×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бургас , Бизнес


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
Флагман.БГ Осъдиха мнима хазяйка, ужилила студенти Осъдиха мнима хазяйка, ужилила студенти 07/12/2025, Неделя 21:24 0
Тервел ИЛИЕВ Мощна подкрепа за Любо Пенев във Валенсия Мощна подкрепа за Любо Пенев във Валенсия 07/12/2025, Неделя 20:33 0
Флагман.БГ Ивайло Мирчев: Този бюджет е по-лош Ивайло Мирчев: Този бюджет е по-лош 07/12/2025, Неделя 19:41 5
България Всички новини
Какво време ни очаква в седмицата от 8-ми до 14-ти декември, ще завали ли сняг в страната Какво време ни очаква в седмицата от 8-ми до 14-ти декември, ще завали ли сняг в страната От вторник до събота ще е слънчево с разкъсана висока облачност Българка преживя ад в Гърция, зъл "Дон Жуан" я прелъсти, преби и хвърли в лапите на други Българка преживя ад в Гърция, зъл "Дон Жуан" я прелъсти, преби и хвърли в лапите на други Била е заставена да удовлетворява низките желания на по трима мъже на ден Даниел Митов отговори дали се опасява от гражданска война Даниел Митов отговори дали се опасява от гражданска война Митов бе питан за протестите Осъдиха мнима хазяйка, ужилила студенти Осъдиха мнима хазяйка, ужилила студенти Тя не отрече вината си Някога храните дори не се нуждаеха от етикети Някога храните дори не се нуждаеха от етикети Често забравяме, че простотата на миналото не се дължеше на лъжа, а на липсата на излишни уточнения. Когато всичко е ясно, никой не слага надпис Кметът на Варна: Истинската свобода е да се движиш без охрана Кметът на Варна: Истинската свобода е да се движиш без охрана Арогантността на част от политиците е основната причина за протестите в страната, счита той "Super Talent Competitions" отвори врати в София с първо издание, организирано от Мария Табакова "Super Talent Competitions" отвори врати в София с първо издание, организирано от Мария Табакова Понякога човек трябва да бъде по-смел дори от мечтите си, за да ги осъществи Евакуирани са трима души от танкера, бедстващ край Ахтопол Евакуирани са трима души от танкера, бедстващ край Ахтопол На борда остават 7 члена на екипажа Фатална катастрофа на пътя Севлиево-Габрово Фатална катастрофа на пътя Севлиево-Габрово Загина 62-годишен шофьор Всички да се учат от Бургас, морският град метна останалите в малкия си джоб Всички да се учат от Бургас, морският град метна останалите в малкия си джоб Празничната украса впечатлява с мащаб, стил и истинско европейско ниво
Мощна подкрепа за Любо Пенев във Валенсия Мощна подкрепа за Любо Пенев във Валенсия "Прилепите" са единни в обичта си към Ел Голеадор Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Рискът от изкуствения интелект: Кой ще плаща данъци, ако ботове заменят всички ни? Meждyнapoднaтa opгaнизaция нa тpyдa пpoгнoзиpa, чe eдин oт вceĸи чeтиpимa paбoтници пo cвeтa, ĸoнцeнтpиpaни в cтpaнитe c виcoĸи дoxoди, зaeмa длъжнocт c извecтнa cтeпeн нa излaгaнe нa изĸycтвeния интeлeĸт Майка на 5-годишно дете съсипа луксозна кола с фойерверк, искала да зарадва малчугана за Никулден Майка на 5-годишно дете съсипа луксозна кола с фойерверк, искала да зарадва малчугана за Никулден Голям гаф в Германия, за щастие няма пострадали хора Франсис Форд Копола продаде часовник за 10,8 млн. долара Франсис Форд Копола продаде часовник за 10,8 млн. долара Колекционер не се посвени да извади близо 11 милиона в щастска валута Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Япония в битка с деменцията: Как технологиите се превръщат в последна надежда Над 18 000 възрастни се изгубват годишно в Япония, а страната залага на роботи, AI и GPS, за да овладее кризата САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години САЩ - Европа се разпада икономически и може да се срути цивилизационно до 20 години Американската стратегия за национална сигурност очертава мрачен анализ: спад на раждаемостта, масова миграция, икономическа стагнация и политическа криза застрашават бъдещето на континента Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Сватбата на Суифт и Келси е най-чаканото светско събитие в САЩ и е нормално да има промени в редица детайли по самата брачна церемония Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Срокът за изпитване не може да бъде по-дълъг от 6 месеца, а когато за работата е определен срок, по-кратък от една година – срокът за изпитване е до един месец Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат „ ЕС трябва да бъде премахнат, а суверенитетът да бъде върнат на отделните страни, за да могат правителствата да представляват по-добре своя наро д“, написа Мъск на страницата си в социалната мрежа Х Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Бюрокрацията на ЕС бавно до смърт задушава Европа, коментира предприемачът
Бойко Борисов Бойко Борисов Изнасям три деца по комшиите. Те комшиите се възмущават вече. Виждам, че другите партии мълчат, но животът е колело и ще дойдат и пред техните къщи Виц на деня Виц на деня - Защо червенокосите са по-страстни?
- Защото, под ръждив покрив, в мазето винаги е мокро.
Виц на деня Виц на деня Събужда се мъж с махмурлук, гледа се в огледалото и казва:
- Не те знам кой си, но мисля да те обръсна!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Хубавите неща стават бавно. Затова толкова трудно ставам сутрин!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори