Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?
09 Април 2018, Понеделник, 15:40 ч.
Старите дизели се изнасят в Източна Европа и влошават въздуха
Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.
От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".
Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.
"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".
Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.
"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".
"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.
В категории:
Животът
Джеймс Камерън влезе в клуба на режисьорите милиардери
По сръбска телевизия: Борисов е сърбин, който не признава, че е сърбин (ВИДЕО)
Сигнал за бомба на летището в Сараево, има евакуирани
7 кандидати подадоха документи за европрокурор от България
Лавров: САЩ искат да поставят Европа на мястото ѝ
МИРГ Приморско-Царево получи европейско финансиране
Пловдивският „Капан“ се превръща в убежище за просещи - няма кой да реагира
Наталия Симеонова с нов проект „От сърце“ – платформа за любов, прошка и признание
България №1 в ЕС по пушачи сред деца - момичетата пушат повече от момчетата
Доналд Тръмп-младши се сгоди за модел с впечатляващо минало
ВКС потвърди 7-годишната присъда на Стойко Чепенлиев за смърт след побой и грабеж
3 витамина, които са важни за женското здраве
16/12/2025, Вторник 11:14
0
