СУ „Никола Вапцаров“-Приморско се включва в Деня за борба с тормоза в училище
Това е поредната инициатива, която училището в Приморско подкрепя, а учители, родители, деца и ръководство осъществяват
Всяка година последната сряда на февруари се посвещава на Международния ден за борба с тормоза в училище, отбелязван също и като „Ден на розовата фланелка”, в който се носи розово като знак на съпричастие към посланието на инициативата.
Началото й е през 2007 г. като „Ден на розовата фланелка“ като протест срещу инцидент в училище в канадската провинция Нова Скотия, предизвикан от тормоз. При откриването на учебната година през септември 2007 г. в училището група по-големи ученици са се подиграли и тормозили деветокласник затова, че дошъл на училище, облечен в розово поло, докарвайки го до плач. На следващия ден двама от учениците – Дейвид Шепърд и Травис Прайс. решават да закупят и разпространят сред съучениците си 50 розови тениски в подкрепа на тормозения техен съученик.
За първи път в България Деня за борба с тормоза в училище се отбелязва през 2012 г. с подкрепата на фондация „Човек Плюс”, като част от системата и програмата за мониторинг и превенция на насилието в училище.
Учениците от СУ „Н. Й. Вапцаров“- гр. Приморско за поредна година и с голямо сърце се включиха в международната инициатива. В беседи и разговори те обсъдиха проблемите за тормоза в училище и семейството, за необходимостта да бъдем съпричастни и да не затваряме очите си, когато някой е подложен на насилие и унижение.
В проекта взеха повсеместно участие учители, ученици и родители, като в основата на цялостната организация, замисъл, креативност, реализация и аранжировка бе Катя Танева.
Това е поредната инициатива, която училището в Приморско подкрепя, а учители, родители, деца и ръководство осъществяват.
Най-малките ученици изработиха розови тениски с надпис „Не на тормоза, но не за ден“, а по-големите ученици подготвиха различни видове инсталации и презентации.
Участниците в Арт работилница към НЧ. „Самообразование“ – гр. Приморско с художествен ръководител Мария Кръстева взеха дейно участие в проекта, като изработиха плакати и инсталации „Обувка“ и „Дърво“.
Тормозът е най-често срещаната форма на насилие в днешните училища. За съжаление се среща и в детските градини. Той прави климатът в училище заплашителен, страшен за децата. Предизвиква самота, депресия, тревожност, хранителни разстройства… И наранява всички – жертвите, насилниците, свидетелите.
Всяко дете има правото да се чувства сигурно, уважавано и приемано в училище или в детската градина – да учи, да работи и да се наслаждава на училищните активности без страх от физическа или психическа заплаха.
 
													 
													 
													 
													 
													 
															 
															 Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
													
												
												
													
													
													
														 
														 
														Бавят Бюджет 2026 заради санкциите срещу „Лукойл“? Заради тях приходите намаляват с 1 млрд. евро
													
													
																													 
															 
															 Бърз трик за по-лесно заспиване
													
												
												
													
													
													
														 
														 
														Бърз трик за по-лесно заспиване
													
													
																													 
															 Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
													
												
												
													
													
													
														 
														 
														Всички ли мразят Слави? Тв водещият с безпрецедентен ход във фейсбук
													
													
																													 
															 Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
													
												
												
													
													
													
														 
														 
														Безпрецедентна ситуация в Биг Брадър
													
													
																													 
															 
															 
															 
															 
															 
															 
																									 
																											 
																											 
																											 
																											 
																											 
																											 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
							 
							 
							 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										 
										
- Можеш ли да ми дадеш исторически пример за пълен неуспех?
- Да! Христофор Колумб.
- Защо?
- Защото не знаел къде отива, като пристигнал, не знаел къде е попаднал, а когато се върнал, не знаел къде е бил!