×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си


Бургас следва европейския път за отворена градска среда на пристанището си
Функционалното разпределение на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 се възприема положително от всички, то не влияе на нашата дейност, каза изп. директор на БМФ Порт Бургас Борис Балев
19 Октомври 2023, Четвъртък, 18:51 ч.
Автор: Радостина ГЕОРГИЕВА

За интегрирането на пристанищни територии трябва да адаптираме модерния тренд от Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други спрямо нашата действителност

- Г-н Балев, след като наскоро разкрихте бъдещите планове за развитие на пристанище БМФ Порт Бургас, бихте ли споделили и Вашата визия за взаимодействието на града с Пристанище Бургас.

- Развитието на устойчивите градове е базирано много повече за нагласите на обществеността, отколкото на амбициите на определени политически кръгове и корпоративни интереси. Добрите публични и корпоративни лидерски практики са от критично значение, за да могат градовете да се справят със затрудненията в контекста на поставените от Европа амбициозни цели в областта на околната среда и климата – от въглеродна неутралност до кръгова икономика, от по-чист въздух до по-чист транспорт. Устойчивият град изисква сътрудничеството между публичния и частния сектор, което да бъде основано на принципа за създаване на стойност и за двете страни в дългосрочен план, като тази стойност трябва да е гарантирана и защитена.

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”

В последните няколко години общинската администрация на град Бургас постигна изключително много в развитието на градската среда. Бяха приети и изпълнени стратегически цели свързани общо от стремежа към по-висок жизнен стандарт на хората в общината и към устойчиво развитие на територията. Сериозни усилия бяха положени и към интегрирането на части от пристанищните територии към градската среда, поради непосредственото им разположение до централната градска част на град Бургас, каквато е практиката в редица европейски градове, като Барселона, Валенсия, Ливърпул, Антверпен, Ротердам, Амстердам и много други. Посетил съм всеки от тези градове и мисля, че не бихме могли да измислим нещо ново в Бургас, а по-скоро трябва да адаптираме модерния тренд за трансформация към нашата действителност. 

- Как може да се осъществи тази приемственост от големите европейски градове, за която говорите?

- Тази тенденция безспорно следва да продължи с оглед устойчивото развитие на града, и към вече обособената зона за обществен достъп „Морска гара„ да се включат допълнителни площи с отпаднало предназначение, част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1 – опериран от държавния оператор. Това е вече предприетият експертен подход при разработването на Генерален план за развитие на Пристанищен терминал Бургас Изток 1 от страна на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, който предстои да бъде утвърден и приет след повече от 8-годишно обсъждане на функционалното зониране на терминала. За съжаление, именно липсата на Генерален план на терминала през последното десетилетие блокира изцяло развитието му и отварянето на града към пристанището, въпреки желанието на голяма част от жителите и гостите на град Бургас.

„БМФ Порт Бургас“ откри нов Интермодален терминал в Божурище

- Защо се бави Генералният план?

- Основна причина за забавянето при приемането на Генералния план беше повдигнатата полемика относно бъдещето на корабни места от № 6 до № 13 и тиловите им площи – част от Пристанищен терминал Бургас Изток 1, и следва ли те да останат с товарно предназначение, или да бъдат включени в бъдещата зона за обществен достъп.

- Разяснете повече за тази полемика за нашите читатели и каква е Вашата визия за правилната експлоатация на тези корабни места, според Генералния план?

- Повече от двадесет години, заради конструктивната им неспособност да приемат съвременни товарни кораби, корабни места от № 6 до № 10 не се използват за претоварни дейности. По тази причина запазването им като товарни кейови места е лишено от всякаква логика и смисъл. От друга страна, корабни места № 11, № 12 и № 13 могат да продължат да се експлоатират като пристанищни мощности за обработка и складиране на товари и занапред. Именно тези три корабни места са единствените използвани от държавния пристанищен оператор за обработка на товари и понастоящем.

 С оглед на това напълно целесъобразно екипът, който разработва Генералния план, е приел да запази товарното предназначение на корабни места № 11, № 12 и № 13, като ги включи в зона за бъдещо развитие на пристанищни дейности, заедно с корабни места № 9 и № 10. В проекта на плана е отредено корабни места № 6, № 7 и № 8  да бъдат включени в зоната за бъдещо развитие на обществена дейност (което означава, че няма да се ползват за товарни дейности). Към момента изглежда, че постигнатото зонално и функционално разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема единодушно от всички заинтересовани страни, вкл. членовете на назначения от Министъра на транспорта и Министъра на регионалното развитие и благоустройството национален експертен съвет. Каквото и финално решение да се вземе за разпределението на горепосочените корабни места, то няма да влияе по никакъв начин на бъдещото развитие на терминалите, оперирани от „БМФ ПОРТ БУРГАС“ АД.

Пристанищен Терминал Бургас Изток 1

- Каква е Вашата позиция относно интегрирането на участъци от пристанищните зони в градската инфраструктура?

- Съвместно с държавните институции и в частност с подкрепата на Министерството на транспорта и съобщенията и усилията на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, през 2014 г. беше обособена зона за обществен достъп „Морска гара“ - част от територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1, която се превърна в своеобразна емблема на град Бургас, културен център – благодарение на провежданите ежегодно фестивали с изпълнители от цял свят и задължително място за посещение за всички гости на града.

Мисля, че с прилагането на комбиниран подход при адаптирането на отделни части от територията на този терминал към градската среда, се постига прекрасно взаимодействие между пристанищните и обществените дейности.

Към момента изглежда, че зоналното и функционалното разпределение на територията на Пристанищен терминал Бургас Изток 1  се възприема положително както от институциите, така и от гражданите и гостите на Бургас.  И тук отново ще подчертая, че това разпределение не е от значение, и не влияе на нашата дейност.

 


В категории: Бизнес


Радостина ГЕОРГИЕВА Автор
Радостина ГЕОРГИЕВА
Михаил ДИМИТРОВ Властта се срива, Радев излиза напред Властта се срива, Радев излиза напред 13/12/2025, Събота 20:40 1
България Всички новини
Gen Z на кръстопът: Защо Лекси Фльор предизвиква тревога сред политолозите Gen Z на кръстопът: Защо Лекси Фльор предизвиква тревога сред политолозите Оказва се, че непознаването на родината и историята ни е далеч по-опасно от политическата нестабилност Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Коледният дух завладя Русе с хиляди светлини, ефектни декорации и 16-метрово виенско колело с изглед към празничния Дунав Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Българският лекарски съюз алармира, че без приет бюджет за 2026 г. няма да има нов рамков договор, а болниците и пациентите ще понесат тежките последици Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Наличие на Bacillus cereus в производствена линия доведе до предпазно изтегляне на няколко популярни марки адаптирано мляко от българския пазар Ще загуби ли Бургас подземния си чар? Графитите на подлез в ж.к. „Славейков“ може да се затрият Ще загуби ли Бургас подземния си чар? Графитите на подлез в ж.к. „Славейков“ може да се затрият И възможно ли е обектът да бъде преобразен без да загуби арт облика си Властта се срива, Радев излиза напред Властта се срива, Радев излиза напред Политическата криза се задълбочава, а президентът Радев може да използва ситуацията за ново начало Селска или коледна е новата атракция, която се появи на площад „Тройката“? Селска или коледна е новата атракция, която се появи на площад „Тройката“? Така нареченият „паратропер“ пред паметника „Альоша“ предизвика бурни реакции сред бургазлии Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората Общинско решение за изграждане на соларна централа доведе до напрежение сред живеещите в подножието на Родопите Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана Растението е ценено заради своите противовъзпалителни, антибактериални и тонизиращи свойства, но има и скрити опасности Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост Исторически всяко поскъпване води до социално напрежение, което е риск на фона на международните санкции и обезценяването на риала
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Шарлот Холмс описва как в продължение на 11 минути е пребивавала в Рая, срещнала е своето неродено дете и е получила мисия да предаде послание от Бога. Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Редица страни и институции настояват за право върху замразените пари Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Криминален трилър по действителен случай – осакатени тела, пропаднали милиони и мистериозно изчезнали хора продължават да тревожат Балканите повече от две десетилетия Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат Източни ритуали и политически напрежения се преплитат в Латинска Америка преди балотажа между комунист и крайнодесен кандидат Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака Британският монарх с публично послание на надежда, част от национална кампания за борба с рака Турски ферибот горя след руска атака в Одеса – има ранен Турски ферибот горя след руска атака в Одеса – има ранен Руска атака с дронове и ракети засегна три турски кораба в украински пристанища, въпреки призивите на Ердоган за спиране на огъня Ще се сбъдне ли пророчеството на Ванга за извънземни на световното по дартс в Лондон Ще се сбъдне ли пророчеството на Ванга за извънземни на световното по дартс в Лондон Световен спортен форум, пророчества на Ванга и мистериозна комета... Дали предстои историческа среща с извънземен разум? Блокадата на Кулата продължава: Гръцките фермери не отстъпват, България иска намеса от ЕК Блокадата на Кулата продължава: Гръцките фермери не отстъпват, България иска намеса от ЕК Тежка техника и блокади задръстват ключов граничен пункт, транспортният министър настоява за спешна реакция от ЕС Вълна от протести разтърси Румъния: Народът иска край на корупцията и справедливо правосъдие Вълна от протести разтърси Румъния: Народът иска край на корупцията и справедливо правосъдие Трети ден на масови демонстрации в Букурещ с искане за реформа на компрометираната съдебна система и отговорност от управляващите Почина звездата от „Криминале“ и „Маската“ Питър Грийн Почина звездата от „Криминале“ и „Маската“ Питър Грийн Един от най-запомнящите се екранни злодеи в Холивуд си отиде внезапно – без официална информация за причината
Мартин Димитров, депутат от ДБ Мартин Димитров, депутат от ДБ Шенген и еврозоната са като Шампионската лига: пускат те да играеш там, но, като имаш слабо правителство, нищо не постигаш. Виц на деня Виц на деня Доктор към пациент:
- Първо добрите или лошите новини?
- Първо добрите.
- Ще можеш да паркираш навсякъде...
Виц на деня Виц на деня - Тате, Защо в България един мъж може да има само една жена?
- Законът ни пази, синко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако чуете, че някой си хвали комшиите, значи си продава имота.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори