Петте порочни навика на шофирането
06 Май 2017, Събота, 23:16 ч.
За човек, който не е сядал зад волана, шофирането вероятно изглежда по-сложно от ядрена физика. Много от опитнити шофьори пък са на другия полюс. На принципа "Ти знаеш ли аз от колко години имам книжка", с времето те губят много от важните навици, не обръщат внимание на знаци и въобще неглижират тотално важни аспекти от шофирането. Затова в следващите редове ще обобщим някои от най-вредните навици, присъщи най-вече именно по-опитните водачи.
1. Пълно неглижиране на обкръжението
По принцип е много хубаво да следите автомобилите пред и около себе си. Още по-добре е да гледате една кола напред, за да имате допълнително време за реакция. Проблемът е, че много шофьори не обръщат внимание дори на най-близките участници в движението. Знаете ли по всяко време дали до вас или отзад има автобус, маршрутка или мотоциклет? Пазенето на вниманието и следенето на трафика са изключително важни, защото това често предотвратява нуждата от взимане на закъсняло решение.
2. Използване на спирачките
Ако следите само носа на колата си, то вероятността да станете част от ПТП се повишава значително. Освен това познаването на автомобила и характера му при спиране е ключов. Колко пъти сме виждали натискане на спирачка в завой или дори на прав участък, където това няма никаква логика? И отново - спазването на дистанция е ключово. Неправилното боравене със спирачките е един от големите пороци на шофирането.
3. Чували ли сте за мигачи?
Много хора сигурно се чудят защо въобще им е нужно да използват мигачи, след като е очевидно, че почти всеки човек владее телепатията. Не, сериозно, няма шофьор, който със зяпнала уста да не е проследявал завиването на някой ей така, в нищото. Неизползването на мигачите е причинило може би най-много пътни инциденти, но въпреки това продължава да е честа практика (или не-практика) на пътя.
4. Мигач, ама кога?
Сега сте се усмихнали доволно и мисълта - ама аз си пускам мигачите. Да, ама кога? На излизане от завоя или в средата на кръстовището? Неписано правило е, че мигачът трябва да предхожда натискането на спирачката. Иначе има сериозна опасност да изненадате водача зад Вас и да се стигне до катастрофа.
5. Престрояване след завой
Това пък си е съвсем написано правило. При завиване всеки е длъжен да влезне първо в най-близката до него лента. Иначе казано - ако правите ляв завой, трябва да влезнете в лявата лента, респективно дясната при десен завой. Докато това правило се спазва, едни от най-нелепите инциденти на пътя ще бъдат ограничени. Проблемът е, че не се.
В категории:
Пътна обстановка
Млади таланти озариха празничната сцена на Коледния фестивал в Царево
Revolut закрива левовите сметки: автоматична конверсия в евро от 17 декември 2025 г.
Мъгливи сутрини и слънчеви следобеди: Температурите тръгват нагоре до уикенда
На 17 декември почитаме Свети пророк Даниил - покровител на вярата, дома и благоденствието
Гъсти мъгли, заледени пътища и ограничения по магистралите в навечерието на празниците
Директор на училище задържан за скрити камери в ученически тоалетни
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина"
"Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари
След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година
България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа

Когато се спира, дори само да слезе някой за 5 секунди, НЕ се дава мигач а АВАРИЙНИ!!!
Ееей направо ми идва всеки път да слиза от колата и да му забия един. Десен мигач и дан спирачки.... Чобани!