БМФ Порт Бургас предвижда нова мащабна инвестиция в икономиката на града
Предвижда се доизграждане на кейовите стени на двата терминала
БМФ „Порт Бургас“ планира да осъществи пореден мащабен инфраструктурен проект, с който ще се обновят два от терминалите и предстои свързане на пристанището на морския град с жп гара „Владимир Павлов“. Европейският проект е за разширение и развитие на пристанищните терминали и предвижда пълна интеграция между морския и жп транспорт. „БМФ Порт Бургас” - концесионерът на пристанищните терминали „Бургас Изток – 2” и „Бургас Запад” успешно приключи предпроектните проучвания и изготви идеен и технически проект за доизграждане на пристанищната инфраструктура и железопътните връзки. Дейностите са по европейски проект: „От Изток към Запад. Достъп до Коридор ОИС/Транспортен коридор "Ориент/ Източно-средиземноморски"/ пре
Проектът е с индикативна стойност 2 670 000 евро, като 85 % от тази сума или 2 269 500 евро са отпуснати по „Механизъм за свързване на Европа“ (МСЕ), сектор „Транспорт” като безвъзмездна финансова помощ. Това стана ясно днес, когато завършеният проект бе представен пред журналисти и официални чужди гости.
Основната цел е развитието на бургаското пристанище като ключова инфраструктура по линията Ориент-Източно Средиземноморие. Общо четири са частите, които предстои да се изпълнят.
На първо място е обновяване на кейовата стена на Терминал Изток 2.
Корабно място 33 ще се удължи с 213 метра, като цялата дължина ще бъде 300 метра. Той ще е с дълбочина от 15.5 м, което ще позволява на по-големи кораби да влизат в него, за да могат да се извършват товаро-разтоварни дейности. Тази част от бъдещия проект е с индикативна стойност около 22 млн. евро и ще донесе само дивиденти за икономиката на града ни, като улесни навигацията в самото пристанище. Удължени ще бъдат и съществуващите жп линии, които ще стигат до Корабно място 33, като така ще се ограничат зависимостта от автомобилен превоз и негативните ефекти върху природата се свеждат до минимум.
На второ място ще бъде изградена чисто нова кейова стена на Терминал Запад, заедно с 4 нови корабни места. Тя вече ще е с дължина 810 метра и ще е с варираща дълбочина между 6.5 и 15.5 метра. Индикативната стойност на тази част от проекта е доста по-мащабна – около 105 млн. евро, а самата инвестиция ще улесни навигацията в пристанището и ще подсигури безопасността при товарене и разтоварване на по-големи обеми товари.
Третата част от проекта е дългоочакваната рехабилитация и допълване на коловозно развитие между пристанищен терминал Бургас Изток 2 и жп гара „Владимир Павлов“. Жп линиите ще бъдат рехабилитирани по такъв начин, който да превърне маневрирането от и към пристанището в Бургас в лека задача – улеснено и подобрено.
Проектът се финансира от еврофондовете по програма CEF - Транспорт, като частта на съфинансиране е до 85%, а останалата част е осъществена от БМФ Порт Бургас и ДП НКЖИ.
Убит ли е Роб Райнер? Режисьорът и съпругата му открити мъртви в дома им в Лос Анджелис
Забрани за тирове и ремонти по ключови пътища преди празниците: Ограничения към Бургас и Варна
Кой е Свети Марин и кои българи празнуват днес - 15 декември
„Клечка кибрит“ на дует Paradox не гори, а пламти на върха на БНТ2
Кристиано Роналдо и разбитото Ferrari - инцидентът, който може да промени всичко
Мис Андреа „надебеляла“ за една нощ
Кой поръча Митко Маймуняка и защо убийството още не е разкрито
Цял регион е пред екокатастрофа, голям язовир е на път да пресъхне
Спортно училище „Юрий Гагарин“ отличи своите шампиони за 2025 г.
Вечеряйте между 17 и 19 ч. през зимата, за да сте здрави
Ромина скъса с русото: Вече е фатална брюнетка
Важна новина за тези, които планират да направят инвестиции в имоти
