×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Жълт код за силен вятър е обявен за Бургаска област
  • Зеленски и Тръмп ще обсъдят американския план за прекратяване на войната
  • Бюджет 2026: Парламентът продължава разглеждането на първо четене на законопроекта
  • Гъста мъгла и намалена видимост в част от страната, карайте внимателно
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бизнес , Бургас


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
Флагман.БГ Мегакорупционният скандал в Украйна Мегакорупционният скандал в Украйна 21/11/2025, Петък 13:40 3
България Всички новини
Ето ги и задължителните ястия на днешния празник Ето ги и задължителните ястия на днешния празник Днес отбелязваме денят на християнското семейство - хубав повод да се съберем заедно около трапезата Осем „златни“ двойки подновиха брачните си клетви в Камено Осем „златни“ двойки подновиха брачните си клетви в Камено Двойките празнуват 50 години съвместен живот през тази година Обиски и претърсвания в Бургас заради схема за източване на селскостопански фондове (ОБНОВЯВА СЕ) Обиски и претърсвания в Бургас заради схема за източване на селскостопански фондове (ОБНОВЯВА СЕ) В схемата, която от Европейската прокуратура, определиха като „организирана престъпна група”, са замесени държавни служители Съдия Светла Даскалова поема делото срещу кмета на Варна Благомир Коцев Съдия Светла Даскалова поема делото срещу кмета на Варна Благомир Коцев Системата я определи сред 16 съдии Какъв е здравословният баланс за употребата на телефоните от децата Какъв е здравословният баланс за употребата на телефоните от децата Ранната употреба на смартфони увеличава психичните проблеми при децата в България, показва ново международно изследване Нов онлайн капан ужили семейство - поръча си двигател, а пристигна детска играчка Нов онлайн капан ужили семейство - поръча си двигател, а пристигна детска играчка Вместо комплект за сглобяване на двигател, инженерът получил пластмасова играчка – измамният сайт все още е активен и примамва жертви България купува спешно 7 радара за 195 млн. евро - заради НАТО и F-16 България купува спешно 7 радара за 195 млн. евро - заради НАТО и F-16 Първото плащане от 90 млн. евро ще е от парите, които страната ни получи като компенсация за военната помощ за Украйна Как да постъпим, ако имаме по-големи суми в брой Как да постъпим, ако имаме по-големи суми в брой От институциите препоръчват гражданите да започнат превалутирането по-рано, за да се избегнат струпвания Имаш неплатен фиш или глоба? Забрави за технически преглед от май 2026 г. Имаш неплатен фиш или глоба? Забрави за технически преглед от май 2026 г. Новата мярка е репресивна, незаконна и противоконституционна , смята о мбудсманът Велислава Делчева Българският бизнес влиза в 2026 г. със сдържан оптимизъм въпреки нарастващите разходи и липсата на кадри Българският бизнес влиза в 2026 г. със сдържан оптимизъм въпреки нарастващите разходи и липсата на кадри Българският бизнес със сдържани, но позитивни нагласи за икономическото развитие през 2026 г.
Година след атентата: Коледният пазар в Магдебург отваря врати Година след атентата: Коледният пазар в Магдебург отваря врати 250 хиляди евро са инвестирани в нова система за сигурност Задържаха 42 тона български доматен сос в Бриндизи с "италиански" етикет Задържаха 42 тона български доматен сос в Бриндизи с "италиански" етикет Пратката е била в два камиона, идващи от България Почина световен шампион на Германия Почина световен шампион на Германия Само за първия си сезон крилото отбеляза 13 попадения и помогна на Дюселдорф да се изкачи в Бундеслигата ЕК чертае есенната икономическа прогноза: България расте, но инфлацията се завръща през 2027 г. ЕК чертае есенната икономическа прогноза: България расте, но инфлацията се завръща през 2027 г. Реалният БВП върви нагоре, безработицата остава под 4%, а еврото и европейските фондове дават рамо — но новата въглеродна директива може да удари цените на енергията Снощи Бургас спа спокойно, за разлика от София, Варна и Пловдив Снощи Бургас спа спокойно, за разлика от София, Варна и Пловдив В четвъртия по големина град на държавата не трепна дори едно знаменце, не се разнесе нито един призив, нито една самотна фигура не дръзна да застане на площада. Тишина не на мира, а на изчезналия политически пулс Силно земетресение люшна 2 страни Силно земетресение люшна 2 страни Паника в Дака САЩ обявиха санкции срещу българска гражданка САЩ обявиха санкции срещу българска гражданка Наложена й е забрана да влиза в Щатите и да прави бизнес с американски фирми заради петролното ембарго срещу Иран   Ето всички точки от плана за мир на Тръмп - означават ли крах за Зеленски Ето всички точки от плана за мир на Тръмп - означават ли крах за Зеленски Правителството в Киев трябва да се откаже от амбициите си за НАТО. В кратък срок се предвиждат избори в Украйна Президент участвал в човешките сафарита в Сараево? Президент участвал в човешките сафарита в Сараево? Обвинението срещу сръбския президент беше повторено от сръбския адвокат Чедомир Стойкович, който оказва натиск върху магистратите в Белград да започнат разследване Русия дава на Индия технологии за изтребители от пето поколение Русия дава на Индия технологии за изтребители от пето поколение Всички индийски искания са напълно приемливи, обявиха от Кремъл
Асен ВАСИЛЕВ Асен ВАСИЛЕВ Да спрат парите за касички и бухалки, вместо да вдигат данъци и осигуровки Виц на деня Виц на деня Олигарх хванал златната рибка и с досада я метнал обратно във водата. Тя изплувала и казала:
- Ами трите желания?
- Добре, кажи си ги..
Виц на деня Виц на деня Жена се прибира вкъщи и ентусиазирано започва да обяснява на съпруга си:
- Скъпи, днес три пъти минах на червено и никой не ме глоби.
- Много хубаво, и какво?
- Ами нищо. С икономисаните пари си купих ето тези обувки.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Митнически служители са заловили пратка олио, скрита в пакети с кокаин!

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори