×
Култура Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Сделка за $10 млрд.! САЩ продават ракети, дронове и гаубици на Тайван
  • Гъpция изплaти пpeдcpoчнo чacт oт дългoвeтe cи ĸъм ĸpeдитopитe oт EC
  • ПСЖ стъпи и на световния трон
  • Кокичета цъфнаха в Смолян дни преди Коледа
  • АПС и МЕЧ при президента за консултации
  • Желязков замина за Брюксел за редовното заседание на Европейския съвет
  • България представя първите си осем изтребителя F-16
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

БДЖ получи първите 19 вагони втора ръка от Германия, чака още 51


БДЖ получи първите 19 вагони втора ръка от Германия, чака още 51
Вагоните престояха един ден в Ниш, Сърбия, а през нощта потеглиха за София
23 Май 2024, Четвъртък, 20:00 ч.
Автор: Божидар БОЖКОВ

Страната ни продължава традицията железопътният ни транспорт да е мърляв със стари изтърбушени влакове

В ранните часове на четвъртък България получи първата партида стари вагони, закупени през февруари от Германия, които иначе немците трябваше да нарежат за скрап. Те са 19 и пристигнаха през Унгария и Сърбия, съобщиха от железопътния превозвач. В следващите седмици се очакват още 51. Сделката за тях бе подписана от министър Георги Гвоздейков от ПП-ДБ, докато той все още бе част от „правителството на сглобката“. Той аргументира решението си с това, че БДЖ е доведена до състояние, в което няма достатъчен подвижен състав, с който да изпълнява курсовете. Едновременно с това обаче г-н Гвоздейков продължи дългогодишната традиция, датираща още от 1990-а, България да купува железопътния отпадък на Германия. Така хем плаща за нещо, което там вече е излязло от строя, с което подпомага икономиката на богатата държава, хем ѝ спестява и пари, защото рязането за скрап не е безплатно.

По този начин българският железопътен транспорт затвърждава имиджа си на неприветлив, за разлика от държавите, които изпращат у нас амортизираните си влакове.

19-е вагона са второкласни. Тъй като те са съобразени с германския стандарт за жп електричество и са за 1000 V, няма да могат да се композират с нито един друг вагон, ползван от БДЖ. Това би могло да стане, ако им се направи цялостна подмяна на електрическата система, за да се приведе към българския стандарт за 1500 V. Което пък означава, че освен че са втора ръка, покупката им ще излезе още по-солена, заради новото електрическо оборудване.

Първите изцяло нови влакове България ще получи чак след две години. Това са двуетажни вагони на полската фирма „Щадлер“, които ще пътуват по линиите от София до Бургас и Варна. Сделката за тях бе сключена в края на април. Вагоните обаче ще са у нас след либерализирането на жп транспорта ни, което бе наложено от Европейския съюз. Брюксел изиска България да организира конкурс за превозвач и именно спечелилият го ще получи и двуетажните вагони. Няма гаранция, че това ще е БДЖ. Но има очаквания, че ако е нова частна фирма, или някоя от сега съществуващите големи държавни компании в страните, от които купуваме старите им вагони, вероятно цените на жп транспорта у нас ще скочат значително.


В категории: Животът


Божидар БОЖКОВ Автор
Божидар БОЖКОВ
26
Коментара
26
Коментара по темата
26.
Урсули Ф. Лайън.
25.05.2024 20:32:02
0
0
Са, ше стане ОЩЕ ПО - МЪРЛЯВ!!

***бем ти и шибаните швабски душагубки!
25.
Мариана Базакова
25.05.2024 20:21:51
0
0
Уважаеми Господа, до кога ще бъдем сметището на Европа и ще замърсяваме земя, вода и всичко ? Нямате ли малко съвест?
24.
Пецата
25.05.2024 18:23:05
0
2
Сделка за милиони с нулев
ефект за БДЖ и с тежък баланс
за ограбена България!
23.
до 17
24.05.2024 17:12:16
0
2
Тези с с точни 10 години по-нови от нашите вагони, които пак са немски и купувани на старо. Тоест пак купуваме боклуци вместо нови влакове по плана на ЕС. Ще загубим парите, а тези ги плащаме ние.
22.
До 21
24.05.2024 10:30:37
0
0
Не знаех че са втора ръка автобусите! Но благодаря че ме светна! Тъй като съм на този свят от 56 години, за разлика от твоите 5, може и да забравям някои неща!
21.
Мърляви
24.05.2024 10:27:59
0
4
Влаковете ни са мърляви, защото хор
Ата са такава стока! Омацани с графити, нацепени седалки и под! Кой го е направил??? Да не е министъра??? Културата на човека се разбира по това, какво му е отношението към света около него! Дайте си сметка вие от кои сте! Да сте видели омазани с графити влакове в Германия и Великобритания????
20.
ама
24.05.2024 09:06:42
4
3
Те и в Бургасбус купиха автобуси втора ръка и всички пътуващи се убедихме, че не стават за хора.
19.
1
24.05.2024 07:24:43
1
5
Цена 1/10 нови вагони взети на символична цена една десета нови
18.
1
24.05.2024 07:18:58
4
6
флегми стига сте плюли..тея вагони са мн Добри
17.
Селтак
24.05.2024 04:36:07
5
14
Какъв скрап бе, разбирко? Тези вагони са в пъти по-нови от използваните от БДЖ в момента, а за 20 милиона (цената на десетина нови) се сменя 1/3 от движещия се в момента скрап по линиите на България.
16.
*********
24.05.2024 00:35:37
5
8
Коментарът беше изтрит от модераторите, тъй като съдържаше обидни квалификации към Флагман.бг или членове на редакционния екип.
15.
Наблюдател
23.05.2024 23:16:53
0
8
Яя, я, вундабаар!!!
14.
путкин
23.05.2024 22:41:37
6
15
флегманците цепят мрака отново, били за скрап вагоните ама нанайци. Тези вагони имат още много живот. Поддържани са си в Германия и всичко им е топ. Тукашните вагоноремонтни заводи и след години няма да могат да направят нови вагони с подобно качество. Още ми е смешно като се возихме в "новите" вагони 84-44 дето при скорост 90км/ч почват да изпадат в потресаващо трусащ резонанс от талигите. Има и плюс де, махаш камъните в бъбреците...
13.
13
23.05.2024 22:40:34
5
9
Отдавна има частна фирма с лиценз, която ще извършва пътнически превози и това е ПИМК. А фалиралото БДЖ трябваше да се даде на концесия вместо да се разскапва толкова години.
12.
Да
23.05.2024 21:58:13
13
13
Сера на европата!Докато сме с тях все втора ръка ще бъдем!
11.
Абе,
23.05.2024 21:31:17
4
21
стари, стари,ама на цената на нови ! Стара българска традиция...
10.
до 3
23.05.2024 21:21:30
1
14
Че не е българска, не е; че не е държава изобщо от 35 години, не е... Само се чудя с какво смяташ, че ще смениш "пометените"... С поредните национални предатели, които да ни "оправят", във вулгарния смисъл на думата?
9.
По принцип
23.05.2024 21:15:57
3
18
не съм против много неща "втора ръка", които всъщност сега са по-качествени от нови боклуци, но за скрап ли наистина става дума...? ЗАКУПЕН скрап? Каква сделка само! Да живее джугейската дружба!
8.
Дебилната Гвоздейка
23.05.2024 21:04:17
4
19
Абе тоя шушляк наясно ли е,че немците започнаха да разкарват тези вагони от IC/EC Интерсити/Евросити влаковете още преди 20 години.И какви са тези двуетажни дето ще пътувам с тях до София.На запад се използват за близки разстояния.Гвоздейката и другите дупетати що не седнат те да се лашкат 400 км с тях,ами се бутат в колите на НСО?
Тоз тъпунгер да беше взел поне 3 серия на немските ICE.
7.
възмутен
23.05.2024 20:58:22
3
25
Опитаха се да кажат , че тези вагони са за скорост до 200 км в час, което е абсурдно , но добре ,че по въпроса взе отношение компетентно лице от БДЖ като замаза положението , като каза, че инфраструктурата на железниците е до 160 км в час. Това също не е вярно защото до колкото знам от личен опит че скоростта по нашата жп мрежа е не повече от 130 км. час.
6.
Само Споко!
23.05.2024 20:53:04
10
42
98% от автомобилите на Ганьо са втора, трета, пета и осма ръка от Германия, НО влаковете, в които Ганьо се вози трябва да са чистак нови немски и разбира се да пътува за без пари.
5.
възмутен
23.05.2024 20:51:41
9
20
За пореден път Гвоздейков доказа, че е некомпетентен по отношение на жп транспорта. Не знам са какво толкова заслужи пред ГЕРБ да остане като министър в служебния кабинет, но дано по скоро излезе от това направление защото още много поразии ще нанесе на жп транспорта!!!
4.
Любопитен
23.05.2024 20:47:31
4
25
Трета ръка свършиха ли ?
3.
Колонията Бългапия
23.05.2024 20:44:42
11
29
Вместо държавата да поръча на българският завод да изработи вагони и така да осигури работа на хиляди български семейства, тя предпочита да купи втора ръка от Германия !

СЕГАШНАТА НИ ДЪРЖАВА НЕ Е БЪЛГАРСКА !

ИЗЛЕЗТЕ НА 09.06 И ДА ГИ ПОМЕТЕМ !
2.
Учен от БАН
23.05.2024 20:40:04
14
11
Да бъдат проверени за свършвано. Немците обичат да омизерват всичко.
1.
:)
23.05.2024 20:23:57
4
36
най развития транспорт в Европа, а тука се прави всичко възможно да не съществува железопътна инфраструктура, същото се случва и с някои летища важното и пристанища.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Теодор Ушев на площада: Мислех, че ни управляват идиоти, оказаха се кръгли... Теодор Ушев на площада: Мислех, че ни управляват идиоти, оказаха се кръгли... Световно признатият аниматор се върна от Канада, за да се включи в протестите в София и заяви, че е убеден в победата над „кликата“ Асен Василев на протеста: Ще пълним площадите след всяко безобразие на властта Асен Василев на протеста: Ще пълним площадите след всяко безобразие на властта Съпредседателят на „Да, България“ Божидар Божанов пък прогнозира, че Пеевски ще се превърне в електорално джудже, ако се върне машинния вот Корнелия Нинова: Превърнаха БСП в патерица на властта заради постове и пари Корнелия Нинова: Превърнаха БСП в патерица на властта заради постове и пари Бившият лидер на левицата обвини ръководството на БСП в предателство и съучастие в модела на Борисов и Пеевски, срещу който тя се бори от десетилетие В Бургас се събраха за пореден протест на пл. "Атанас Сиреков" (Обновена) В Бургас се събраха за пореден протест на пл. "Атанас Сиреков" (Обновена) Около 150 души са на площада сега Как се съставят годишни финансови отчети за 2025 г. следното въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г. Как се съставят годишни финансови отчети за 2025 г. следното въвеждане на еврото от 1 януари 2026 г. След въвеждането на еврото в България на 1 януари 2026 г. счетоводството на предприятията ще се извършва в евро Кореспондентът на „Таймс” на Балканите който се пренесе за постоянно в София - Джеймс Баучер Кореспондентът на „Таймс” на Балканите който се пренесе за постоянно в София - Джеймс Баучер Статиите на „ирландецът с българското сърце“ са възможност английската общественост да се запознае със събитията в България Какво да правим с дребните пари при еврото - съвети от Л. Хампарцумян Какво да правим с дребните пари при еврото - съвети от Л. Хампарцумян Преходният период, ограниченията за плащане с монети и най-сигурните варианти за хората след 1 януари Първи случай в България: Живи корали са задържани на „Капитан Андреево“ Първи случай в България: Живи корали са задържани на „Капитан Андреево“ Екзотичните морски видове са открити в автобус от Турция за Северна Македония и са предадени за съхранение в музей Димитър Николов поздрави младите танцови таланти с европейски и международни успехи Димитър Николов поздрави младите танцови таланти с европейски и международни успехи Младите състезатели от КСТ „Бургас“ донесоха престижни отличия от първенства, проведени в морския град Железопътният тунел между България и Северна Македония трябва да е готов до 2028 г. Железопътният тунел между България и Северна Македония трябва да е готов до 2028 г. Проектът ще се изпълнява и управлява съвместно от двете държави под строгия надзор на Европейската комисия
Премиерът в оставка подкрепя репарационния заем за Украйна, но кой ще връща парите на Русия Премиерът в оставка подкрепя репарационния заем за Украйна, но кой ще връща парите на Русия Желязков заяви условна подкрепа за спорната схема със замразените руски активи, но остава открит въпросът кой ще плаща, след като Москва предяви претенции НС реши: Родителите на деца до 12 години - на гъвкаво работно време целогодишно НС реши: Родителите на деца до 12 години - на гъвкаво работно време целогодишно „За" промените в Кодекса на труда гласуваха 166 народни представители Почина легендарният военен кореспондент Питър Арнет Почина легендарният военен кореспондент Питър Арнет Името му става световноизвестно през 1991 г., по време на първата война в Персийския залив Евростат: Годишната инфлация в България през ноември е над средната за ЕС и еврозоната Евростат: Годишната инфлация в България през ноември е над средната за ЕС и еврозоната В Европейския съюз годишната инфлация през ноември 2025 г. е 2,4 на сто, което е спад спрямо 2,5 на сто през октомври Черноморец Бургас къса с четирима Черноморец Бургас къса с четирима Това са Калоян Кръстев, Стефан Трайков, Павел Георгиев и Тодор Чаворски "Купи и дари" за 17-а поредна година ще подаде ръка на нуждаещите се "Купи и дари" за 17-а поредна година ще подаде ръка на нуждаещите се Целта на проявата е да бъдат подпомогнати социално слаби семейства и хора в неравностойно положение с хранителни продукти и домакински консумативи от първа необходимост САЩ отчитат обратна миграция за първи път от десетилетия САЩ отчитат обратна миграция за първи път от десетилетия Мигрантите се завръщат у дома, оставяйки повече жилища и работни места за американците, каза той Сръбски бос загина загадъчно в Москва Сръбски бос загина загадъчно в Москва Според медиите сръбските разузнавателни агенции са изпратили доклад до Вучич относно „подозрителната смърт“ на Радомир Куртич Тежко въоръжени полицаи нахлуха в автомобил и арестуваха седем души в Сидни Тежко въоръжени полицаи нахлуха в автомобил и арестуваха седем души в Сидни Мъжете са обвинени в планиране на акт на насилие на плажа Бонди, само дни след смъртоносната терористична атака Акция с ръст от 55 000% за 20 месеца! Без производство, без служители - и все пак милиарди Акция с ръст от 55 000% за 20 месеца! Без производство, без служители - и все пак милиарди ази индийска компания шокира света с най-голям скок на акции
Владимир ПУТИН Владимир ПУТИН Eвропейските лидери са малки прасета Виц на деня Виц на деня - И сега не ти ли е тъпо, че жена ти отиде да живее при съседа?
- Не!
- Защо?
- Защото сега аз съм съседа!
Виц на деня Виц на деня - Брат, как се разбираш с жена си?
- Абе мани! Даже поотделно правим с*кс...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Не можем да променим картите, които са ни раздадени, а само начина, по който ще ги изиграем
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори