Председателят на Българското обединение на шофьорите: Увеличението на данъците е ненужно

Увеличението ще е по-голямо от 9 лева, ако се вземат предвид и по-мощните автомобили, каза Христо Радков
09 Октомври 2018, Вторник, 04:29 ч.
Срещу тези налози трябва да видим нещо – нови пътища, по-малко задръствания, повече места за паркиране, каза Христо Радков
Решенията за увеличението на данъците се взимат от хора, които не ги плащат. Абсолютно ненужно е да плащаме по-големи налози. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.
Срещу тези данъци трябва да видим нещо – нови пътища, по-малко задръствания, повече места за паркиране, добави той.
По-високи налози може да има за старите автомобили от следващата година у нас. Това стана ясно при разглеждането на пакета от данъчни закони на Тристранния съвет вчера. Страната ни е сред първите в Европа по стари автомобили.
Регистрираните леки коли през 2017 г. у нас са 3,4 млн. Това показват данните на Евростат. От тях 50% са автомобили на възраст над 20 години. 35% са произведени преди повече от 15 години. 10% са на възраст до 10 години. И едва 5% от колите са нови.
Данъкът за автомобилите ще се определя както и досега – от мощността на превозното средство и екологичната оценка.
Облекченията, които досега са ползвали всички собственици обаче, ще отпаднат за някой от тях. Отстъпка в данъка ще има за автомобили със сертификат над "Евро 4" – това са колите, произведени след 2005 г. А собствениците на произведените по-рано вече ще плащат пълния размер на налога. Отпада облекчението и за автомобили с катализатор.
По първоначални изчисления, след приемането на промените, налогът за колите, които са над 15 години, ще е по-висок с близо 30%.
А за автомобилите, които са със сертификат над "Евро 4", ще се плаща с около 20% по-нисък данък.
Според Цветелина Цанева от Асоциацията на вносителите на автомобили не трябва да се спекулира с думата „поскъпване” защото данъкът за един автомобил от 1994 г. ще се увеличи с около 9 лв. Автомобилът е ангажимент и отговорност, за да сме в безопасност и да сме екологичини, трябва да се инвестира, смята Цанева.
Христо Радков пък изтъкна, че увеличението ще е по-голямо, ако се вземат предвид и по-мощните автомобили.
Емил Панчев от Съюза на българските автомобилисти подкрепи промените в определянето на данъците. Категорично опитът е в посока спиране или намаляване на замърсяването, смята той.
Експертите са единни, че по-високите данъци за старите коли няма да принудят хората да оставят автомобилите си.
В категории:
Животът












Мъжете от тези зодии са склонни към изневяра
30/04/2025, Сряда 15:40
0

Вкъщи правим само стъргана мусака, става много по-бързо, а е още по-вкусна
30/04/2025, Сряда 15:20
0

Депутатът от ПП-ДБ Йордан Иванов проговори за отношенията си с арестувания митнически шеф
30/04/2025, Сряда 15:12
2

Хванаха жена, нафиркана до козирката зад волана - дрегерът й удари 3,25 промила алкохол в кръвта
30/04/2025, Сряда 15:00
5

Погледнете в дланта си: Aко имате тази линия, значи...
30/04/2025, Сряда 14:40
2



3 зодии, които колкото повече остаряват, толкова по-богати стават
30/04/2025, Сряда 14:00
0



Почина доайенът на предаването "Бразди"
30/04/2025, Сряда 13:47
0
На човек се падат по два автомобила, и после данъка бил пречка?
Данъка трябва да се завиши, но и отговорността на тези, които боравят с публични средства трябва да се завиши, и то драстично!
Излиза, че в София (примерно, има повече автомобили от колкото хора)! И после въздухът ни бил мръсен? И, после бедни сме били? Ами така се затвърждава бедност драги!
А тези парички най-лесно се вземат от Овчия и прост народ ,който има мозък на бройлер!
Мафията си има бездъннен
брашнян чувал,който може да го тръска до откат!
Другото важно е ,че тези по-високи данъци се плащат вече от българите в чужбина ,които са принудени да пращат парички и нас на роднините си за да ги спасяват -да плащат на бирниците от българската мафия!
п.п.мафията следи Интернет трафика и всеки пост се чете от цацата и сие -новия Химлер и гестапото