×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Официално: Срещата между Тръмп и Путин в Будапеща - отменена!
  • Силно земетресение разтърси Източен Тайван
  • Керана Ангелова представя “Книга за Христо Фотев на 4 ноември в Художествената галерия
  • Националната премиера на документалния филм „Потопът и вкаменената гора“ стартира от Бургас на 8 ноември в НХК
  • Днес затварят две улици в ж.к. "Възраждане" - ул. "Дебелт" и ул. "Пробуда"
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара


В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара
У нас ситуацията на вестникарския пазар е катастрофална, сериозната преса е мъртва, а войната между жълтите издания е самоубийствена
11 Юни 2012, Понеделник, 13:31 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ

Издателите на вестници са толкова прави в усилията си да оцелеят, колкото ако твърдят, че не е било разумно да преминем от коне на автомобили

Модерно стана ветераните на медийната индустрия да оплюват своите нови конкуренти, а не да говорят открито за неумолимите промени в информационното пространство и какво означават те. Това са предсмъртните стонове на загиващите динозаври от вестникарската ера, които заедно със себе си бавно, но сигурно повличат и телевизионната журналистика.

На фона на бесните критики срещу новия медиен ред ще намерите за освежаващо мнението по въпроса на Тим Макгуайър, утвърден редактор във вестник, който е също така член на журито, определящо призьорите на наградите „Пулицър“. Бил е управляващ редактор и по-късно главен редактор наMinneapolis Star Tribune, а в момента е професор по журналистика в Държавния университет в Аризона. Повече от всичко, Макгуайър ни напомня да имаме предвид, че индустрията претърпява т. нар. Шумпетеровски момент – с други думи сега е време за съзидателното разрушение – нещо, което е описано първо от икономиста Йозеф Шумпетер. И дали ще се съсредоточите върху думата „творчески“ или върху думата „унищожаване“ говори много за дълбочината на разбиране, за вашата гледна точка, казва Макгуайър.

Ако се вгледате в настоящата екосистема на новините и забележите обещаващи предизвикателства и вълнение, тогава светът на медиите е подходящ за вас. Ако обаче видите загубата на всичко онова, което сте имали преди и смятате, че приближава разруха, то вие трябва да излезете от медийния свят.

Това е добър съвет за много хора, не само за студенти и професионалисти, но също така и за т. нар. „медийни експерти“. Анил Даш например твърди, че е време традиционните медии да започнат да се трансформират с цената на всичко, защото моментът е критичен. Това означава да започнат да еспериментират, да тестват различни похвати, да анализират резултатите бързо и т.н. За съжаление, медийната индустрия все още е зависима от печатната реклама и както бившият интернет анализатор на Morgan Stanley - Мария Мийкър посочва – този факт затруднява медиите да се предвижват бързо в новата посока.

Силата на социалните мрежи дълго време бе подценявана от традиционните медии. Това, което медийният свят може да предложи като съдържание в момента, е само един микрокосмос от огромния обем от информация в Интернет. Там има всичко от бизнес и политика - до новини, които са направо извън контрол и които „проникват в цялото общество“. Този факт пренасочи само за няколко години потоците от рекламни средства, които преди се наливаха в класическите медии. От този шок пострадаха някои от най-големите световни компании. Тяхната грешка беше проста – отказваха да се адаптират.

В старите медии формулата е проста. Ние пишем и редактираме. Вие четете. Интерактивното уеб пространство направи тази принудителна връзка да изглежда смешна. Хората могат да коментират, да споделят, да твърдят каквото пожелаят и в същото време да правят бизнес помежду си. Вестникът се редактира в 24-часов цикъл. Вие четете нещо, когато журналистите решат да го прочетете. Телевизиите ви поднасят новини според своя дневен ред и собствената си преценка за важност. „Пълнежите“ на екранно време и печатно място бяха стигнали границите на тотални измишльотини и безумия. Сега всички четем, гледаме и търсим новини, когато поискаме, където поискаме и ги получаваме моментално.

Не е трудно да се прогнозира, че значението на печатните издания намалява все повече. Не всички обаче са обречени - някои от тях ще започнат да излизат едва няколко пъти седмично. Новинарските отдели, които намерят правилната комбинация от дигитално и печатно съдържание, които се приспособят към новите устройства, които читателите им използват, ще процъфтяват и ще имат власт сред аудиторията си. Но издателите трябва да си сътрудничат със своите публики, за да не им каже пазара, че са ненужни“, коментира професор Макгуайър.

Стигаме и до големия въпрос дали да има платено съдържание и под каква форма. Но тук неизменно започват да се противопоставят мобилните приложения, които са платени и свободния достъп. Тази битка се води с цел да се намери начин да се компенсират намаляващите приходи от реклама. Макгуайър твърди, че не съществува магическа рецепта, която да позволи на вестниците или традиционните медийни играчи от всякакъв вид да се върнат към славните си дни. Всичко, което остава, казва той, е да се намери начин за адаптиране към изискванията на пазара и след това да започнете да се възползвате от тези нови възможности.

Идеята, че старите медии могат да си намерят вълшебно лекарство – било чрез пускането на новинарско съдържание за таблети, или чрез платени статии, или пък чрез съживяването на старите рекламни модели, е глупаво и безразсъдно. Единственото магическо хапче е драматичната промяна. Лудост е да се мисли, че в настоящата ера световните издатели ще могат да печелят от традиционните абонаментни такси за заплащане на съдържанието. Ако издателите мислят, че платеното съдържание е решението на рекламните им неволи и по този начин безпроблемно ще върнат миналото, те са на грешен път, водещ към самоунищожение.

Но не бързайте със заключението, че Макгуайър не вярва в таксуването на потребителите за достъп до съдържание. Той твърди, че медийните компании трябва да мислят за това, което им предлагат в замяна на парите им и ако то е само стоката „Новини“ или „Информация“, тогава почти неизбежно медиите ще се провалят в опита си. Добавянето на стойност е единственият начин да се оправдае таксуването на потребителите, казва той и традиционните медии трябва да мислят усилено каква стойност да добавят към съдържанието си. В това отношение онлайн съдържанието е много по-гъвкаво откъм методи за добавена стойност. В същото врем обаче уеб-базираните медии трябва да се преборят с недоверието на рекламодателите в новите методи за популяризиране. Традиционните медии все още разчитат на натрупаните партньорства през годините, но разпадането им вече преминава критичната точка и загубите се увеличават с всеки месец. За сметка на това интернет рекламата процъфтява и вече има уеб компании, които успяват да се издържат само от нея.

Интернет базираните маркетингови кампании са с по-големи възможности за измерване на реалния ефект, отколкото печатните и телевизионни медии. Този прост факт е основната причина за миграцията към онлайн реклама. Сегментацията на потребителите се измерва не само в бройки, но и в часови зони, нива на активност и сила на влияние. Интернет ерата даде на медиите неограничен набор от средства за доставяне на информация. С тях вървят и същия набор за набиране на средства. Печатните медии отдавна са загубили битката, а сегашната финансова криза само ще помогне на бизнеса да си поеме въздух, преди да се гмурне в безкрайния поток на глобалната мрежа.

Професор Макгуайър твърди, че е толкова важно да се намери виновник за текущите принудителни процеси на трансформация в индустрията, колкото е важно да се обвини някой за прехода от коне и бъгита към автомобилен транспорт. Време е медийните компании да признаят, че Интернет е променил цялата структура на бизнеса и на поднасянето на информация – замества недостига с изобилие – и онези, които решат да останат в света на недостига, са обречени на незабавно изчезване.



В категории: Бизнес


2
Коментара по темата
2.
Чичо Манчо
13.06.2012 14:29:13
0
0
Ченгето от ДС Максим Бехар го е казал много по-кратко: журналистите не продават хартия, а новини.За тях няма значение дали написаното ще се отпечата, или ще се качи директно в интернет.
1.
брей-брей
13.06.2012 00:19:03
0
0
Доскачаров откри топлата вода...........Поне да беше я написал по - грамотно тази курсова работа, та да не прилича на дъра - бъра сто чадъра.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Любимецът на публиката направи шокиращо разкритие Любимецът на публиката направи шокиращо разкритие Давид от „Биг Брадър“ призна, че е бил жертва на сексуално насилие Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Колосалната сума от 300 бона инвестира Рачков за нов салон на Виктория Изгората на Рачков търси и нови служители, защото вече не смогва сама да се справя с обслужването на клиентите си   Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Влади Въргала: „Изгубих пари, но не и вярата – фалитът не е провал“ Актьорът разказа в „Преди обед“ за двете си финансови катастрофи, предателствата по пътя и уроците, които са го научили да различава загубата от истинския провал Кметът на Царево пред екоминистъра: Остарялата инфраструктура не може да поеме новите водни обеми Кметът на Царево пред екоминистъра: Остарялата инфраструктура не може да поеме новите водни обеми Без стабилна власт няма как да има устойчиви решения за тежките проблеми на морските общини, категоричен бе той   Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Спирането на Лукойл ще бъде катастрофа за България, смята енергиен експерт Нефтохим - Бургас не е просто компания, а енергийното сърце на страната, предупреждава Боян Рашев Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Боряна Петрова и Емил Йорданов блестят в „Лебедово езеро“ в Бургас Спектакълът на „балета на балетите“ по режисура на проф. Хикмет Мехмедов е на 3 ноември от 19 ч. в залата на Бургаската опера  Разрева се и избяга след провала в бТВ Разрева се и избяга след провала в бТВ Близки до водещата разкриват, че раздялата не е била по нейно желание и я е засегнала дълбоко Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Отново се търси изпълнител за довършване на Концертната зала в Бургас Втора обществена поръчка за ремонта в рамките на година остава без желаещи Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода Срещу 7 хиляди пуснаха на свобода собственика на дома на ужасите в Ягода От обвиняемите шестима - никой от тях не е задържан под стража Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Кой е този мъж, залепен винаги до Меган Маркъл Съпругата на принц Хари се отрече от много близки, а в социалните мрежи дори се появи терминът "Марклинг“, който означава, че когато някой вече не ти е полезен, просто започваш да го игнорира
Хамас предаде тялото на убития български заложник  Хамас предаде тялото на убития български заложник  Сахар Барух е с българско гражданство и бе отвлечен от кибуца Беери Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Бизнес за милиарди подари Рамзан Кадиров на дъщеря си Айшат стана горд собственик на фабрика за облекла, склад и общежитие за работници Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Ето къде приеха задължителен коледен бонус от 639 евро Така наречената "Зимна празнична надбавка" ще бъде в размер на половината минимална работна заплата  в Словения Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии Защо военните вземат с 1000 лева по-високи пенсии За високите пенсии на военни и полицаи е, че при тях три години действително изслужено време се зачитат за пет години осигурителен стаж от трета категория Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Ивайло Пенчев дава 50 хил. лева за главата на хакерите, ударили Уолтопия Държавата трябва да пази хората от разбойници – това е първичната ѝ функция, категоричен е той Тя умря, но посмъртните й мемоари разтресоха цял свят Тя умря, но посмъртните й мемоари разтресоха цял свят Вирджиния Джуфре, чиито посмъртни мемоари, публикувани по-рано този месец, отново изведоха на дневен ред обвиненията й за сексуално насилие Америка откачи заради тази сделка Америка откачи заради тази сделка Продадоха ЛА Лейкърс за 10 млрд. долара Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Бил Гейтс си призна грешката за климатичния истеризъм Нищо, че загубихме 10 години с малоумни политики Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Последният ден на октомври бележи смъртта на първата жена премиер в Индия Индира Ганди, определяна като месия и ненавиждана от други, променя лицето на своята родина и остава в историята    Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Кирил Домусчиев: Ако политици и синдикати не се вразумят, ни чака дежавю на кризата от 2009 г. Бизнесменът предупреди, че държавата харчи неефективно, а натискът за по-високи осигуровки ще прогони инвеститорите
Доналд ТРЪМП Доналд ТРЪМП Няма да си губя времето с Путин, който говори, говори – и нищо Виц на деня Виц на деня - Любовният ми живот е като Coca-Cola.
- Искрящ, бурен и сладък ли?
- Не, бе! Първо беше нормален, после стана Light, а сега вече е Zero!
Виц на деня Виц на деня - Дъще, ела да измиеш чиниите!
- Мамо, аз съм родена за големи неща!
- Добре, ела да измиеш тенджерата!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако не сте джентълмен, то е възможно да сте… лейди
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори