×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Министър на транспорта Георги Гвоздейков ще посети днес Бургас
  • Днес започна приемът на документи за първокласници в Бургас
  • 27 сигнала за изборна търговия на гласове за ден в Бургас
  • В Окръжния съд стартира процесът срещу Омар Аднан, обвинен в убийството на полицейските служители Атанас Градев и Йордан Илиев, очаквайте подробности
  • Велико Минков ще се опита да докаже днес пред Бургаския окръжен съд, че е баща на едно от децата на убийцата Габриела Славова, очаквайте подробности във Флагман
  • 12 май е Международен ден на медицинските сестри
  • В Атина и Солун протестираха в подкрепа на палестинците в Газа
  • Официално: Байдън забрани вноса на руски обогатен уран
  • Новата помощ от САЩ за Киев вече е на фронтовата линия
  • Вдигат пенсиите с 11% от 1 юли
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара


В помощ на медийните динозаври, които стават все по-ненужни на пазара
У нас ситуацията на вестникарския пазар е катастрофална, сериозната преса е мъртва, а войната между жълтите издания е самоубийствена
11 Юни 2012, Понеделник, 13:31 ч.
Автор: Добромир ДОСКАЧАРОВ

Издателите на вестници са толкова прави в усилията си да оцелеят, колкото ако твърдят, че не е било разумно да преминем от коне на автомобили

Модерно стана ветераните на медийната индустрия да оплюват своите нови конкуренти, а не да говорят открито за неумолимите промени в информационното пространство и какво означават те. Това са предсмъртните стонове на загиващите динозаври от вестникарската ера, които заедно със себе си бавно, но сигурно повличат и телевизионната журналистика.

На фона на бесните критики срещу новия медиен ред ще намерите за освежаващо мнението по въпроса на Тим Макгуайър, утвърден редактор във вестник, който е също така член на журито, определящо призьорите на наградите „Пулицър“. Бил е управляващ редактор и по-късно главен редактор наMinneapolis Star Tribune, а в момента е професор по журналистика в Държавния университет в Аризона. Повече от всичко, Макгуайър ни напомня да имаме предвид, че индустрията претърпява т. нар. Шумпетеровски момент – с други думи сега е време за съзидателното разрушение – нещо, което е описано първо от икономиста Йозеф Шумпетер. И дали ще се съсредоточите върху думата „творчески“ или върху думата „унищожаване“ говори много за дълбочината на разбиране, за вашата гледна точка, казва Макгуайър.

Ако се вгледате в настоящата екосистема на новините и забележите обещаващи предизвикателства и вълнение, тогава светът на медиите е подходящ за вас. Ако обаче видите загубата на всичко онова, което сте имали преди и смятате, че приближава разруха, то вие трябва да излезете от медийния свят.

Това е добър съвет за много хора, не само за студенти и професионалисти, но също така и за т. нар. „медийни експерти“. Анил Даш например твърди, че е време традиционните медии да започнат да се трансформират с цената на всичко, защото моментът е критичен. Това означава да започнат да еспериментират, да тестват различни похвати, да анализират резултатите бързо и т.н. За съжаление, медийната индустрия все още е зависима от печатната реклама и както бившият интернет анализатор на Morgan Stanley - Мария Мийкър посочва – този факт затруднява медиите да се предвижват бързо в новата посока.

Силата на социалните мрежи дълго време бе подценявана от традиционните медии. Това, което медийният свят може да предложи като съдържание в момента, е само един микрокосмос от огромния обем от информация в Интернет. Там има всичко от бизнес и политика - до новини, които са направо извън контрол и които „проникват в цялото общество“. Този факт пренасочи само за няколко години потоците от рекламни средства, които преди се наливаха в класическите медии. От този шок пострадаха някои от най-големите световни компании. Тяхната грешка беше проста – отказваха да се адаптират.

В старите медии формулата е проста. Ние пишем и редактираме. Вие четете. Интерактивното уеб пространство направи тази принудителна връзка да изглежда смешна. Хората могат да коментират, да споделят, да твърдят каквото пожелаят и в същото време да правят бизнес помежду си. Вестникът се редактира в 24-часов цикъл. Вие четете нещо, когато журналистите решат да го прочетете. Телевизиите ви поднасят новини според своя дневен ред и собствената си преценка за важност. „Пълнежите“ на екранно време и печатно място бяха стигнали границите на тотални измишльотини и безумия. Сега всички четем, гледаме и търсим новини, когато поискаме, където поискаме и ги получаваме моментално.

Не е трудно да се прогнозира, че значението на печатните издания намалява все повече. Не всички обаче са обречени - някои от тях ще започнат да излизат едва няколко пъти седмично. Новинарските отдели, които намерят правилната комбинация от дигитално и печатно съдържание, които се приспособят към новите устройства, които читателите им използват, ще процъфтяват и ще имат власт сред аудиторията си. Но издателите трябва да си сътрудничат със своите публики, за да не им каже пазара, че са ненужни“, коментира професор Макгуайър.

Стигаме и до големия въпрос дали да има платено съдържание и под каква форма. Но тук неизменно започват да се противопоставят мобилните приложения, които са платени и свободния достъп. Тази битка се води с цел да се намери начин да се компенсират намаляващите приходи от реклама. Макгуайър твърди, че не съществува магическа рецепта, която да позволи на вестниците или традиционните медийни играчи от всякакъв вид да се върнат към славните си дни. Всичко, което остава, казва той, е да се намери начин за адаптиране към изискванията на пазара и след това да започнете да се възползвате от тези нови възможности.

Идеята, че старите медии могат да си намерят вълшебно лекарство – било чрез пускането на новинарско съдържание за таблети, или чрез платени статии, или пък чрез съживяването на старите рекламни модели, е глупаво и безразсъдно. Единственото магическо хапче е драматичната промяна. Лудост е да се мисли, че в настоящата ера световните издатели ще могат да печелят от традиционните абонаментни такси за заплащане на съдържанието. Ако издателите мислят, че платеното съдържание е решението на рекламните им неволи и по този начин безпроблемно ще върнат миналото, те са на грешен път, водещ към самоунищожение.

Но не бързайте със заключението, че Макгуайър не вярва в таксуването на потребителите за достъп до съдържание. Той твърди, че медийните компании трябва да мислят за това, което им предлагат в замяна на парите им и ако то е само стоката „Новини“ или „Информация“, тогава почти неизбежно медиите ще се провалят в опита си. Добавянето на стойност е единственият начин да се оправдае таксуването на потребителите, казва той и традиционните медии трябва да мислят усилено каква стойност да добавят към съдържанието си. В това отношение онлайн съдържанието е много по-гъвкаво откъм методи за добавена стойност. В същото врем обаче уеб-базираните медии трябва да се преборят с недоверието на рекламодателите в новите методи за популяризиране. Традиционните медии все още разчитат на натрупаните партньорства през годините, но разпадането им вече преминава критичната точка и загубите се увеличават с всеки месец. За сметка на това интернет рекламата процъфтява и вече има уеб компании, които успяват да се издържат само от нея.

Интернет базираните маркетингови кампании са с по-големи възможности за измерване на реалния ефект, отколкото печатните и телевизионни медии. Този прост факт е основната причина за миграцията към онлайн реклама. Сегментацията на потребителите се измерва не само в бройки, но и в часови зони, нива на активност и сила на влияние. Интернет ерата даде на медиите неограничен набор от средства за доставяне на информация. С тях вървят и същия набор за набиране на средства. Печатните медии отдавна са загубили битката, а сегашната финансова криза само ще помогне на бизнеса да си поеме въздух, преди да се гмурне в безкрайния поток на глобалната мрежа.

Професор Макгуайър твърди, че е толкова важно да се намери виновник за текущите принудителни процеси на трансформация в индустрията, колкото е важно да се обвини някой за прехода от коне и бъгита към автомобилен транспорт. Време е медийните компании да признаят, че Интернет е променил цялата структура на бизнеса и на поднасянето на информация – замества недостига с изобилие – и онези, които решат да останат в света на недостига, са обречени на незабавно изчезване.



В категории: Бизнес


2
Коментара по темата
2.
Чичо Манчо
13.06.2012 14:29:13
0
0
Ченгето от ДС Максим Бехар го е казал много по-кратко: журналистите не продават хартия, а новини.За тях няма значение дали написаното ще се отпечата, или ще се качи директно в интернет.
1.
брей-брей
13.06.2012 00:19:03
0
0
Доскачаров откри топлата вода...........Поне да беше я написал по - грамотно тази курсова работа, та да не прилича на дъра - бъра сто чадъра.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
29 000 медицински сестри липсват, системата ще се срине, алармира известен лекар 29 000 медицински сестри липсват, системата ще се срине, алармира известен лекар Мутафчийски открои и друг проблем, а именно, че на година около 170 лекари напускат системата Училището страда от най-големия дефицит – спазване на правила Училището страда от най-големия дефицит – спазване на правила Днес е все по-трудно за учителите и все по-лесно за учениците Готова ли е България за еврозоната - очерта се основен проблем Готова ли е България за еврозоната - очерта се основен проблем Инфлацията се оказва основната пречка, политическата криза също ни спъва Двама тийнейджъри са с алкохолно отравяне след абитуриентски купон, единият е в кома Двама тийнейджъри са с алкохолно отравяне след абитуриентски купон, единият е в кома Не е ясно какво е състоянието им Шофьори са бесни на новата организация на движение край НДК, но промяна няма да има Шофьори са бесни на новата организация на движение край НДК, но промяна няма да има Поставянето на колчета и на друга маркировка в района на НДК продължи Тя не иска да чуе за партньора си от "Денсинг старс" Тя не иска да чуе за партньора си от "Денсинг старс" С Димитър дори стигнали до безкрайно критичен момент, когато русокоската вече била на косъм да си тръгне Той събра 800 гости за юбилея си, а сега разпродават имотите му в Бургас за милионни дългове Той събра 800 гости за юбилея си, а сега разпродават имотите му в Бургас за милионни дългове Разпродажбата на активите е предприета заради дългове за десетки милиони към НАП и банки на дружеството и други свързани фирми, които се ръководят от Димитър Бичев Баба ме изпрати в "Ергенът", твърди тази участничка Баба ме изпрати в "Ергенът", твърди тази участничка Валерия е категорична, че ѝ е било много трудно да се впише сред останалите участнички Уважаван преподавател от царевското училище "Н.Й.Вапцаров" с награда "Учител на годината" Уважаван преподавател от царевското училище "Н.Й.Вапцаров" с награда "Учител на годината" Инж. Тодор Христов от училище „Н.Й.Вапцаров“ е сред най-добрите преподаватели от региона  Антиевропейската ракета Гордана Силяновска порази Гърция Антиевропейската ракета Гордана Силяновска порази Гърция Много е опасно изказването й, защото става въпрос за един чужд геополитически проект, коментира Любчо Нешков 
Венецуела стана първата държава, която изгуби всичките си ледници Венецуела стана първата държава, която изгуби всичките си ледници Ледникът Хумболт, известен още като Ла Корона, беше последният във Венецуела Арестуван е главният руски военен кадровик Арестуван е главният руски военен кадровик Ген. Юрий Кузнецов е заподозрян за вземане на подкупи, а в дома му са намерени милиони рубли, златни монети и часовници Едва ли ще я познаете, но това е Камелия след основния ремонт на фейса Едва ли ще я познаете, но това е Камелия след основния ремонт на фейса В социалните мрежи подозират, че любимката на няколко поколения българи се е подлагала на естетични и пластични интервенции, с които е прекалила и е заприличала на нищо Тя ще съди Слави, защото я нарекъл "луда жена" Тя ще съди Слави, защото я нарекъл "луда жена" Певицата на Дългия била категорична, че иска да изчисти имиджа си, който гологлавия шоумен зацапал Почина известен нотариус Почина известен нотариус Завинаги ни напусна нашият скъп колега и приятел“, заяви председателят на камарата Димитър Танев Целият свят не може да откъсне очи от уникалните тоалети на тази дама Целият свят не може да откъсне очи от уникалните тоалети на тази дама Първата дама на Франция може да напише истински наръчник за елегантност Той имаше всичко, стана дори министър, но преби жена си до смърт и днес влиза в затвора Той имаше всичко, стана дори министър, но преби жена си до смърт и днес влиза в затвора Бишимбаев не се призна за виновен и заяви в съдебната зала, че съпругата му е починала от самонараняване 3000 евро бонус в Гърция за сигнал за фалшива касова бележка 3000 евро бонус в Гърция за сигнал за фалшива касова бележка Съдействат за разкриване на измами в големи размери Пребиха Стив Бушеми в центъра на Ню Йорк Пребиха Стив Бушеми в центъра на Ню Йорк Актьорът е бил приет в болница 15 загинали след стрелбата по жилищен блок в Белгород с ракета от района на Казачей Лопани 15 загинали след стрелбата по жилищен блок в Белгород с ракета от района на Казачей Лопани Звучи невероятно, но според украински анализатори, руснаците сами са си го взривили, а в същото време Путин уволни военният министър 
Доц. Наталия КИСЕЛОВА Доц. Наталия КИСЕЛОВА Промените в Закона за хазарта не бяха приети по правилата на Конституцията Виц на деня Виц на деня - Докторе, кажете как съм? Умирам от любопитство.
- Спокойно... не е от любопитство.
Виц на деня Виц на деня Две блондинки си говорят:
- Най-много мразя тайните. Трябва на всеки един поотделно да разказваш.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук - Какво е жизнен опит?
- Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори