край бреговете на Филипините! Танкер с 1,4 млн. литра мазут потъна Успяхме да спасим 16 от 17-те членове на екипажа, един от които е в неизвестност, заяви министърът на транспорта Джо Байдън: Време е да предам щафетата Джо Байдън: Време е да предам щафетата Американският президент каза, че се оттегля от кампанията в усилието си да защити демокрацията, поставяйки настрана личните си амбиции Арестуваха в Бодрум терорист, сложил бомба в колата на офицер в Москва Арестуваха в Бодрум терорист, сложил бомба в колата на офицер в Москва  При атентата вчера пострада и съпругата на руският военен  Гърците пропищяха: Туризмът излиза извън контрол Гърците пропищяха: Туризмът излиза извън контрол Броят на пристигащите през 2024 г. ще надхвърли миналогодишния рекорд от 35 милиона, което почти сигурно ще донесе още повече приходи от туристи след 10-процентно увеличение от 2023 г. спрямо 2022 г. Сравниха смяната на пола при деца с нацизма в интервю с Мъск Сравниха смяната на пола при деца с нацизма в интервю с Мъск Тези „хора“ трябва да бъдат вкарвани в затвора заради престъпленията си, смята милиардерът Полицай застреля жена, можела да го залее с вряла вода Полицай застреля жена, можела да го залее с вряла вода Байдън прати съболезнования на близките на чернокожата Соня Маси
Асен ГЕНОВ, анализатор Асен ГЕНОВ, анализатор Ваканцията на депутатите ще засили отвращението на хората Виц на деня Виц на деня Една жена се гледа в огледалото и казва на съпруга си:
- Чувствам се дебела и грозна, и сбръчкана. Имам нужда от комплимент.
- ОК, зрението ти е перфектно!
Виц на деня Виц на деня В аптеката:
- Може ли 20 презе*ватива?
- А торбичка ще желаете ли - пита аптекарката?
- Е, тя не е чак пък толкова грозна!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Прощавайте, защо сините сливи са червени?
- Защото са зелени!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори