БДЖ получи първите 19 вагони втора ръка от Германия, чака още 51
Страната ни продължава традицията железопътният ни транспорт да е мърляв със стари изтърбушени влакове
В ранните часове на четвъртък България получи първата партида стари вагони, закупени през февруари от Германия, които иначе немците трябваше да нарежат за скрап. Те са 19 и пристигнаха през Унгария и Сърбия, съобщиха от железопътния превозвач. В следващите седмици се очакват още 51. Сделката за тях бе подписана от министър Георги Гвоздейков от ПП-ДБ, докато той все още бе част от „правителството на сглобката“. Той аргументира решението си с това, че БДЖ е доведена до състояние, в което няма достатъчен подвижен състав, с който да изпълнява курсовете. Едновременно с това обаче г-н Гвоздейков продължи дългогодишната традиция, датираща още от 1990-а, България да купува железопътния отпадък на Германия. Така хем плаща за нещо, което там вече е излязло от строя, с което подпомага икономиката на богатата държава, хем ѝ спестява и пари, защото рязането за скрап не е безплатно.
По този начин българският железопътен транспорт затвърждава имиджа си на неприветлив, за разлика от държавите, които изпращат у нас амортизираните си влакове.
19-е вагона са второкласни. Тъй като те са съобразени с германския стандарт за жп електричество и са за 1000 V, няма да могат да се композират с нито един друг вагон, ползван от БДЖ. Това би могло да стане, ако им се направи цялостна подмяна на електрическата система, за да се приведе към българския стандарт за 1500 V. Което пък означава, че освен че са втора ръка, покупката им ще излезе още по-солена, заради новото електрическо оборудване.
Първите изцяло нови влакове България ще получи чак след две години. Това са двуетажни вагони на полската фирма „Щадлер“, които ще пътуват по линиите от София до Бургас и Варна. Сделката за тях бе сключена в края на април. Вагоните обаче ще са у нас след либерализирането на жп транспорта ни, което бе наложено от Европейския съюз. Брюксел изиска България да организира конкурс за превозвач и именно спечелилият го ще получи и двуетажните вагони. Няма гаранция, че това ще е БДЖ. Но има очаквания, че ако е нова частна фирма, или някоя от сега съществуващите големи държавни компании в страните, от които купуваме старите им вагони, вероятно цените на жп транспорта у нас ще скочат значително.
Тежък ден за Телец, Дева, Козирог и Близнаци: съдбата изпраща изпитания на 19 декември
Как да премахнем лошата миризма от обувките с природни средства - работещи решения у дома
Прегръдката като лекарство: защо тялото и мозъкът ни имат нужда от топъл физически контакт
Теодор Ушев на площада: Мислех, че ни управляват идиоти, оказаха се кръгли...
Бивш национал на Еквадор бе екзекутиран показно в Гуаякил
Как да премахнем миризмата на цигари от дома и колата - доказани и ефективни методи
Декемврийски финансов пробив за Лъвовете: звездите отварят вратата към успеха
82 кг марихуана заловени на Дунав мост - наркотикът бил скрит в климатични панели
Стилиян Петров с тежка изповед: Българският футбол е обречен
Как да премахнем миризмата на канализация в банята - ефективни методи у дома
Божидар Андреев: Взех веществото, за да може жена ми да забременее
Карлос Насар и Александра Костадинова избягаха в природата - романтика на коне под открито небе

***бем ти и шибаните швабски душагубки!
ефект за БДЖ и с тежък баланс
за ограбена България!
Ата са такава стока! Омацани с графити, нацепени седалки и под! Кой го е направил??? Да не е министъра??? Културата на човека се разбира по това, какво му е отношението към света около него! Дайте си сметка вие от кои сте! Да сте видели омазани с графити влакове в Германия и Великобритания????
Тоз тъпунгер да беше взел поне 3 серия на немските ICE.
СЕГАШНАТА НИ ДЪРЖАВА НЕ Е БЪЛГАРСКА !
ИЗЛЕЗТЕ НА 09.06 И ДА ГИ ПОМЕТЕМ !