Защо се стигна до ужасната трагедия край Локорско?
"При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици, заяви експертът по управление в железопътния транспорт Людмил Иванов
Защо се стигна до челната влакова катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а други шест бяха ранени? Сработила ли е системата против инцидента на НКЖИ или има човешка грешка? Темата в ефира на НОВА анализираха председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, проф. Симеон Ананиев, който е представител на Асоциацията на железопътните предприятия и експертът по управление и цифровизация в железопътния транспорт Людмил Иванов.
"Тук има поне няколко грешки. С една грешка не може да стане катастрофа. Има поне едно действие против правилата", каза Бунев. Той е категоричен, че е невъзможно машинистът да е тръгнал на червен светофар. По-скоро влакът е тръгнал от коловоз без светлинна сигнализация.
Припомняме, че два товарни влака се удариха челно край Локорско в сряда. От властите съобщиха, че при инцидента има двама загинали. Става въпрос за машиниста на единия влак и за служител на БДЖ. Едната от композициите е дерайлирала.
Експертите обясниха, че най-вероятно единият от влаковете е тръгнал от коловоз на гара Кремиковци, който е невидим за системата за сигурност. Той се използва за претоварване. Композициите се прегарирали на един от коловозите със светофари, за да бъде сигнализирано на другата гара, че влак по трасето в обратна посока не може да тръгне.
"По нашите земи има балкански синдром. Ние смятаме, че правилата не са за нас и сме по-умни от другите. При подобен удар, ако влаковете бяха пътнически, вероятно жертвите щяха да са стотици", каза Иванов.
Целия разговор гледайте във видеото:
Украински войници превърнаха BMW 7-Series в мобилна ракетна установка
Лионел Меси получи часовник за 1,1 милиона долара
Грешката, която качва разхода на гориво през зимата с до 2 литра на 100 км
Четвърти цвят на светофара: бъдещето на трафика с автономни коли
ЕК отстъпва от забраната на ДВГ, но с нови условия, които може да убият автомобилната индустрия
Празниците насаме: как да превърнем самотата в грижа за себе си
2026: Годината, в която Близнаци, Везни и Водолей спират да отлагат съдбата си
Предсрочните избори (не)избежни – 22 март или 5 април са най-вероятните дати
2025: Рекордна година за златото - поскъпване, търсене и интерес от българските инвеститори
Мария Цънцарова не е освободена от работа
РИОСВ потвърди: Производството на „Кроношпан“ е в екологичните норми
Игнажден чука на вратата: Вярвания, ритуали и как да посрещнем късмета

Смешници, голяма държава сме! Коловоз, фантом и тогава въобще за каква система за сигурност говорите? То такава няма! Влаковете не от вчера се блъскат, дерайлират, горят, повреждат, закъсняват!