×
Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
НА ЖИВО

Синдикатите на VW поставиха условия за новия завод в Източна Европа


Синдикатите на VW поставиха условия за новия завод в Източна Европа
Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW
21 Март 2019, Четвъртък, 12:24 ч.

Работническият съюз иска гаранции за работните места в Германия до 2028 г.

Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г., пише Инвестор.  Това е условието за т. нар. цифрова трансформация на компанията (която на практика включва и плановете за нов завод в Източна Европа, за който сред водещите кандидати е и България, б.ред.), поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза. 

Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: „Искаме същата защита за всички служители на Volkswagen тук", поясни той, цитиран от DPA. По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за „бъдещия пакт“ - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.

Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа. „В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. „Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията“. По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.

Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: „Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на Volkswagen от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година. Въпреки това: „Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължават да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.

Volkswagen вече обяви, че през следващите пет години ще бъдат закрити още от 5000 до 7000 работни места. С автоматизираната рутинна работа, икономиите на материали и намаленото разнообразие на моделите разходите следва да падат от 2023 г. нататък, а  печалбата да се увеличава с 5,9 млрд. евро годишно. Ето защо се предвижда, че някои места, заемани от пенсиониращи се служители, няма да бъдат запълвани отново. 

Напрежението в компанията от месеци ескалира и намира изражение и в спора за възможния строеж на новия завод в Източна Европа. Началото бе дадено с преструктурирането на фабриката на VW в Емден, която трябва да се преквалифицира в производство на нови електрически автомобили. По тази причина производството на Passat, което ставаше в Eмден, трябва да се премести в завод на Skoda в Чехия. От своя страна пък Skoda ще има нужда от нови капацитети, които според ръководството ще трябва да се запълнят с изграждането на нов завод. Мениджмънтът предпочита строителството на нова фабрика, за да се премахне риска от недостиг при доставките на Skoda.

Компанията разглежда 10 възможни предложения за заводи в четири страни – България, Сърбия, Румъния и Турция. Както стана ясно по-рано, възможната инвестиция се оценява на 1,3 млрд.евро, без в тях да влизат възможните финансови подпомагания от страна на целевите държави, които могат да бъдат в размер на стотици милиони.

От друга страна работниците настояват, че преструктурирането на съществуващ, но недостатъчно натоварен завод за двигатели може да струва на VW само 200 млн. евро. Според служителите решението за строителството на нов завод ще е още една грешка в дългия списък погрешни решения на компанията.

И сега има трудности с натоварването на съществуващите заводи. Германският автомобилен гигант обаче се сблъсква и с други проблеми напоследък, като например с електрониката на новия Golf, чието производство трябва да започне през второто полугодие във Волфсбург. Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 млн. евро.

Заради подобни проблеми и производството на новия Passat в Eмден беше отложено с половин година. В словашката столица Братислава пък производството на малкия автомобил Up беше спряно, а наследник засега не се предвижда.


В категории: Бизнес


Коментари
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Февруари също ще е топъл, валежите – под нормата Февруари също ще е топъл, валежите – под нормата

Сняг се очаква повече във второто десетдневие 

Вандали вилняха в Борисовата градинка в Бургас Вандали вилняха в Борисовата градинка в Бургас

Потрошена е къщичката за книги

Петър Кънев зове ГЕРБ за СЕТА: Изчакайте малко - огледайте се, ослушайте се! Петър Кънев зове ГЕРБ за СЕТА: Изчакайте малко - огледайте се, ослушайте се!

БСП предлага отлагане на ратификацията на спорното споразумение

Топ 3 зодии, които НЕ прощават изневяра Топ 3 зодии, които НЕ прощават изневяра

Вижте кои са те

Мъж карал бременната си жена да проституира, ще лежи 12 г. Мъж карал бременната си жена да проституира, ще лежи 12 г.

Системно пребивал жената и взимал всички пари за себе си

Марешка пробива на музикалната сцена в Москва Марешка пробива на музикалната сцена в Москва

Плеймейтката ще става певица

Инспектори тръгват на проверки за фалшиво сирене Инспектори тръгват на проверки за фалшиво сирене

Във един фирмен магазин за млечни продукти, продавачката се опита да осуети проверката

Уникалният комплекс за втечнени въглеводородни газове на „БМФ Порт Бургас“ ЕАД навърши 5 години Уникалният комплекс за втечнени въглеводородни газове на „БМФ Порт Бургас“ ЕАД навърши 5 години

За сравнително кратката си история броят на обработвани за година кораби е скочил близо 3 пъти

Васил Божков: Този път са решили да ме премахнат Васил Божков: Този път са решили да ме премахнат

Можеха да кажат човешки и да им дам бизнеса и да не се занимавам повече с бизнес, коментира бизнесменът

 

Пияна седна зад волана и катастрофира в Пловдив, дрегерът ударил 3,21 Пияна седна зад волана и катастрофира в Пловдив, дрегерът ударил 3,21

41-годишната карала след солидна почерпка

Глобиха Федерер с 3000 долара Глобиха Федерер с 3000 долара

И швейцарският маестро си изпуска нервите

Шокиращи кадри от катастрофата с Коби Брайънт Шокиращи кадри от катастрофата с Коби Брайънт

Хеликоптерът не е имал система за предупреждение за сблъсък

Една трета от немците не биха искали да имат за съседи мигранти Една трета от немците не биха искали да имат за съседи мигранти

Рекламите за жилища с ясно расистко съдържание си остават нещо обичайно

ЕП гласува днес споразумението за раздялата с Великобритания ЕП гласува днес споразумението за раздялата с Великобритания

За одобрението ще е нужно обикновено мнозинство от гласовете

В Турция вече съветват как да се правят "порядъчни деца" В Турция вече съветват как да се правят "порядъчни деца"

Ердоган иска жените да се женят по-рано и да раждат повече

Д-р Димитър Владиков от българското училище в Шанхай: Имаше паника заради смъртоносния коронавирус Д-р Димитър Владиков от българското училище в Шанхай: Имаше паника заради смъртоносния коронавирус

Край аптеките се вият огромни опашки и маските свършват за минути, каза българският преподавател в университета Джаотонг
 

Европарламентът ще гласува Брекзит Европарламентът ще гласува Брекзит

Това е последната парламентарна сесия за 72-ма британски евродепутати преди развода на Великобритания с Европейския съюз

По пътя на коронавируса: Как патогенът стигна от Саудитска Арабия до Китай. Разработван ли е като биологично оръжие? По пътя на коронавируса: Как патогенът стигна от Саудитска Арабия до Китай. Разработван ли е като биологично оръжие?

Първият случай на заболяването е от 13 юни 2012 г., вирусът е сериозно изследван в Канада година по-късно

75 г. откакто Червената армия влезе в Аушвиц: Спомен за Холокоста 75 г. откакто Червената армия влезе в Аушвиц: Спомен за Холокоста

Как концентрационният лагер Аушвиц-Биркенау стана център на Холокоста

Коронавирусът потопи световните борси дълбоко на червено Коронавирусът потопи световните борси дълбоко на червено

Епидемията може да окаже силен негативен ефект върху глобалната икономика

Иван Гешев Иван Гешев Биенето на полицаи се е превърнало в национален спорт Виц на деня Виц на деня -Нали ми обеща да се ожениш за мен през зимата.
-Кажи ми честно, това изобщо зима ли е?
Виц на деня Виц на деня Съдията към подсъдимия:
- Защо откраднахте тази кола?
- Трябваше да ида на гарата.
- А защо не отидохте до там с трамвай?
- Трамвай е много по-трудно да се открадне.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Родената да харчи, не може да спестява
Маркетинг Екип
Анна Добрева

Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter

Затвори