×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Хибрид или електромобил - кое е по-изгодно за шофьорите


07 Октомври 2018, Неделя, 16:34 ч.

Недостатъкът на хибридните автомобили е високата им цена


Сега съществуват три вида автомобили, които в една или друга степен се движат с помощта на електричество. Това са хибридните коли, автомобилите Plug-in Hybrid и електромобилите. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци, пише auto.blitz.bg.

ХИБРИДНИ АВТОМОБИЛИ

В хибридните автомобили основният източник на енергия е обичайният бензинов двигател. Той се допълва от електромотор. Чрез електрическия мотор такива автомобили могат да изминат определен брой километри. Електрическият мотор се захранва от акумулатор.

Икономията на гориво в хибридите може да бъде много различна в зависимост от модела. Лидерите в това отношение са например Hyundai Ioniq и Toyota Prius. Разходът на хибридния Ioniq в града е 3.4 литра на 100 километра, а на магистралата - 3.6 литра на 100 километра.

Недостатъкът на хибридните автомобили е високата им цена.

PLUG-IN ХИБРИД

При този вид коли (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV) батерията се зарежда от външен електрически източник. Веднага след като батерията бъде разредена, PHEV се превръща в обикновен хибриден автомобил, при който електрическият мотор помага на бензиновия двигател.

Автомобилите PHEV имат увеличен запас на изминаване с електродвигател в сравнение с обикновените хибридни автомобили. Toyota Prius Prime PHEV може да измине 25 мили на електрически мотор, а Chevrolet Volt може да достигне 53 мили.

Автомобилите PHEV са по-скъпи от обикновените хибриди, но в много страни има отстъпки за тях. В САЩ например Prius Prime струва с $ 3800 повече от Prius Hybrid, но за автомобилите PHEV има федерална отстъпка в размер от $ 3,600 до $ 7,500. В допълнение, в някои щати на САЩ има допълнителни отстъпки за такива коли.

ЕЛЕКТРОМОБИЛИ

Електромобилите не замърсяват въздуха, тъй като работят на електрически двигател. Енергийният резерв на повечето електрически автомобили сега варира от 100 до 125 мили в зависимост от капацитета на литиево-йонната батерия. Smart ForTwo Electric с едно зареждане на акумулатора изминава 59 мили, а Tesla Model S - 335 мили.

Електромобилите при определени обстоятелства може при едно зареждане на акумулатора да измине по-малко от официално обявеното. Високата скорост, студеното време, експлоатацията на оборудването (например климатик) оказват неблагоприятно въздействие върху резерва от енергия.

Електромобилите са по-скъпи от хибридите или автомобилите PHEV. Така например Ford Focus Electric се предлага с $ 11,000 повече от версията с бензинов двигател. Но трябва да се отбележи, че в много страни има различни отстъпки за купувачите на електрически автомобили.

Повечето производители на автомобили вече обявиха плановете си да разширят линията на хибридите и електромобилите. През следващите години ни очакват много "зелени" нови коли.

В категории: Животът


6
Коментара
Емел МАХМУД В тази страна не се плаща кеш В тази страна не се плаща кеш 20/12/2025, Събота 08:58 0
Емел МАХМУД „Билков“ пилинг обезобрази млада майка „Билков“ пилинг обезобрази млада майка 20/12/2025, Събота 08:22 0
6
Коментара по темата
6.
Брута
07.10.2018 21:41:08
0
1
Флагман са като мухоловка за нискочели безпросветни идиоти и коментарите от 2 до 4 го доказват със страшна сила! Ако не беше идиот, въпросния тъпунгер би си направил труда да провери, че Tesla P100 е със 100 кВч батерия (то и стотицата в името точно това означава) и с тази енергия изминава 315–335 мили (507–539 km). 100 кВч по средни цени дневна тарифа са 0,19 стотинки, което значи, че едно пълно зареждане на батерията е около 19 лв. Останалите дивотии няма да ги коментирам, те са обида към всеки човек, който е минал успешно предучилищна подготовка и може да чете без да срича.
5.
do 2
07.10.2018 17:08:51
0
1
Така е, но тук пишеш за Тесла, прототип на товарен автомобил.
Товарния им автомобил е с такава батерия, а Тесла ес е с 100 квт батерия. С нея има жувичест около 300 км., или до София ще ти трябва зареждане. Тя се зарежда за 40 минути, а 460 квт и трябват 3-4 часа. Има и много зависимости, с колко заряд, колко километра можеш да минеш.Проблемът тук е и в емисиите СО2, които се отделят за направата на една такава батерия освен мръсотиите от АЕЦ и ТЕЦ за електричество.
4.
аз от Бургас
07.10.2018 16:05:08
0
1
Имам една неточност. С Тесла ( сравнявам с нея, защото тя беше първия прототип и първата кола осигуряваща комфорт подобен на автомобилите с ДВГ), отиване и връщане от София са 920 квт, или...или 211 лв. Тук вече ужасът е пълен. Все пак за да сме по-обективни, тази кола може да ни закара за 460 кВт, ако не използвам пълната и мощност и не е натоварена, както ние си знаем. Или иначе казано - ако се суркаме с 50 км/ч можем и с 460 кВт да отидем и да се върнем от София.
За мен лично хибридът е технологията, и то хибридът на Тойота. Няма да се впускам в потробности, но щом и Дания обяви, че до 2035 и хибридите трябва да бъдат спрени в държавата им, значи разбирате, че алтернатива за тока, произвеждан и възбуждан в батериите на хибрида от ДВГ не трябва да има. Трябва всеки да зависи САМО от електричеството. Страшно ще става хора.
Искам да бъда разбран правилно. Не говорим за предимства и недостатъци, пиша за зависимости. Иначе ел двигателя е съвършения двигател, но факта, че мобилноста му в автомобилите се осигурява САМО чрез батерии, го прави силно уязвим и доста ограничен откъм възможности. Иначе какъвто въртящ момент може да създаде един ел двигател, друг ДВГ трябва да се измъчи доста в кубатура и развъртане. Просто няма сравнения, но до тук.
3.
аз от Бургас
07.10.2018 15:37:22
0
2
Тези "нововъведения" и зелени енергии само показват, какви пионки сме в ръцете на политици и крупните конгломерати.
Кой и как реши, че електричеството е чиста енергия и не замърсява въздуха ? Една съвършена Тесла изминава с един човек 400 км. с пълно заредена батерия. Батерията им е с капацитет 460 kW. Ако направим съотношение към мощност в конски сили, то тези 460 квт са близо 626 конски сили. Сами може да прецените, че 4 часа път до София са 105 конски сили в час. За тежка и пълна кола, разпределени на 105 конски сили ще ни дадат една мощност, като да се движиш с 100 км. по магистралата за да ти стигне зарядът до София. Ако натискаш повечко педалчето може и на Пловдив да си разредил батерийката и тук вече става интересно. Какво правиш после ? Логично е да си помислиш, че ще зареждаш и така трябва, само че до този момент най-бързата зарядна станция създадена за такива условия ще ти отнема минимум 40 минути за пълен заряд и максимум 70 минути за него. Да, ама на пътя няма да си сам. И следва да си помислите, че зарядните станции ще бъдат много. Да така ще е, ще ги има поне на 10 км., но колкото повече са, толкова повече ток трябва да акумулират и съответно продадат. Ако сметнем, че 460 квт. са средното потребление на ток само за едно домакинство през летните месеци, задавали ли сте си въпроса, какво ще се случи, ако 2,6 млн. автомобила у нас изменават средно по 30 км. на ден ( това са близки данни от едно проучване), колко ток и енергия ще са нужни на България ??? А знаете ли, какви са всичките ни мощности от ВЕЦ, ТЕЦ и АЕЦ ? Точно толкова, колкото да задоволят сегашното ни потребление без електро - зависимите ни автомобили. Ще си кажете, ами ще строим Белене. Да, ама не ще ви кажа аз. Когато си затворихме реакторите под давлението на Европа и с "помощта" най-вече на Франция, хората си го имаха този сценарий. Просто бяхме подготвени и сервирани на масата за консумация. Ние бяхме направени зависими под предлог, че АЕЦ ни е опасен, а останалите ни мощности напълно задоволяват потребностите ни. И така, черната боя в розовата картинка, която ни чертаят не свършва само с това. При сегашна цена на тока София-Бургас - София с 620 квч. и две зареждания на батерията ще ни струват точно 142 лв., или 71 лв. в посока. При сегашни цени на дизел ( който осигурява и по-висок въртящ момент и мощност) за автомобил с 105 к.с ( виж по-горе защо с него сравнявам) при скорост с 100 км/ч ще са ми нужни 40 литра нафта за отиване и връщане до София. Или на сегашни цени - това са си 82-85 лв. Или разликата между нафтовия и електрически автомобил е 60 лв. в полза на...нафтовия. Преди да ме оспорите, пак прочетете горе, защо правя точно такива сравнения. И с бензинов/газов автомобил нещата няма да са по-различни. Всеки може да сравни със собствения си автомобил и конски сили. И такаааа. Да си дойдем сега и на думата за чистотата на въздуха. Всеки е виждал, какво бълва един ТЕЦ и един АЕЦ при производството на единица енергия. Оказва се, че отровите поради усилената работа и близо сто - кратно увеличаване на мощностите ще замърсяват въздуха в пъти повече от сега. Няма да пиша за рециклирането и производството на батерии за автомобилите, какви отрови ще "реализираме" на природата, но пък със сигурност държавенца, като нашата ще станат зависими от ДЪРЖАВИ, като Франция, Великобритания и Германия, които имат мощности да захранят цяла Европа с ток. Мощности, които незнайно защо никой не озаптява така, както озаптиха нашите АЕЦ, унгарските, чешките и румънските такива. И все пак, нека не изтриваме от уравнението и Русия, чиито мощности също не са за пренебрегване. И докато тук ни пускат теменужки за ел. автомобилите, големите сили около нас вече потриват ръчички и са ни подредили на трапезата си, само че там се плаща и се плаща толкова, колкото те решат. Тук ще ме опонирате и ще кажете: То и сега сме зависими от горивата...И щяхте да сте прави, ако разликата не е съществена. Тук хора става вече дума за една стока, която я ползваме и в нашите ДОМОВЕ, стока която може да бъде компрометирана вече от друг основен и много важен фактор - транспорта. Бъдете умни и мислете. Не че нещо може да променим, но не чакайте чистия въздух, чакайте новите ни господари.
Благодаря, че ме изчетохте.
2.
аз от Бургас
07.10.2018 15:35:00
1
3
Тези "нововъведения" и зелени енергии само показват, какви пионки сме в ръцете на политици и крупните конгломерати.
Кой и как реши, че електричеството е чиста енергия и не замърсява въздуха ? Една съвършена Тесла изминава с един човек 400 км. с пълно заредена батерия. Батерията им е с капацитет 460 kW. Ако направим съотношение към мощност в конски сили, то тези 460 квт са близо 626 конски сили. Сами може да прецените, че 4 часа път до София са 105 конски сили в час. За тежка и пълна кола, разпределени на 105 конски сили ще ни дадат една мощност, като да се движиш с 100 км. по магистралата за да ти стигне зарядът до София. Ако натискаш повечко педалчето може и на Пловдив да си разредил батерийката и тук вече става интересно. Какво правиш после ? Логично е да си помислиш, че ще зареждаш и така трябва, само че до този момент най-бързата зарядна станция създадена за такива условия ще ти отнема минимум 40 минути за пълен заряд и максимум 70 минути за него. Да, ама на пътя няма да си сам. И следва да си помислите, че зарядните станции ще бъдат много. Да така ще е, ще ги има поне на 10 км., но колкото повече са, толкова повече ток трябва да акумулират и съответно продадат. Ако сметнем, че 460 квт. са средното потребление на ток само за едно домакинство през летните месеци, задавали ли сте си въпроса, какво ще се случи, ако 2,6 млн. автомобила у нас изменават средно по 30 км. на ден ( това са близки данни от едно проучване), колко ток и енергия ще са нужни на България ??? А знаете ли, какви са всичките ни мощности от ВЕЦ, ТЕЦ и АЕЦ ? Точно толкова, колкото да задоволят сегашното ни потребление без електро - зависимите ни автомобили. Ще си кажете, ами ще строим Белене. Да, ама не ще ви кажа аз. Когато си затворихме реакторите под давлението на Европа и с "помощта" най-вече на Франция, хората си го имаха този сценарий. Просто бяхме подготвени и сервирани на масата за консумация. Ние бяхме направени зависими под предлог, че АЕЦ ни е опасен, а останалите ни мощности напълно задоволяват потребностите ни. И така, черната боя в розовата картинка, която ни чертаят не свършва само с това. При сегашна цена на тока София-Бургас - София с 620 квч. и две зареждания на батерията ще ни струват точно 142 лв., или 71 лв. в посока. При сегашни цени на дизел ( който осигурява и по-висок въртящ момент и мощност) за автомобил с 105 к.с ( виж по-горе защо с него сравнявам) при скорост с 100 км/ч ще са ми нужни 40 литра нафта за отиване и връщане до София. Или на сегашни цени - това са си 82-85 лв. Или разликата между нафтовия и електрически автомобил е 60 лв. в полза на...нафтовия. Преди да ме оспорите, пак прочетете горе, защо правя точно такива сравнения. И с бензинов/газов автомобил нещата няма да са по-различни. Всеки може да сравни със собствения си автомобил и конски сили. И такаааа. Да си дойдем сега и на думата за чистотата на въздуха. Всеки е виждал, какво бълва един ТЕЦ и един АЕЦ при производството на единица енергия. Оказва се, че отровите поради усилената работа и близо сто - кратно увеличаване на мощностите ще замърсяват въздуха в пъти повече от сега. Няма да пиша за рециклирането и производството на батерии за автомобилите, какви отрови ще "реализираме" на природата, но пък със сигурност държавенца, като нашата ще станат зависими от ДЪРЖАВИ, като Франция, Великобритания и Германия, които имат мощности да захранят цяла Европа с ток. Мощности, които незнайно защо никой не озаптява така, както озаптиха нашите АЕЦ, унгарските, чешките и румънските такива. И все пак, нека не изтриваме от уравнението и Русия, чиито мощности също не са за пренебрегване. И докато тук ни пускат теменужки за ел. автомобилите, големите сили около нас вече потриват ръчички и са ни подредили на трапезата си, само че там се плаща и се плаща толкова, колкото те решат. Тук ще ме опонирате и ще кажете: То и сега сме зависими от горивата...И щяхте да сте прави, ако разликата не е съществена. Тук хора става вече дума за една стока, която я ползваме и в нашите ДОМОВЕ, стока която може да бъде компрометирана вече от друг основен и много важен фактор - транспорта. Бъдете умни и мислете. Не че нещо може да променим, но не чакайте чистия въздух, чакайте новите ни господари.
Благодаря, че ме изчетохте.
1.
амии
07.10.2018 15:10:49
0
2
"Електромобилите не замърсяват въздуха" .
1 . Енергията трябва да се произведе от ТЕЦ , която замърсява достатъчно .
2 . След края на живота на батерията (5 - 7 г.) , какво правим с нея .
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
„Билков“ пилинг обезобрази млада майка „Билков“ пилинг обезобрази млада майка Процедурата е извършена в хол на апартамент от човек, който не фигурира в лекарския регистър Делян Добрев с предупреждение: Забравете за по-високи заплати през 2026 година Делян Добрев с предупреждение: Забравете за по-високи заплати през 2026 година  Дано да сме успели да прехвърлим отговорността на опозицията, каза той Атанас Зафиров предупреждава за криза след Нова година заради протестите Атанас Зафиров предупреждава за криза след Нова година заради протестите Той уверява, че няма с другарите си от властта да абдикират под силата на удара, който се задава. Ще е и ценови, и инфлационен, пророкува той Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати Процедурата за мандатите започва, но партиите не показват воля за стабилно управление. РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми Контролните измервания на РИОСВ и ИАОС не отчитат превишения на нормите за качество на въздуха във Велико Търново Официално: Съдът отмени избора на Весела Лечева за председател на БОК Официално: Съдът отмени избора на Весела Лечева за председател на БОК Софийският градски съд анулира резултата заради процедурни нарушения Засиленият интерес към Приморско не е случаен, а резултат от целенасочена политика Засиленият интерес към Приморско не е случаен, а резултат от целенасочена политика Морето и крайбрежието, признати сред най-чистите в Европа, девствени плажове, дюни, лонгозни гори и уникална природа, са най-големите богатства на общината Внимание  шофьори! Блокират глоби и услуги на МВР заради еврото Внимание шофьори! Блокират глоби и услуги на МВР заради еврото Незавършените електронни плащания ще бъдат анулирани, ако не се приключат до 30 декември   По-малко фирми планират коледни бонуси По-малко фирми планират коледни бонуси Несигурната икономическа среда кара все повече работодатели да се въздържат от празнични доплащания   Как „Лукойл Нефтохим Бургас“ се справя без дефицит на нефт, докато съседни държави изпитват криза Как „Лукойл Нефтохим Бургас“ се справя без дефицит на нефт, докато съседни държави изпитват криза Доставките са гарантирани за следващите няколко месеца, постигната е диверсификация - 21 сорта нефт, 15 държави, 4 континента 
ЕС се раздира от спорове заради заема за Украйна - Орбан: Европа е пред война с Русия ЕС се раздира от спорове заради заема за Украйна - Орбан: Европа е пред война с Русия Решението на ЕС за безлихвен заем към Украйна предизвика политически трусове в Брюксел и дълбоко разцепление между страните членки Синът на Джон Траволта има неочаквана връзка с наследниците на Елвис Пресли Синът на Джон Траволта има неочаквана връзка с наследниците на Елвис Пресли Съдебен спор извади наяве документи, които хвърлят нова светлина върху една от най-пазените тайни в Холивуд Трейлърът на „Аватар: Огън и пепел“ впечатлява, но критиците охлаждат очакванията Трейлърът на „Аватар: Огън и пепел“ впечатлява, но критиците охлаждат очакванията Третият филм на Джеймс Камерън обещава по-мрачно завръщане на Пандора, но ранните оценки повдигат въпроси за бъдещето на франчайз Турците откриха 160 кг хероин в тир с хранителни стоки, пътуващ за България Турците откриха 160 кг хероин в тир с хранителни стоки, пътуващ за България Дрогата е била скрита в буркани Намериха над 160 кг хероин в тир с храни, пътуващ за България Намериха над 160 кг хероин в тир с храни, пътуващ за България Дрогата е била скрита в буркани с храна Това не е Москва, а Брюксел - европейските фермери излязоха, за да защитят препитанието си Това не е Москва, а Брюксел - европейските фермери излязоха, за да защитят препитанието си Над 10 000 земеделци протестираха срещу споразумението с Меркосур и аграрната политика на Брюксел   Българин почина в арест в САЩ, води се разследване Българин почина в арест в САЩ, води се разследване Мъжът се казва Ненко Ганчев на 56 г.  Изкуственият интелект замърсява колкото Ню Йорк за година Изкуственият интелект замърсява колкото Ню Йорк за година Според проучване - бумът на AI води до огромни емисии, водна консумация и енергийно натоварване Тръмп променя класификацията на марихуаната - какво означава това? Тръмп променя класификацията на марихуаната - какво означава това? Подобна прекласификация от страна на Агенцията за борба с наркотиците (DEA) няма да направи марихуаната законна за развлекателна употреба в национален мащаб Румънският съд праща Уиз Калифа в затвора заради джойнт на сцената Румънският съд праща Уиз Калифа в затвора заради джойнт на сцената Той бе задържан от румънската полиция през лятото на миналата година, след като запали джойнт на сцената на фестивала "Beach, Please" в черноморския курорт Костинещ
Бойко Борисов Бойко Борисов Паметта на ПП-ДБ е толкова къса, че забравиха как Радев ги нарече директно шарлатани – и защо го направи Виц на деня Виц на деня - Изядох пет кюфтета, преди да си взема лекарството...
- Какво лекарство вземаш?
- Капки за уши...
Виц на деня Виц на деня - Бих отишъл и на края на света заради теб!
- Аууу... колко мило!!!
- Ама ти сигурно и там ще дойдеш?
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Един евреин търговец разбрал, че синът му е опростил дълг на клиент и моментално поискал ДНК тест...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори