До три години ще е готов коридорът от Бургас до Александруполис (ВИДЕО)
Железопътно трасе ще свързва пристанищата Русе и Солун и ще струва милиард и 70 милиона лева и вероятно ще е готово до десет години.
07 Септември 2017, Четвъртък, 04:34 ч.
Проектната скорост на влаковете е 120 км, каза транспортният министър Ивайло Московски
Участъкът Александруполис-Бургас, който ще е част от новия транспортен коридор между България и Гърция, ще е готов до 2-3 години. Това каза в „Здравей, България“ по Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектът в първата си фаза включвал връзка между пристанищата Бургас и Александруполис. Впоследствие придобил развитие и са включени повече пристанища от българска и от гръцка страна, за да има възможност стоки, хора и товари да бъдат прехвърляни от един на друг вид транспорт.
„Добавиха се пристанищата Солун, Кавала, Александруполис през Свиленград, и българските Бургас, Варна и Русе. За участъка, който трябва да бъде доизграден, е остойностен като 1 милиард и 70 милиона”, заяви Московски.
По думите му модернизацията на влаковата транспортна система е сложен процес. А там, където има проблемни участъци, влаковете трябва да намаляват до безопасна скорост.
„Създаваме съвместен екип с Гърция. Начинът за финансиране тепърва ще бъде договарян с Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка”, добавя министърът.
Според него, изграждането на интермодалните терминали на Варна и Русе ще отнемат повече време. Може би до около 10 години транспортният коридор ще бъде факт, каза още транспортният министър Ивайло Московски.
Той съобщи, че проектната скорост на влаковете е 120 км, а в момента те могат да се движат до 100 км/час.
Вицепремиерът Томислав Дончев пък каза в "Денят започва" по БНТ, че когато един проект е икономически витален, т.е. има ясна стопанска логика и построяването му носи икономически ползи, финансирането не е такъв проблем. Участъци от него могат да се финансират и от структурните фондове, и от оперативните програми във всяка от страните, които засяга по трасето, поясни той.
„Може да се финансира и от Европейския фонд за стратегически инвестиции (т.н. План Юнкер), на база европейски проекти с Европейска инвестиционна банка, както и с другите международни финансови институции. Всеки подобен мащабен проект е политика. Той открива нови възможности, свързвайки двата големи водни басейна, отваряйки го към река Дунав, която пронизва Европа, като дава шанс пряко или опосредствено в тази инициатива да участват и други държави-членки, това безспорно разкрива нови възможности", коментира вицепремиерът.
В категории:
Бизнес
6 неща, които показват, че ще сме успешни в живота
Почина майката на Веско Маринов
Извадиха далака на жената от катастрофата с НСО, кракът ѝ е смазан
Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака
Хутите свалиха американски дрон
6 неща, които показват, че ще сме успешни в живота
17/05/2024, Петък 22:00
0
5 сигурни признака, че той все още не е забравил бившата си
17/05/2024, Петък 21:40
0
Тези зодии са най-големите флиртаджии на зодиака
17/05/2024, Петък 21:20
1
Българите бедни, но не щат под наем - 85% живеят в собствено жилище
17/05/2024, Петък 19:39
9
Задържаха мъж, пребил жена си
17/05/2024, Петък 19:21
0
Барикадиралият се бивш полицай в Пловдив се е предал
17/05/2024, Петък 19:01
0
7 храни, които не трябва да ядете преди лягане
17/05/2024, Петък 18:57
0
Извадиха далака на жената от катастрофата с НСО, кракът ѝ е смазан
17/05/2024, Петък 18:44
8
Намериха кокаин, трева и патрони в дома на Дъмпела
17/05/2024, Петък 18:21
0
Роберт Фицо е бил опериран за втори път
17/05/2024, Петък 17:58
0
Путин заяви, че Русия няма да превзема Харков
17/05/2024, Петък 17:40
5
Река в Италия преля и предизвика мащабно наводнение
17/05/2024, Петък 17:20
0
Като знам как подскачат прогнозните цени у нас,може иди 4-5 милиарда да ги докарат.Справка:оградата по границата,санирането,строежа на километър магистрала...
Това е бай-пас на черноморските ни пристанища и облагодетелства Германия и Гърция. Вместо да развиваме коридор №8, развиваме "гръцкия" №4.
Само като пример, преди кризата Гърция беше готова за нейна сметка да прокара два тунела през Стара планина като част от този коридoр...