За глобалистите с картечница и как Европа се разцепва на две
Глашатаите на либералния консенсус у нас са облечени в мантията на новия морал – нищо, че са същите труженички от стария, макар и префасониран и саниран с европари бордей
Европа се разцепва на две под напора на културната война, която набира скорост. Западът, доминиран от мултикултурния либерализъм и половата неутралност, срещу Централна и Източна Европа като по-добре имунизирани срещу новият болшевизъм, стъпвайки върху консервативно-християнската си природа и опита от социализма.
Атаките от ЕК и ЕП срещу Полша, Унгария и всяка проява на самостоятелно мислене и суверенитет са свирепи. Спиране на парите, анатема по линия на “върховенство на закона” и борбата с корупцията – който не слуша, понася дежурните тояги, етикетирани с дежурните клиширани клейма. А глашатаите на либералния консенсус у нас са облечени в мантията на новия морал – нищо, че са същите труженички от стария, макар и префасониран и саниран с европари бордей…
У нас също назрява тежък идеологически взрив. Той ще е силен, макар засега идейната лоботомия на политическа класа и електорат да са тотални – 45 години комунизъм, 30 и отгоре – глобализъм и либерално влияние. Щетата е голяма, а дебат за концепции, ценности и стратегически рискове за милата ни татковина удобно няма. Ще се появи, когато ножът действително опре до кокала и проказата влезе в училище, на работното място, в обществените институции, на полето на националната сигурност и липсата на енергийна обезпеченост за икономиката ни.
Малко преди да спечели изборите Слави Трифонов се обяви срещу защитника на християнска и традиционна Европа Виктор Орбан. Заяви се за “трансформиране на ЕС в държава, отколкото да остане съюз на различни държави“, както и че ЕС трябва да бъде държава“, за да „се попречи и в другите държави свободата да стане като в Унгария“.
В страна с висока политическа култура такива думи от провъзгласил се за патриотично-антисистемен лидер са самоубийство в политически смисъл. У нас нямаше и помен от отзвук – апатията, нищожната избирателна активност, безвремието, в което тънем в момента са исторически по магнитуда си. Но и това ще се промени.
След 20 безсмислени години на окупация САЩ оставиха Афганистан на талибаните и мигрантските орди ще се засилват, Ердоган все повече втвърдява тона към ЕС и вее мигрантското плашило, усещайки хлъзгавата почва под краката си. Атентатите в Европа са потиснати медийно от коронаистерията – убийства, изнасилвания на деца, рязане на глави насред културни средища, това вече не е изключение, а ежедневие за коренните жители на Стария континент. А че корона-социализмът е овладял икономика и обществени отношения в Западните части на континента е ясно дори за децата. Немалко българи с опит на Запад го виждат и съвсем резонно се замислят дали да не покажат червен картон на антиутопията, в която лявото превръща достиженията на европейската цивилизация. А скоро ние ще трябва да вземем страна – като нация, политически и цивизационно. Среден вариант няма да има.
У нас темата за правата на македонските българи не е дразнител, защото позицията е добре оформена и отдавна не сме стояли като политически субекти с гръбнак на международната арена по такъв стабилен и обоснован начин. Навлизането в училище на “третия пол” и “родител 1, 2, 3” също не мина през парираната Истанбулска конвенция. Макар и фундаментални, тези теми не са дразнители днес. Те тепърва ще избуяват.
Лош ли е глобализмът? Когато е политически – да. Той значи глобален и откъснат от проблемите на общностите елит, неограничен във власт, контрол над обществен дневен ред, ценности и икономически лостове. Всичко в ЕС се решава от неизбран бюрократичен елит в Брюксел, който вдига данъци, трудови изисквания и регулации, бори се с климатични и всякакви таласъми, явяващи се идеологически пречка пред пълния диктат. Търговията глобално минава през междуправителствени споразумения и неправителствени организации и де факто ЕС е безмитна зона, а не зоната за свободно движение на капитали и стоки. Вътре няма мита, но отвън – вносът е тотално смазан. ЕС фаворизира само определени износители и концерни, които по места подкрепят правилните политици и тези. Всички организации за колективна отбрана са квази-легален монопол за военно-промишлен комплекс и празен чек за военни попълзновения и изнасяне на демокрация из широкия свят. Преливането във федерално правителство е левичарски и много опасен политически проект – на пълен стопански, културен и информационен контрол. Данъците се унифицират и хармонизират нагоре, разходите за отбрана и общите врагове – се налагат силово, без оглед на географски и културни специфики на дадена нация и общество.
Обратно, спасението е в т. нар. политическа децентрализация и в “икономическата глобализация”, която не е нищо друго освен международно сътрудничество в противовес на местния стопански социализъм. Свободната международна търговия спомага за оптималното използване на оскъдните ресурси и вади милиони от линията на бедността. Всеки народ произвежда това, в което е силен и го разменя с продукцията на другите – мирно, без войни и напрежение. Обменят се култура, технологии и идеи. Спестяванията и инвестиции се движат свободното и помагат на бедните да станат богати и продуктивни. Обменят се най-вече знание и натрупан опит. За обобщим: има разлика между политически глобализъм и икономическа глобализация. Първото е глобален социализъм, а второто – международно сътрудничество и по-висок стандарт и доходи.
Важно е да се подчертае, че за разлика от капиталите, стоките и идеите, за които има нужда и са желани, щом са внасяни някъде, то “хората” не са благо, което може да се движи “свободно”. Просто защото някои хора са етични, с експертиза и желание да се интегрират културно – други не. Те може да искат да ползват щедрата социална система, да отказват да научат език да и са враждебни към нрави и обичаи на локалната общност. Затова и насилствената им интеграция по модела на безотговорната Меркел, внесла 1 милион мигранти от Близкия изток преди няколко години, е обществено престъпление от висш порядък.
В този смисъл и цивилизационно пред България има един път на спасението. И това е – ясна визия за това какво трябва да се прави в политически, геополитически, културен и икономически аспект.
Ние сме стожер на християнството в Европа и като такива имаме отговорността да го спасим от пипалата на културния марксизъм и либералните морални релативисти. Ние сме консервативно общество в смисъла на общество, което е умеело да съхрани (conserve) идентичността си в най-свирепите и невъзможни условия. Винаги сме живели в мир с други етноси и култури и сме черпели от тях, давайки им от нашите достижения, но без да загубим себе си.
Днес Западът, който е люлка на идеята за свободата на индивида, поради историческия парадокс на презадоволеността и самонадеяността от успеха – се държи безотговорно. И затъва ли, затъва в културната бездна на стопанския социализъм, културния марксизъм, политическата коректност, агресивния феминизъм и размиване на ценностите на европейската цивилизация. А тя е базирана изцяло върху християнската етика, защитата на собствеността, свободната размяна на стоки, идеи и технологии и политическата конкуренция на юрисдикциите.
*Коментарът е на политическия анализатор Кузман Илиев за вестник "Труд", заглавието е на Флагман.бг
Пазарът на имоти е в капан, а бабите не си дават жилищата
Важно! Дежурен детски кабинет ще работи в медицинския център на УМБАЛ-Бургас по празниците
Обрат! ВиК операторите нямало да вдигат цената на водата, заради еврото
Днес е ден за смирение, подготвяме се за Светата вечер, не правете това, за да не си навлечете беди
Леля Стефка ми даде тази рецепта за пълнена пита "Хайдушки калпак", страхотна е
Рекордна сума: НСО дариха 26 000 лв. на "Българската Коледа"
311 000 винетки изтичат след дни, вижте цените в евро
Колекционери проявяват голям интерес към българския лев
АЕЖ с нов протест пред bTV заради Мария Цънцарова
Енрике Иглесиас и Анна Курникова посрещнаха четвъртото си дете
Лицата с прекъснати здравноосигурителни права могат да платят дължимите вноски на 30.12.2025

Тиквата си беше изуйгащи страхливец, но пак беше забърсал малко национален усет от правешкия, за разлика от тримата изброени.
За мнозина свободата е мечтана цел, а за други – опасност. Фройд откри, че ирационалните явления, както и структурата на характера на личността, представляват реакции на влияние от външния свят, особено в ранно детство.
Не само историята създава човека, но и човекът е създател на историята. Човешката енергия се превръща в производствена сила и моделира обществените процеси. Човек не е в състояние да живее без някаква форма на сътрудничество с другите хора. Ако иска да оцелее във всяка културна среда, той се нуждае от взаимодействие с другите хора, независимо дали целта е да се защити от врагове и природни стихии, или да работи и произвежда. Ако не принадлежи към някаква среда, ако няма цел и посока в живота си, човек ще се чувства като прашинка и ще бъде сломен от собствената си нищожност. Колкото повече свобода достига при отделянето си от първичното единство с природата, колкото повече се превръща в личност, човекът по-ясно разбира, че няма друг избор, освен да се приобщи към света с производствената си дейност или да търси някаква сигурност чрез връзки на зависимост със света, който руши собствената му свобода и цялостност...
Стана......си ебало мамамата......