×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Президентът назначи Елеонора Димитрова за посланик на България в Бразилия
  • Студентите платена форма на обучение ще имат право на стипендия, реши ВАС
  • Един милион и осем хиляди туристи са посетили Варна от началото на годината до 10 октомври
  • Въздушна спешна помощ ще има база край Търговище
  • Литва затвори границата си с Беларус
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Общинският превозвач на Бургас приключва годината на печалба, но БСП и патриотите убедени, че е невъзможно


Общинският превозвач  на Бургас приключва годината на печалба, но БСП и патриотите убедени, че е невъзможно
Инж.Петко Драгнев: Щатът от 600 шофьори и кондуктори няма как да бъде намален, ако искате да гарантирам качествена услуга
28 Май 2018, Вторник, 00:59 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимки: авторът

На сесията на ОбС стана ясно откъде са натрупани загуби и защо няма как да се съкратят шофьори, кондуктори и механици
БСП и патриотите от Общинския съвет в Бургас използваха точката от дневния ред на течащата редовна сесия за приемане на годишните финансови отчети за 2017 г. на общинските еднолични дружества, за да подхванат най-горещата тема, засягаща най-много избиратели. Дебатът за общинския превозвач "Бургасбус" почна от твърдения, че загубите на дружеството били огромни, след което се премина към настояване кметът Димитър Николов и заместникът му по финансите Красимир Стойчев да дадат обяснения.

Най-разпален бе общинският съветник от Средна Европейска Класа, която е част от коалицията на Обединените патриоти -  Константин Бачийски:
"БургасБус" години наред бе на печалба, а сега загубите са огромни. Няколко пъти искаха да теглят  заеми, не разбирам как стигнаха до това икономическо състояние. Дават се много пари за заплати и поне за мен щатът на фирмата е силно раздут", каза той. Бачийски е спряган като потенциален кандидат за кмет догодина, поведението му е опозиционно през целия мандат, което го прави изключително ефективен за гражданите.

Общинският съветник от управляващото мнозинство на ГЕРБ и председател на Постоянната комисия по транспорт Диян Димов отговори на Бачийски, че от 10 дни не само той от трибуната, но и партийните централи сипят огън и жупел върху БургасБус без да се интересуват от резултатите на дружеството за първите четири месеца за настоящата година.
"107 нови автобуса! Те си имат цена, качество също. Услугата е на много високо ниво.Вижте другите градове и спрете спекулациите. БургасБус има  добра бизнеспрограма. Аз и всички, които мислят трезво, сме горди, че имаме толкова качествена услуга за транспорт", добави Димов.

В дебатите срещу ръководството на общинската БургасБус се включиха и от групата на БСП, откъдето заявиха, че загуби има - факт са и са в резултат на необмислени решения. Конкретика обаче не се чу. Общинският  лидер на БСП Живко Господинов впрочем първи  поде атаката още преди две седмици със специална пресконференция.

"Загубите идват от наема, който дължи общинският превозвач на Община Бургас по договор", обясни кметът Димитър Николов, който изтъкна, че дружеството е на печалба за първите четири месеца за тази година.

„Община Бургас бе първата одобрена в страната по проекта за интегриран градски транспорт. Така ние поехме и от хубавото и от лошото -  като първенци. Насоките бяха променени за останалите общини, но моделът за работа се вземаше от тези, които работеха по пилотните проекти, които бяха първите. След като ни бяха подписани договорите, в които нямаше как да се променят клаузи, се оказа, че 2 млн. лв. от наем, който дължи БургасБус на община Бургас, си остават в тежест на дружеството. Останалите общини, които вървяха след нас, имаха шанс да се измъкнат от това условие. Загубата идва от наема и многократно завишените амортизации, които се водят като пасиви", обясни градоначалникът.

В началото, при старта на проекта, не е било позволено Община Бургас да закупи автобусите. Именно поради тази причина се наложило те да бъдат предадени на БургасБус като дружеството да плаща наем. Удължената гаранция и амортизацията са причините за загубите, допълни заместник-кметът по бюджет и финанси Красимир Стойчев.

На сесията присъства и управителят на БургасБус ЕООД инж. Петко Драгнев. Драгнев отговори на всички въпроси, отправени от опозицията.

„Щатът не е раздут, в БургасБус 600 души работят като шофьори и кондуктори, без тях  не можем да си вършим работата. В тролейбусното депо има 24-часово дежурство на механици, всички автобуси се измиват и почистват всеки ден - и вътрешно и външно. Имаме само 12 души в администрацията, условията в която не са подобрявани от години, но претенции нямаме. Към днешна дата нямаме просрочено задължение към никого. Загубата е факт, но се разплащаме с всички контрагенти без просрочие. Всички валидатори до края на този месец ще заработят и тогава започваме постепенното намаляване на персонала. Електронното таксуване доведе до сътресения в работата и до стрес на пътниците. В края на 2016 г.  се въведе новата транспортна схема, а през цялата 2017 година имаше промени в движението - много чести, но наложителни, за да се хареса услугата напълно на бургазлии. Всичко това доведе до тази загуба”, посочи Драгнев и допълни, че въпреки проблемите, които са организационни,  БургасБус е инвестирала в закупуване на нови транспортни средства – големи автобуси и малки автобуси. Успоредно имало ремонти на сграден фонд на дружеството.

През първите месеци на 2018-а финансовите резултати на дружеството се доближават до тези от миналата година, а за 2018-а общинският превозвач ще излезе на печалба, категоричен бе управителят.

„От 18-те търговски дружества 13 от тях са на загуба. Смятам, че “Бургасбус” е банка за гласове, дано не се превърнем скоро в Галиче 2”, заяви Живко Табаков.

В категории: Бургас


Издирват 15-годишно момиче
Издирват 15-годишно момиче 30/10/2025, Четвъртък 19:00 0
17
Коментара по темата
17.
Извод
30.05.2018 00:08:23
0
2
Меден Рудник се обслужваше от една автобусна и една тролейбусна линия( 2-те маршрутки не бяха общински). Сега същия брой пътници се обслужват от четири автобусни, две тролейбусни линии и една маршрутка (вече общинска).
Само този факт е достатъчен да си направи човек елементарен извод!
16.
До Гери:
30.05.2018 00:03:49
0
3
Няма грешка Гери, така си ги връткат нещата в Общината. Взимат автобусите по европейски проект основно с европейски средства, после си ги отдават под наем на общинското дружество Бургасбус и а то слага наема в цената на билетчето и бургазлийте плащат ли плащат. И далаверки си текат.
15.
Гери
29.05.2018 20:49:12
0
2
Не мога да разбера....Бургасбус плаща наем за автобусите на Общинатс ли?Нали са Общинска фирма?Може би има грешка в написаната информация ..
14.
Вещ
29.05.2018 20:45:09
1
0
Другарю Бачийски, как пресметнахте хората бре. Вие не знаете колко маршрута и линии обслужва дружеството. Или мислите че рднс линия един автобус, може.....искам да кажа едно, че хората в момента са по малко. Беше редно преди това политическо изказване да се запознаете малко. Питайте бре....
13.
бай Зелю чепа
29.05.2018 18:18:29
0
2
Живи да ги ожалиш...Само 12 души администрация!!! Това само в десния коридор на първия етаж, нали?А бре,Петко,то само заместниците ти са четирима-доведени,заварени,натресени и т.н.Няма да броим началниците( на гръмотевиците) на по ниски позиции.
То човек като му е далеч, лесно можеш да го излъжеш.Ама има хора ,дето са наясно с нещата. Коментар 8 и10 са на хора дето или работят или са работили в Бургасбус.Комунизма в тая фирма е в разцвета си...
12.
Божидаров
29.05.2018 17:48:31
0
3
Те 4 милиона на загуба, ама заглавието е, че приключват на печалба!
11.
11
29.05.2018 14:57:57
2
6
На никой гражданин на Бургас не му трябваха тези промени. Старата транспортната схема си беше супер. Хората бяха свикнали с нея. Сега пуснаха 5 автобусни линии до циганския Меден рудник. Не достигали автобуси. Ами няма да стигат. Два големи автобуса по една линия. Всичко направено бе умисъл после ревем. Мамицата Ви прахосници!
10.
Запознат
29.05.2018 14:39:07
2
5
Лъжец. 70% от работещите в БургасБус са администрация това, че са назначени като шофьори и кондуктори по договор не ги прави такива. От едно работещо предприятие и печелещо, вие го направихте развалина. И затова постоянно Ви бягат ранотниците
9.
Таня
29.05.2018 14:33:59
1
11
Те в началото бяха убедени, че схемата им е перфектна и затова бяха разпечатани множество листовки на линиите и много пари дадени на вятъра. И какво стана? Определено не очакваха недоволството на хората, започнаха да сменят линии през месец, пак листовки пак смени.
8.
Рамбо
29.05.2018 14:04:57
1
10
А защо не кажеш колко началника работят във фирмата и излишни механици в гаража дето по цял ден се подпират и не са свършили работа за 5 лева в Бургасбус, прекалено голяма е шуробаджинаштината
7.
Rıfat Ulu
29.05.2018 14:00:17
1
11
Свършва еврофинансирането и започват проблемите... Сега ще вдигнат цената на билета..
6.
От бюрото на Глория и Азис
29.05.2018 13:30:24
1
9
Колко е печалбата на дружеството? Защо се крият цифрите? Пуснете компанията на борсата за да видите как ще потъне за 2 дни, този празен кораб.
5.
Пламен
29.05.2018 13:16:45
3
14
Всичко е ясно . Луков го казва няколко пъти - Какво ще направите. И лайно пред Общината да се изсере, ще се ръкопляска. Имат си мнозинство, правят си каквото искат. Лошото е, че съвсем изпростяха. Кмета говори някакви глупости. За Общинските съветници да не говоря. Всеки ,който поне малко разбира от счетоводство и бизнес е наясно с това. Кого точно лъжат не знам. Интересно как някой досега не се е сетил да уведоми Европейската комисия за обвиненията от нашия кмет. Първо ги беше обвинил,че едва ли не заради тях са избрани фирмите, които разработиха транспортната схема, и тази от която се купуват автобусите. Сега ги обвинява,че заради тях Бургасбус е на загуба. Това са си директни обвинения в корупция и некадърност. Какво ли ще отговорят от Еврокомисията?
4.
Мюмюн
29.05.2018 13:10:04
2
6
Аз си карам Магарцедеса из Славейков
3.
vini
29.05.2018 13:04:44
19
8
Транспорта е на високо ниво.Спрете със спекулациите.Всеки ден пътувам .
2.
2XL
29.05.2018 12:49:31
6
20
Почва се!!!
Това е само началото...По-лесно е да направиш нещо ново(особено като е с чужди пари) отколкото да се поддържа и развива.
До няколко години няма да има и помен от Бургасбус,а активите ще ги прилага някой курбанджия. Филмът е стар и го гледаме вече почти 30 години.И актьорите са същите...Публиката обаче е толкова глупава че всеки път си мисли че е премиера(ако ме разбирате).
1.
лъжцииииии
29.05.2018 12:36:27
5
17
Питайте хората, които ползват услугите на Бургасбус. Не си измисляйте хвалби, а се замислете как да подобрите хала на гражданите.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Пари и любов за Овена  и Везните, а Водолеят ще научи кармичния си урок Пари и любов за Овена и Везните, а Водолеят ще научи кармичния си урок Хороскоп за деня – 31 октомври 2025, петък Бойко Рашков лъсна на снима с Мухарем – Мухата и Пеевски нарече скандала с изборите пърформанс Бойко Рашков лъсна на снима с Мухарем – Мухата и Пеевски нарече скандала с изборите пърформанс Организиран е от пуделите с пачките, коментира лидерът на ДПС-НН Станимир Хасърджиев измамил свои близки за стотици хиляди лева Станимир Хасърджиев измамил свои близки за стотици хиляди лева  В схемата за пари е замесен и баща му “Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас “Златен век” за директорката на Държавен куклен театър - Бургас Заслужено отличие, коментира кметът Димитър Николов „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект „Бургас Инвест“ с отличие от Камарата на строителите и нов визионерски проект Поредната награда е свързана както с реализираните жилищни сгради до момента, така и с изгаждането на впечатляващия с мащаба си комплекс до Mall Galleria От несигурност към спокойствие: PAXMINING показа пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари От несигурност към спокойствие: PAXMINING показа пътя към стабилни доходи в нестабилни пазари PAXMINING предлага сигурен начин за печалба от криптовалути чрез облачен майнинг – без техника, без стрес и без нужда от опит Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически? Летище Бургас става още по-гостоприемно за товарни полети. А за пътнически? Логистичен хъб или живо международно летище? Накъде вървим?  Fabric Club посреща Нова година 2026 с грандиозна дискотека и две уникални зони за изживяване! Fabric Club посреща Нова година 2026 с грандиозна дискотека и две уникални зони за изживяване! Fabric Club превръща последната нощ на 2025-а в експлозия от музика, стил и еуфория – с DJ Mascota, MC Mikey и DJ Pokera зад пулта Кораб-фантом изправи на нокти институциите в Бургас Кораб-фантом изправи на нокти институциите в Бургас На борда имало двама украинци Новите будители на бургаските деца получиха своето признание от кмета Димитър Николов Новите будители на бургаските деца получиха своето признание от кмета Димитър Николов Общо 104 млади учители и техните ментори получиха благодарности и признание за своя успешен старт в кариерата
Принц Андрю губи титлите си и дома си заради аферата "Епстийн" Принц Андрю губи титлите си и дома си заради аферата "Епстийн" Крал Чарлз Трети днес започна официалната процедура срещу брат си Фрапираща история с учителка, гаджето й и ученичка, първите двама са в ареста Фрапираща история с учителка, гаджето й и ученичка, първите двама са в ареста Случи се в САЩ Gunvor купува рафинерии на „Лукойл“, но заради руски олигарх санкциите може да останат Gunvor купува рафинерии на „Лукойл“, но заради руски олигарх санкциите може да останат Съоснователят на швейцарската компания Генадий Тимченко, който е приближен до Кремъл, е продал своя дял на партньора си Защо тунелът на император Комод в Колизеума е магнит за туристи, а амфитеатърът в София пустее Защо тунелът на император Комод в Колизеума е магнит за туристи, а амфитеатърът в София пустее Няма друг град в света, притежаващ такава полузаровена забележителност точно в градския център, от която не изкарва и един лев Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Срутеният блок в Гебзе взе четири жертви: Откриха и родителите мъртви след 19 часа под отломките Единствено най-голямото дете в семейството - 18-годишната Дилара Билир, оцеля в инцидента Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната Тръмп: Измамата с изменението на климата загуби войната САЩ спряха парите за фондацията на Бил Гейтс и той заяви, че „глобалното затопляне“ не е толкова страшно Здравна криза налегна цяла Европа Здравна криза налегна цяла Европа Системната липса на инсулин е само част от критичните проблеми Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 Тръмп нареди спешни ядрени тестове, след като Путин се похвали със Статус-6 От Вашингтон считат, че Китай настига тях и Русия във въоръжаването Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Тръмп оцени срещата със Си с 12 по десетобалната скала Не е говорено за Тайван. Китай ще започне отново да купува американска соя и ще направи компромис за редкоземни елементи, Вашингтон обмисля да намали мита Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Изненадващ победител на изборите в Нидерландия Крайнодесните на Герт Вилдерс получиха шамар във вота
Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Васил ТЕРЗИЕВ, кмет на София Дали са български вълци, дали са турски, няма да са хора с докторантура по ядрена физика
Виц на деня Виц на деня - Омъжи се за мен! Откакто те познавам, не мога да спя!
- Простак такъв! Искаш да се ожениш за мен само за да се наспиш ли?
Виц на деня Виц на деня - Операцията мина успешно. Днес си на лекарства и системи. За вечерта ще пратя сестрата.
- Докторе, може ли да не е тази вечер, че още ме боли.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Днес шефът толкова дълго вика по мен, че накрая неволно казах: "Да, скъпа!"
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори