Възмутително! В „Джъмбо се държат хулигански, не можеш да върнеш повредена играчка, а на място не ги пробват
Гръцката верига играе по собствени правила, които изцяло противоречат на европейските. Порочната практика да не ти върнат парите ако се откажеш от стоката, продължава въпреки глобите
06 Юни 2014, Петък, 04:15 ч.
Автор: Лидия НИКОЛОВАГръцката верига играе по собствени правила, които изцяло противоречат на европейските
Служителите в обичания от децата магазин „Джъмбо”, който се намира на магистралния път преди Бургас, се държат грубо и хулигански. Да върнеш развалена стока се оказва мисията невъзможна. Играчките с батерии там не се изпробват, ако не заработят, клиентът „пие студена вода”. Такава жалба е постъпила в Комисията за защита на потребителите. Клиент на магазина закупил детска играчка дни след Коледа, оказало се, че била развалена. Служителите обаче му се нахвърлили грубо. Отказали му рекламация, тъй като не бил отишъл в определения за това ден.Инспекторите на КЗП проверили магазин „Джъмбо”. Насочили ги към отдел „Информация”, който се намира на входа. Там са поставени различни информационни табели с послания към потребителите.
На една от тези табели инспекторите видели случаите, при които не се приема връщане на стоки. Табелата имала следното съдържание: „Уважаеми клиенти, връщане на стоки не се приема при: отворени опаковки, сезонни артикули, след изтичане на сезона, книги, преоценени стоки, сезонните артикули се заменят само с артикули от същия сезон, поради интензитета на промоции, замени стават по актуални към момента на замяната цени и при наличност в склада, Играчките с батерии не се пробват."
От КЗП приели, че става въпрос за нелоялна заблуждаваща търговска практика. Магазин „Джъмбо” буквално отнемали законовата възможност на клиентите си да направят рекламация на стоката и да си вземат дадените за нея пари, както е навсякъде в магазините в Европа.
„Самите надписите ограничават основни права на потребителите и изключват отговорности на продавача”, смятат от КЗП.
Държавните служители написали глоба от 500 лева, която вчера е потвърдена от Бургаския районен съд.
Проверка на Флагман.бг показа, че тази порочна практика в магазина не е променена. Наш репортер закупи няколко стоки, сред които и торбичка за подаръци за 5 лева. След като плати, реши да върне торбичката. Практика е в повечето европейски магазини в рамките на един месец клиентът да се откаже от стоката. Торбичка бе собственост на нашия репортер само няколко секунди. На касата отказаха да сторнират касовата бележка и ни обясниха да се обърнем към отдел „Информация”. Оттам взеха всички данни по лична карта, включително и телефонния номер на колегата ни – клиент и му дадоха ваучер за 5 лева за магазина, който може да бъде изразходен в рамките на няколко дни.
В категории:
Бизнес
Две лекарки осъдени за смъртта на дете в Сливен
Синът на Роб Райнер арестуван след смъртта на родителите си в имението им в Калифорния
Сватбена игра в Германия завърши с бой и ранена булка
Националния исторически музей връчи наградата „Лъв - Пазител на наследството“ на кмета на Царево
Русия съди Euroclear за над 229 млрд. долара заради замразените активи
Трик с алуминиево фолио зад радиатора пести топлина и смъква сметките
Елегантно мезе с яйца, хайвер и шпроти за празничната трапеза
Германия въведе радар за 230 000 евро срещу джигити – глобите вече летят
Балъков откри "Каса Бала" в София с послание към болните герои от САЩ'94
Булка в болница след масов бой на сватба в Германия – 30 участници, арести и напрежение
Банките с практични съвети, за да се подготвим за еврото
Бурното минало на Габриела Цонева от „Ергенът“ и защо любовта й не е оцеля
