×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бургас , Бизнес


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
Тервел ИЛИЕВ $120 000 заплата за механик, а кандидати няма $120 000 заплата за механик, а кандидати няма 19/11/2025, Сряда 16:11 0
България Всички новини
Средната заплата в Бургаска област е 2000 лв., градът Бургас остава важен икономически център извън столицата Средната заплата в Бургаска област е 2000 лв., градът Бургас остава важен икономически център извън столицата На годишна база се отчита ръст от 11,6% в средната работна заплата $120 000 заплата за механик, а кандидати няма $120 000 заплата за механик, а кандидати няма Америка алармира за кадрова катастрофа, България върви по същия път Предстои паметно трудна година — и причината не е еврозоната Предстои паметно трудна година — и причината не е еврозоната Българският бизнес влиза в 2026 г. под рекорден натиск: повече данъци, по-високи разходи, нула стимули , смята  Станислав Попдончев, зам.-председател на БСК ЕС надмина очакванията: Икономиката ускорява през 2025 г., въпреки глобалния хаос ЕС надмина очакванията: Икономиката ускорява през 2025 г., въпреки глобалния хаос ЕС влиза в 2025 г. с по-силен от очакваното растеж, но глобалната несигурност продължава да натиска спирачките Да се погребват ли останките от неродени бебета – в Русия тръгна такъв дебат Да се погребват ли останките от неродени бебета – в Русия тръгна такъв дебат Най-противоречивата част от предложения пакет е идеята ембрионите да се съхраняват „само под държавен контрол“ и да не могат да бъдат унищожавани Миска на Слави Трифонов от Бургас очаква бебе Миска на Слави Трифонов от Бургас очаква бебе Русокосата красавица цяло десетилетие упорито крие личния си живот и пази любимия си от публичното внимание Шофьорът, който бяга 100 км от полицията във Варна, има 13 акта и 21 фиша Шофьорът, който бяга 100 км от полицията във Варна, има 13 акта и 21 фиша Въпреки че преследването е било рисково – през нощта и с висока скорост, няма пострадали полицаи 4 зодии с шанс да променят съдбата си през декември 2025 г. 4 зодии с шанс да променят съдбата си през декември 2025 г. Ето кои са те  АПИ търси фирма за ремонт на тунела "Траянови врата" за 79 млн. лв. АПИ търси фирма за ремонт на тунела "Траянови врата" за 79 млн. лв. Дължината на тръбата за Бургас е 720 м и за последно е ремонтирана в периода 1996-1997 г., а за София е 685 м и на нея е извършван ремонт между 2002-2003 г. Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев Софийският градски съд прекрати делото срещу Благомир Коцев СГС изпрати делото на ВКС за разглеждане с цел изпращането му на друг съд
Джордж Клуни изплаши феновете си: И той ли се разболява от деменция Джордж Клуни изплаши феновете си: И той ли се разболява от деменция Актьорът признава, че вече му е по-трудно да запомня репликите си Зеленски пристигна в Турция: Подновяват преговорите за мир в Украйна Зеленски пристигна в Турция: Подновяват преговорите за мир в Украйна Все още не е ясно дали специалният пратеник на САЩ Стив Уиткоф ще присъства Тръмп каза, че Саудитска Арабия ще инвестира 600 млрд. долара в САЩ, Мохамед бин Салман обещава 1 трилион Тръмп каза, че Саудитска Арабия ще инвестира 600 млрд. долара в САЩ, Мохамед бин Салман обещава 1 трилион Това е първото посещение на престолонаследника в Белия дом от повече от седем години и той беше посрещнат от Тръмп с помпозна церемония на Южната морава Защо Кристиано Роналдо присъства на вечерята в Белия дом? Защо Кристиано Роналдо присъства на вечерята в Белия дом? На трапезата бяха още "бъдещи трилионери“ - престолонаследникът Мохамед бин Салман, предприемачът Тим Кук и технологичният маг Илон Мъск Тръмп обяви Саудитска Арабия за основен съюзник на САЩ Тръмп обяви Саудитска Арабия за основен съюзник на САЩ Двете страни поддържат перфектни отношения Атака по военни обекти в Русия с американски ракети АТАКМС Атака по военни обекти в Русия с американски ракети АТАКМС Властите в Киев настояват САЩ да им предоставят и "Томахок", чиито обсег е около 2500 километра  50 см сняг в Турция 50 см сняг в Турция Кога ски сезонът там ще бъде открит? Кремъл обвини Полша, че се поддава на русофобия Кремъл обвини Полша, че се поддава на русофобия Експлозията по линията Варшава – Люблин, която свързва полската столица с украинската граница, последва поредица от палежи, саботажи и кибератаки в Полша Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Глобален срив заради Cloudflare остави света без новини Мащабното прекъсване, което продължава през последните часове, със сигурност е попречило на мнозина от вас да сърфират спокойно в мрежата За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч За първи път в Европа: Влакове ще летят с 350 км/ч Влаковете по линията Мадрид-Барселона превозват по 15 млн. души годишно
Асен ВАСИЛЕВ Асен ВАСИЛЕВ Да спрат парите за касички и бухалки, вместо да вдигат данъци и осигуровки Виц на деня Виц на деня - Иванчо, кой материал е по-твърд - дървото или желязото?
- Дървото, госпожо. Никой не казва, пипни да видиш как съм го нажелязил.
Виц на деня Виц на деня Мъж към жена си:
- Как така майка ти се е почувствала по-добре? Аз вече се уговорих с гробарите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако мъж е на колене пред жена, значи и прави предложение. Ако жената е на колене пред мъжа, значи е приела предложението.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори