Планира ли „Кауфланд” да продава на „Алди” хипермаркети в България

„Кауфланд” е лидер в сектора на хипермаркетите в България, „Алди” проучва дали да навлезе на родния пазар
20 Юли 2017, Четвъртък, 14:45 ч.
Автор: Лъчезар ЛисицовСъкращения и реформи безпокоят част от персонала на най-голямата верига у нас
Стартирала реформа във веригата хипермаркети „Кауфланд” безпокои част от нейните служители, научи „Флагман”. Започнали са съкращения на ръководен персонал. Функциите на съкратените се поемали от служители на по-ниска длъжност, като се променял и графикът на работното им време.
Тръгнал е слух, че немската верига ще продава поне част от магазините си на друга германска група хипермаркети – „Алди”, които от около две години проучват сериозно възможността да навлязат на българския пазар. Сделката се очаква да е през септември.
Попитахме „Кауфланд” дали е вярно, че планират продажба на магазини у нас, защо са започнали съкращения на персонал, ще продават ли обекти на „Алди”. Попитахме и дали промените в „Кауфланд – България” са свързани с реформите в централата в Германия.
От ръководството на веригата ни отговориха: „Не планираме напускане на обектите си. Даже напротив. В някои от тях планираме разширения и обновявания. Ще продължаваме да водим политика, която се определя от предпочитанията на българския потребител.”
От „Кауфланд България” припомнят, че са на пазара у нас повече от 10 години. „Разработваме обектите си последователно и правим устойчиви инвестиции. Всичко това ни помогна да се утвърдим като пазарния лидер в ритейл сферата. Ние сме ангажирана компания с дългосрочни намерения. Ще продължим да предлагаме свежи и качествени стоки както в съществуващите си хипермаркети, така и в новите, които следва да бъдат открити”, увериха от веригата.
Промените от началото на годината включват и сериозен ръст на инвестициите в реклама. Започнал е и процес на ребрандиране, което е част от международната стратегия на компанията. Това включва разширяване на маркетинг екипа, ново лого, нов тип брошури и обновяване на част от магазините. Вероятно и тези промени са се отразили на част от оперативния персонал по един или друг начин.
Погледнато обективно „Кауфланд България” е в много добро финансово състояние. За 2016 г. компанията отчита 1,663 млрд. лв. оборот (приблизително 12% ръст спрямо 2015 г.) и 84.4 млн. лв. печалба (5% ръст), по информация на „Капитал”.
Към момента веригата разполага с 57 хипермаркета в 33 града в страната. Дали все пак някои от магазините няма да се окажат излишни, предстои да разберем вероятно още наесен.
В категории:
Бизнес






Магнитни бури връхлитат Земята
15/09/2025, Понеделник 22:00
0



Никола Цолов предизвика фурор край морето
15/09/2025, Понеделник 21:10
0

Украинец отиде в Русия да снима филми за възрастни, последва го тежка съдба
15/09/2025, Понеделник 21:00
0







Учителка съблазни ученик, ще лежи в затвора
15/09/2025, Понеделник 19:03
5

Не правете тази грешка зад волана, може да е фатална
15/09/2025, Понеделник 18:33
1



Конър Макгрегър се отказва от надпреварата за президент на Ирландия
15/09/2025, Понеделник 18:01
1

1156 българи с доход над 1 млн. лв., декларираха ги пред НАП
15/09/2025, Понеделник 17:45
1