×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Честният пояс на Пресвета Богородица пристига в Бургас на Кръстовден
  • Повечето германци се страхуват от руска атака срещу НАТО
  • След дроновете над Полша и Румъния: Зеленски обвини Русия в разширяване на войната
  • Над 100 хиляди души се събраха на антимигранстки митинг в Лондон
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Фолксваген правят нов оглед на терените в България, след "Кремиковци" и Пловдив е актуален вариант


03 Април 2019, Сряда, 12:47 ч.

Окончателното решение на ръководството на “Фолксваген” относно завода им на Балканите – дали ще се строи у нас или в Сърбия, ще бъде взето през май

Експерти от автомобилния концерн „Фолксваген” са огледали възможни терени в България, на които да бъде изграден бъдещият завод на компанията. Това твърдят високопоставени източници. Екипът е бил на посещение у нас през март, като на място се е запознал с обстановката в страната и с възможните места за евентуален строеж на нов завод.

Сред възможните терени, който се обсъждат, е земята на бившия металургичен комбинат „Кремиковци” и индустриална зона „Раковски”, която е част от „Тракия икономическа зона” край Пловдив, пише в . Труд.

Според източника подобна визита предстои и в Сърбия.

Окончателното решение на ръководството на “Фолксваген” относно завода им на Балканите – дали ще се строи у нас или в Сърбия, ще бъде взето през май.

Според експертите българските власти правят всичко възможно именно България да бъде избрана за бъдещата инвестиция.

Предвижда се заводът на Балканите да бъде с капацитет 1000 коли на ден, което ще превърне страната, в която ще бъде изграден, в най-големият производител на коли в ЕС. Планира се той да заработи до 2022 г., а инвестицията е на стойност около 1,4 млрд. евро. Във фабриката ще има 5 000 служители, от които до 650 инженери.

В края на миналата година от „Фолксваген” обявиха, че искат да преместят чешкото производство на друго място.

А заводът на дъщерната компания „Шкода” в Касини, Чехия да поеме сглобяването на Volkswagen Passat, Skoda Superb и Kodiaq. Това е част от стратегията на „Фолксваген” за производство на повече електромобили, които ще се правят в заводите в Емден и Хановер.

Преди дни темата коментира и премиерът Бойко Борисов, който заяви, че договорката на България с германската страна е да се пази пълна тишина до избора на държава за новия завод на „Фолксваген”, защото „този, който вдига най-много шум, няма да получи нищо”


В категории: Бизнес


7
Коментара
Бързото хранене поскъпва
Бързото хранене поскъпва 14/09/2025, Неделя 20:20 4
Флагман.БГ Двама загинаха при тази тежка катастрофа Двама загинаха при тази тежка катастрофа 14/09/2025, Неделя 19:39 0
Михаил ДИМИТРОВ Представят „Лунно цвете“ в Бургас Представят „Лунно цвете“ в Бургас 14/09/2025, Неделя 18:40 0
Флагман.БГ Земетресение в район край... Земетресение в район край... 14/09/2025, Неделя 18:20 0
7
Коментара по темата
7.
Wv
05.04.2019 16:45:39
0
1
Споко,ако ще е в България(дай Боже),то ще бъде само в София.
6.
До 3
03.04.2019 16:26:52
1
10
Не аз, ами ти си се сврял в дупката си и не виждаш. Пловдив, Стара Загора, София и т.н. предприятие след предприятие. България не е само Бургас. Това че тука само се приказва, на другите места хората действат.
5.
do 4
03.04.2019 14:42:29
1
11
Тук изборът не е между Бургас и Пловдив, а между България и Сърбия. Ако пък някой все пак реши да инвестира в България няма как да избере Бургас. Само докато каже Добър ден в Убавичкия ни град и около него ще са се накичили най-малко трима с "интереси" по личната си банкова сметка. Ай на бас. Със сигурност е така по цял свят, но тук живеем в най-добрия град на Балканския полуостров и някак си обичаме да забогатяваме бързо и лесно. То и за това опашка откъм инвеститори в Бургас и круизни лайнери в залива. Добре, че е НХК пристанището, че ей така за разкош да има някое корабче на рейд, та да се види от парапета на казиното, че тук все пак има икономика.
4.
мен
03.04.2019 14:30:42
1
10
Ми нормално, терените в зона Тракия са 5 до 10 Евро за кв.м , а в Бургас са между 50 и 100 Евро за кв. м.
3.
do 1
03.04.2019 13:43:43
20
9
Ти от паралелна вселена ли идваш ве ?
Страната се възражда, ама покрай циганите, докато държавата ни се разпада. Ти у кой коловоз си ве друже ?
2.
az
03.04.2019 13:41:51
22
10
Историята и практиката показват, че в България автомобилостроене не вирее. Германците не са прости хора и преди да решат нещо, те ще се информират. Освен това, Сърбия е държава, която години наред произвеждаше автомобили, за да дойдат едни години, в които една марка им направи реверанс и им подари "Застава". След 99 година и бомбандировките над Белград и заводите на Юго, заводът на Застава беше затворен, но врати отвори "майка" им - ФИАТ. Да давам ли нашия пример от клетата ни Родина, в която няколко марки, решили да инвестират сериозно в БЪлгария пропищяха. Започвам с Рено и най-силния им модел по ония години "Делфин". Тогава все пак имахме държава интереси и с истински инженери. След първоначалния ни подем и превземане на доста пазари в Европа и третия свят, от българска страна беше поискано този модел да се прави изцяло в България. В знак на добро сътрудничество и задоволство от резултатите ни, французите дори се съгласяват Рено Делфин да носи звучното Булгаррено, което задоволява вътрешния ни пазар и този на страните от социалистическата ни тогава общност. Точно след този ни успех сме си легнали на славата и типично по бай-ганьовски сме хвърлили прах в очите на французите. Тези французи само за 3 месеца изнасят цялото производство от България, а ние като всичко знаещи и можещи сме се опитали сами да продължим патентованата си марка Булгар-рено. Още при първия ни износ в Иран и всички коли са били натоварени отново за България. Така ни приключва първата одисея. Следват и нови със завод Москвич в Ловеч. Там не упреквам българите, защото още като марка и техническа реализация този автомобил е бил обречен на провал, но и нищо не прави за внедряването на други и по-рационални идеи, въпреки че от СССР са ни дали пълен картбланш за това. Най-голямото чудо, което сме се опитали да внедрим с руска помощ в този автомобил е т.н дефорсиран двигател, от който за същата кубатура някакъв инженерен ум е сметнал, че може да вдигне мощността с цели 10 %, или в случая с 8,5 коня. Е, вдигнал ги е, но впоследствие тези "дефорсаци" са свършвали преди достигането на заветните за онези години 120 000 км. Впоследствие знаете, че от завод работещ на загуба и гарваните бягат. Продължавам с английската марка Роувър, който също започна да сглобява автомобили тук. Мисля, че точно една година бяха ингилизите в България и се взеха чукалата. За нашия БГ фолклор се беше разпространила мълвата, че ние сме преустановили отношенията си с англичаните, защо са ни дали стар модел автомобил без перспектива за реализацията му, но истината се оказва някъде по средата. Англичаните са търсели евтина себестойност на тази кола, която са смятали да пласират на нашия и подобни на нашия пазар, когато младата ни демокрация все още не ни беше отворила обятията. Само, че бай-ганя още преди да е започнал да работи разбра за "конспирацията" и предпочете да хлопне кепенците пред перспективата да тегли ноу хау и опит покрай ингилизите. Тези роувъри видяха бял свят в България само покрай няколко ТВ и тото игри и потеглиха към Индия, където доколкото знам се произвеждат в заводите на Тита и се изнасят в Латинска америка, близкия Изток и в северна Африка. Какво да говорим повече.............Та за да дойде днес, когато Гришата реши да произвежда "Великата стена". Днес производство няма, а цеховете му са превърнати в складове. Дори не съм запознат дали въобще съществува една година цехът им за сглобка. Моделите им с визия на джип показаха учудваща НЕизносоустойчивост на тапицерии и материали. Добре, че откъм ДВГ нещата не са толкова зле, въпреки че основни електрически компоненти и възли обслужващи агрегата да показват слабости. Ако човек е решил да кара нов джип, но няма пари, може би моделите им стават, но до 3-тата година вече трябва да се търси тапицер за волан, табло, седалки и заварчик за задните панти на бордовите им джипки. Все се надявах тези изпълнения да не са от наша страна, но се оказа, че точно те СА. Китайците със сигурност са най-големите производители на коли, но с още по-голяма сигурност твърдя, че имат коли и коли. Точно тази Велика стена обаче не им е най-доброто нещо на пазара. остава да се съмняваме, че покрай Гришевите мераци да произвежда кола без държавна субсидия се крие някаква друга замисъл, която ви я оставям за домашно...И да се върнем на днешната тема. Коли ВФ пишете. Чудели се германците къде да ги правят чета ? Дилемата им била пред Сърбия и пред България чета. Опс, не се вкарвайте в излишни надежди и прожекции на фантастични филми. Точно тази марка НИКОГА няма да осигурия сглобка тук в БЪлгария на своите автомобили, ако го направи най-много да прехвърли "костенурката" от Бразилия и Мексико тук, но предвид, че сме държава в ЕС, макар и оглозгани, като агнешки кокал, бъдете сигурни че германците от ВФ ще предпочетат да избягат от някои Европейски директиви и ИСО, с които всите в съюза сме длъжни да се съобразяваме. Безспорно, тези твърде безполезни, излишни и буквално алогични и ненормални "окови" ще оскъпят всяко производство, пък ако ще и да се изпълнява от аборигени с 20 стотинки надница. Мислете.
1.
българин
03.04.2019 13:12:35
3
27
А дано стане завода да бъде построен в България. Колкото и да не се харесва на социалистите, но страната малко по малко се възражда. строят се предприятия, земеделието се засилва, туризма процъфтява. Лошото е, че много се краде. Ако всичките отпуснати европари бяха отишли по предназначение, досега да сме изпреварили другите страни от бившия соц. лагер.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Бургас прие една от най-ценните реликви на християнството, която прави чудеса Бургас прие една от най-ценните реликви на християнството, която прави чудеса Светата майка ни избра, за да ни спаси, защото тук се случват много нещастия - уж инциденти, уж случайни, загиват деца, майки на малки деца, младежи умират без причина, смята Владиката  Бързото хранене поскъпва Бързото хранене поскъпва Посещенията падат Звездна вечер и хиляди аплодисменти в Летния театър на Бургас Звездна вечер и хиляди аплодисменти в Летния театър на Бургас Симфоничен оркестър, бенд и златни гласове изпълниха сцената в спектакъла, който ще се помни дълго Новите евробанкноти: Бетовен на 10 евро, Мария Кюри на 20, а Да Винчи на 100 Новите евробанкноти: Бетовен на 10 евро, Мария Кюри на 20, а Да Винчи на 100 Те ще имат по-интензивен цвят и се очаква да бъдат пуснати в обращение през следващите месеци на 2026 г. Двама загинаха при тази тежка катастрофа Двама загинаха при тази тежка катастрофа Случаят отново поставя фокус върху слабия контрол върху водачи с чуждестранна регистрация, Най-честите и показателни признаци, че тялото ви не получава достатъчно вода Най-честите и показателни признаци, че тялото ви не получава достатъчно вода Жаждата е ясен знак, но организмът обикновено подава по-дискретни сигнали, които лесно могат да останат незабелязани Ултраскъпо Ламборгини се размаза при брутална катастрофа Ултраскъпо Ламборгини се размаза при брутална катастрофа Зад волана на автомобила е бил 56-годишен Безпрецедентен случай с въздушната линейка в Ямбол Безпрецедентен случай с въздушната линейка в Ямбол Мъжът е постъпил в спешното отделение на ямболската болница с ампутирана ръка, вследствие на инцидент в домашни условия при рязане на дърва Представят „Лунно цвете“ в Бургас Представят „Лунно цвете“ в Бургас Премиерата на романа на Катрин Ди, с който спечели наградата "Кризалис" на европейския фантастичен фестивал Еврокон 2025 в Оланд, ще е в библиотека "Пейо Яворов" Посрещнаха тържествено Свещения Пояс на Дева Мария в Бургас Посрещнаха тържествено Свещения Пояс на Дева Мария в Бургас Започва литийно шествие по ул. „Александровска“ и ул. „Успенска“ до храм „Св. Богородица“, където ще бъде отслужена Архиерейска празнична вечерня
Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората Как две убийства, неолибералната идеология и безконтролната миграция най-накрая събудиха хората От САЩ до Европа вече не става въпрос просто за икономика, за пари, за по-леви или десни политики Убиецът на Чарли Кърк живял с трансджендър съквартирант Убиецът на Чарли Кърк живял с трансджендър съквартирант Сега младежът помага на ФБР Расте броят на жертвите след клането в Непал Расте броят на жертвите след клането в Непал Най-новите данни на здравното министерство на страната сочат, че загиналите вече са 72 Израел разклати „Евровизия“ Израел разклати „Евровизия“ Заради масовите убийства в Газа няколко страни заплашиха, че ще напуснат конкурса, ако еврейската държава участва в него Земетресение в район край... Земетресение в район край... Епицентърът е локализиран на 55 километра източно от град Брашов НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те НАСА с амбициозен план: Първи полет с екипаж до Марс в началото на 30-те Ръководителят на американската космическа агенция очерта графика за завръщането на Луната, което ще послужи като трамплин за достигане до Червената планета Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Китай и САЩ преговарят в Мадрид за митата Президентът Тръмп одобри удължаването на съществуващите мита върху китайски стоки (около 55%) до 10 ноември Българин стана кмет в Англия Българин стана кмет в Англия В продължение на година Мариан Несторов успешно ръководи област с население от 285 000 души Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Гълъбин Боевски отвлечен и убит като "Наглите"? Никой не го е виждал от месеци, върви слух, че е ликвидиран от наркокартела, който му бе издал смъртната присъда Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив Учениците от тази гимназия ще посрещнат 15 септември без покрив ържавата не е отпуснала обещаните средства, а застрахователят – не е изплатил щетите
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори