×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Тихият фронт зад екрана: кой ще мери рейтингите и кои са печелившите


18 Април 2020, Събота, 15:41 ч.
Автор: Флагман.БГ

Причина за сериозния трус в сферата на измерването на телевизионните зрители е решението на Нова телевизия да смени досегашната си агенция Nielsen с GARB

Нишата на пийпълметрията мигрира към новото положение на добре забравеното старо, пише Offnews.bg.

От първи май въведеният през 2014 г. двуполюсен модел, при който две агенции мерят двете най-големи телевизии bТV и NOVA, спира да функционира по този начин.

Причина за сериозния трус в сферата на измерването на телевизионните зрители е решението на Нова телевизия да смени досегашната си агенция Nielsen с GARB. Досега първата отчиташе по-високи резултати за NOVA, а втората - за bTV.

По всичко личи, че занапред пазарът отново ще работи основно с една агенция. Дали обаче промяната ще спре само дотам или ще има наистина нов модел? Засега е твърде рано за заключения.

Кой и как мери рейтингите на телевизиите е важен измерител не само за това как те редят програмите си, а и за разпределянето на големи рекламни бюджети. телевизионната реклама все още е с най-висока стойност в сравнение с тази в другите видове медии.

Какво се промени

Неотдавна NОVA е уведомила своите търговски партньори (рекламни агенции, рекламодатели и др.), че от 1 май сменя пийпълметричната агенция, с която ще работи. Посочени са няколко мотива. Първо, "като лидер на българския медиен пазар" Нова Броудкастинг груп казва, че иска да подкрепи рекламната индустрия. В случая визираната подкрепа се състои в това, че при ползване на единни пийпълметрични данни рекламите агенции не трябва да плащат абонамент и за двете пийпълметрични системи. От NOVA допълват, че в последните месеци са следили данните на двете системи и те са били много сходни, което означавало, че могат да се доверят на другия доставчик. Третият мотив е технически срив, който е възпрепятствал измерванията на Nielsen в края на март-началото на април. Тогава Нова останала без данни за гледаемостта и това затруднило работата ѝ.

В последните седмици (а според някои източници - от месеци) наистина данните на двете агенции са се сближили, като ГАРБ все по-често започнал да измерва NOVA като лидер на пазара - като при развлекателните програми, така и при новинарското съдържание.

Новата ситуация провокира bTV Media Group да излезе с позиция до своите партньори. В нея компанията изказва удовлетворение от това, че индустрията "най-накрая се завръща към единна валута на измерване". В същото време обаче се подчертава, че е нужно да се възстанови пълното доверие в данните за аудиторията. Затова телевизията настоява да бъде възстановен потребителският комитет с представители на всички заинтересовани страни, за да бъде извършен обстоен одит на настоящата система за измерване на телевизионна аудитория. Този одит трябва да гарантира подаването на надеждни данни. Подчертава се и нуждата от осъвременяване на метода на измерване - той да премине към мултиплатформено измерване, т.е. да мери гледаемостта от различни устройства и платформи, а не само тв приемниците. Към момента извадката на ГАРБ включва около 1000 домакинства, селектирани да бъдат национално представителна извадка.

В интервю за в. "Капитал" главният изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала допълва: "Виждаме данни, които силно противоречат на други изследвания, както и на данните за гледаемостта в IPTV платформите." На въпрос дали bTV не би избрала друга агенция, той отговаря: "Няма да повторим грешката на "Нова" и няма да тръгнем по друг път, докато можем да работим в полза на укрепване на валутата на телевизионния пазар, сега вече и с "Нова" на наша страна. Това трябваше да се случи още преди години. Цялата индустрия трябва да се стреми доставчикът на данни за телевизионната аудитория в България да е модерен, с регулярни одити и подобрени механизми за измерване на гледаемостта на всички платформи в тази нова дигитална среда."

"Относно одита на GARB, това е решение, което ние като участник в медийния пазар бихме подкрепили, но не можем да вземем еднолично. Необходимо е цялата индустрия да стигне до това желание и решение, като ние сме винаги готови за дискусия с индустрията в тази посока", отговориха от NOVA на наше запитване как се отнасят към създаването на потребителски комитет за пийпълметричните данни.

ГАРБ: Ръстът на Нова започна със старта на есенния ТВ сезон

Анализ на рейтинговите данни показва, че със старта на есенния ТВ сезон зрителският интерес към предлаганото съдържание по Нова ТВ бележи ръст спрямо предходните ТВ сезони на канала. Така от пийпълметричната агенция ГАРБ отговориха на въпроса на OFFNews факт ли е, че NOVA отбелязва сериозен ръст в последните няколко месеца.

- Според данните на ГАРБ коя телевизия е водеща по гледаемост към днешна дата и в последните 6 месеца?

- "Класирането" е различно в различните таргет групи. Средно на ден, извън контекста на конкретни програми и продукции, БТВ има водеща позиция сред Всички 4+ (населението, което има поне един работещ телевизор и е потенциалната телевизионна аудитория), Нова е предпочитаният ТВ канал от зрителите на възраст между 18 и 49 г.

- Ако NOVA излиза на позиция пред bTV, какво е Вашето обяснение за тази промяна?

- Нашата дейност като доставчик на данни за телевизонна гледаемост е да предоставим на пазара валутата и инструмента, които са необходими фактори при вземането на стратегически решения, гарантирайки тяхното качество - надеждност, достоверност и консистентност.

Обяснението на всички стойности на показателите е в анализирането на аудиторията, проследяването на зрителското поведение, констатирането на навици на потребление.

Гарантираме най-високо качество на услугите си и затова задълбочените анализи, които изготвят клиентите ни, очертават тенденциите в зрителския интерес и динамиката в предпочитанията на аудиторията в контекста на реализираните продукции и програмни схеми.

- Приемате ли идеята на г-н Флориан Скала, която той обяви в интервю за в. "Капитал" - да има одит на системата, в нея да се интегрират и IPTV доставчиците и данните за Total video гледаемост?

- Системата на ГАРБ беше одитирана пълно и в детайли от световно признат одитор - CESP, избран от индустрията, и е единствената одитирана система на българския пазар. Оценката за нашата система беше изключително висока и верифицира качеството както на методологията и технологията, които използваме, така и на нашата работа. Данните за телевизионната гледаемост, които публикуваме ежедневно, са продуцирани от система, която отразява и е адаптирана към всички изисквания на добрите практики при измерването на телевизионна гледаемост и достоверността им е верифицирана от международен одитор. След 2015 г., когато КППДТА преустанови дейността си, ние продължихме съгласно добрите практики да информираме и съгласуваме с клиентите си всички промени, включително контрола и актуализацията на структурата на извадката, коефициентите за претегляне на данните, резултатите от годишните проучвания с национална представителност за достъпа на домакинствата в България до ТВ и интернет, динамиките и тенденциите в тези резултати.

Пийпълметричният панел включва измерване на националната аудитория, която гледа ТВ програми чрез различните способи за приемане на сигнала - ефирен, кабелен аналогов, кабелен дигитален, платен сателитен, свободен сателитен, IPTV. Данните за гледаемостта отразяват предпочитанията на конкретна аудитория на база тип ТВ сигнал, но нямат пряка зависимост от конкретния доставчик на този сигнал, било то мултиплекс или платформен оператор.

Промени в методологията, която прилагаме, технологията или дори дефинициите какво е телевизионна гледаемост, биха могли да се имплементират в системата ни само след общо поставено изискване от всички ползватели на услугите ни. Трайните отношения, които имаме повече от десетилетие с БТВ и с всички наши партньори, са изградени не само по силата на индивидуалните договори, а на база доверие и взаимно уважение. Затова подкрепяме създаването на всяка форма на сдружение, което би поело функциите на Потребителски комитет и Техническа комисия към него - да обединява и формулира изискванията на индустрията, както и да стартира нова процедура по одитиране.

- Възможно ли е системата на ГАРБ да започне да отчита/интегрира и данни от големите тв доставчици като Виваком, Булсатком, Нет1 и др.?

- Технологично е възможно - това е прилагането на метода Data Fusion. Ние измерваме броя на зрителите и резултатите са обвързaни с демографския им профил - не само колко хора гледат конкретен ТВ канал, а и от какъв пол, възраст, социален статус, населено място , с какво образование, доходи и още много други характеристики са.

Каква би била практическата полза от подобно "обединяване на данни", при положение че статистиката на ТВ доставчиците не предоставя и не би могла да предостави никакви детайли Кой е зрителят, а рекламодателите закупуват аудитория по демографски критерии, е въпрос, който трябва да бъде широко дискутиран с представители на цялата медийна индустрия.


В категории: Бизнес


2
Коментара
"Мога да пребия 100 мъже"
"Мога да пребия 100 мъже" 02/05/2025, Петък 18:40 0
2
Коментара по темата
2.
интересно
18.04.2020 17:46:38
0
4
Тая Гарб да не е на Герб, че звучи сходно
1.
Шмиргела
18.04.2020 16:34:12
0
8
Двама импотентни си мерят пишките...
Чувам ,че все повече хора откриват колко леко се живее без телевизия!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Почина известен български актьор Почина известен български актьор Отиде си Румен Димитров Производителите на храни вдигнаха цените с 30% за година Производителите на храни вдигнаха цените с 30% за година Данни на НСИ показват драстичен скок за вътрешния пазар, докато износът е с двойно по-ниско увеличение Купуваме 5 квадрата имот със заплатата за 1 година Средната цена на жилищата в големите градове е 2160 евро, а средната годишна заплата - 11 000 евро Пълен потрес! Извратеняк извади члена си и мастурбира в автобус пред очите на десетки пътници Пълен потрес! Извратеняк извади члена си и мастурбира в автобус пред очите на десетки пътници Арестуван е Явор и Милослава ще представят България на световното по латина в Сибиу Явор и Милослава ще представят България на световното по латина в Сибиу Танцовата двойка заслужи това признание след триумф в Панагюрище Изгонете родителите от училището* Изгонете родителите от училището* Когато прости хора решат, че нещата трябва да стават според техните разбирания, става страшно Затъмнението в Испания сложи край на мита за ефективните вятърни турбини Затъмнението в Испания сложи край на мита за ефективните вятърни турбини Там, където светофарите не работят, влаковете не се движат, не можеш да бъдеш обслужен в банка или болница, липсва вода - има проблем. И то голям! Прибра 3 милиона за 15 часа в София Прибра 3 милиона за 15 часа в София Доналд Тръмп - младши участва във форум на уж либералите от Nexo и получи хонорар от 200 000 лева на час Галена избра Би Ти Ви пред Маги Халваджиян Галена избра Би Ти Ви пред Маги Халваджиян Тя отказа да се включи в „Капките“ и става част от „България търси талант“ Рецидивист разкри кои са убийците на Васил Илиев Рецидивист разкри кои са убийците на Васил Илиев 30 години държавата не успя да разкрие кой поръча и извърши покушението над боса на ВИС
"Мога да пребия 100 мъже" "Мога да пребия 100 мъже" Макгрегър не е скромен Земетресение от 7,4 по Рихтер удари... Земетресение от 7,4 по Рихтер удари... Голям трус край южните брегове на Чили и Аржентина Разкри тайната на изящната си фигура Разкри тайната на изящната си фигура Жената на Клуни поддържа 53 килограма с водорасли Вучич изригна за ЕС: Не знаят какво да правят с Украйна, нямат ток, но... Вучич изригна за ЕС: Не знаят какво да правят с Украйна, нямат ток, но... Сръбският президент счита, че в Европейския съюз отдават прекалено голямо значение на визитата, която ще направи в Москва Екшън в Киев: Руска агентка опита да ликвидира виден украинец Екшън в Киев: Руска агентка опита да ликвидира виден украинец "Имам огромен късмет, че съм жив", сподели нападнатият Серхий Стерненко Тръмп с поредица от интересни решения Тръмп с поредица от интересни решения Ето какво направи президентът на САЩ От Белия дом разкриха какво се случва с преговорите за мир между Русия и Украйна От Белия дом разкриха какво се случва с преговорите за мир между Русия и Украйна Джей Ди Ванс не е оптимист, че войната ще свърши скоро Фатална лекарска небрежност: Осъдиха УМБАЛ Бургас заради смъртта на пациент Фатална лекарска небрежност: Осъдиха УМБАЛ Бургас заради смъртта на пациент Съдът е категоричен, че пациентът е имал шанс за оцеляване при своевременна и адекватна медицинска намеса, но тя е била пропусната Служители на БЧК са тримата загинали в катастрофата край Монтана Служители на БЧК са тримата загинали в катастрофата край Монтана Таксиметров автомобил, движил се в посока Враца, прави обратен завой към Монтана и е ударен от сметоизвозващ камион на Общинското предприятие в Монтана Първо уволнение в кабинета на Тръмп - заминава си един от топ съветниците му Първо уволнение в кабинета на Тръмп - заминава си един от топ съветниците му Името на Уолц, попадна под вниманието на медиите при скандала, в който журналист беше вкаран в общ чат в приложението Signal, в който се обсъждат планове за предстояща военна операция срещу хутите в Йемен
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Луди искат да ме отстранят! Щяха да превърнат САЩ в пропаднала дупка от третия свят Виц на деня Виц на деня - Вашето куче ме ухапа. Искам компенсация!
- Тихо, тихо, не викайте. Аз сега ще го хвана, а вие го хапете.
Виц на деня Виц на деня - Какво е шведска маса по нашенски?
- Запой в гараж, върху щайги.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бракът е като обществена баня - веднъж влезеш ли, трябва да се примириш с каквото има.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори