България се сдоби с още една цяла магистрала
Изграждането на АМ "Европа", която е едва 63 км, отне повече от 10 години
На 14 септември България официално ще се сдобие с още една цяла автомагистрала. Това е АМ "Европа" - от София до границата със Сърбия при Калотина, накратко А6.
Най-забележителното - освен че е една от шестте построени и полупостроени магистрали у нас, е, че изграждането й отне повече от десетилетие, въпреки че е със скромната дължина от 63 км. Първата обществена поръчка - за участъка Калотина - Хераково (31,5 км), бе обявена през далечната 2012 г.
В неделя официално ще бъде прерязана лентата на последния участък - 16,5-километровото трасе между Сливница и Софийския околовръстен път. Изпълнител на този лот е обединението „Европа–2022“, включващо фирмите „ГБС Инфраструктурно строителство“, „Главболгарстрой интернешънал“ и „Обонато Билд“.
Строителството е финансирано с пари от нашия и от европейския бюджет.
Магистралата е част от Трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T). След ГКПП Калотина на сръбска територия трасето продължава като Автомагистрала А4 към Ниш.
Скорост
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че са добавени нови шест ключови отсечки, по които се засича средна скорост - по магистрала "Марица". Така участъците, по които камерите на тол системата вече ловят нарушители, настъпили прекомерно педала на газта, стават общо 28. И броят им ще продължи да се увеличава, предупреждават от АПИ.
Всички отсечки с контрол на средна скорост се публикуват на сайта на Националното тол управление в секция "Въпроси и отговори", https://bgtoll.bg/vaprosi-i-otgovori. Има информация за началната и крайната точка на участъка, както и връзка към карта с точното му местоположение. Данните в списъка се актуализират с всяка нова отсечка, преминала "изпита" от Българския институт по метрология, който сертифицира камерите.
Към момента средната скорост е под контрол по следните отсечки:
АМ "Тракия": Вакарел - Ихтиман; Ихтиман - Вакарел; Цалапица - Радиново; Радиново - Цалапица;
АМ "Струма": Сандански - Дамяница; Дамяница - Сандански; Българчево - Покровник; Покровник - Българчево;
АМ "Хемус": Девня - Игнатиево; Игнатиево - Девня; Белокопитово - Каспичан; Каспичан - Белокопитово;
АМ "Марица" (А4): Любимец - Момково; Момково - Любимец; Момково - Свиленград; Свиленград - Момково; Харманли - Любимец; Любимец - Харманли;
Северна скоростна тангента: Илиянци - Чепинци; Чепинци - Илиянци;
I-1: Слатино - Кочериново; Кочериново - Слатино;
I-2: Струйно - Шумен; Шумен - Струйно;
I-3: Долни Дъбник - Телиш; Телиш - Долни Дъбник;
I-4: Български извор - Сопот; Сопот - Български извор.
Съпричастност с монети: Варна показва как се гради доброто
Велико Търново се обедини в маратон с кауза
Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград
Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат
Явор Божанков: Арогантността на властта събори правителството, не бюджетът
Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака
Деца от Константиново написаха най-дългото писмо до Дядо Коледа – с мечти за мир, здраве и дом за всички
Турски ферибот горя след руска атака в Одеса – има ранен
50 години Детска градина – Руен
Ще се сбъдне ли пророчеството на Ванга за извънземни на световното по дартс в Лондон
Блокадата на Кулата продължава: Гръцките фермери не отстъпват, България иска намеса от ЕК
Вълна от протести разтърси Румъния: Народът иска край на корупцията и справедливо правосъдие
