×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране


Варна е много по-зле от Бургас по отношение на безопасността при шофиране
Държавата показва 70 опасни в държавата места за ПТП-та, нашият анализ демонстрира над 1500 и това не е случайно, каза Богдан Милчев от ИПБ
15 Февруари 2021, Понеделник, 19:59 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Във Варна не се управляват добре ресурсите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са доста по-лоши

 

-Г-н Милчев, малко са показаните от МВР участъци в България, който са отбелязани като „опасни“. Реалността обаче е друга. На какво се дължи това?

-Нашата статистика успя да идентифицира около 1500 места, в сравнение с показаните от МВР 70-80. В другите държави опасните участъци са повече от 5-7 хиляди. Изводът е ясен – държавата не идентифицира правилно потенциално опасните места и точно затова нашата информация е взета от застрахователите. За Бургас например, в анализа на черните точки, ни описаха: Кръстовището на ул. „Гладстон“ и „Сан Стефано“; „Стефан Стамболов“ пред УМБАЛ-Бургас; целият булевард „Тодор Александров“; целият път Е-80 в посока Айтос;  път Е-87 – от кръговото до гробищния парк в посока кв. Сарафово“; пътя към Аркутино; и още много други. Ние направихме нещо, с което опитваме да покажем на държавните институции как трябва да управляват риска. За момента никой в България не управлява риска, защото никой няма правомощията. Ние сме НПО, което в продължение на няколко месеца се нагърби с тази тежка задача, изуши международните стандарти и представи на обществото модел за управление на риска. Оценката на това е най-важната. А понеже в България всичко се управлява през телевизора, ние искаме да покажем какво представлява експертното управление и как може то да се случи. 

-На какво се дължи тази фрапантна разлика между реалните опасни места и показаните от държавата като такива? Некомпетентност? Нежелание? Нещо друго?

-На липса на визия за управление на риска. Ние приемаме по презумция, че собственикът на пътя е собственик на риска. В същото време държавата преди 2 години създаде държавна агенция, която трябваше да се занимава точно с това. Но се получава така, че за тези 2 години тази агенция все още няма правомощията да управлява риска, а вече са са похарчени над 5 млн.лв. от Бюджета за издръжка на своите служители.

-Тази агенция не се ли превръща в паразитна структура?

-Точно такава е в момента, въпреки че аз лично настоявах тя да се създаде. Това, което правим в момента с проучването си е тласък към държавните институции, който да ги подтикне да започнат да си вършат работата. Защото в България винаги се процедира по подобен начин, за жалост. Чак когато някои им покаже как се прави, тогава почват да се активират. Надяваме се така да се случи и с решаването на този проблем.

-България е една от държавите с най-много катастрофи и тежки катастрофи на глава от населението. 

-Бяхме така, но в последните 1-2 години статистиката показва, че България прави чудеса в травматизма – за този период броят на жертвите на пътищата е намалял с 40%. Възможно е това да е само статистическа промяна, защото това, което наблюдаваме на пътя е различно. Имаме проблем със статистиката действително, но е въпрос на време да го коригираме. 

-Дефинирането на тези опасни участъци и места е първата стъпка. Какво следва след това?

-Дори не е това първата стъпка. На първо място трябва да се дефинира опасната област в България. От данните вадим София област и за нея правим отделна статистика, тоест работим с общо 27 области. Чак когато имаме пълна картина на ситуацията в България имаме опция да приоритизираме риска – да кажем къде той е по-висок. Така например, в това отношение, Варна е много по-зле от Бургас – в пъти по-зле. И ако трябва да се отделят ресурси за подобряване на инфраструктурата, държавата първо трябва да отдели средства за местата, където проблемът е най-голям. 

Според нас българските политици имат желание, но нямат експертиза да решат проблемите и затова се намесваме ние. Предлагаме им модел за управление, който включва и структурна промяна – АПИ да бъде извадено от Регионалното министерство, да се слее с държавната агенция и да стане пряко подчинена на Министерски съвет. По този начин ние ще използваме ресурса, който би трябвало да има в Агенцията за безопасност и управление и оценка на риска, а от друга страни АПИ ще държи парите. 

Не може малкият, който няма парите, да командва този, който има парите. Това не е възможно. Нашият подход е логически обоснован, а и подобно регулиране на развитието на управление на безопасността има и в други страни. Тоест България няма да е прецедент за извършването на подобна структурна промяна. Това е и голямото предизвикателство, което отправяме към политическите партии, които искат да управляват – готови ли са те да въведат структурни промени и да изградят нормативна база, зад която да направят процеса неизбежен.

-Според вашата карта Бургас се нарежда на 14-о място по опасност на пътищата – тоест в средата. Защо обаче има такава разлика между Бургас и Варна, която е описана като четвърта най-опасна област?

-Методологията, която сме използвали е базирана на швейцарския стандарт, защото у нас няма въведена такава. Това, което се показа от формулата, която създадахме, е данните, които представяме. Не знаем още на какво се дължи тази огромна разлика между двете Черноморски области, но предстои да разберем със задълбочен анализ. Първо трябва да се изучат десете области, които на нашата карта са отбелязани в червено. Там трябва да отидат мултидисциплинарни екипи, да посетят и обследват конректните черни точки по области и да идентифицират причините за опасността. 

Явно е обаче, че във Варна не се управляват добре ресурсите. Там очевидно има проблем с това как се управляват парите, защото областта не получава по-малко средства от Бургас, а резултатите са по-лоши. Морската столица изостава значително по това отношение в сравнение с Бургас. Такава е статистиката, тя е безпристрастна. 

-Какъв е правилният подход за управление на риска?

-Със сигурност не е „по телевизията“. Няма да се получи като ходим да сменяме мантинелите там, където по телевизията или в медиите са показали, че има проблем. Сменят се мантинелите и се прави ремонт на пътищата там, където е най-опасно. Не можем да коригираме всичко, но със сигурност имаме опцията там, където е най-необходимо, да се направи корекция.

-Какво е бъдещето пред България? Ще има ли промяна в положителна насока в това отношение?

-Очакваме светло бъдеще за България. Амбицирани сме в най-скоро време да превърнем страната в лидер по пътна безопасност в целия Европейски съюз. Оптимист съм, защото макар че сме на последно място, можем да изучим лошия опит на другите страни и много бързо не само да наваксаме с тях, но и да ги изпреварим.

-Не е ли свързана промяната на безопасността на пътищата и с потенциална промяна в манталитета на българския шофьор?

-Културният детерминизъм също трябва да се изучава и също има отношение, но манталитетът не е ключов, защото ако променим средата, променяме и него. Доказателство за това е, че българските шофьори, отивайки в чужбина, променят поведението си. Тоест можем да коригираме манталитета на българския шофьор, променяйки средата, в която той управлява автомобила си. 
 


В категории: Политика


Тервел ИЛИЕВ Бургазлия е "най-известният" мъж в страната Бургазлия е "най-известният" мъж в страната 15/09/2025, Понеделник 07:54 1
Тервел ИЛИЕВ Времето се разсърди на 15-ти септември Времето се разсърди на 15-ти септември 15/09/2025, Понеделник 07:24 0
Бързото хранене поскъпва
Бързото хранене поскъпва 14/09/2025, Неделя 20:20 6
Флагман.БГ Двама загинаха при тази тежка катастрофа Двама загинаха при тази тежка катастрофа 14/09/2025, Неделя 19:39 1
Михаил ДИМИТРОВ Представят „Лунно цвете“ в Бургас Представят „Лунно цвете“ в Бургас 14/09/2025, Неделя 18:40 0
Флагман.БГ Земетресение в район край... Земетресение в район край... 14/09/2025, Неделя 18:20 0
13
Коментара по темата
13.
Хм
16.02.2021 11:34:19
0
1
Това прилича на поговорката „Не е важно на мен да ми е добре, а на Вуте да му е зле”. Т.е. да не се сравняваме с тези, които вървят напред, ами да се успокояваме, че може да бъде и още по-лошо. Регресивна психология - утехата на примиренчеството.
12.
кака Мара
16.02.2021 08:03:18
4
5
Във Варна руснаците и русофилите са повече, затова си е съвсем естествено да са превръща във все по-голям кенеф.
11.
Селянин
16.02.2021 08:02:56
0
4
На всеки живял в двата града отговора е кристално ясен. Причините са в манталитетта на варненците. От там тръгват и кражбите и рушветите и карането като безсмъртни и безнаказани и ремонтите по пътищата и прегледите и безопасноста.
10.
кенеф
16.02.2021 00:04:35
6
4
че варна е най-големия кенеф по цялото черноморие го знае всеки,ама лошото е,че и албена се присаединява към тях.
9.
Виж ти
15.02.2021 23:56:36
0
3
Дебилчо и тук се появи. Има ли лайкове олигофрен
8.
ГОЛЯМА ФИРМА
15.02.2021 22:04:51
0
3
"""ИНСТИТУТ""""МИЛЧО С МИЛЬОВЦИТЕ ДРЪНЧАТ НА КУХО!!!!!!!ЧЕ И ИНТЕРВЮ ХАХА
7.
варненче
15.02.2021 21:56:44
2
5
Във Варна се краде повече и затова дупките са повече.А където има дупки -там е опасно
6.
От
15.02.2021 21:41:15
5
4
Бургаските шофьори са “номер едно “.
5.
абе милчоооо
15.02.2021 21:00:59
1
7
от всеки става шофьор



от шофьора нищо не става ,само шофьор
4.
възмутен теляк
15.02.2021 20:53:14
0
13
Това е една сладка службичка за наши хора и пенсионирани милиционери.
3.
вогел
15.02.2021 20:49:58
0
11
ИПБ наистина е паразит в държавата. Все едно да има институт по осоляване на манджата. Шафьорлъка се учи както му е редът и после КАТ трябва да си гледа работата както трябва...и пътното строителство също.
2.
противни храненици
15.02.2021 20:28:48
1
14
Това НПО "Институт по пътна безопасност" е даже по-голям паразит отколкото обикновенно са другите НПО-та. Пълно е с отпадъци от КАТ, разни агенции и отдели, уволнени служители за корупция или некадърност. Широкото му отразяване в медиите внушава на зрителите, че там са най-големите специалисти. Допълнително авторитет придобиват от участието им във всякакви срещи с отговорни държавни служби или инстанции, което ги прави едва ли не равноправни партньори.
1.
Мдааа
15.02.2021 20:09:40
0
19
Интерeсно този корифей по пътна безопасност каква я свърши, като беше шеф КАТ демек държавен служител?Взе си запалтките от МВР и хоп специалист по пътна безопасност,НПО и т.н Какъв скрит и недооценен от държавата талант
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Близо 2000 първолаци влизат в училище в условия на воден режим, родители бият аларма Близо 2000 първолаци влизат в училище в условия на воден режим, родители бият аларма Властите в Плевен твърдят, че е осигурена питейна вода, както и такава за битови нужни в достатъчни количества Бургазлия е "най-известният" мъж в страната Бургазлия е "най-известният" мъж в страната Валентин от "Ергенът" има специфичен начин на ухажване Времето се разсърди на 15-ти септември Времето се разсърди на 15-ти септември Днес времето ще е със значителна облачност, дъждове и гръмотевици. До обед такива са изгледите за Западна и Централна България. По-значителни валежи се очакват над планинските райони, където ще има и градушки Разсеян чужденец отнесе бургазлийка на пешеходна пътека Разсеян чужденец отнесе бургазлийка на пешеходна пътека 73-годишната жена е пресичала на зелен светофар Бургас прие една от най-ценните реликви на християнството, която прави чудеса Бургас прие една от най-ценните реликви на християнството, която прави чудеса Светата майка ни избра, за да ни спаси, защото тук се случват много нещастия - уж инциденти, уж случайни, загиват деца, майки на малки деца, младежи умират без причина, смята Владиката  Бързото хранене поскъпва Бързото хранене поскъпва Посещенията падат Звездна вечер и хиляди аплодисменти в Летния театър на Бургас Звездна вечер и хиляди аплодисменти в Летния театър на Бургас Симфоничен оркестър, бенд и златни гласове изпълниха сцената в спектакъла, който ще се помни дълго Новите евробанкноти: Бетовен на 10 евро, Мария Кюри на 20, а Да Винчи на 100 Новите евробанкноти: Бетовен на 10 евро, Мария Кюри на 20, а Да Винчи на 100 Те ще имат по-интензивен цвят и се очаква да бъдат пуснати в обращение през следващите месеци на 2026 г. Двама загинаха при тази тежка катастрофа Двама загинаха при тази тежка катастрофа Случаят отново поставя фокус върху слабия контрол върху водачи с чуждестранна регистрация, Най-честите и показателни признаци, че тялото ви не получава достатъчно вода Най-честите и показателни признаци, че тялото ви не получава достатъчно вода Жаждата е ясен знак, но организмът обикновено подава по-дискретни сигнали, които лесно могат да останат незабелязани
Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората От САЩ до Европа вече не става въпрос просто за икономика, за пари, за по-леви или десни политики Убиецът на Чарли Кърк живял с трансджендър съквартирант Убиецът на Чарли Кърк живял с трансджендър съквартирант Сега младежът помага на ФБР Расте броят на жертвите след клането в Непал Расте броят на жертвите след клането в Непал Най-новите данни на здравното министерство на страната сочат, че загиналите вече са 72 Израел разклати „Евровизия“ Израел разклати „Евровизия“ Заради масовите убийства в Газа няколко страни заплашиха, че ще напуснат конкурса, ако еврейската държава участва в него Земетресение в район край... Земетресение в район край... Епицентърът е локализиран на 55 километра източно от град Брашов НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те Ръководителят на американската космическа агенция очерта графика за завръщането на Луната, което ще послужи като трамплин за достигане до Червената планета Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Президентът Тръмп одобри удължаването на съществуващите мита върху китайски стоки (около 55%) до 10 ноември Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Никой не го е виждал от месеци, върви слух, че е ликвидиран от наркокартела, който му бе издал смъртната присъда Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив ържавата не е отпуснала обещаните средства, а застрахователят – не е изплатил щетите
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори