×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Вижте актуалната пътна обстановка
  • Гръцкият финансов министър Кириакос Пиеракакис беше избран за председател на Еврогрупата
  • Парламентът трябва да гласува оставката на правителството
  • Земетресение с магнитуд 6,7 удари североизточната част на Япония
  • Нов прокурор, който да разследва главния прокурор и заместниците му, ще бъде избран днес
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бизнес , Бургас


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
България Всички новини
Рецепта за фолклорният герой на прехода Бахурът - ще се представи в Етнокухнята в Бургас Рецепта за фолклорният герой на прехода Бахурът - ще се представи в Етнокухнята в Бургас На възстановена стара рецепта от Котленския Балкан ще може да се насладите на  18 декември, четвъртък, от 11.00 ч. в Етнографския музей Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги, зъболекарите оспорват данните Почти двойно поскъпване на стоматологичните услуги, зъболекарите оспорват данните Според Евростат цените растат рязко, а според зъботехници поскъпването е умерено и концентрирано в модерните технологии Роботът, който предвиди оставката на кабинета: На протеста усетих енергия за промяна Роботът, който предвиди оставката на кабинета: На протеста усетих енергия за промяна Хуманоида впечатли с прогноза за политическите събития, след като анализира настроенията на протестиращите в столицата Бяло БМВ с младежи се заби в автобус на пътя Бургас-Средец (СНИМКИ) Бяло БМВ с младежи се заби в автобус на пътя Бургас-Средец (СНИМКИ) Не се съобщава за пострадали "Тук и сега" са ключовите тенденции за здравословен живот през 2026 "Тук и сега" са ключовите тенденции за здравословен живот през 2026 От биохакинг до духовност, дигитален детокс и ново разбиране за здраве   Бургазлия: Банкоматът на "Уникредит" ми погълна 20 хил. лева, парите ги няма по сметката ми, а всички вдигат ръце Бургазлия: Банкоматът на "Уникредит" ми погълна 20 хил. лева, парите ги няма по сметката ми, а всички вдигат ръце Сумата е внесена в банкомата на клон в ж.к. "Славейков" Ванеса Калинкова от Бургас със златен медал от световна олимпиада и бъдеще в българската наука Ванеса Калинкова от Бургас със златен медал от световна олимпиада и бъдеще в българската наука Международни отличия и съзнателен избор да продължи пътя си в България   Някой ще спечели 40 милиона от руския танкер край Ахтопол Някой ще спечели 40 милиона от руския танкер край Ахтопол 276-метровият петролен танкер, поразен от украински дронове и изоставен в български води, може да бъде нарязан за скрап Габаритът на ключова улица в ж.к. "Зорница" се запазва, но отпада паркирането отстрани Габаритът на ключова улица в ж.к. "Зорница" се запазва, но отпада паркирането отстрани Зам.-кметът по строителство Чанка Коралска увери, че няма да има стесняване на пътя Ритуали за душата в навечерието на Коледа Ритуали за душата в навечерието на Коледа Не става дума за перфектни празници, а за затваряне на старото и създаване на място за новото
Кейт Уинслет осъжда пластичната хирургия в Холивуд и натиска върху младите и колеги Кейт Уинслет осъжда пластичната хирургия в Холивуд и натиска върху младите и колеги Носителката на „Оскар“ предупреждава, че стремежът към съвършенство и харесвания в Instagram подкопава здравето и самочувствието на младите поколения Италия е готова да посрещне 25-те Зимни олимпийски игри Италия е готова да посрещне 25-те Зимни олимпийски игри Милано и Кортина д’Ампецо ще бъдат домакини на най-мащабния зимен спортен форум в Европа от десетилетия Фон дер Лайен към Тръмп: Не се меси в европейската политика Фон дер Лайен към Тръмп: Не се меси в европейската политика "Никой друг не трябва да се намесва, без никакво съмнение" Мощна експлозия разруши три сгради край Сан Франциско, камера засне момента на взрива (видео) Мощна експлозия разруши три сгради край Сан Франциско, камера засне момента на взрива (видео) Експлозията е станала по време на строителни дейности, пожарникари претърсват района за евентуални затрупани хора Скандал с банка за сперма: Генетично рисков донор е засегнал близо 200 деца в Европа Скандал с банка за сперма: Генетично рисков донор е засегнал близо 200 деца в Европа Родители научават със закъснение, че децата им носят мутация с висок риск от рак, докато експерти настояват за спешни реформи и международен контрол Тръмп централизира контрола върху изкуствения интелект с нов президентски указ Тръмп централизира контрола върху изкуствения интелект с нов президентски указ Белият дом иска единен национален стандарт за ИИ, докато щатите настояват за собствени правила и защита на гражданите Камерунският Гонзо сътвори чудовищна издънка-страната да има два национални отбора Камерунският Гонзо сътвори чудовищна издънка-страната да има два национални отбора Президентът на федерацията - Самуел Ето’  обърка подготовката за Купата на Африка, назначи нов селекционер и хвърли камерунския футбол в хаос Хитър ход на Борисов! Zетки, употребиха ви Хитър ход на Борисов! Zетки, употребиха ви Само защото сте неграмотни, допуснахте виновниците за промените на Конституцията, които затлачиха още повече съдебната система, да ви яхнат Блогър нарече Бенидорм ад на земята Блогър нарече Бенидорм ад на земята Макар градът между Валенсия и Аликанте да привлича хиляди туристи годишно, преживяването на Deano се оказва коренно различно от популярния образ на дестинацията Истанбул е най-натовареният с трафик в света Истанбул е най-натовареният с трафик в света Според проучването, което анализира трафика в повече от 900 града в 36 държави, през 2025 г. шофьорите в Истанбул са прекарали 118 часа годишно в задръствания
Мартин Димитров, депутат от ДБ Мартин Димитров, депутат от ДБ Шенген и еврозоната са като Шампионската лига: пускат те да играеш там, но, като имаш слабо правителство, нищо не постигаш. Виц на деня Виц на деня - Кога разбираш, че си пораснал?
- Когато "Марш вкъщи" вече не ти вика майка ти, а жена ти.
Виц на деня Виц на деня - Киро, в едната ръка зад гърба си държа бутилка с ракия. Ако познаеш в коя е, ще я изпием.
- В лявата!
- Мисли, Кире, мисли... концентрирай се!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато жена казва, че няма какво да облече - означава, че няма нови дрехи. Когато мъж казва, че няма какво да облече - означава, че няма чисти дрехи.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори