×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Пенсиите изпревариха заплатите по растеж
  • Шефът на ЦРУ: Украйна може да бъде победена до края на 2024 година
  • Депутатите ще препитат за първи път министри от служебното правителство
  • НАП продължава проверките на българи с имоти в Гърция и ОАЕ
  • Риши Сунак ще посети Полша, за да обсъди подобряването на въздушната отбрана
  • Китайски хакери се готвят да атакуват инфраструктурата на САЩ, заяви директорът на ФБР
  • Русия ще тръгне на офанзива към Киев, твърдят американски издания
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Само във Флагман! Разговорите между министрите за третия пол: "Да не измислим 12-13 пола" и "да не учим децата, че той е то"


Само във Флагман! Разговорите между министрите за третия пол: "Да не измислим 12-13 пола" и "да не учим децата, че той е то"
Дебатите в Министерски съвет по скандалната конвенция на живо
05 Януари 2018, Петък, 10:48 ч.
Автор: Антония ЧОРЕВА

Валери Симеонов и Каракачанов най-силно притеснени

Споровете, съмненията и дебатите на министрите по скандалната Истанбулска конвенция излязоха наяве.

Както Флагман писа, против нейното ратифициране още преди да бъде гласувана, се обяви вицепремиерът Красимир Каракачанов, а против са гласували още 7 министри освен него.

Дебатът по документа, който предвижда да се въведе понятието социален пол, тоест трети пол, е доста интересен.

Започва с предложението на Каракачанов точката да бъде отложена и да се проведе обществено обсъждане. Той предлага да се приеме с интерпретираща декларация, в която се гарантира, че полът е биологична категория, а не е въпрос на измишльотина или някой може да измисли още 12-13 пола, каквито практики има в някои държави и в Европейския съюз и извън него.

Цачева го успокоява: „Няма да се въвеждат различни бракове, освен тези между мъж и жена, така както е предвидено в Конституцията. Освен това, ползваме правото си, предвидено в самата конвенция, да предложим ратификация с редица резерви там, където текстовете не съответстват на нашето законодателство. Няма място за притеснения по този въпрос.

Другият вицепремиер Валери Симеонов е против и притеснен: „По-скоро ме притеснява допускането на възможност за въвеждане в образованието на такива панели, текстове, които да разясняват на децата, че те не са той и тя, а са то.

Това съм го видял в други държави, не ми се ще да го виждам в България. Така че мисля, че сериозният риск е прекаленото коментиране, обсъждане и въвеждане в образованието на този въпрос“, казва той по време на дискусията.

Екатерина Захариева, вицепремиер по правосъдната реформа, също успокоява, като казва, че текстовете се изменят, защото и мъжът може да е жертва на насилие.

Въпреки дебата премиерът Бойко Борисов предлага да се гласува точката с направените забележки от Валери Симеонов – да се махнат чуждиците, и от Каракачанов - да се изчистят и ясно да се произнесат.

8 от министрите са против, както Флагман първи писа – това са Красимир Каракачанов, Емил Караниколов, Нено Димов, Кирил Ананиев, Ивайло Московски, Валери Симеонов, Красимир Вълчев.


Ето и целият дебат:

КАРАКАЧАНОВ: Имам предложение точка 1 и точка 6 от дневния ред, които са взаимно свързани, да отпаднат от днешния дневен ред докато се направи едно по-широко обществено обсъждане от гледна точка на съмненията, които поражда ратификацията на така наречената Истанбулска конвенция.
Разбира се, тя касае правата на жените и равенството между половете, но в самата конвенция има заложени изрази и думи, които създават сериозно основание в обществото за съмнение, че те могат да бъдат използвани впоследствие като опит да се налагат нетрадиционни разбирания по отношение на половете, като трети пол, оттам да се претендира за еднополови бракове и т. н. – неща, които сериозно тревожат нашето общество.
Защо казвам, че са свързани? Защото в самата Национална програма за превенция и защита от домашно насилие, в още в Раздел І „Институционални и организационни мерки“, се казва, че трябва ратифициране на Конвенцията на Съвета на Европа, така наречената Истанбулска конвенция. Оттам нататък има неща, които, според мен, трябва да бъдат терминологично изяснени, за да не будят съмнение в обществото, като примерно в Раздел ІІ: „Ранна превенция на насилието, основано на пола, в т. ч. и домашното насилие чрез джендър обучения на деца в предучилищна възраст“.

Има още неща: „Национална програма на Министерството на образованието и науката и въвеждане на джендър проблематиката в програмите и предметите за обучение“. В Раздел ІІІ: „Повишаване на квалификацията на учителите в предучилищните групи в детските градини и училищата за въвеждане на джендър тематиката в обучението на деца в ранна възраст“ и т. н. и т. н.
Много добре знам какво означава джендър, но ако помните, навремето имаше една конвенция за националните малцинства, която една немалка група държави отказаха да я приемат и ратифицират. Ние тогава, въпреки обясненията, които дадохме, че това ще доведе, въпреки, че нашата Конституция ясно гарантира индивидуалните човешки права и не говори за колективни малцинствени права, приемането на тази конвенция за малцинствата през 1999 година, въпреки нашите предупреждения тогава беше приета без интерпретираща декларация, беше ратифицирана от парламента и както виждате вече колко години – 17-18 години, на тази основа ни се тропосват всякакви претенции, съдебни дела и т. н. Ако ние приемем тази програма без да изчистим терминологията, аз предлагам просто да се преработят тези терминологични проблеми, тоест – тези термини, които създават проблеми в обществото, тогава да я приемем, а самата конвенция да бъде по-широко обществено обсъдена – Истанбулската конвенция, и ако е необходимо, за да има спокойствие в обществото, ако е толкова важна, макар че 11 държави европейски не са я приели и ратифицирали – страни членки на Европейския съюз, да се приеме с интерпретираща декларация, в която се гарантира, че полът е биологична категория, а не е въпрос на измишльотина или някой може да измисли още 12-13 пола, каквито практики има в някои държави и в Европейския съюз и извън него. Това ми е предложението.

БОЙКО БОРИСОВ: Цачева.

ЦЕЦКА ЦАЧЕВА: Уважаеми господин министър-председател, уважаеми господа заместник министър-председатели, дами, уважаеми колеги, противопоставям се на това предложение за оттегляне на точка 1 и 6, точка 6 е предложението за приемане на проекта на закон за ратифициране с последващо одобрение от Парламента. Предлагам, обаче, за да отпаднат съмненията, които бяха изказани, първо точка 6 да разгледаме, да се опитам да отговоря на притесненията на колегите и след това се приеме планът.
Несъстоятелни са опасенията, които имат. Самият Европейски съюз подписа конвенцията през юни месец 2017 година. Всичките държави членки са подписали, 17 от тях са я ратифицирали. Не е вярно твърдението, че 11 отказват. По тази логика, след като до днешното заседание не е било внесено за разглеждане, някой би се позовал отвън, че и България отказва да ратифицира, но това не е вярно.
Вчера има поздравително писмо от господин Тимерманс за това, че заместник-министърът е участвала в дискусия. Заявили сме ангажиментите още с подписването през 2016 година към Истанбулската конвенция и трябва да извървим стъпките напред. Категорично няма да се променя Конституцията, категорично няма да се въвеждат различни бракове, освен тези между мъж и жена, така както е предвидено в Конституцията. Освен това, ползваме правото си, предвидено в самата конвенция, да предложим ратификация с редица резерви там, където текстовете не съответстват на нашето законодателство. Няма място за притеснения по този въпрос.

БОЙКО БОРИСОВ: Симеонов.

ВАЛЕРИ СИМЕОНОВ: Аз не възразявам да се промени дневният ред, ако колегите го приемат и Вие, господин министър-председател.
Лично аз изцяло поддържам позицията на моя колега и партньор господин Каракачанов, още повече, че ако Вие, госпожо Цачева, твърдите, че няма опасност, за мен има пък, точно обратното – много голяма опасност и не толкова от това дали ще има бракове от третия вид или от втория вид, и аз вече не знам как да ги нарека, малко се обърквам с терминологията, но по-скоро ме притеснява допускането на възможност за въвеждане в образованието на такива панели, текстове, които да разясняват на децата, че те не са той и тя, а са то.
Това съм го видял в други държави, не ми се ще да го виждам в България. Така че мисля, че сериозният риск е прекаленото коментиране, обсъждане и въвеждане в образованието на този въпрос. България все пак е държава с традиции, слава Богу, имаме още традиции в тази област и не мисля, че трябва ние да бъдем причината те да бъдат променяни и да се даде някаква друга посока, най-малкото защото това няма да се приеме от обществеността и от българския народ.

БОЙКО БОРИСОВ: Захариева.

ЕКАТЕРИНА ЗАХАРИЕВА: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, аз също подкрепям предложението на госпожа Цачева – нека да дадем възможност да се докладва и да обсъдим проекта на решение, с което се предлага ратифициране на конвенцията.
За съжаление, според мен се създава погрешно впечатление – конвенцията е за защита от домашното насилие и текстовете в нея за обучение от най-ранна детска възраст предвиждат точно създаване на толерантност между мъже и жени, разчупване на стереотипи в част от държавите, че жената може да бъде подлагана на домашно насилие и това да се приема за нормално. Там няма никакъв текст нито за признаване и задължения на държавите, които ще я ратифицират да признаят еднополови бракове, нито текстове, които противоречат на нашата Конституция. Всъщност, точно за това отне почти година от подписването да се предложи за ратификация, за да се направи анализ дали част от текстовете на конвенцията противоречат на нашата Конституцията, защото такова е изискването. Ако противоречат, първо трябваше да изменим Конституцията, след което да я ратифицираме.
Много често все още, за съжаление, сме свидетели, че в България има такива стереотипи на случаи за домашно насилие, които години наред продължават и понякога водят до фатален край. Всъщност, текстовете на конвенцията въвеждат задължение на държавата да се грижи за жертвите на домашно насилие, като, ако това може би ви притеснява, мен лично не – се дава възможност на това, че и мъжът може да бъде жертва на домашно насилие, тоест – грижа за жертвите. Затова предлагам наистина да обсъдим конвенцията, за да можем с госпожа Цачева да отговорим на аргументите, аргумент по аргумент, защо това е погрешно възприятие за конвенцията.

БОЙКО БОРИСОВ: Поне аз това, което съм прочел и съм информиран от министър Цачева е, че конвенцията касае равенството между мъжа и жената.
Каракачанов.

КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Господин премиер, Конвенцията няма задължителен характер. Така ни обясняваха и 99-та година за Конвенцията за малцинствата, но тя на практика има. Ако ти я ратифицираш без забележки или без интерпретираща декларация, означава, че всички текстове вътре ти ги приемаш.
В текстовете в Истанбулската конвенция има някои термини, има и положения, които, гарантирам Ви отсега, ще дадат възможност във времето всевъзможни организации, защитаващи тези различни хора, да претендират, да съдят държавата и да я осъждат. Само ще спомена организациите, които са участвали в общественото обсъждане на различни етапи от работата на създадената към Министерството на правосъдието на Междуведомствена работна група за въвеждане в българското законодателство на принципите и изискванията на Истанбулската конвенция: Фондация „Анимус“ (не знам какво означава), Фондация „Джендър алтернативи“, Българският хелзинкски комитет, Сдружение „Център НПО“ в Разград (не знам какво е), Фондация „Български център за джендър изследвания“, другите са безобидни и има една девета Младежка „ЛГБТ организация в действие“. Извинявайте, това най-малкото поражда съмнения, защото тези хора одобряват подобно нещо. И затова има държави, които категорично отказват да я приемат: Словакия, Унгария, нищо, че са подписали в началото, Хърватия, Чешка република, Гърция, Унгария, Ирландия, Литва, Латвия, Естония, Люксембург, Словашката република и Обединеното кралство. Защо се налага точно на 3 януари да го правим това?
Аз съм съгласен с програмата, която е направена от Министерството на вътрешните работи, просто трябва да сменим терминологията и да прецизираме някои от текстовете и тя касае действително темите с насилието. Не съм съгласен, че на нас едва ли не ни трябва някаква нова конвенция, която да гарантира равенство между половете. Равенството между половете е гарантирано с Конституцията на Република България, в която се казва, че не се прави разлика по отношение на правата на гражданите на база на пол, етнически произход, религиозна принадлежност, образование и т. н.
Добре, да предположим, че има проблеми със семейното насилие – да, има в някои общности и това е факт, бият жените, а някъде и жените бият мъжете. Съгласен съм, но ако ние искаме да изчистим проблема с една конвенция, набързо приета, без широко обществено обсъждане, може би ще отворим врата за нови претенции с перспектива и няма да решим проблемите. Това е въпрос на национално законодателство. Ако обаче изработим и бележките, и интерпретираща декларация при ратификацията на Конвенцията, ние ще вържем попа, за да е мирно селото, както се казва. И точно от тази гледна точка моето предложение беше – няма смисъл да го правим по един или друг начин, да бързаме Министерският съвет да гласува еди колко си на трима, четирима против, няма смисъл. Дайте да го обмислим, една-две седмици не е фатално. Единадесет държави са, не сме ние последната. Да се направи широко обществено обсъждане.
Между другото, господин премиер, може би и останалите колеги, и аз сме получили едно писмо от 30 организации, а не от девет.

ЦЕЦКА ЦАЧЕВА: Ако ми позволите, господин премиер, списъкът на държавите, на които се позовава господин Каракачанов, е некоректен. Ратифицирали: Австрия, Белгия, Германия, Дания, Естония…

КРАСИМИР КАРАКАЧАНОВ: Казах кои не са.

ЦЕЦКА ЦАЧЕВА: …Финландия, Франция, Италия, Кипър, Малта, Нидерландия, Полша, Португалия, Румъния, Словения, Испания и Швеция, като Естония и Румъния, както и ние, я ратифицират и предложението е с резерви.
Изрично в проекта на закон, аз се надявам коментаторите да са прочели самата конвенция и проекта на закон, който предлагаме, за да се види, че текстовете, които са несъвместими с нашето законодателство, ние предлагаме с резерви да бъдат ратифицирани. Тоест, те да не действат по отношение на България.
Освен това, Европейският съюз подписа като цяло Конвенцията през юни месец 2017 година. Няма да бъде добър знак държава, председателстваща Съвета на Европейския съюз в момента, да отлагаме, тъй като вече е извървян пътят на общественото обсъждане. Финалният заключителен акт беше в Съвета по прилагане на актуализираната стратегия. И пак подчертавам – единодушно през декември месец е подкрепена, като там коректно са дискутирани притесненията член по член.
Имам възможност да дам яснота на възраженията така, както са направени от господин Каракачанов и господин Нено Димов в процедурата по междуведомствено съгласуване.
Приели сме корекция от страна на министъра на финансите, от вицепремиера по правосъдната реформа и министър на външните работи. Огледано е, съобразено е и нищо повече няма да се получи от едно ново обществено обсъждане. На мен не ми е ясно под каква форма и как трябва да бъде направено, и ако отложим какво ще се случи в рамките на няколко седмици? Защото дебатът върви от няколко години. Той предхождаше подписването на самата Конвенция, това го направихме, припомням, по времето на Председателството на България на Комитета на министрите на Съвета на Европа през 2016 година, беше широко аплодирана тази наша крачка.
Категорично не е вярно, че останалите 11 държави я отхвърлят. Просто те са в процедура за ратификация. Няма пречки да я внесем в Народното събрание и там да се проведе широкият й дебат и обсъждане. Там ще си защитим позициите. Но всяко едно възражение много внимателно е преценено от екипа на министерството и имаме готовност да поясним за какво става дума. Но несъстоятелни са твърденията, че, виждате ли, който мине ще му даваме статут на бежанец, само защото ще се позове на трети пол. Няма такова нещо. Категорично не е вярно, категорично не е вярно. Спекулативно се поднася такова тълкуване.

БОЙКО БОРИСОВ: Добре, дайте да гласуваме точката с направените забележки от Валери Симеонов – да се махнат чуждиците, и от Каракачанов, да се изчистят и ясно да се произнесат. Говорим за първа точка.
Кои са „против“?
Против са: Красимир Каракачанов, Емил Караниколов, Нено Димов, Кирил Ананиев, Ивайло Московски, Валери Симеонов.
Приемаме първа точка с направените забележки.

БОЙКО БОРИСОВ: Който е съгласен, тъй като я дискутирахме, и който е против, моля да вдигне ръка. Които са против да вдигнат ръка.
Красимир Каракачанов, Емил Караниколов, Красимир Вълчев, Нено Димов, Кирил Ананиев, Ивайло Московски, Владислав Горанов и Валери Симеонов – осем.
Да вдигнат ръка тези, които са „за“, гласуват само министрите – 11.
Приемаме точка 6 с направените забележки от Симеонов и Каракачанов за изчистване на интерпретиращите възможности и най-вече по чуждиците.
Приемаме точка 6.

В категории: Политика


5
Коментара по темата
5.
до 1. opi
05.01.2018 17:32:51
0
3
az smqtam 4e 4owek e 4ast ot tazi priroda toj e roden i syzdaden hi6tnik i ponqkoga dobrosyrdieto moje da mu izigrae lo6a 6ega tyj 4e nqma ni6to po dobro za nego ot estestveniq podbor ako me razbira6 kakvo iskam da kaja. i toq podbor rano ili kysno 6te se slu4i no tiq detp predstawqt estestvenoto za anormalno a neestestvenoto za normalno naj mnogo 6te gorqt ..... nqkoj gleda , nqkoj nespi
4.
opi do 3
05.01.2018 16:38:08
1
0
ако трябва да знаеш съм против цялата идиотщина, защото може да съм социално образован, но не съм педераст - и не мисля че тия 'различните' имат нужда от категория 'социален пол' за да се чустват добре - и с него, и без него, пак ще се чустват жертва.
Защитавам информираното обсъждане, като едно цивилизовано общество - но като ми пишат статии и вадят репортажи за тоз 'трети пол' е все едно да пращаш хората на клада, щото казват че земята е кръгла = аргумент от невежество.
3.
до 1. opi
05.01.2018 16:01:07
0
3
ти си социално образован педераст . ти кой защитаваш в крайна сметка теб ли сина ти ли дъщеря ти ли или мангалите в градинката на пощата дето се гримират да се разберем. ти пак можеш да се правиш вечер на жена само че си набий един.... в ...за
2.
Asas
05.01.2018 14:31:10
0
0
А Баце как гласува ?
1.
opi
05.01.2018 14:29:41
6
2
абе хора, стига с тея малоумия бе, не е трети пол, а изяло нова категория: социален пол, т.е. как човек се самоопределя в обществото. Социалния пол (англ. gender) има безброй нюанси и се разглежда като спектър - както при цветовете - в единия край е бяло, в другия черно и имаме безброй нюанси, така и тук - от едната страна е 100% мъжки признаци, а от другата е 100% женски - и между тях имаме безброй комбинации.
Образовайте се малко, да говорите за трети пол, като допълнителен към мъжки и женски е малоумно!
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Кога да си мием зъбите – преди или след закуска Кога да си мием зъбите – преди или след закуска оказва се, че отговорът не еднозначен ДАИ-джии отсвирват нарочно джипиеса, сами редят маршрута за книжка ДАИ-джии отсвирват нарочно джипиеса, сами редят маршрута за книжка 26 пъти изпитващ сменил посоката, въпреки инструкциите на таблета ГЕРБ готвят Фандъкова за премиер след изборите? ГЕРБ готвят Фандъкова за премиер след изборите? Тя е безспорен авторитет и може да застане на върха на държавата  Защо трябва да накисвате съдове с пакетчета чай: Резултатите са впечатляващи Защо трябва да накисвате съдове с пакетчета чай: Резултатите са впечатляващи Чаените торбички съдържат танин – това вещество ефективно се бори с плака и петна по съдовете 1,30 лв. за яйце, не е от златна кокошка, "органично" е 1,30 лв. за яйце, не е от златна кокошка, "органично" е За сравнение - простосмъртното обикновено яйце в момента се търгува по около 60 стотинки в магазините и на пазарите ГЕРБ внесоха доклада на временната комисия за "Боташ" в деловодството на НС ГЕРБ внесоха доклада на временната комисия за "Боташ" в деловодството на НС Станков посочи, че ГЕРБ винаги е искал да освети сделката с "Боташ", докато правителството на Денков е имало 10 месеца да го освети, но не го е направило и стотици милиони са изтекли Предлагат да падне тайната на възнаграждението и заплатите да са на светло Предлагат да падне тайната на възнаграждението и заплатите да са на светло В някои случаи служители, изпълняващи еднакви задължения, на една и съща позиция, получават различно заплащане Служебният кабинет смени областния управител на Бургас Служебният кабинет смени областния управител на Бургас Поста за трети път ще заеме Мария Нейкова БСП избира общински лидер на Бургас утре, реди листата за НС в неделя - вижте кои са кандидат-депутатите БСП избира общински лидер на Бургас утре, реди листата за НС в неделя - вижте кои са кандидат-депутатите Паруш Парушев е фаворит за нов общински председател, но има и други кандидати Щъркел атакува коли в Луковит: Кълве калници и сваля боята Щъркел атакува коли в Луковит: Кълве калници и сваля боята "Луковитският тенекеджия", както местните наричат птицата, е от защитен вид
Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт Турист умря след нелеп инцидент на прочут курорт 54-годишният мъж е паднал върху паркиран на улицата автомобил Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Шефът на ЦРУ: Украйна губи войната до края на годината Според Уилям Бърнс Киев „сега е изправен пред труден момент на бойното поле“ Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Кирил Петков не е чупил само чаши, но и цели маси Разкритието дойде от бившия премиер акад. Николай Денков Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Това е най-дългият плаж в Европа, почти няма хора и е близо до нас Мекият чакълест бряг на плажа, топлото време и дългата водна ивица го правят идеална дестинация за слънчеви бани, плуване и различни водни спортове Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Цветелина Грахич към Слави публично: Кой си ти, бе?! Ай, сиктир, помия такава Певицата се разяри буквално и написа коментар под поста на бившия си шеф, в който директно го пита кой е той, за какъв се взима и какво изобщо разбира от война Принц Хари заби як шамар на семейството си Принц Хари заби як шамар на семейството си В документ, който се разпространява от световни медии се вижда, че „принц Чарлз се е записал като гражданин на САЩ В Северна Македония тръбят: България е по-опасна от Русия В Северна Македония тръбят: България е по-опасна от Русия 34% от анкетираните избират Сърбия, а след нея най-важен съюзник са САЩ със 17%, следват Турция с 12%, Русия с 8% и Албания с 5% Алек вбеси зрителите на "Ергенът" с това решение Алек вбеси зрителите на "Ергенът" с това решение Изгони Теа, а остави Валерия, въпреки че узна истината за нея  Тази тигрица е най-секси бабчето в поп фолка Тази тигрица е най-секси бабчето в поп фолка Десислава вече е баба  Голямата измама "Денсинг старс" Голямата измама "Денсинг старс" Странното решение на журито да няма отпаднал от „Денсинг старс” възмути и зрители и публика
Антон КУТЕВ, съветник на президента Антон КУТЕВ, съветник на президента "Симпатичният" Даниел Митов може да повлияе на вота в чужбина Виц на деня Виц на деня Между приятелки:
- Моят мъж толкова се уморява на работа, че не си чувства нито ръцете, нито краката, нито рогата.
Виц на деня Виц на деня Две съседки си говорят:
- Сийке, вече си избрах един семеен лекар!
- Аз пък си избрах един несемеен!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Сега имаме цяло поколение прецакани нарциси, защото мамчетата им са им казвали, че са специални
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори