Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!
Той или ще реши проблемите, или ще си ходи, категорични са войводите
Новите учебни планове са в разрез с новия закон за образованието и управленската програма.
Нов скандал гръмна броени часове, след като обществото беше скандализирано от поредния експеримент с българщината. След преместването на „История славянобългарска“ в учебната програма, беше представена нова програма по история за VI клас. В проекта не се ползва „робство“ или „владичество“, а „османската власт“. Говори се за „съжителство между традициите на християни и мюсюлмани“, „взаимни влияния между културите на християнството и исляма“ и т.н.
ВМРО призовава министър Танев да спре промените. Танев трябва спешно да разясни логиката на постоянните експерименти с българските ученици.
Става дума за последна тема по история в проекта за VI клас, която е озаглавена „Османската империя и българите (ХV-ХVІІ в.)“. В нея се включват подтемите „Държавност“, „Общество и всекидневен живот“, „Култура и културно наследство“ и „Религия“.
Минимално е споменаването на съпротивителните действия на българите срещу османската власт. За сметка на това авторите настояват на определението „съжителство“ между българи и турци.
ВМРО вика министър Танев на изслушване в парламента група на „Патриотичен фронт“ на 28.01.2016 г. и счита, че трябва да бъдат дадени ясни отговори на проблемите с обучението по история, литература и география, които скандализираха българското общество.
Напомняме, че възпитанието в дух на патриотизъм по наше искане залегна в програмата за управление като приоритет и всички действия, които на практика са в разрез с това, могат да бъдат основание за оттегляне доверието към министъра.
Наред с всичко друго „реформата“ ще доведе до „пропускане“ на средновековието като епоха от днешните шестокласници.
Накратко: освен антинационална, въпросната реформа е и некадърна. Същият е случаят с предмета „География и икономика“, от който „изчезва“ континентът Европа.
В учебните планове по литература отпадат знакови произведения от български автори, формиращи националното ни самосъзнание.
Това е само един от примерите за скандални и некомпетентни действия на МОН. Като цяло остава впечатлението, че се цели превръщане на българското училище в проводник на тезите на Сорос и неоосманистка Турция. Искаме да се надяваме, че е просто съвпадение фактът, че именно министър Танев възторжено представи книгата на турския премиер Давутоглу в България.
Предложените промени в учебните програми:
1. Водят до това, че завършващите основно образование няма да имат базисни познания по българска история и литература.
2. Те са незаконни, защото в чл. 5. ал. 1, т. 2 от образователния закон една от основните цели на предучилищното и училищното образование е „съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност“.
3. Не са мотивирани с методически съображения, а с очевидния стремеж да се подмени с политически цели историческата представа на българите чрез образованието. Зад гърба на историческата наука да се промени историята!
Нужно е ръководството на МОН или да докаже способностите си да реши тези проблеми, или да си ходи.
Томислав Дончев
Влизането в Еврозоната да не би да е градушка или друго стихийно бедствие
Виц на деня
- Да ти се похваля, купих си крокодил и го гледам на вилата.
- Съседите не реагират ли?
- Кви съседи?
Виц на деня
- Скъпа, достави ми ор*лно удоволствие!
- Кво бе? Свирка ли искаш?
- Не ма! Замълчи малко!
Статус във фейсбук
За разлика от мъжa жената е готова с изводите още преди началото на разговора.