×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Борислав Сарафов сезира МВР за функционирането на BG-ALERT
  • Ново мощно земетресение удари Турция
  • Заради липса на изпитващи: Курсисти чакат над месец, автоинструктори излязоха на протест в Шумен
  • Принц Уилям и Кейт Мидълтън празнуват годишнина от сватбата си
  • Полицаи иззеха 2 килограма наркотици в София
  • Северна Корея тества оръжейни системи на нов разрушител
  • Тръмп: Русия иска да постигне споразумение в Украйна
  • 12 000 случая на варицела от началото на годината
  • Делото „Дебора“ продължава с разпит на свидетели
  • 74-годишен водач блъсна украинка в Слънчев бряг
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Ще поканим на турове журналисти от Китай, Индия и Япония. Така ще насърчим туризма


Ще поканим на турове журналисти от Китай, Индия и Япония. Така ще насърчим туризма
Николина Ангелкова
19 Май 2015, Вторник, 15:25 ч.
Източник: capital.bg

За Индия имаме съгласието на един от най-големите боливудски актьори, който да участва в имиджов клип за България, който ще се излъчва само в Индия

-Министър Ангелкова, какви са последните ви данни за летния сезон, за руските туристи и за другите основни пазари?

-В момента се наблюдава по-голяма устойчивост на рублата и нашите последни данни от руските туроператори показват, че има повишаване на записванията в сравнение с предишния месец – между 40 и 50%. Освен стабилизирането на руската валута Министерството на туризма чрез своя туристически аташе и туристическо представителство в Русия е първото, което стана асоцииран член на най-голямата асоциация на руски туроператори. Това изключително положително влияе на нашия имидж там. Също така руските туристи са изключително лоялни и независимо от това, че има насърчаване на вътрешния туризъм на територията на самата Руска федерация, голяма част от тях, които веднъж са посетили България, заявяват, че задължително ще го направят още веднъж, включително и по отношение на детските лагери. Така че смятаме, че спадът ще бъде на едни доста по-ниски нива от очакваното първоначално – около 20 - 30% за целия сезон, като това са прогнозни данни, които могат да бъдат опровергани.

-А какви са данните за Украйна?

-За Украйна данните са на същото ниво, някъде около 30% по същите причини - трудностите, които те изпитват при организиране на пътуването, особено пътуването с автобуси. Това, което успяхме да направим за облекчаването на визовите процедури е, че в момента Министерството на туризма, бих използвала думата, "изпраща" консули на територията на Русия и Украйна, защото плаща близо 330 хил. лв., за да бъдат командировани те. От нашето посолство в Москва и от консулските служби навсякъде заявяват, че има страшно голям наплив в сравнение с мрачните прогнози от преди месец-два. Също така да не забравяме, че пазарите в България не са само Русия и Украйна. Анализите показват, че има очакван ръст от немски туристи с около 5%, запазване на нивата на туристи от Великобритания и Румъния с тенденция на леко увеличение на Румъния в рамките на около процент. Има увеличение от Полша, Словакия, Чехия, Литва, Латвия. Страни, които преди традиционно са почивали на българското Черноморие, отново го преоткриват. Има очакван ръст на полски туристи в рамките на 8-9% и Франция от 4-5%, особено след изложбата в Лувъра. Имаме очакван ръст от Беларус и от Молдова. От Израел - от 25%. В края на май вече ще имаме първите обработени данни на записванията, като не бива да изключваме и записванията в последния момент, които в настоящия летен сезон са най-актуални. Така че, надяваме се, ще успеем да компенсираме този спад и можем да очакваме същите нива като миналата година. Това е на база оптимистичния ни анализ.

-Какво показват реалистичният и песимистичният?

Песимистичният вариант очаква по-драстичен спад от 20 - 30 процента. А реалистичния е за не повече от 5% спад.

-Но данните на НСИ показват, че престоят на един руснак е по-дълъг от този на другите туристи, как ще компенсира това?

-Нека не бъдем само песимисти. Аз лично предпочитам да бъдем оптимисти и да се фокусираме върху това какви по-големи резултати можем да постигнем. Разбира се, необходимо е да работим още в посока на самия туристически продукт и услуга и предвиждаме още за 2016 г. да стартира чартърната програма, която в момента готвим за летищата Варна и Бургас и е свързана с насърчаването и създаването на допълнителни чартърни линии и увеличаването на полетите на съществуващите досега такива.

-Какви са очакванията за приходите от летния сезон?

-Не мога да ви кажа. Например идват туристите от круизните кораби, но реално разходите, които правят, са нула или си купуват само една вода. Голф туристите харчат много. Необходимо е да разграничим и кой колко време стои.

-Какви са мерките за насърчаване на туризма в краткосрочен план?

-Това, което работим в момента, е свързано най-вече с реклама и с промотиране на България като туристическа дестинация. Знаете за стартиралата кампания по паневропейските телевизии. Изключително добре се възприема. Не е случайно, че Discovery определи България като номер едно желана дестинация. Също така работим в посока на организирането на журналистически турове от целевите пазари. Предстои тази поръчка да бъде обявена и в най-кратки срокове да бъде финализирана. Знаете все пак министерството е на 5-6 месеца и всяка процедура изисква време.

-Не са ли закъснели тези турове и от кои пазари ще са те?

-Туровете ще започнат май месец, не са закъснели. Това са целевите ни пазари – Германия, Полша, скандинавските страни, съседните Румъния, Гърция, Сърбия, Турция, Великобритания. Готвим отделно и журналистически турове от далечните пазари, които са ни фокус - Китай, Япония, Индия, Индонезия, Южна Корея. Те не са за тази година, но за следващото лято категорично. Изключително голямо сътрудничество имаме с тях в обсъждането на начина, по който да привличаме туристи от техните страни. Включително сме сменили концепцията за имиджовите клипове и ще имаме лично докосване по отношение на всеки целеви пазар. За Индия имаме съгласието на един от най-големите боливудски актьори, който да участва в имиджов клип за България, който ще се излъчва само в Индия. По същия начин процедираме и с Турция, Германия, Полша. Също така за насърчаване на вътрешния туризъм освен кампанията за 50-те по-малко познати обекта ще има  кампания с местните власти за билбордове. Примерно на територията на община Велико Търново ще може да се рекламира Бургас или Варна.  Общините дават билбордовете и определят кои туристически атракции и обекти да бъдат рекламирани, а ние изработваме винилите. 

-Реално ли е България сама да привлича хора от далечните пазари и предвиждате ли сътрудничество?

-Не, не е реално. Вече имаме подписан протокол с Румъния за съвместни туристически продукти. В момента готвим подобен протокол или споразумение и с Турция, и с Гърция за общ туристически продукт между трите страни. По отношение на протокола с Румъния искаме да включим Сърбия. Така че с нашите съседи се опитваме да работим максимално. 

-Рекламата по паневропейските телевизии тръгна с огромно закъснение. Имаше ли как да се сменят телевизиите и рекламните стратегии?

-Не, не можеше да се смени нищо. И двата договора - и паневропейските телевизии, и кампанията за вътрешния туризъм, са заварено положение, включително и тези, за които в момента обявяваме процедури. Те са одобрени от управляващия орган с параметрите, с които са заложени, когато е кандидатствано. Оперативна програма "Регионално развитие" трябва да приключи до края на годината и Министерството на туризма и аз лично трябва да вземем решение дали да забравим за тези пари, или да реализираме проектите такива, каквито са, и да се опитаме да оптимизираме в някаква степен самото качество на клиповете. Нещо, което ние направихме с тези, които се излъчват по паневропейските телевизии. Успяхме дори да договорим бонуси. Сега идват да заснемат безплатно предавания и допълнителни филми всяка от тях. Сега Discovery ще снима, Euronews планира също, National Geographic. Но нямахме право да правим никакви съществени промени по проекта, защото това означава да загубим средствата или по-нататък да търпим финансова корекция.

-Текуща реклама с еврофондове не е най-добрата стратегия, тъй като се променят пазарите и рекламата не може да се адаптира към новата ситуация?

-Ние адаптираме клиповете, доколкото можем, но няма как да сменяме телевизиите. Това са паневропейски телевизии, те се излъчват по всички държави, а пазарите не се променят от година на година. Но кампанията стартира през март, и то с кански усилия, и стигаме до въпроса защо година и половина след като е бил одобрен, този проект стои без да стартира.

-Какво стана с договора с BBC?

-Договорът с BBC всъщност е едно обещание, за което няма предвиден бюджет. Това е финансово необезпечен договор, който не се финансира по оперативната програма. Знаете колко е бюджетът на министерството за реклама. При 5 млн. лв. договорът с BBC гълта една пета от тях. Ако Министерството на туризма има допълнителен пуснат бюджет смятаме, че може този договор с BBC да бъде сключен.

-От тези 5 млн. лв. от държавния бюджет има ли възможност да се преразпределят средства за рекламна кампания на пазари, където се очакват късни записвания, например Централна Европа?

-Ние в момента точно това правим и на тази база се надяваме на допълнителен бюджет. Ако направим анализ в България, колко хора гледат BBC или СNN, мисля, че всички знаем резултата в сравнение с тези, които гледат националните ни телевизии. От тази гледна точка искаме да направим реклама целево в местните национални телевизии на целевите ни пазари, които ще достигнат до много по-голяма територия.

-Откъде ще се финансира, от бюджета ли?

-Оттам не може да се финансира. Трябва или да ги заложим в проект по оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", която е одобрена и следващата година това да стартира, или тази година е да се преборим за допълнителни средства в бюджета.

-На какви туристически продукти ще залагаме в рекламата оттук нататък?

-Това, което стартирахме през 2015 г., са културно-историческите маршрути. За 2016 г. ще продължат да бъдат те, защото е необходимо да ги надградим. В момента предстои да изработим и специални рекламни материали за тях, брошури, карти. Разбира се, в отдел продуктова политика, който създадохме, разработваме планове за действие за всички видове туристически продукти. България може да предложи всички, за да може всяка година да имаме различен фокус и този, който е бил последната година, да го надграждаме. Разработваме морски, ски, голф, круизен, фестивален, културно-исторически, гурме, винен, еко, селски, ловен, всичко може да предлагаме. За нас е много важно максимално да бъдем подготвени и там, където има заявен интерес и ниша, също да я развиваме.

-Може ли да разкажете повече за чартърната програма?

-Идеята е с нея да привличаме допълнителни полети и допълнителни авиокомпании, като програмата ще функционира 3+3 години. Тоест за три години държавата ще подпомага тези нови чартърни линии, за да може тя да се разработи, и след това спечелилите авиокомпании ще са длъжни да гарантират 3 години устойчивост на линията. Това са изисквания на Европейската комисия, като в момента подготвяме условията. Те следва да бъдат одобрени от Генерална дирекция "Конкурентоспособност", защото са държавна помощ. След което самите указания и методологията за кандидатстване също трябва да бъдат одобрени. Идеята е да обхванем месеците март, април и май и октомври и ноември – крилата на сезона.

-Бяхте казали, че до края на март ще е изяснен статутът на националните ни курорти. Защо се забави?

-Работните групи не са се забавили. Чисто и просто работят петима юристи в министерството, имаме 25 работни групи. Чисто физически е абсолютно невъзможно да се клонират и да бъдат навсякъде. Работната група за статута на националните курорти е готова и до дни ще представим предложенията, за да преценим дали да има специален закон, или да бъде глава от Закона за туризма. Целта на изясняване на статута им е да има яснота за принципа им на управление, за поддръжката им, инфраструктурата, облагородяването и облика им. Защото какво се получава в момента. Отиваме в един от нашите курорти по Черноморието и навсякъде е един сбирщайн с малки изключения. Това, за което също сме готови да влезем в дебат, са и недовършените постройки. Някои то тях са опасни за здравето или намаляват качеството на предлаганата услуга, защото си купувате туристически пакет и единственото, което виждате, е бетон, някаква сграда, която не е довършена 10 години.

Нашата идея е да предложим разумен срок, ако не завършат строежа, най-малкото да ги обезопасят. Да има по-естетичен вид. Идеята е да обхваща и заварените случаи, защото в момента те са потресаващи. Да не говорим, че някои от тях са и върху свлачищни райони. По отношение на временните преместваеми обекти категорично и там обмисляме правилната формулировка както по отношение на контрола, така и по отношение на самото разрешение. По нашите курорти трудно можеш да видим море от преместваемите обекти, така че и това е свързано с подобряване качеството на услугата. Ще се опитаме да поставим в някакъв ред всички належащи въпроси, които браншът е изразил, като например таксите и данъкът, който се събира от хотелиерите в курорта. В момента голяма част от хотелиерите изразяват своето притеснение, че туристическият данък, който плащат, отива в общините, а общините не го разходват на територията на курорта.

-Планирате ли други законодателни промени?

-Планираме, включително такива, свързани със завишаване на контролните функции на Министерството на туризма. В момента контролните функции се изпълняват от Комисията за защита на потребителите. Ние все пак даваме лицензите, даваме категоризацията, редно е и да си ги контролираме. Също така сме заложили в Закона за туризма и промени, свързани с единната система за туристическата информация и свързването на регистрите на хотелите с МВР и с НАП електронно и в реално време с оглед избягване на укриването на доходи и най-вече с оглед на националната сигурност. Защото в момента се попълват адресни карти, които се носят в кашон, и не е ясно кога стигат и като стигнат, има ли вече значение. Докато така, ако има някой издирван, веднага ще стигне до МВР. Друго, което сме стартирали като инициатива, е one stop shop. Превръщането на Министерството на туризма в one stop shop за големи инвеститори и в момента обсъждаме дали да ползваме формулировката по смисъла на Закона за инвестициите.

-Какво ще е по-различното от това, което прави агенцията за инвестиции?

-В момента в министерството имаме дирекция "Международна политика и инвестиции в туризма". Това, което искаме, както е в другите държави, например в Хърватия, ако примерно една голяма хотелска верига иска да стъпи в България, да знае, че ще си общува само с Министерството на туризма и няма да се налага да обикаля всякакви институции, министерства и общините. Въпросът е ние да ги подпомагаме, така че процесът да не се забавя, а да се случи максимално бързо. Необходимо е да подобрим координацията и комуникацията по отношение на големите инвеститори. Казвам го на база на опита, който имат другите държави, като например Хърватия и Черна гора, Испания, Гърция, Турция. Ние не искаме да откриваме топлата вода, но е добре сега, когато имаме министерство на туризма, всичко това да бъда на едно място.

В категории: Бизнес


9
Коментара
Айтозлия погази закона
Айтозлия погази закона 30/04/2025, Сряда 09:33 0
9
Коментара по темата
9.
Blu
20.05.2015 08:05:46
4
2
А вие какво очаквате да направи??? Да набие Путин,за да си пусне гражданите да почиват в БГ вместо в Крим? Или да раздаде по 1 млн.лв на собствениците на хотели,щото,видиш ли,руснаците нямало да дойдат? Или да забранят на БГ гражданите да почиват в чужбина,за да си харчат "многото" пари по родните курорти...?
Личи си че сте хотелиерски тролчета! Нищо съществено не предлагате,освен персонални обиди....
8.
bla
19.05.2015 15:42:43
1
10
Струва ми се, че тая овца е на някакви доста силни психотропни вещества. Всяко нейно "интервю" е абсолютна загуба на време и нерви. Боко тиквата да я маха час по-скоро и да сложи някой, който си има поне малко представа що е то туризъм. А относно госпожата, силно ме съмнява да има висше образование в сферата на туризма или транспорта. И тук изниква въпроса защо господин Борисов позволява държавата да се ръководи от некадърници и защо не прави нещо по въпроса?!
7.
BALKANTURIST
19.05.2015 15:00:02
1
2
iskaraite siriicite s beli rizi i da zapocvat da serirat
6.
Асфалт Паша
19.05.2015 14:35:52
2
8
Тая с конската сура мязаща на 3-то разрядна турска актриса от турски сериал да покани д-р Енчев пластичен хирург да и НАМАЛИ носа
5.
неичо
19.05.2015 14:35:41
2
8
Това човекоподобно преди това беше министър на транспорта.Направи куп глупости .Сега ще затрие и туризма може ли толкова некадърни изроди да ръководят .Всичко каквото казва ми звучи като че госпожата си е планирала луксозни екскурзии за целия мандат с пари от данъкоплатците като една голяма част ще бъдат откраднати под формата на консултантски услуги и реклама.Туристите като видят как изглежда шефката на туризма ще дойдат на почивка ама друг път.
4.
Сириниту и Луканкътъ
19.05.2015 14:16:45
1
5
Phahahahahahahahaha : За Индия имаме съгласието на един от най-големите боливудски актьори, който да участва в имиджов клип за България, който ще се излъчва само в Индия.. Смях смях и пак смях !!!!
3.
Дебелосер Торбодънски
19.05.2015 14:14:27
1
7
Въпросната госпожа дали изобщо осъзнава, че е министър? Или може би щраус по-скоро?
2.
МагиСтралска
19.05.2015 14:12:44
0
4
Ще поканим на курове журналисти от Китай, Индия и Япония. Така ще насърчим туризма
1.
баба Цецка БКП
19.05.2015 13:57:52
1
11
Тая не знае на кой свят се намира и някой много умен я сложи на министерски пост за да и гледаме сеира.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
На Гергьовден Камено посреща своя празник с концерт на Гъмзата и „Brass Band Show“ На Гергьовден Камено посреща своя празник с концерт на Гъмзата и „Brass Band Show“ Общинското ръководство кани всички жители и гости на града да споделят празника Бургазлии пропищяха: Искат легнали полицаи или камери за скорост на възлов булевард Бургазлии пропищяха: Искат легнали полицаи или камери за скорост на възлов булевард От ул. „Цар Симеон I” та чак до Строителния техникум на бул. „Стефан Стамболов” - при ограничение 30 км/ч., често се виждат автомобили и с 80-90 км/ч. Притеснително! Голяма част от фирмите предвиждат сериозни съкращения до месеци Притеснително! Голяма част от фирмите предвиждат сериозни съкращения до месеци В България има около 250 хиляди вакантни позиции, които са перманентно отворени, повече от тях обаче са нископлатени Какви заплати ще плащат на тийнейджърите през лято 25 Какви заплати ще плащат на тийнейджърите през лято 25 Повечето хлапета започват на минимална работна заплата от 1070 лева плюс процент от оборота Роден град се тресе: Мъж хвърли дете от мост (ВИДЕО) Роден град се тресе: Мъж хвърли дете от мост (ВИДЕО) Кметът на Луковит Иван Грънчаров зове за смиреност Арестуваха шефа на митницата, помагал на Паскал Арестуваха шефа на митницата, помагал на Паскал Беляшки се заместил с износ на цигари Животът на тези зодии се обръща на 180 градуса до дни Животът на тези зодии се обръща на 180 градуса до дни Изобилие, нови предложения в любовта и кариерата, получаване на признание – всичко това ще бъде на картата за тези знаци Бургас се събужда силен – ела на POWER OF BURGAS на 17 май Бургас се събужда силен – ела на POWER OF BURGAS на 17 май Десетки любители на активния начин на живот ще се съберат Central Park  Стана на 60 години. Ще се върне ли в България? Стана на 60 години. Ще се върне ли в България? Рачков и Геро отидоха до Испания заради него Желязков поиска план за BG-Alert до 10 дни, след това – „няма прошка” Желязков поиска план за BG-Alert до 10 дни, след това – „няма прошка” И главният прокурор Борислав Сарафов възложи проверка
Трагедия на военно летище, загина известен парашутист Трагедия на военно летище, загина известен парашутист Загиналият парашутист е бил член на 63-та парашутна бригада и е починал тази нощ във военната болница в Ниш от наранявания Тръмп задължи с указ шофьорите на камиони да владеят английски език Тръмп задължи с указ шофьорите на камиони да владеят английски език В края на втория си мандат Барак Обама подписа указ, който облекчи леко мярката. С него беше дадено право на полицаите по пътя да не отстраняват тези шофьори на тирове от работа, а просто да им напишат глоба Доналд Тръмп: Целият свят се смееше на САЩ Доналд Тръмп: Целият свят се смееше на САЩ Лидерът на републиканците изрази тежко мнение за Байдън Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям
Доналд Тръмп Доналд Тръмп Луди искат да ме отстранят! Щяха да превърнат САЩ в пропаднала дупка от третия свят Виц на деня Виц на деня - Какво е шведска маса по нашенски?
- Запой в гараж, върху щайги.
Виц на деня Виц на деня България е единствената държава, в която даже и неодушевените предмети си имат майка. Статус във фейсбук Статус във фейсбук Горещото кафе в пластмасова чашка отнема 2/3 от мъжката потентност. Първо изгаря пръстите, а после и езика...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори