×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Георги Илиев отново ще е кмет на "Слатина", в "Искър" ще има балотаж
  • Димитър Маринов ще снима филм със Скарлет Йохансон
  • Шефът на Renault подаде оставка
  • Печки, перални и хладилници поскъпват с до 1000%
  • МВР се събира на национално съвещание
  • Над 50 хил. десетокласници се явяват на НВО по математика
  • В Източните Родопи се родиха три нови зубърчета
  • Официално: Стартират разговорите между Филипов и Зингаревич за ПФК Ботев
  • Смърт на пътя затапи движението на важен участък на магистрала Струма
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара


В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара
У нас ситуацията на вестникарския пазар е катастрофална, сериозната преса е мъртва, а войната между жълтите издания е самоубийствена
11 Юни 2012, Понеделник, 13:31 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ

Издателите на вестници са толкова прави в усилията си да оцелеят, колкото ако твърдят, че не е било разумно да преминем от коне на автомобили

Модерно стана ветераните на медийната индустрия да оплюват своите нови конкуренти, а не да говорят открито за неумолимите промени в информационното пространство и какво означават те. Това са предсмъртните стонове на загиващите динозаври от вестникарската ера, които заедно със себе си бавно, но сигурно повличат и телевизионната журналистика.

На фона на бесните критики срещу новия медиен ред ще намерите за освежаващо мнението по въпроса на Тим Макгуайър, утвърден редактор във вестник, който е също така член на журито, определящо призьорите на наградите „Пулицър“. Бил е управляващ редактор и по-късно главен редактор наMinneapolis Star Tribune, а в момента е професор по журналистика в Държавния университет в Аризона. Повече от всичко, Макгуайър ни напомня да имаме предвид, че индустрията претърпява т. нар. Шумпетеровски момент – с други думи сега е време за съзидателното разрушение – нещо, което е описано първо от икономиста Йозеф Шумпетер. И дали ще се съсредоточите върху думата „творчески“ или върху думата „унищожаване“ говори много за дълбочината на разбиране, за вашата гледна точка, казва Макгуайър.

Ако се вгледате в настоящата екосистема на новините и забележите обещаващи предизвикателства и вълнение, тогава светът на медиите е подходящ за вас. Ако обаче видите загубата на всичко онова, което сте имали преди и смятате, че приближава разруха, то вие трябва да излезете от медийния свят.

Това е добър съвет за много хора, не само за студенти и професионалисти, но също така и за т. нар. „медийни експерти“. Анил Даш например твърди, че е време традиционните медии да започнат да се трансформират с цената на всичко, защото моментът е критичен. Това означава да започнат да еспериментират, да тестват различни похвати, да анализират резултатите бързо и т.н. За съжаление, медийната индустрия все още е зависима от печатната реклама и както бившият интернет анализатор на Morgan Stanley - Мария Мийкър посочва – този факт затруднява медиите да се предвижват бързо в новата посока.

Силата на социалните мрежи дълго време бе подценявана от традиционните медии. Това, което медийният свят може да предложи като съдържание в момента, е само един микрокосмос от огромния обем от информация в Интернет. Там има всичко от бизнес и политика - до новини, които са направо извън контрол и които „проникват в цялото общество“. Този факт пренасочи само за няколко години потоците от рекламни средства, които преди се наливаха в класическите медии. От този шок пострадаха някои от най-големите световни компании. Тяхната грешка беше проста – отказваха да се адаптират.

В старите медии формулата е проста. Ние пишем и редактираме. Вие четете. Интерактивното уеб пространство направи тази принудителна връзка да изглежда смешна. Хората могат да коментират, да споделят, да твърдят каквото пожелаят и в същото време да правят бизнес помежду си. Вестникът се редактира в 24-часов цикъл. Вие четете нещо, когато журналистите решат да го прочетете. Телевизиите ви поднасят новини според своя дневен ред и собствената си преценка за важност. „Пълнежите“ на екранно време и печатно място бяха стигнали границите на тотални измишльотини и безумия. Сега всички четем, гледаме и търсим новини, когато поискаме, където поискаме и ги получаваме моментално.

Не е трудно да се прогнозира, че значението на печатните издания намалява все повече. Не всички обаче са обречени - някои от тях ще започнат да излизат едва няколко пъти седмично. Новинарските отдели, които намерят правилната комбинация от дигитално и печатно съдържание, които се приспособят към новите устройства, които читателите им използват, ще процъфтяват и ще имат власт сред аудиторията си. Но издателите трябва да си сътрудничат със своите публики, за да не им каже пазара, че са ненужни“, коментира професор Макгуайър.

Стигаме и до големия въпрос дали да има платено съдържание и под каква форма. Но тук неизменно започват да се противопоставят мобилните приложения, които са платени и свободния достъп. Тази битка се води с цел да се намери начин да се компенсират намаляващите приходи от реклама. Макгуайър твърди, че не съществува магическа рецепта, която да позволи на вестниците или традиционните медийни играчи от всякакъв вид да се върнат към славните си дни. Всичко, което остава, казва той, е да се намери начин за адаптиране към изискванията на пазара и след това да започнете да се възползвате от тези нови възможности.

Идеята, че старите медии могат да си намерят вълшебно лекарство – било чрез пускането на новинарско съдържание за таблети, или чрез платени статии, или пък чрез съживяването на старите рекламни модели, е глупаво и безразсъдно. Единственото магическо хапче е драматичната промяна. Лудост е да се мисли, че в настоящата ера световните издатели ще могат да печелят от традиционните абонаментни такси за заплащане на съдържанието. Ако издателите мислят, че платеното съдържание е решението на рекламните им неволи и по този начин безпроблемно ще върнат миналото, те са на грешен път, водещ към самоунищожение.

Но не бързайте със заключението, че Макгуайър не вярва в таксуването на потребителите за достъп до съдържание. Той твърди, че медийните компании трябва да мислят за това, което им предлагат в замяна на парите им и ако то е само стоката „Новини“ или „Информация“, тогава почти неизбежно медиите ще се провалят в опита си. Добавянето на стойност е единственият начин да се оправдае таксуването на потребителите, казва той и традиционните медии трябва да мислят усилено каква стойност да добавят към съдържанието си. В това отношение онлайн съдържанието е много по-гъвкаво откъм методи за добавена стойност. В същото врем обаче уеб-базираните медии трябва да се преборят с недоверието на рекламодателите в новите методи за популяризиране. Традиционните медии все още разчитат на натрупаните партньорства през годините, но разпадането им вече преминава критичната точка и загубите се увеличават с всеки месец. За сметка на това интернет рекламата процъфтява и вече има уеб компании, които успяват да се издържат само от нея.

Интернет базираните маркетингови кампании са с по-големи възможности за измерване на реалния ефект, отколкото печатните и телевизионни медии. Този прост факт е основната причина за миграцията към онлайн реклама. Сегментацията на потребителите се измерва не само в бройки, но и в часови зони, нива на активност и сила на влияние. Интернет ерата даде на медиите неограничен набор от средства за доставяне на информация. С тях вървят и същия набор за набиране на средства. Печатните медии отдавна са загубили битката, а сегашната финансова криза само ще помогне на бизнеса да си поеме въздух, преди да се гмурне в безкрайния поток на глобалната мрежа.

Професор Макгуайър твърди, че е толкова важно да се намери виновник за текущите принудителни процеси на трансформация в индустрията, колкото е важно да се обвини някой за прехода от коне и бъгита към автомобилен транспорт. Време е медийните компании да признаят, че Интернет е променил цялата структура на бизнеса и на поднасянето на информация – замества недостига с изобилие – и онези, които решат да останат в света на недостига, са обречени на незабавно изчезване.



В категории: Бизнес


Показа безкрайни крака
Показа безкрайни крака 16/06/2025, Понеделник 21:57 0
Стегна куфарите за Гърция
Стегна куфарите за Гърция 16/06/2025, Понеделник 21:40 3
Закъса много
Закъса много 16/06/2025, Понеделник 21:20 0
Показа се с лъскаво Ферари и...
Показа се с лъскаво Ферари и... 16/06/2025, Понеделник 20:33 10
Сполетя го голям ужас
Сполетя го голям ужас 16/06/2025, Понеделник 20:00 0
Флагман.БГ Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед 16/06/2025, Понеделник 19:40 3
Див екшън в голям роден град
Див екшън в голям роден град 16/06/2025, Понеделник 19:24 0
Флагман.БГ Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона 16/06/2025, Понеделник 19:00 16
Заляха я с критики
Заляха я с критики 16/06/2025, Понеделник 18:40 3
2
Коментара по темата
2.
Чичо Манчо
13.06.2012 14:29:13
0
0
Ченгето от ДС Максим Бехар го е казал много по-кратко: журналистите не продават хартия, а новини.За тях няма значение дали написаното ще се отпечата, или ще се качи директно в интернет.
1.
брей-брей
13.06.2012 00:19:03
0
0
Доскачаров откри топлата вода...........Поне да беше я написал по - грамотно тази курсова работа, та да не прилича на дъра - бъра сто чадъра.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! Ограничават движението по магистрала „Тракия“ към Бургас, шофьорите да внимават! От АПИ предупреждават, че ще се ремонтира надлеза над жп линията за София Показа се с лъскаво Ферари и... Показа се с лъскаво Ферари и... Размаха среден пръст Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Голямо джакузи с минерална вода ще има в Дома за възрастни край Ветрен, строят го до гората Ще има и допълнителни услуги, за да може в максимална степен да се възползват от екстрите, които безплатно Община Бургас ще им осигури, каза градоначалникът Направи разтърсваща изповед Направи разтърсваща изповед Прея е имала тежко детство "Черноморец" ще домакинства извън Бургас "Черноморец" ще домакинства извън Бургас Преговорите за "Лазур" не са се увенчали с успех Див екшън в голям роден град Див екшън в голям роден град Охранители на дискотека пребиха трима мъже в Русе Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Ваня Григорова разкри защо напусна групата на БСП, привиждат й се канибали Социалистите сами умират и без да правя нова партия, каза тя Кара кола за 500 бона Кара кола за 500 бона Тони Стораро е любител на бързите автомобили Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Слънчев бряг дава старт на Лято 2025 Очаква се да затвърди позицията си на водеща европейска парти дестинация Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Министър Жечо Станков в Люксембург: Сигурната и достъпна енергия за хората и индустрията остава наш приоритет Пред колегите си eнергийният министър подчерта важността на баланса между стратегическите цели на ЕС в областта на декарбонизацията и нуждата от сигурни и предвидими доставки на конкурентни цени
Иран ще удря нефтени рафинерии и ядрени обекти на Израел, зове хората да бягат от  Тел Авив Иран ще удря нефтени рафинерии и ядрени обекти на Израел, зове хората да бягат от Тел Авив Израелска атака прекъсна живото предаване на иранската държавна телевизия, а САЩ изпрати три самолетоносача да спасяват съюзниците им от мъстта на Техеран Показа безкрайни крака Показа безкрайни крака Шейк е фина жена Стегна куфарите за Гърция Стегна куфарите за Гърция Сафарова отиде на остров Миконос Закъса много Закъса много Макар и милионер, Джъстин Бийбър не се радва на безоблачни дни Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Двойка на обща възраст над 200 години се радва на първа рожба Родителите са костенурки Синът й се размина на косъм от смъртта Синът й се размина на косъм от смъртта Твърди се, че мъжът има сериозни проблеми с наркотиците Сполетя го голям ужас Сполетя го голям ужас Прегази симпатична животинка с болида си Заляха я с критики Заляха я с критики тговорът на Парис Джексън обаче не закъсня и е отвъд официалния изказ Ще реставрират знакова сграда в Поморие Ще реставрират знакова сграда в Поморие След преустройството, сградата на Стария съд ще се превърне в „Дом на културата и традициите“ и ще служи като културен център Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Самолет, прелитащ над България, се върна обратно заради бомбена заплаха Полет LH752 е бил на път за Хайдарабад и се е върнал обратно, докато е прелитал над българското въздушно пространство
Никушор Дан, президент на Румъния Никушор Дан, президент на Румъния Единственият език, който Русия разбира, е този на силата Виц на деня Виц на деня - Тате, как се запознахте с мама?
- Язе тогава карах такси, а она немаше пари да си плати...
Виц на деня Виц на деня Редник подмазвач:
- Господин старшина, вие сте гений!
- Ти да не си по-хубав бе?! Два непоряда по служба...!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За съжаление в Европа сме познати като разбойници, проститутки и рафинирани мошеници
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори