×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Жълт код за силен вятър е обявен за Бургаска област
  • Зеленски и Тръмп ще обсъдят американския план за прекратяване на войната
  • Бюджет 2026: Парламентът продължава разглеждането на първо четене на законопроекта
  • Гъста мъгла и намалена видимост в част от страната, карайте внимателно
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бизнес , Бургас


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
Флагман.БГ Тежка контузия е "Ергенът" Тежка контузия е "Ергенът" 21/11/2025, Петък 22:00 5
Флагман.БГ Възрастта не е порок Възрастта не е порок 21/11/2025, Петък 21:18 0
Тервел ИЛИЕВ Лудогорец има нов треньор Лудогорец има нов треньор 21/11/2025, Петък 20:40 0
Тервел ИЛИЕВ Почина световна футболна легенда Почина световна футболна легенда 21/11/2025, Петък 19:41 0
Флагман.БГ Лара Гут-Бехрами падна жестоко Лара Гут-Бехрами падна жестоко 21/11/2025, Петък 19:18 0
Флагман.БГ Ман Юнайтед "взривява" баскетбола Ман Юнайтед "взривява" баскетбола 21/11/2025, Петък 19:03 0
България Всички новини
Рая, марш в ъгъла да сричаш! Напудрените калинки и партийни метреси да не мърсуват с езика на Шекспир! Рая, марш в ъгъла да сричаш! Напудрените калинки и партийни метреси да не мърсуват с езика на Шекспир! Ходите нагиздени в костюми за 5 бона, с прически, лак, токчета... лустросани отвън, а отвътре кънти на кухо като в празна тенекия от сирене Политолог: Протестите едва ли ще свалят правителството, но при гаф с еврото елитът ще бъде пометен Политолог: Протестите едва ли ще свалят правителството, но при гаф с еврото елитът ще бъде пометен Те са партийни и не могат да привлекат периферията, коментира Любомир Стефанов, а Александър Симов попита защо да стягаме пак колани, като влизаме уж в клуба на богатите Тежка контузия е "Ергенът" Тежка контузия е "Ергенът" Габи бе приета в болнично заведение Енергийният министър: Спрем ли нефтозавода, магазините опустяват и тук няма да кацат самолети Енергийният министър: Спрем ли нефтозавода, магазините опустяват и тук няма да кацат самолети „Лукойл Нефтохим“ осигурява 75% от дизела, 50% от бензина и 90% от самолетното гориво, уточни той Община Сунгурларе инвестира 1,9 млн. лв. за ремонта на СУ „Хр. Ботев“ Община Сунгурларе инвестира 1,9 млн. лв. за ремонта на СУ „Хр. Ботев“ Развитието и подобряването на образователната инфраструктура е сред основните задачи на кмета инж. Димитър Гавазов Мярката срещу Благомир Коцев ще се гледа във Варна Мярката срещу Благомир Коцев ще се гледа във Варна На 27 ноември Бюджетът мина на първо четене, но страшното предстои Бюджетът мина на първо четене, но страшното предстои Управляващите упрекнаха опозиционните депутати, че разпалват бунт с призивите си за блокада на парламента във вторник Едва в последните години ЕС разбра колко ключов е Черноморският регион Едва в последните години ЕС разбра колко ключов е Черноморският регион Смятам, че в следващите години водният басейн и страните около него ще са обект на особен фокус от страна на Съюз, каза вицепремиерът Столичната община стартира мащабен проект за 5,7 милиона лева Столичната община стартира мащабен проект за 5,7 милиона лева Основната цел на проекта е да се намалят наднормените нива на фини прахови частици Revolut с важно съобщение! Всеки със сметка в лева да не прави това Revolut с важно съобщение! Всеки със сметка в лева да не прави това При закриване на левовата наличност е възможно да нямате достъп до старите си транзакции в български лева
Зеленски представя „алтернативи“ на американския план за мир в Украйна Зеленски представя „алтернативи“ на американския план за мир в Украйна Ако властите в Киев не се откажат от Донбас, може да се се лишат от подкрепата на САЩ Украйна няма да приеме плана на Тръмп за мир. Ето защо Украйна няма да приеме плана на Тръмп за мир. Ето защо С текста си Стив Уиткоф се нареди в почетния списък на онези от Запад, които Москва успешно е успявала да обработи Ман Юнайтед "взривява" баскетбола Ман Юнайтед "взривява" баскетбола В Европа Силен трус разлюля Япония Силен трус разлюля Япония Епицентърът е край източния бряг на остров Хоншу Коя е авторката на картина за 54,7 млн. долара Коя е авторката на картина за 54,7 млн. долара Това е най-високата цена за творба на жена художник досега Кои ще са ключовите лица зад кулисите на "Мет Гала 2026" Кои ще са ключовите лица зад кулисите на "Мет Гала 2026" Следващото издание ще се проведе на 4 май 2026 година План за мир обсъдиха Украйна и съюзниците ѝ  План за мир обсъдиха Украйна и съюзниците ѝ  Оценяваме усилията на Съединените щати, добави Зеленски Нашите несъвършенства са това, което ни прави перфектни и автентични Нашите несъвършенства са това, което ни прави перфектни и автентични С това послание Паулина Поризкова вдъхновява към самоприемане и увереност в социалните мрежи Година след атентата: Коледният пазар в Магдебург отваря врати Година след атентата: Коледният пазар в Магдебург отваря врати 250 хиляди евро са инвестирани в нова система за сигурност Задържаха 42 тона български доматен сос в Бриндизи с "италиански" етикет Задържаха 42 тона български доматен сос в Бриндизи с "италиански" етикет Пратката е била в два камиона, идващи от България
Асен ВАСИЛЕВ Асен ВАСИЛЕВ Да спрат парите за касички и бухалки, вместо да вдигат данъци и осигуровки Виц на деня Виц на деня Олигарх хванал златната рибка и с досада я метнал обратно във водата. Тя изплувала и казала:
- Ами трите желания?
- Добре, кажи си ги..
Виц на деня Виц на деня Жена се прибира вкъщи и ентусиазирано започва да обяснява на съпруга си:
- Скъпи, днес три пъти минах на червено и никой не ме глоби.
- Много хубаво, и какво?
- Ами нищо. С икономисаните пари си купих ето тези обувки.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Митнически служители са заловили пратка олио, скрита в пакети с кокаин!

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори