Мирослав Боршош отличи финалистите в конкурса за рекламни туристически плакати

Решихме да го организираме, за да открием България през очите на различни артисти, каза той
Министърът на туризма Мирослав Боршош връчи на Международното триенале на сценичния плакат наградите на отличените участници.
В първия международен конкурс за туристически плакат, посветен на България, се включиха български и международни артисти, които представиха своята интерпретация на облика на България. Конкурсът се организира по инициатива на Министерството на туризма и представлява своеобразна инвестиция в живата култура на страната, давайки поле за творческа изява на таланти от цял свят.
„Решихме да организираме този конкурс, за да открием България през очите на различни артисти. Да инвестираме в живата култура на страната - да дадем шанс за професионално развитие на творчески общности и с това да създадем нови работни места. Резултатът надмина очакванията – постъпиха 144 проекта на автори от 11 страни. Всеки един от тези плакати разкрива различни, примамливи и вдъхновяващи лица на туризма в България“, сподели министър Мирослав Боршош.
Осигуреният награден фонд от 10 000 евро беше раздаден, като наградени с парична награда в размер на 2000 евро бяха участниците Страхил Димитров за серия от 3 броя плакати, Люба Халева - за два 2 броя плакати и Наско Атанасов - за един плакат. Във връзка с конкурса бяха раздадени и 8 поощрителни награди от по 500 евро на участниците, сред които Радослава Боор (България/Чехия), както и други автори от България, Китай и Полша.
Изработените от участниците плакати ще послужат за основа на комуникационни кампании на дестинация България, предстои да бъдат представени като изложби в галерии, дипломатически мисии, туристически офиси, летища, онлайн платформи, по време на изложения и в много други дейности на институцията.
Министерството на туризма благодари на всички участници и партньорите си от Международното триенале на сценичния плакат в лицето на проф. Божидар Йонов и Албена Спасова за ентусиазма, вдъхновението и съпричастността към мисията да представим България по един модерен, артистичен и въздействащ начин пред света.






















