×
Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Останете си вкъщи!
Накратко
НА ЖИВО

Стратегически поврат: Русофилът Сидеров се подписа за неотклонната ни и засилена интеграция в ЕС и НАТО


Стратегически поврат: Русофилът Сидеров се подписа за неотклонната ни и засилена интеграция в ЕС и НАТО
Сидеров стои до знамето на ЕС, докато Валери Симеонов обявява, че всички са се подписали под стратегическия документ за управление
13 Април 2017, Четвъртък, 08:51 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов (снимка: Авторът)

Демонополизацията на здравната каса влезе в документа „Приоритети за управление (2017- 2021)”

И ГЕРБ, и „Обединени патриоти” са направили своите отстъпки в изготвянето на „стратегическата програма” за управление. Това обявиха двете страни в преговорите за новото правителство.

Всъщност документът от символичните 21 страници (тъй като идеята е да управляват до 2021 г.) се нарича „ПРИОРИТЕТИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ (2017- 2021)”. Той бе изпратен и на медиите.
Под него стоят подписите на Бойко Борисов – от една страна, и на тримата лидери на „Обединени патриоти” – Валери Симеонов, Красимир Каракачанов и Волен Сидеров.


Чисто идеологически най-голям компромис изглежда е направил водачът на „Атака” Сидеров, който винаги е изповядвал, че България трябва да напусне НАТО и Европейския съюз и да премине в орбитата на Русия чрез т. нар. Евразийски съюз.
Сега обаче белокосият политик се е подписал под следните приоритети:
- Значението на евроатлантическата интеграция расте на фона на засиленото влияние на трети страни в региона на Черно море и Балканите. Сътрудничеството между НАТО и ЕС трябва да се задълбочи по необходимост при подобни обстоятелства.
- Ще продължим неотклонно по пътя на евро-атлантическата интеграция.
- Основна цел на България е по-нататъшната интеграция в Европейската финансова инфраструктура. Единният банков съюз и Еврозоната са естественият ни път на развитие след изпълнение на всички критерии. (Това означава замяна на лева с еврото – б.а.)


Иначе от документа става ясно, че „Обединените патриоти” са отстъпили за връщането на задължителната казарма. Това е заменено със стимулиране на доброволното военно обучение.

Друг компромис от страна на националистите е, че „безплатното саниране” ще продължи. Разликата е, че в един момент гражданите ще се включат със съфинансиране, което и от ГЕРБ признават, че трябва да се направи.

Според приоритетите ще започне процесът по демонополизацията на здравната  каса. Това бе най-голямата битка на бившия бургаски депутат от ГЕРБ Семир Абумелих.

Ето целия документ:

ПРИОРИТЕТИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ (2017- 2021)

I. Външна политика

Външната политика на България ще се ръководи от принципа на прагматично следване на националния интерес и недопускане на намеса във вътрешните работи на страната ни. Ще продължим неотклонно по пътя на евро-атлантическата интеграция. Българската държава ще се стреми да защитава ефективно правата и да отстоява законните интереси на българите зад граница.

  1. Очакваме реформите в ЕС да се основават на принципите и ценностите на европейската солидарност и равноправие при взаимно зачитане на интересите и доверието между държавите членки (ДЧ). Перспективите за фрагментация на ЕС след референдума във Великобритания изглеждат все по-реални. Съществуването на различни нива на интеграция на страните-членки в ЕС е източник на нестабилност. Ние се обявяваме за запазване на единството на ЕС и приветстваме бъдещо задълбочаване на интеграцията между ДЧ.


2. Присъединяване на България към Шенген. При използването на целия инструментариум на шенгенското законодателство, България би могла значително да допринесе за превенция на нарушаването на границите на ЕС.


3. Значението на евроатлантическата интеграция расте на фона на засиленото влияние на трети страни в региона на Черно море и Балканите. Сътрудничеството между НАТО и ЕС трябва да се задълбочи по необходимост при подобни обстоятелства.

4. Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018г. Едно успешно наше председателство на ЕС ще допринесе за утвърждаване на позициите на България в общността. Координацията с Естония и Австрия по програмата и приоритетите в рамките на триото председателстващо в периода юли 2017 г. - декември 2018 г. ще доведе до поставянето на цели, повишаващи сигурността, икономическата активност, защитата на правата на потребителите и защита на интересите на българските общности зад граница.

5. Устойчиво решение на проблема с миграцията може да бъде намерено единствено със съвместните усилия на всички засегнати или изложени на риск страни. Приоритет на ЕС трябва да бъде спирането на притока от мигранти на турските граници – сухопътни и морски.


6. Споделяме необходимостта от една по-радикална реформа на Дъблинския регламент, така че тежестта при обработване на молбите за международна закрила да не се поема само от държавите на предна линия.




II. Регионална политика

1. Безопасна и модерна пътна инфраструктура

1.1 Въвеждане на по-справедлив модел на плащане за преминаване по републиканската пътна мрежа – чрез въвеждане на смесена система: електронна винетка за леки коли и тол такса за изминато разстояние за тежкотоварните автомобили и други МПС.

1.2 Изграждане на модерна и безопасна пътна инфраструктура като част от трансевропейската транспортна мрежа. Завършване на магистралния пръстен на страната и модернизацията на пътната мрежа.

2. Завършване на реформата във ВиК сектора с цел подобряване на услугите за гражданите и бизнеса.

3. Развитие на регионите. Силна държавна политика за слабо развитите региони.
Целим съчетаване на финансови и икономически инструменти, извеждайки като приоритет балансирано регионално развитие и намаляване на регионалните различия.


4. Жилищна политика

4.1 По-нататъшно изпълнение на Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради и увеличаване на финансовия ресурс по тази програма чрез нарастващ процент на самоучастие на гражданите.

4.2 Разширяване на програмата чрез обхващане на тухлени многофамилни и еднофамилни жилищни сгради.



III. Социална политика

Нужно е на социалната политика да се гледа като на комплекс от политики, които насърчават и правят възможно социалното включване и личната реализация на хората. Разбираме социалната политика като политика на партньорство между гражданите, бизнеса, нестопанските организации, социалните партньори и държавата.

1. Увеличаването на доходите чрез заетост и по-голяма производителност на труда. Чрез системно провеждане на политики за модернизация на страната и ускоряване на растежа ще работим за БВП от 120 млрд. лв. в рамките на мандата. При изпълнение на мерките от тази програма, гарантираме в рамките на мандата минимална работна заплата от 650 лв. и средна работна заплата от 1500 лв.
Работещите хора ще имат полза от по-гъвкави възможности за заетост и допълнителна квалификация. Като улесним активните и предприемчивите с мерки за по-добро съвместяване на кариерата със семейния живот, ще подкрепим както растежа на икономиката, така и борбата с демографските проблеми на страната.


Социалните помощи ще се обвържат със заетост – всички в трудоспособна възраст, които получават помощи трябва да се включат в заетост.


2. Грижата за децата трябва да обхваща всички деца, а не само тези в риск. Изработването на Закон за детето и семейството ще гарантира правата на всички деца. Посещението не само на училище, но и на детска градина, трябва да бъде обвързано с изплащането на социални помощи. Чрез промени в Семейния кодекс ще разширим подкрепата на кандидат-осиновителите, осиновителите и децата - преди, по време на и след осиновяването.

3. Стабилната пенсионна система, която гарантира предвидимост и спокойствие на хората в дългосрочен план, може да съчетава балансирано повишаване на пенсиите от една страна, с намаляване на дефицита в системата - от друга.
Минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст ще се увеличи до 180 лв. от 1 юли 2017г.;
Минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст ще се увеличи до 200 лв. от 1 октомври 2017г.;
Ще се преизчислят всички пенсии, отпуснати преди 2010г. със средния осигурителен доход за 2009 г. със средствата спестени от неправомерно отпуснати инвалидни пенсии.

  Полагане на усилия в посока сближаване на минималната пенсия с прага на бедността.


4. Подсилване на системата за Експертизата на работоспособността чрез прехвърлянето й в НОИ като инструмент за засилване на контрола върху неправомерното ползване на права от пенсионната система.

5. По-тясно обвързване на социалните помощи с полагането на обществено полезен труд, отговорното родителство и редовното посещаване от децата на детските градини и училищата.
6. Приемане на система от мерки за преодоляване на негативните демографски тенденции.


IV. Обществен ред и сигурност

1. Миграционна политика – осъществяване на политика за недопускане и връщане на незаконно пребиваващи чужденци.  Повишаване на капацитета на охрана на границата.

2. Ефективно противодействие на тероризъм, организирана престъпност и корупция. Изработване на ефикасни програми за превенция на радикализацията и екстремизма.

3. Полицейско присъствие във всяко населено място. Териториално преразпределяне на кадровия ресурс с цел увеличаване на униформения полицейски състав в малките и средно големите населени места. Приемане на нов закон за частната охранителна дейност, който да подобри взаимодействието  между    полицейските и частни структури за противодействие на конвенционачната престъпност.

4. Приемане на закон за доброволчеството, който следва да регламентира отношенията между доброволците и органите на централна и местна власт при преодоляването на последствията от бедствия, аварии и опазване на обществения ред.

5. Изграждане на полицейски офиси за обслужване на граждани в ОДМВР и във всички РУП с цел бързо обслужване на гражданите, предоставяне на електронни услуги и издаване на всички служебни документи.


V. Финанси

1. Стабилната финансова система е основна предпоставка за устойчиво икономическо развитие и поддържане на атрактивна инвестиционна среда.

1.1 Основна цел на България е по-нататъшната интеграция в Европейската финансова инфраструктура. Единният банков съюз и Еврозоната са естественият ни път на развитие след изпълнение на всички критерии. До тогава Валутният борд е безалтернативен и неприкосновен.

1.2 Запазване на данъчните ставки на преките данъци и недопускане на допълнителни данъчни облекчения.

1.3 Ставките и прагът за регистрация по ДДС остават непроменени.

1.4 Предприемане на решителни мерки за борба със сивата икономика.

1.5 Стремеж към балансиран бюджет, чрез намаляване на дефицита от 2017 г. в съответствие с тригодишната бюджетна прогноза през всяка следваща година с цел достигане на балансиран бюджет през 2020г.

2. Устойчивото нарастване на доходите е основен приоритет на нашето управление и то може да стане за сметка на ръста на икономиката.



VI. Управление на средствата от Европейския съюз

1. Унифициране на системите за управление на оперативните програми съфинансирани от ЕС с оглед на пълна електронизация и подчиняване на едни и същи правила.

2. Продължаване процеса на опростяване на документацията по кандидатстване и отчитане на проекти.

3. Увеличаване на капацитета за управление на финансовите инструменти на оперативните програми.

4. Подготовка за адекватно участие в преговорите за бъдещето на кохезионната политика и за бюджета на ЕС след 2020 година, вкл. използване на председателството на ЕС през 2018 г.

5. Улесняване на достъпа до информация и финансиране по ОП и ПРСР за малкия бизнес и дребните селскостопански производители.



VII. Отбрана

1. Българската армия е надежден гарант за сигурността на страната.

1.1. Гарантиране на националния суверенитет и независимост, както и защита на териториалната цялост на страната.

1.2 България е активен и надежден член на НАТО и ЕС. Активно и последователно ще участваме в изготвянето и изпълнението на новата политика на ЕС за европейска отбрана.

1.3 Увеличаване на разходите за отбрана и достигане на ниво от 2% от БВП в края на предстоящия управленски мандат.

1.4. Преглед на организацията и дислокацията на ВС с оглед на ефективното изпълнение на трите мисии: „Отбрана“, „Подкрепа на международния мир и сигурност“, „Принос към националната сигурност в мирно време“, включително и с оглед на охраната на границата.

1.5. Попълване на резерва на въоръжените сили и подобряване на мобилизационните способности на страната.

2. Активно сътрудничество с военно-патриотичните съюзи и други неправителствени организации за патриотичното възпитание на младежта и съхраняването на традициите на българската армия.

3. Изграждане на силна армия чрез ускорено развитие на въоръжените сили.
  Разширяване на участието на българската отбранителна промишленост и научноизследователски институции при изпълнението на инвестиционни проекти за модернизацията и превъоръжаването, включително и с използване на средства от Европейския план за отбрана.

4. Разширяване на участието на Въоръжените сили за по-ефективна защита на населението при бедствия и аварии, както и при опазването на границата и противодействието на тероризма в съответствие с промените в ЗОВС на РБ и новия Закон за противодействие на тероризма.

5. Въвеждане на военно обучение в училище. Разширяване на възможностите за доброволна военна служба.


VIII. Правосъдие

1. Продължаване на съдебната реформа за гарантиране на ефективна, бърза и справедлива съдебна власт.

2. Продължаване на борбата с корупцията на всички нива. Приемане на нов Антикорупционен закон, който ще обедини фрагментираното законодателство и ще създаде единен антикорупционен орган на основата на Комисия за отнемане на незаконно придобито имущество.

3. Приемане на измененията в Наказателно-процесуалния кодекс, премахване на формализма в наказателния процес, както и на безкрайното връщане на делата в досъдебна фаза с цел избягване на наказателната отговорност. Създаване на нов ред за преследване на корупцията по високите етажи на властта, преминаване на тези дела в специализирания съд и прокуратура.

4. Приемането на нова наказателна политика и приемане на нов Наказателен кодекс. Промяна на определението за маловажен случай с оглед на противодействие на конвеционалната престъпност.

5. Въвеждане на електронно правосъдие до края на 2018 г. като една от най-силните антикорупционни мерки, свързани със съдебната система.

6. Въвеждане на тримесечни доклади на главния прокурор и председателите на ВКС и ВАС пред Народното събрание в това число и за политиката за борба с корупцията, за организираната и битовата престъпност и по други въпроси от висок обществен интерес.

7. Промени в Гражданско-процесуалния кодекс и в Административно-процесуалния кодекс. Ще продължим работата по изменения на процесуалните закони за постигане на адекватно и ефективно съдопроизводство, за по-добро управление на натовареността на съдилищата, включително за подобряване и опростяване на процедури и преодоляване на несъответствия в тях.

8. Поемаме ангажимент до края на 2018 г. да бъдат изпълнени 17-те препоръки от 10-годишния доклад по Механизма за сътрудничество и оценка. Целта е да бъдат постигнати необратими резултати в борбата с корупцията и организираната престъпност; за независимост на съдебната власт.



IX. Образование и наука

1. Издигане на образованието в стратегически национален приоритет. Провеждане на решителна политика насочена към ликвидиране на неграмотността и задължително образование със силата на всички държавни институции и инструменти. Родолюбието в образователната система трябва да бъде основа за възпитание и извисяване на българския дух, средство за формиране на чувство за солидарност в обществото и привързаност към родината.

1.1. Увеличаване на инвестициите в образованието и гарантиран ежегоден ръст на бюджета за образование. Промяна в системата на делегираните бюджети от 2018 г.,като финансирането няма да зависи само от броя на децата, а и от качеството на образователният процес.

1.2. Водещата ни задача е да имаме мотивирани, подготвени и подкрепяни учители чрез инвестиции в тяхното развитие и квалификация. Удвояване на учителското възнаграждение до края на мандата. Мерки за гарантиране на неприкосновеността на учителя.

1.3 Прилагане на решителни мерки за пълно обхващане на всички подлежащи на образование деца и предотвратяване на отпадането от образователната система.

1.4. Подкрепа за българските училища в чужбина като крепител на българската национална идентичност.

1.5. Развитие на професионалното образование в партньорство с бизнеса чрез активно въвеждане на дуалната система – обучение чрез работа. Кариерно ориентиране на учениците чрез стабилни партньорства с родителите, висшите училища и бизнеса.

1.6 Повишаване на уменията в областта на предприемачеството, информационните технологии и активната гражданска позиция.

1.7 Повече спорт в училище за повече здраве и живот без агресия.

1.8 Нова законодателна уредба в сферата на висшето образование с цел повишаване на неговото качество и ориентирането му към практическите нужди на пазара на труда. Реформиране на НАОА и системата за оценяване и акредитация. Усъвършенстване на рейтинговата система.

2. Ежегоден ръст на средствата за наука с цел укрепване и
модернизиране на научните организации в страната за конкурентоспособни научни изследвания. Прозрачно и справедливо финансиране на научните изследвания съобразно националните приоритети.
Изграждане на високотехнологични паркове и центрове за ускорено внедряване в икономиката на създадените от научните изследвания резултати, изобретения и патенти.


X. Здравеопазване

Подобряване на здравето на нацията е стратегическа цел.

1. Засилване ролята на профилактиката като възможност за по-добро здраве и качество на живот. Разширяване на обхвата на профилактичните прегледи с допълнителни скринингови изследвания. Ранна диагностика и откриване на предхронични и хронични състояния чрез въвеждане на ежегодни профилактични прегледи на всички български граждани на кръв, урина и кардиологични изследвания. По този начин ще бъдат наблюдавани и лекувани по-голямата част от хроничните заболявания преди навлизането им в стадий нуждаещ се от болнична помощ.
Въвеждане на интегриран подход за намаляване употреба на наркотични вещества и за справяне с нарастващия процент на наркозависимите подрастващи.

2. Осигуряване на финансова стабилност и обезпеченост на здравната система. Стабилизиране на здравноосигурителния модел. Започване на поетапна демонополизация на Националната здравноосигурителна каса.

3. Създаване на интегрирана информационна система, свързваща в реално време информационните системи на Министерството на здравеопазването, НЗОК, НОИ, НАП, доставчиците на медицински и здравни услуги (болници, практики в извънболничната помощ, аптеки) и прехвърляне на целия документооборот в електронен вид.

4. Преодоляване на регионалните дисбаланси и осигуряване на функционално взаимодействие между отделните нива на медицинската помощ. Кадрово и ресурсно обезпечаване в Спешната медицинска помощ чрез подобряване на условията за обучението и квалификацията на специалистите, както и на заплащането, на условията на труд, на сигурността и техническата обезпеченост на кадрите. Подобряване достъпа и качеството на специализираната, болничната и доболничната медицинска помощ. Осигуряване на медицинска помощ в малките населени места.


XI. Култура

1. Приемане на национална стратегия за развитие на изкуствата, културните и творчески индустрии, културното наследство и културния туризъм.

2. Приоритетно финансиране на дейности по опазване на културното наследство - археологически проучвания, социализация и представяне на движимо и недвижимо археологическото наследство.

3. Подобряване на условията и мерките, насочени към предоставяне на допълнителни публични и алтернативни средства, насочени към модернизиране на мрежата от културни институти, читалища и библиотеки в страната.

4. Достигане до максимално финансиране на българското кино от държавата съгласно Закона за филмовата индустрия.

5. Реално изпълнение на предвиденото в Закона за хазарта отчисление от 10% за Националния фонд „Култура”.

6. Модернизиране на материалната база в сферата на културата – училища, театри, опери, музеи и др.

7. Разширяване на присъствието на българската култура в Европа и по света и активна роля на българската култура във връзка с председателството на Съвета на ЕС.


XII. Околна среда

1. Модернизация и обновление за здравословна околна среда. Изпълнение на инфраструктурни мерки за управление на риска от наводнения. Национална програма в областта на водите, насочена към осигуряване на чиста питейна вода и пречиствателни съоръжения в по-малките населени места.

2. Подобряване качеството на атмосферния въздух в населените места. Разширяване на комплекса от мерки за опазване чистотата на атмосферния въздух. Разработване на национална програма за качеството на атмосферния въздух.

3. Опазване и оползотворяване на природните ресурси за развитие и растеж. Реализация на широкообхватни мерки за опазване и устойчиво използване на ресурсите в сектори „Води”, „Отпадъци”, „Природа и биоразнообразие”, балансирайки природозащитните функции и функциите на катализатор на екологосъобразен икономически растеж - мерки за запазване и възстановяване на екосистемите и услугите, които се предоставят, в полза на местното икономическо развитие. Създаване на ефективна платформа за взаимодействие между държавата и научните среди за изпълнение на държавните природозащитни политики.

4. Въвеждане на мерки за оптимизиране на превантивната дейност, в посока опростяване на процедурите на инвестиционния процес (ОВОС), премахване на излишни процедури и съвместяване на изискванията, където е приложимо; подобряване на интегрирането на аварийната безопасност в управлението на тежката индустрия.

5. Развитие на националната система за мониторинг на околната среда.


XIII. Земеделие, храни, рибарство и гори

1. Устойчиво земеделие. Реформа в поземлените отношения за устойчивост, комасация и отношение към земеделската земя като към природен ресурс, осигуряващ националната хранителна сигурност. Хидромелиорации – развитие на ефективно поливно земеделие, ръководено от сдруженията да напояване.

1.1. Довършване на изграждането, въвеждане и реално функциониране на нова система за борба с градушките, покриваща цялата територия на страната.

1.2. Приемане на Закон за браншовите организации.

2. Конкурентноспособно и пазарноориентирано земеделие. Осигуряване на финансова подкрепа с фокус върху малките и средни предприятия и стимулиране на доходоносно селскостопанско производство и равнопоставеност на пазара.

2.1. Запазване и въвеждане на нови схеми за държавна подкрепа.

  2.2. Максимално усвояване на европейските мерки за подкрепа.

2.3. Осигуряване на институционална подкрепа и електронизация на администрирането на селското стопанство.

3. Продължаване на политиките на балансирано и диверсифицирано земеделие. Прилагане на обвързано с производството подпомагане. Предоставянето на обвързана подкрепа ще се основава на критерии за по-високо качество, продуктивност и конкурентоспособност на животновъдното производство;
Засилване на контрола за спазване на изискванията за производство на биологична продукция и популяризиране на ползите от биологично произведените храни и продукти за човешкото здраве.

4. Полагане на грижи за здравеопазване на животните и превенция. Въвеждане на нови изисквания към средствата за идентификацията на животните и пчелните семейства.

5. Разширяване на системата за събиране и обезвреждане на странични животински продукти в България.

6. Приемане и прилагане на нов Закон за храните. Прилагане на политики за защита на българските производители в областта на храните. Увеличаването на дела на произведените в България храни, предлагани в търговската мрежа, стимулирането на добрите и ограничаване на нелоялните търговски практики по веригата на доставки на храни.

7. Усъвършенстване на превенцията и контрола за опазване на горите. Редуциране на ползването на дървесина от зрелите гори, за сметка на отглеждане на младите гори с цел задоволяване на потребностите на националния пазар. Устойчиво поддържане, опазване и увеличаване на горските ресурси на страната.



XIV. Транспорт

  1. Ефективно поддържане, модернизация и развитие на транспортната инфраструктура.

1.1 ЖП инфраструктурата – модерна, екологична, достъпна
Закупуване на нови влакове;
Изграждане на жп линията София – Септември;
Изграждане на жп участък София – Волуяк, част от жп възел София;
Модернизация на жп линията Пловдив – Бургас, Фаза 2;
Модернизация на жп линията Драгоман – София;
Модернизация на жп възел Пловдив;
Възстановяване на проектните параметри на жп линията Русе – Варна.

1.2 Пътната инфраструктура – безопасна и модерна пътна инфраструктура.

1.2.1 Въвеждане на по-справедлив модел за плащане на пътищата – чрез въвеждане на смесена система: електронна винетка за леки коли и тол такса за изминато разстояние за тежкотоварните автомобили.

1.2.2 Завършване на магистралния пръстен на страната и модернизация на пътната мрежа:
Ускорено доизграждане на АМ „Хемус”;
Доизграждане на АМ „Струма” (Благоевград – Сандански);
Изграждане на АМ „Калотина – София”;
Тунел под връх Шипка;
скоростен път Русе– В. Търново;
скоростен път Видин – София;
доизграждане на Южната дъга на Софийския околовръстен път;
Бургас – Слънчев бряг, обход Пловдив.

1.3. Създаване на условия за развитие на морския и речен транспорт.

1.4. Разширение на метрото в София. Подготовка за изграждане (проектиране) на интермодален терминал в гр. Варна и в гр. Видин.

2. Привличане на инвестиции и професионално управление на транспортната инфраструктура и съоръжения.

3. Повишаване на сигурността и безопасността на транспортния сектор, въвеждане на интелигентни транспортни системи.

4. Подобряване на качеството на услугите в железопътния сектор, дългосрочна стратегия за българските железници.



XV. Икономика

Пред икономиката стоят два основни проблема, решаването на които би довело до устойчив икономически растеж - административната тежест пред бизнеса и липсата на развит капиталов пазар.

1. Премахване на административната тежест за бизнеса. Приемането на специален Закон за премахване на административната тежест с въвеждане на принципа на „мълчаливото съгласие“ и принципа на „една информация в една администрация“.
Свеждане на регулаторните режими до минимално изискуемите от европейското законодателство. Спазване на десетте ръководни принципа на „Акта за малкия и среден бизнес за Европа“. Създаването на пътна карта на документооборота за всеки бизнес.

2. Подкрепа за развитието на икономически зони, чрез финансиране на мерките за насърчаване на инвестициите. Безвъзмездно прехвърляне в собственост на общините на военни терени с отпаднала необходимост.

3. Подкрепа на изпълнителната и законодателната власт за реализирането на всички мерки от Стратегията за развитие на капиталовия пазар.

4. Засилен и ефективен следприватизационен и следконцесионен контрол.



XVI. Енергетика

1. Енергийна сигурност чрез собствен добив. Продължаване на проучването на дълбоко Черно море чрез провеждане на процедура по търсене и проучване и на блок „Терес”.
Подкрепа за проучванията в блок „Хан Аспарух” и блок „Силистар”, които да гарантират конкурентоспособни цени на енергийните ресурси, енергийната сигурност и значителни приходи от концесионни възнаграждения.

2. Изпълнение на решението (препоръките) на ЕК по отношение на ТЕЦ “Марица – Изток 1” и ТЕЦ “Марица - Изток 3”.

3. Ревизия на разходите на ТЕЦ “Марица – Изток 2”, мини “Марица – Изток”, АЕЦ “Козлодуй” и други.

4. Енергийна сигурност чрез изграждане на интерконектори между България и съседните ни страни.

5. Пълна либерализация на пазара на електроенергия и газ. Изготвяне на законодателни промени, свързани с въвеждане на пълна либерализация на пазара

6. Продължаване на дейностите по удължаване на живота на 5-ти и 6-ти блок на АЕЦ „Козлодуй“.


XVII. Туризъм


Утвърждаване на България, като целогодишна туристическа дестинация с качествен туристически продукт, развиваща всички видове туризъм и влизането ни в топ 5 на туристическите дестинации в Югоизточна Европа. Да се постави акцент върху туристическата реклама и популяризиране на туристическия продукт на България извън страната:

1. Културно-историческият туризъм и туристическите атракции;

2. Летен морски туризъм;

3. Зимен туризъм и развитие на ски-инфраструктурата;

4. Балнео и СПА туризъм;

5. Голф туризъм, еко туризъм, приключенски, винен, гурме и др. видове туризъм.


XVIII. Младеж и спорт

1. Законодателни промени, регламентиращи цялостна реформа на българския спорт вкл. подзаконови нормативни актове въз основа на новия закон.

2. Реализиране на програма за реконструкция, модернизация и цялостно изграждане на спортната база в българските училища. Подобряване на качеството на спортната инфраструктура, като съвместно с общините се изграждат многофункционални спортни площадки и съоръжения.

3. В областта на спорта за високи постижения – провеждане на реформи и ефективно управление на ресурсите и насочването им на пазарен принцип към сферите с традиции, международни успехи и спортове със силен социален ефект. Фокус върху организиране и поемане на домакинства на състезания от най- висок ранг на спортове, отговарящи на същия критерий.
Прецизиране начина, методиката, критериите и показателите за финансиране на спортните клубове в съответствие с Програмата за развитие на спортните клубове. Насочване икономисания финансов ресурс към масовия спорт и масовите структури, както и към националните младежки и детско-юношески отбори. Създаване на условия за развитие на деца с изявен спортен талант и изграждане на резерв за елитния спорт на Р България. Реформа в спортните училища. Подобряване на условията за спорт и учене в тях и превръщането им в ефективни учебни заведения.



За ПП ГЕРБ:                              За КП „Обединени патриоти“:

           
           Бойко Борисов                        Валери Симеонов
                                                                 

                                                             Волен Сидеров


                                                             Красимир Каракачанов



Алисия търси дом за кученца
Алисия търси дом за кученца 31/03/2020, Вторник 20:20 1
Гала татуира Стефан
Гала татуира Стефан 31/03/2020, Вторник 19:40 3
13
Коментара по темата
13.
Бай Уйййййй
14.04.2017 07:18:16
0
2
По големи глупости не бях чел.Фантасмагории до дупка.Минимална работна заплата от 650 лева!!!Бреййй!!!И как ще стане тази хубава работа?Аз искам да давам 2500 лева минимум на моите служители ама не мога.Да вземе да обясните на хората ,защо не можете да вдигнете пенсиите от раз и минималната пенсия да се равнява на минималната работна заплата?Щели да се борят с сивия сектор ?Как?Ще галите по топките Митъо Очите и такива като него,а някой сиромах ще го разкатаете ,защото е продал пет марули на пазара без касов апарат.
12.
bbbbbbbbbbbb
13.04.2017 22:08:19
0
4
Сидеров нахитря,,,200 процента залагам че ще клатят Бойко нон стоп . И усетят ли че работата е опечена го бутат .Курвенска работа е политиката -За курви и гейове.Нормален човек там не вирее.Трябва да си гьонсурат.
11.
Конкурс за простотия
13.04.2017 18:30:29
6
1
И естествено заглавието го е мислил русофоба Лисицов. Нищо че става въпрос за програмен период, Лисицов трябва пише глупости за Волен и за Русия.
10.
₩₩¥£
13.04.2017 17:19:36
1
3
Перко за пари и за съюз със Северна Корея ще вика и будизма ще проповядва!
9.
Дядо Добри
13.04.2017 17:01:02
1
2
Общи но хубави приказки, които хората искат да ччуят! На България итрябва заетост и производство на продукти с висока добавена стоиност, както и пазари за тях. Това го няма написанао - каки да го има като знаем кои са го писали. Но за сметка на това обира от пътища, саниране и еврофондове е написан на челно място!
Хайде да са ни честити!!!
8.
Аз
13.04.2017 16:48:34
1
5
КАКЪВ БОКЛУК ? УНИКАЛЕН
7.
А
13.04.2017 16:29:37
1
3
защо не дадете здравното министерство на Волен.Там ще е в свои води....
6.
СЛАЙ
13.04.2017 16:06:42
5
2
УСПЕХИ И РЕАЛНО БАЧКАНЕ ЗА НАРОДА.СТИГА ВЕЧЕ Д КОМПРОМЕТИРАНИТЕ ЛИЦА.ЖАЛКО ЗА ИЗПУСНАТИТЕ ГОДИНИ В КОИТО БЕШЕ НЕЧОВЕШКИ ГРАБЕЖ
5.
4.
13.04.2017 15:13:41
0
5
Това чудо 2 седмици ли го мислиха?!?! Всичко е в сферата на пожелателното, никъде не става дума кога, как и кой точно ще напрaви пожеланията действителност.Звучи ми като основния закон за икономиката по времто на прехода от развитото социалистическо общество, което уж бяхме изградили, към светлия комунизъм/ слава богу не го дочакахме/, та законът гласеше гръмко:"Закон за все по-пълното задоволяване на материалните и духовни потребности на трудещите се".
4.
ммм
13.04.2017 15:04:48
0
7
Шъ я вида програмата като ида на магазина платя тока телефона данъците водата парното лекарствата интернета телевизията и ако ми остане няко лев значи програмата е добра .За екстри като Тайланд кариби канари не си и мечтая ,това е за управляващите.Нашто село не го заменям с нищо -щастието е където си роден.
3.
паткан
13.04.2017 14:28:52
1
16
каквото и да ви разправят всичко е за пари
2.
ЛаЛе
13.04.2017 14:24:59
9
5
Така трябва иначе ще си прецакаме държавата в несигурност
1.
така така
13.04.2017 14:20:06
1
17
шшш по дълга статия даже и за Очите не сте писали! :D
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Д-р Милен Бонев: Имам млади пациенти с коронавирус, като на война сме Д-р Милен Бонев: Имам млади пациенти с коронавирус, като на война сме

Не го подценявайте опасността, защото е нещо много сериозно, предупреди анестезиологът – реаниматор, който живее в Барселона

Жените са по-силни от COVID-19! Бургазлийка с послание към бившия Жените са по-силни от COVID-19! Бургазлийка с послание към бившия

Неизвестен извършител изрисува джип с нецензурни обръщения, по всичко личи, че говорим за женско отмъщение

Сексолог разкри как карантината влияе на секс мераците Сексолог разкри как карантината влияе на секс мераците

Ограничаването на социалните събития и намаляването на контактите с хора извън дома може да има положителен ефект върху близостта с партньора

Проф. Минасян: Държавният дълг не трябва да е за ядене и пиене, тежестта на кризата да се поеме от всички! Проф. Минасян: Държавният дълг не трябва да е за ядене и пиене, тежестта на кризата да се поеме от всички!

Народните избраници успяха да откраднат от народа във формата на субсидии много средства и сега нямат разходи, каза той

Бахаров и Рая с нов дом в центъра на София Бахаров и Рая с нов дом в центъра на София

Новото жилище е било като подарък за двойката и личния празник на обичаната театрална и филмова звезда

Отложиха с месец боя между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа Отложиха с месец боя между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа

Новата дата на срещата ще бъде 25 юли

ГДБОП удари хероиново ОПГ, има арестувани и в Бургас ГДБОП удари хероиново ОПГ, има арестувани и в Бургас

Задържани са 72 кг хероин, дрогата била с направление Близкия Изток - Западна Европа

Пращат зад решетките 71-годишния убиец Алекси Стоянов, грози го доживотен затвор Пращат зад решетките 71-годишния убиец Алекси Стоянов, грози го доживотен затвор

Той е обвинен в убийството на своя съселянин Коста Костов

Енджи Касабие забрани преяждането Енджи Касабие забрани преяждането

Тя споделя, че най-важното и евтино средство, с което да победим глада, е водата

През 2020 г. ни очаква 4% инфлация и 6,2% безработица През 2020 г. ни очаква 4% инфлация и 6,2% безработица

Законопроектът за актуализацията на бюджета вече е внесен в парламента

Топ 10: Важните световни новини, които бяха само бегло отразени заради коронавируса Топ 10: Важните световни новини, които бяха само бегло отразени заради коронавируса

Германия прие за основно човешко право асистираното самоубийство, 2-годишната тежка епидемия от Ебола в Конго приключи

На Острова очакват бейби бум догодина заради сегашната самоизолация На Острова очакват бейби бум догодина заради сегашната самоизолация

Това предвиждат британски специалисти

Легендарен турски национал е в критично състояние Легендарен турски национал е в критично състояние

Здравето на Рюстю Речбер се влошило заради коронавирус

Сексшоп дари униформите си на медици! А садо-мазо белезниците - на полицията може би? Сексшоп дари униформите си на медици! А садо-мазо белезниците - на полицията може би?

Дарихме цялата си наличност на едно болнично заведение, работещо за здравната система на страната, написаха от бутика

Първи случай - кардинал от Ватикана е заразен с коронавирус Първи случай - кардинал от Ватикана е заразен с коронавирус

Той не е имал наскоро лични контакти с папа Франциск

Меркел даде трети отрицателен тест за коронавирус Меркел даде трети отрицателен тест за коронавирус

На 22 март канцлерът се самоизолира в дома си

Великобритания може да остане под карантина за шест месеца Великобритания може да остане под карантина за шест месеца Заразените в страната са близо 20 хил., а починалите до момента - 1228 души 5 топ стоки, с които руснаците се запасяват 5 топ стоки, с които руснаците се запасяват

Във фокуса на прожекторите попадна и чесънът

В Италия преминаха над 100 хил. случая, а починалите се увеличиха с 812 В Италия преминаха над 100 хил. случая, а починалите се увеличиха с 812

Новите случаи на заразени се увеличиха само с 4050 - най-ниското ниво от 17 март

"Кока-Кола" спира рекламите, дава над $120 млн. за борба с коронавируса "Кока-Кола" спира рекламите, дава над $120 млн. за борба с коронавируса

Ограничаването на маркетинговите разходи на компанията е валидно и в световен мащаб

Ген. Венцислав Мутафчийски Ген. Венцислав Мутафчийски Предстоят ни най-тежките времена. Болестта няма да подмине никого Виц на деня Виц на деня Въпрос на родител:
- И защо трябваше да се прави дистанционно обучение от вкъщи? Не можеше ли да ги затворим в училището...
Виц на деня Виц на деня - Ако не бяха мустаците, страшно щяхте да приличате на жена ми.
- Но аз нямам мустаци!
- Така е, но тя има.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Прибрахме се от супермаркета, свалихме маските и гледам... тоя мъж не е моя!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева

Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter

Затвори