Телеком изпращал на малолетен нецензурни съобщения и така... 127 пъти
За случая алармира Националната асоциация за защита на потребителите
Момче на 13 години е получило от мобилен оператор 127 SMS-а с нецензурно сексуално съдържание само за час и пет минути срещу „скромната“ сума от 256 лв. За това разказва бащата на детето в жалба до Националната асоциация за защита на потребителите.
„На 13.12.2020 г.около 23.30 вечерта детето ми е атакувано с СМС-и от номер 144344, които са с нецензурно сексуално съдържание. В първия СМС имало съобщение, че са безплатни и могат да се спрат с изпращане на СМС с текст „STOP”.
След като детето ми изпраща СМС със STOP, до 1 часа сутринта на 14.12.2020 номерът му постоянно получавал от 144344 СМС-и с посоченото съдържание, които детето ми е изтривало. Общо е получило за 1 час и пет минути 127 (?!?) СМС-а от въпросните мошеници“, пише бащата на невръстното момче и допълва, че след това телефонът е бил блокиран поради „значително надвишен кредитен лимит“.
Тогава става известна още една нелоялна практика – мобилният оператор не е спазил уговорката в договора за кредитен лимит от 100 лв., не е изпратил предупредителни съобщения и е допуснал начисляването на сумата от 256 лв., като чак след това е блокирал изходящия трафик. В общите условия изрично се посочва, че при достигане на 75% и 90% кредитен лимит, абонатът получава СМС с предупреждение.
На телефона за клиенти в четири последователни разговора изнервеният родител е получил „разнопосочни, неясни и противоречиви обяснения за високата сметка“ - от „софтуерът на телекома реагира на превишен лимит в рамките на 24 часа ” до „не носят отговорност за СМС-и от трети страни”.
В опит да разнищи казуса, бащата установява и трето нарушение – телекомуникоционната компания не се е съобразила с изрично изразеното от него писмено искане въпросният телефонен номер да не бъде предоставян за целите на нейния маркетинг и на него да не се изпращат такива съобщения.
Това е потвърдено с даденото от един от консултантите на телефона за клиенти обяснение относно изпратените непоискани съобщения, а именно, че мобилният оператор „осигурявал само ползване на мрежата към външна фирма, която използвала СМС-и от номер 144344“.
„Измислените обяснения на служители на телекома, че компанията им само предоставяла мрежата си на трета страна са умишлени и целенасочени лъжи, защото няма никакво логическо обяснение защо ако само се ползва мрежата на оператора, тарифирането се извършва към договор на клиент на този доставчик“, коментира потребителят и определя това като „порочна търговска практика“, „злоупотреба с лични данни“ и „форма на психически тормоз и насилие над едно малолетно дете“.
„Изпратих до КЗП жалба, на която въпреки предоставените доказателства, ми отговориха формално, че „доводите на другата страна били, че от посочения номер били изпращани СМС-и”. Няма кой да ме убеди, че чисто физически дори възрастен човек, в полунощ, ще успее да изпрати 127 СМС-а с текст към номер. Някои от СМС-ите са с интервал от 3-5 секунди“, пише още бащата до НАЗП.
България е била приета в ООН преди точно 70 години
Бъдни вечер под натиск: Между 30 и 40 лева излиза храната на човек за празничната трапеза
Българските протести оглавиха първа страница на "Ню Йорк Таймс"
Живия Нострадамус направи тежко предсказание за Путин за 2026 г.
Последният мач на Джон Сина: Краят на легендата в WWE
Измамници обещават изцеление от диабет в Бачковския манастир, 30 души са подмамени
Бърза млечна баклава готова за 30 минути
Стрелба в университет в САЩ, двама студенти са убити, осем са в критично състояние
Топ медик препоръча маски и засилена хигиена, защото супергрипът вече е тук
Краставиците на борсата струват 4,20 за килограм, по магазините минаха 5 лева
Задържаха петима в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар
Румънският президент: Готови сме да отвърнем, ако Русия ни атакува
