×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Приключенията на един бургазлия. Мореплавателят Атанас Добрев разказва за тримарана с едно платно

С този тримаран бургазлията е посетил някои от девствените и невероятно красиви плажове по Черноморието ни
04 Ноември 2019, Понеделник, 23:00 ч.
Автор: Флагман.Бг

27-годишният Атанас преминава през редица премеждия в рамките на няколко дни в морето, които ще му останат спомен и урок за цял живот

Вълнуващото писмо на млад приключенец от Бургас пристигна в редакционната поща на Флагман.бг. Атанас Добрев си е водил дневник, в който подробно е разказал за премеждията си по време на плаването до Румъния с тримаран.

Мореплавателят се занимава с ветроходство от 2 години, но страстта му към морето се заражда още докато е на 20. Мечтата му винаги е била да потегли с лодка към някоя непозната точка и да се впусне в морските вълни без да знае какво да очаква.

Така на 12-и октомври Атанас решава да поеме към Румъния със своя тримаран. По пътя обаче за негов лош късмет му се случват доста неприятни моменти , които ще му останат спомен и урок за цял живот.

Публикувам разказите от Дневника на  Атанас Добрев с лека редакторска корекция.

Ден 1ви 12.10.2019г.

Тръгване от плажа на Аспарухово - Варна в 11:30. Имаше лек вятър и правих скорост от 4 възела. Два часа плавах редом с една ветроходна яхта по курс нос Калиакра, но след това тя продължи покрай брега, а аз директно към носа. Точно в 15:00 осъзнах, че пред мен носът е на около 15км, а брегът вляво от мен, също е на толкова.Трябваше да избирам на къде да тръгна, защото и в двете посоки ми беше около 2 часа пътя, само дето на Калиакра няма хубав плаж за спане. За това играх на сигурно и точно в 17:00  часа излязох на брега на с.Топола.Точно 45км изминати за деня със средна скорост от около 4 възвла. А плажът тук е прекрасен! Утре се надявам да успея да стигна границата с Румъния и в понеделник да съм в Констанца! Поздрави!

Ден 2ри 13.10.2019г.

С. Топола- Шабла. Нямам обхват. До обяд, докато не минах нос Калиакра нямаше почти никакъв вятър. След 12:00 часа лек южен вятър ме застигна попътно, но с недостатъчна скорост. В 16:00 часа подминах Тюленово и точно в 17:30 бях пред Шабла...точно тогава и беше екшъна - една сърф вълна почти на брега ме хвана и заби носа на тримарана право надолу. Помислих, че ще се случи най - лошото, но успях да удържа тримарана в позиция , в която няма как да се обърне странично. След адреналина успях да се съвзема и да оправя лагера за през нощта. По живо и по здраво утре съм в Румъния!

Ден 3ти 14.10.2019

В 9 и 30 тръгнах от плажа на Шабла. Три вълни ме заляха отгоре на прибоя. В 16:00 бях точно преди Мангалия и една гранична лодка дойде при мен. Казаха ми да вляза в голямото пристанище за граничен контрол. Беше голям майтап. Питат ме дали лодката ми има име - тя няма. Питат ме дали има регистрация - тя няма. В 17:40 вече бях минал контролата успешно и тъй като се стъмняваше се насочих до близката марина. Само дето там нямаше никой, който да ми каже къде е хелинга за да извадя тримарана на брега. Намерих един рибар на лодката му и го разпитах. Човека беше на 65 години и знаеше английски! Оказа се, че марината няма хелинг и трябва да се вържа за някой понтон и да оставя тримарана във водата за вечерта, само дето кой ти носи въжета да се връзвам за понтони де... Човека ми даде две въжета от неговите и ми помогна да се вържа стабилно. След това ме заведе до най- близкия хотел, изчака ме да се преоблека и си поговорихме от вън за риболов... Добър човек беше! Вече съм ресторантче да вечерям днес топла и вкусна храна и след това лягам в удобно легло с покрив. Утре съм в Констанца!

Ден 4ти 15.10.2019г. Най лошият ден. Тръгнах в 10:00 посока Констанца. Пред Мангалия видях рибарите да хващат сафрид един след друг,но ги подминах. Когато вече виждах хотелите на Констанца, реших да тръгна на обратно и да си хвана малко сафрид и аз за вечеря. За 20 минути хванах един килограм сафрид и продължих към България. В 14:30 някъде на еидн2от поворотите когато си помагах с педалите изведнъж левия педал се изкърти буквално...все още нямам обяснение защо. Така останах само на едно платно и вятър. В 17:30 спрях на плажа на Крапец в България и започна поредното приключение. На брега ме чакаха трима гранични полицаи и се започна с филмите. Защо съм напуснал България нелегално и защо съм се върнал днес пак нелегално. Накараха ме да пиша обяснение за цялото ми пътуване по дни и часове. Дадоха ми разпореждане утре да съм в пристанище Балчик за да мина контрола. Оказа се че тук се снима филм в момента с някакви каравани и т.н. и част от екипа им спи тук. Вече сме на маса...пържи се сафрид и зарган и се започва вечерта... Поздрави!

Ден 5ти 16.10.2019г. Останах целия ден в къмпинга на снимачната площадка. В 12 на обяд ме закараха до Балчик за да мина гранична контрола. Около 2 - 3 часа стоях там и давах подробни обяснения за всичко, като на края ми дадоха документ, с който официално вече съм легално в България. Ура! Утре поправям аварията от вчера и продължавам пътешествието си към Бургас! Поздрави от снимачната площадка на филма - Рибена кост!

Ден 6ти 17.10.2019г. Аварията е отстранена! Тъй като почти нямаше вятър а беше вече обяд, реших да остана и днес тук. Влязох за 3 часа с тримарана за тестове, а също така и за риба. Хванах около 2 - 3 кг сафрид, които ще споделя вечерта с компанията от филма, при които още съм отседнал. А, да...забравих да кажа...вече и аз и тримарана ми сме част от сцена във филма! Така, че да го гледате когато излезе! Утре около 8 сутринта отплавам на юг! Поздрави!

Ден 7ми 18.10.2019г. Страхотен ден! Около 10 сутринта си казах довиждане с прекрасните хора от снимачната площадка, на които ще съм им винаги благодарен за всичко и потеглих на юг. Вятърът не беше особено силен, но поддържах скорост, с която бях сигурен, че ще стигна Болата до края на деня. Малко след Тюленово, пред Камен бряг до мен се зададоха няколко малки делфина. Единия се мушна странично под тримарана и след няколко секунди 4 - 5 делфина бяха на сантиметри от тримарана ми и плуваха заедно с мен. Беше невероятно! Имам клип на всичко това на екшън камерата, но ще го кача когато пристигна в Бургас. Не мога да опиша емоциите от днешната ми среща с тях. В 16:00 в дясно от мен видях много красив плаж ограден с високи скали...беше преди Болата...Но взех решение да спя на този плаж...оказа се, че е плаж Русалка...никога не съм бил тук, а е невероятно красиво! Утре продължавам към Варна с пълна сила и енергия...а сега ще хапна някое друго сафридче, което хванах през деня

Ден 8ми 19.10.2019г. Нула вятър. Тръгнах в 9 от плаж Русалка посока Варна. Беше пълно безветрие...с помощта на педалите се придвижвах малко по малко и около 14:00 подухна лек вятър, но не достатъчно за каквото и да е било. В крайна сметка в 17:00 излязох на плажа на Балчик...за жалост не е толкова красив като предните плажове, но поне имаше магазинче да взема цигари и кафе. Също така на брега имаше семейство украинци дето пък ми дадоха някакво тяхно мезе...сланина с чесън...и една биричка....направо чудно се получи!Хванах и около кило сафрид...половината ще го изпека сега...а другата я сложих в сол и утре ще го вея малко да го духне вятъра... Утре минавам Варна ! Послепис: скарата си я правих аз от една тел дето намерих...за това изглежда така.

Ден 9ти 20.10.2019г. Малко преди финала... Отново вятъра беше почти нулев...чак около 16:00 потръгна леко и стигнах едва до плажа на Галата във Варна...Запасите ми са вече към края си. Очертава се утре да е писледния ми ден плаване...до където и да стигна...После ще идва подкрепление с кола и се прибирам вече в къщи. Поздрави! Ден 10ти 21.10.2019г. Краят на едно невероятно за мен приключение! Отново беше пълно безветрие и платното не ми помагаше въобще. Веех сафрида от предния ден на вятъра от скоростта, която правих с педалите... Наложи се в 15:00 да изляза на Камчия, тъй като до пристанище Бяла ми оставаше още доста, а нямаше другаде къде да натоваря тримарана на кола. Така, по живо, по здраво вече съм в къщи и всичко е наред. Общото ми изминато разстояние през цялото ми пътешествие е 300км.

В категории: Бургас

Флагман.БГ Два тира се удариха на АМ "Тракия" Два тира се удариха на АМ "Тракия" 19/04/2024, Петък 19:41 1
Коментара по темата

Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код

България Всички новини
Уроците на живота: 10 брачни съвета от наскоро разведен мъж Уроците на живота: 10 брачни съвета от наскоро разведен мъж Влюбвайте се отново и отново и отново „Будилникът“ ми натрупа сметка от 114,63 лева към Yettel „Будилникът“ ми натрупа сметка от 114,63 лева към Yettel Алкател 1Е - тази антика, която не става за нищо друго, освен за събуждане, се оказа, че е „поръчала“ вместо мен „Плати с Yettel от Apple” 6 неща, за които една истинска дама никога НЕ говори 6 неща, за които една истинска дама никога НЕ говори Дамите не разкриват подробности от интимния си живот Навиците, от които трябва да се отървете, според зодията Навиците, от които трябва да се отървете, според зодията Пролетта е най-подходящото време да изчистите вибрациите си от всички лоши навици Възстановяват оригиналния паметник на Бащата на Бургас, всички пречки паднаха Възстановяват оригиналния паметник на Бащата на Бургас, всички пречки паднаха Единственото останало от гроба на Александър Георгиев Коджакафалията е постаментът, върху който после безсрамно комунистите слагат бюст на Георги Димитров Рецепта за класически броколи пане Рецепта за класически броколи пане Може да ползвате и замразени броколи, като го размразите, отцедите и подсушите от водата и директно панирате, без да е необходимо да варите и бланширате ГЕРБ за "Боташ": 10 месеца ПП-ДБ са знаели, че плащаме милиони и не са си мръднали пръста ГЕРБ за "Боташ": 10 месеца ПП-ДБ са знаели, че плащаме милиони и не са си мръднали пръста Договорът с „Боташ“ се променя не от парламента, а от правителството. Направиха всичко възможно да фалира „Булгаргаз“, за да може техният спонсор Сашо Дончев да вземе този бизнес, посочи Делян Добрев Два тира се удариха на АМ "Тракия" Два тира се удариха на АМ "Тракия" "Вероятно е заспал зад волана, или му е прилошало", "Пак е имало изпреварвания между тирове", гласят коментари във Фейсбук Ето как бързо и лесно да изчислите с наднормено тегло ли сте Ето как бързо и лесно да изчислите с наднормено тегло ли сте Огледалото и външният вид определено не са показател Гвоздейков пред Главчев: Пощите са почти пред фалит Гвоздейков пред Главчев: Пощите са почти пред фалит Натрупани са 90 млн. лв. загуби
Служебният премиер се срещна с американския посланик. Какво си казаха? Служебният премиер се срещна с американския посланик. Какво си казаха? Изграждането на 7-и и 8-и блок на АЕЦ "Козлодуй" е основен приоритет, гарантира Главчев Назначени са шестима заместник-министри Назначени са шестима заместник-министри Продължава смяната на висшия ешалон на властта  Обсъждат Меглена Плугчиева за външен министър Обсъждат Меглена Плугчиева за външен министър Меглена Плугчиева бе депутат в три парламента, вицепремиер в правителството на Сергей Станишев, била е посланик на България в Германия, Швейцария, Княжество Лихтенщайн Ето това е истинска миска. Вижте Мис Вселена 1965 г., която вече е на 76, но изглежда на 30 Ето това е истинска миска. Вижте Мис Вселена 1965 г., която вече е на 76, но изглежда на 30 Апасра Хонгсакула има голямата чест да бъде първата победителка в Мис Вселена от Тайланд Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт 54-годишният мъж е паднал върху паркиран на улицата автомобил Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Според Уилям Бърнс Киев „сега е изправен пред труден момент на бойното поле“ Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Разкритието дойде от бившия премиер акад. Николай Денков Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Мекият чакълест бряг на плажа, топлото време и дългата водна ивица го правят идеална дестинация за слънчеви бани, плуване и различни водни спортове Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Певицата се разяри буквално и написа коментар под поста на бившия си шеф, в който директно го пита кой е той, за какъв се взима и какво изобщо разбира от война Принц Хари заби як шамар на семейството си Принц Хари заби як шамар на семейството си В документ, който се разпространява от световни медии се вижда, че „принц Чарлз се е записал като гражданин на САЩ
Антон КУТЕВ, съветник на президента Антон КУТЕВ, съветник на президента "Симпатичният" Даниел Митов може да повлияе на вота в чужбина Виц на деня Виц на деня Между приятелки:
- Моят мъж толкова се уморява на работа, че не си чувства нито ръцете, нито краката, нито рогата.
Виц на деня Виц на деня Две съседки си говорят:
- Сийке, вече си избрах един семеен лекар!
- Аз пък си избрах един несемеен!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Сега имаме цяло поколение прецакани нарциси, защото мамчетата им са им казвали, че са специални