Обсъждат наложителни промени в пътното строителство на международна конференция в Несебър
Домакин на дискусионния форум е проф.Николай Михайлов, а сред официалните лица е Малина Крумова, съветник на министър-председателя
12 Октомври 2018, Петък, 14:52 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимки: авторътОрганизатори на форума за Катедра „Пътища и транспортни съоръжения” към УАСГ и Институтът по транспортно строителство и инфраструктура
Учени, експерти и представителите на изпълнителната и законодателната власт обсъждат втори ден в Несебър прилагането наложителни мерки за превръщането на родните пътища в по-безопасни за всички пътуващи. Форумът се организира от Катедра „Пътища и транспортни съоръжение” към УАСГ и Института по транспортно строителство и инфраструктура.Сред над 350-те участници са мениджърските екипи на водещи строителни фирми, представители на научните среди, браншовите организации и държавата, както и на международни асоциации.
В Несебър са съветникът на премиера Бойко Борисов Малина Крумова, шефът на АПИ инж.Светослав Глосов, изп.директор на Камарата на строителите в България инж.Мирослав Мазнев, д-р Николай Иванов, председател на УС на ББАПБ, Северио Палчети – председател на националните комитети на Световната пътна асоциация, инж.Павол Ковачик – президент на Асоциацията на строителните предприемачи в Словакия и други.
Домакин на събитието е проф.д.ик.н. инж.Николай Михайлов, ръководител на катедра „Пътища и транспортни съоръжения”към УАСГ и собственик на една от най-големите български фирми – „Трейс груп холд” АД.
„Ние, организаторите и участниците в конференцията през годините, сме инициатори и двигатели на събития, които промениха дневния ред в инфраструктурното строителство. Преди няколко години на този форум, в открит диалог между представители на науката и бизнеса, изпълнителната и местната власт стартирахме създаването на правила и норми в проектирането на транспортната инфраструктура. Тогава дадох и пример: пътищата в България са проектирани при норма на валежи от 100 литра на кв.м/годишно, а през последните години падат между 1000 и 1500 литра на кв.м., което даде знак, че трябва да решим проблема с отводняването. Преди 15-20 години автомобилният парк имаше едни технически характеристики, но сега теглото, скоростта и динамиката на автомобилите се увеличиха значително. От друга страна пътят по отношение на норми на проектиране остана в старите норми. Ние трябва да адаптираме съвременната нормативна уредба към развитието на автомобилния парк, който в следващите 10 години ще претърпи още по-сериозна промяна”, подчерта в приветствената си реч проф.Николай Михайлов.
Той отбеляза, че трябва да се създадат нормативни документи и внимателно да се работи върху заданията на поръчките.
„Библията на един добър път е заданието, което поставя началото на процеса на реализирането, минава се през всички етапи на цикъла – от идеята до изграждането. Добре изготвяното задание ограничава възможността за каквито и да е грешки и дава основание на възложителя да изисква, а строителят да изгражда при ясни норми”, допълни още проф.Михайлов.
На конференцията в двата дни ще бъдат разгледани общо 35 доклада, а основният акцент е пътната безопасност. В тази връзка бяха презентирани най-големите иновации в сектора, сред тях и приложението АРСА, което анализира конфликтите в движението на натоварени отсечки и дава конкретни решения.
„Радвам се, че форумът акцентира именно върху тази тема. Когато разсъждаваме за транспортната инфраструктура, ние трябва да акцентираме върху иновациите, новите технологии, да ги внедряваме и въвеждаме. Трябва да направим пътищата безопасни, да имаме такава система, която да гарантира, че няма да се стигне до неприятни последици. За да постигнем тези цели трябва да мислим интрегрирано – не само върху транспортната инфраструктура, а по отношение на системите за контрол”, каза от своя страна Малина Крумова, съветник към политическия кабинет на премиера Бойко Борисов.
„Нашата цел е да прилагат интелигентни решения, защото сме на прага на нова епоха – модернизирането на пътищата и въвеждането на нов модел, който ще ни позволи да имаме много повече средства за пътища. От 1 януари ще се въведе електронната система за колите, а малко по-късно и за автомобилите над 3,5 тона. Това е много по-справедлива система за таксуване. За разлика от винетните такси средствата от тол системата ще се използват и за ново строителство”, заяви председателят на УС на АПИ инж.Светослав Глосов.
Той съобщи интересните данни – държавните пътища в страната са над 20 хил.км., от тях 20 % са отлични, 27 % са в добро състояние, а всички останали са на задоволително и лошо ниво.
„В най-лошо състояние е третокласната мрежа, близо 8 хил.км се нуждаят от ремонт. Със средствата от тол системата смятам, че ще имаме средства да ги ремонтираме. Ще мислим и за стратегически проекти като тунелите под Шипка и Петрохан, както и изграждането на АМ Черно море. За част от тях ще търсим добро за държавата публично-частно партньорство. Нашият екип работи за тези проекти, искаме да направим пътната мрежа удобна и безопасна.”, подчерта шефът на АПИ.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ ЗА РЕШЕНИЯТА ОТ ФОРУМА В НЕСЕБЪР
Всички правим тази грешка: Тези ястия, стават по-здравословни, но чак на следващия ден
Взимаме повече пари заради новите ваучери за храна
Даниел Бачорски побесня, изрече гневни думи
Царевичното брашно крие тайна? Здравен ефект, за който малцина подозират
Левът изчезва от банкоматите от 1 януари: Как ще теглим евро през 2026 г.
Влаковете тръгват по ново разписание
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто
Велико Търново се обедини в маратон с кауза
Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград
Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат
Явор Божанков: Арогантността на властта събори правителството, не бюджетът
Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака

Само да припомня, че това е фирмата строила пътя при Своге