Защо се стигна до ужасната трагедия край Локорско?
"При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици, заяви експертът по управление в железопътния транспорт Людмил Иванов
Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шест бяха ранени? Сработила ли е системата против инцидента на НКЖИ или има човешка грешка? Темата в ефира на НОВА анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
"Тук има поне няколко грешки. С една грешка не може да стане катастрофа. Има поне едно действие против правилата", каза Бунев. Той е категоричен, че е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е тръгнал от коловоз без светлинна сигнализация.
Припомняме, че два товарни влака се удариха челно край Локорско в сряда. От властите съобщиха, че при инцидента има двама загинали. Става въпрос за машиниста на единия влак и за служител на БДЖ. Едната от композициите е дерайлирала.
Експертите обясниха, че най-вероятно единият от влаковете е тръгнал от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици", каза Иванов.
Целия разговор гледайте във видеото:
Ето защо колената ни болят през зимата
28/12/2025, Неделя 15:20
0
4 бабини рецепти при цироза
2026: Годината, която пренарежда съдбите
Рейтингът на Макрон продължава да пада
Бурята ''Йоханес'' застигна и Финландия
Леля и жиголо или просто влюбени?
Кога ще са ваканциите на учениците през 2026 г.
Meteo Balkans: Това е новият климат - нервен и непредсказуем
Бурята в Пловдивско събори дървета и помля коли – десетки сигнали, няма пострадали
Силвена Роу: Животът е като кухня – трябва да намериш правилния баланс
Полша харчи €2 млрд. за система срещу руските дронове по източната си граница
Системата ни произвежда 4 пъти повече от нужните учители

Смешници, голяма държава сме! Коловоз, фантом и тогава въобще за каква система за сигурност говорите? То такава няма! Влаковете не от вчера се блъскат, дерайлират, горят, повреждат, закъсняват!