Бургазлийка се съмнява, че няма да й върнат 4 хил. лв. за провалена почивка в Кипър
Два дни преди датата на отпътуване казали, че гидът имал лични проблеми, екскурзията била отменена
С редакцията на Флагман.бг се свърза бургазлийка, която твърди, че е измамена от туроператорска агенция "Green Valleys" като платила близо 4 хил. лева за почивка в Кипър. Два дни преди датата на отпътуване воаяжът обаче бил отменен.
Жената, с инициали Г.К., казва, че в началото на октомври т.г. видяла реклама от агенцията за 7-дневна екскурзия на острова. Тя включвала пътуване със самолет, нощувки, трансфери и ол инклузив изхранване. Направила резервация за двама възрастни и едно дете, на обща стойност 3740 лева. Превела ги чрез Изипей в банковата сметка на контрагента.
На 06.10.2025 г. превела 40 % от общата сума - 1496 лв. по сметката, която ѝ предоставили от агенцията. През цялото време подържала контакт с посоченото лице за връзка. Няколко дена след това превела и останалата сума - 2244 лв.
Притесненията започнали, когато поискала локация за паркинга, който фирмата предоставя за престои на линия автомобил в София, докато семейството е в чужбина.
"Поисках локация, за да се подготвим къде трябва да отидем, къде ще си оставим автомобила. Казаха ми само че ще струва 7 лв. на вечер и ще имаме уреден трансфер от този паркинг до терминала. Дотук всичко изглеждаше наред. Когато наближи датата обаче, човекът, с когото си писахме във вайбър, спря да отговаря, казваше първо, че "по-късно" ще се обади, не си вдигаше телефона и аз се притесних. Два дни преди отпътуването получих съобщение, че почивката се отменя, поради здравословни или лични причини на екскурзовода, неуточнено", разказва неслучилата се туристка.
Тя започнала да чете мнения за фирмата в социалните мрежи. Там попаднала на други клиенти на тази агенция, които също били в подобна ситуация и парите от почивката не са им върнати, на някои само частично.
Подава сигнал на тел. 112 и разказва за случилото се. Подава жалба в полицията, Прокуратурата и КЗП. За случая е информирала и Министерството на туризма, откъдето я уверили, че фирмата е лицензирана и не е фантом.
Бургазлийката се е свързала и с друга потърпевша клиентка - с Радостина Дандаринова от Сливен, която е трябвало да пътува до Плитвичките езера в Хърватия с тази компания, но поради смърт в семейството на гид-а екскурзията й се провалила. Сливналийката получила обратно една част от заплатената сума, но вече 20 дена остатъкът не ѝ е възстановен.
Двете жени твърдят, че не са единствените опарени от тази агенция и са категорични, че ще търсят правата си в съда.
Репортер на Флагман.бг успя да се свърже с туристическата агенция Green Valleys, чийто управител според Търговския регистър е Любомир Александров. След третия опит телефонът вдигна той:
"Бях в срещи и не успях да ви вдигна. Работим по въпроса, останаха много малко хора, на които не сме върнали парите. Имахме малко неприятна ситуация с наша екскурзоводка и не успяхме да проведем две екскурзии. Все пак ние предплащаме самолетни билети и нощувки. Възстановяваме сумата на всички хора, но ни отнема малко повече време, защото ги възстановяваме от нашите финанси. Няма да оставим никого с невърнато плащане. Вече сме 6-а година на българския пазар, няма никакви оплаквания и се стараем възможно най-бързо да оправим ситуацията. Работим с много туристи, особено през летния сезон. Има много хубави неща, които могат да се кажат за агенцията. Наистина имахме лек проблем миналия месец, работим по отстраняването. Имаме списък на кого какво трябва да се върне и действаме по него. Просто попаднахме в една много неприятна ситуация и няма как веднага да върнем парите - това са плащания на партньори, депозити и т.н. Не бягаме от отговорност, всичко ще бъде възстановено на хората. На някои първо половината, после останала част, но ние сме притиснати във време и в срок и затова става това забавяне, разбирате ли? Предполагам, че най-късно до средата на другия месец, всички клиенти, които имат остатъци да взимат пари, ще си ги получат. Тези хора обаче, които ни злепоставят в социалните мрежи, трябва да са наясно, че ние със сигурност ще си търсим правата, защото ни обвиняват, че сме фирма фантом, а не сме такава - имаме лицензи, застраховки и доста богата история от години. Ситуацията наистина не е приятна за клиентите, но ние като бизнес, знаете, че се влияем от много елементи и когато един от тях се провали, цялата концепция се променя. Искам хората да са спокойни, никой няма да остане без възстановена сума. Дори сме предвидили, заради изтичането на законовия срок, да ги компенсираме и с допълнителна сума. Как да ви кажа, живот е, всички имаме лоши дни. Всичко иска време", обясни пред репортер на Флагман.бг Любомир Александров.
Очакваме Вашите сигнали на [email protected] или чрез платформата "Вашият сигнал до Флагман.бг"
Пътят от илюзията към чудния свят, наречен анимация

Видими ГЕРБултати !!
Така е в клуба на Богатите.
Нали има банани...?!