Най-популярната дума за 2014г... не е дума
Анализатори установиха, че емоджи във формата на сърце е било най-използвано в блоговете, в Туитър и Фейсбук и в 250 000 световни медии в последните 12 месецa
30 Декември 2014, Вторник, 14:43 ч.
В момента английският език преминава през забележителна трансформация, която не прилича на никоя друга в 1400-годишната му история
Най-популярната сума за 2014г ... не е дума. Символът, означаващ любов се настани на първото място за най-популярни думи на годината, съобщава в. "Дейли мейл", цитиран от 24часа.
Анализатори установиха, че емоджи във формата на сърце е било най-използвано в блоговете, в Туитър и Фейсбук и в 250 000 световни медии в последните 12 месецa.
Нарастващото присъствие на емоджите или емотиконите показва, че с възхода на интернет символите си проправят път в английския език.
В момента има 722 признати символа, които изразяват емоция, състояние на ума, човек, място или предмет, а още 250 ще се появят през следващата година. Списъкът е съставен от компанията Global Language Monitor в Остин, щата Тексас, който анализира употребата на думи и символи в блогове, социални мрежи и 250 000 от най-популярните онлайн и печатни медии в света.
Изследователите открили, че емоджито във формата на сърце се е появявало милиарди пъти на ден в цял свят. Други думи, които са се сдобили с популярност през 2014 г. са "вейп" от думата vaporise (изпарявам се), използвана за електронните цигари. Тя беше обявена за дума на 2014 г. от Оксфордския речник за 2014 г. Принц Джордж също влезе в класацията за най-популярни имена, наред с явлението "кървава луна" .
"В момента английският език преминава през забележителна трансформация, която не прилича на никоя друга в 1400-годишната му история – неговата система на писане, азбуката се сдобиват с писмени знаци с удивителна скорост. Тези писмени знаци са идеограми или пиктограми, които се наричат емоджи и емотикони", заяви Пол Пеяк, президент на Global Language Monitor.
Социалните мрежи и интернет са повлияли силно върху думите, които се появяват в класацията, като хаштаг, фотобомба и кликбейт също попадат в класацията. Ебола е на първо място в списъка с имена, изпреварвайки папа Франциск и принц Джордж. Най-популярната фраза през 2014 г. е била "Горе ръцете, не стреляйте". Тя беше измислена от протестиращите, които призоваха за действие след убийството на чернокожия младеж Майкъл Браун от Сейнт Луис, щата Мисури, през август.
В категории:
Лайфстайл
МВР предотврати имотна измама за стотици хиляди лева в "Малинова долина"
"Форбс": Илон Мъск е първият човек с нетно богатство от над 600 млрд. долара
Коледната украса крие сериозни рискове за домашните любимци, предупреждават ветеринари
След еврото: Цените на жилищата у нас ще скочат с до 10% още през 2026 година
Пламен Константинов остава в Локомотив Новосибирск до 2028 година
България и още 7 страни обявиха Русия за най-голямата заплаха за сигурността в Европа
Изискана рецепта с яйца и хайвер
Пиян поляк намушка българка след скандал в апартамент в Германия
ЦСКА финализира втори трансфер преди Коледа - централен защитник от Португалия
Цените на жилищата ще растат и през 2026 г., но с по-бавни темпове
Коледа издава изневерите: най-рисковото време за палавите съпрузи
Светлините на Коледен Бургас събират фотографи и модели на празничния пл. "Тройката"
