×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Честит празник, бургазлии! Честит Никулден!
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”


Готови сме с проектите за изграждане на 4 нови корабни места в „БМФ Порт Бургас”
Те ще бъдат стартирани, ако инвестиционната политика на държавата привлече още повече чуждестранни инвеститори, каза изпълнителният директор на пристанището
14 Септември 2023, Четвъртък, 12:05 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

По график продължават дейностите по REBIRTH28 - изграждането на кейово място, което ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози, съобщи Борис Балев

Борис Балев е изпълнителният директор на „БМФ Порт Бургас”. По-рано днес той участва във важна пресконференция, проведена на територията на пристанището, с която бе представен мащабният инвестиционен фонд за развитие на инфраструктурата и свързването на държавите от Източна и Централна Европа, озаглавен „Три морета”. Защо тази инициатива е важна и какво е участието на „БМФ Порт Бургас” в нея? Ето какво разказа Борис Балев:

-Г-н Балев, вчера се състоя прескоференция, която даде подробности за Инвестиционния фонд „Три морета”, който притежава значителен дял от акциите на БМФ Порт Бургас. Как се вписва управляваното от вас пристанище в този Фонд за развитие на Източна Европа?

-Ние сме първата изцяло българска компания, която колегите от Фонда избраха и това е знак за това как сме се справили през годините. Така че мисля, че добре се вписваме. Това е много добра оценка на нашата работа от 2012 г. насам, когато поехме концесията на порта.

-Фондът предполага още редица инвестиции. Имате ли нещо конкретно предвид?

- В момента работим над 5 нови идеи. Когато имаме пълна готовност, ще представим предложенията си и на партньорите ни от Фонд „Три морета”.

-Идеята за „БМФ Порт Бургас” като конкурент на Констанца е повече от чудесна и със сигурност ще отвори много врати за града и дори страната.

-Не бих казал, че сме конкурент на Констаца. В Румъния това пристанище е главното. Отделно северната ни съседка е почти 4 пъти по-голяма по отношение на брутен вътрешен продукт, а пристанищата са огледало на икономиката. В България имаме две главни пристанища и затова по-скоро бих казал, че ние  се конкурираме с пристанище Варна. А по отношение на международните проекти в Черно море със сигурност сме конкуренти. За проекта на „Шеврон” в Казахстан се състезавахме с около 15 пристанища в Черно море, включително Румъния, Турция, Грузия. И спечелихме, благодарение на екипа ни. Подготвихме наистина невероятен проект. Инфраструктурата, изградена по този проект,стана държавна собственост един месец след построяването.

-Как вървят дейностите по REBIRTH28? Този проект ще отвори много възможности пред Бургас.

-Към момента всичко върви по график. Наистина този проект ще ни даде възможност да се представим по-добре пред големите контейнерни линии,  и ще позволи в пристанището да влизат най-големите контейнеровози - т.нар. „mother vessels”. Това, разбира се, неможе да стане веднага. Изисква се много работа. За Констанца е много по-лесно. Например, ако при нас спира контейнерният кораб и разтоварва 1000 контейнера, там той разтоварва 4000. Причината е, че икономиката на Румъния е около 3,5 пъти по-голяма. Надявам се в бъдеще тази възможност – изграждането на к.м. 28, да ни даде много силен тласък.

-Днес говорихте и за интермодалния терминал в Божурище. Той дава големи предимства на Бургас, но каква точно е идеята там?

-Много е важно пристанищният оператор и операторът на интермодалния терминал да е един и същ. Това например го няма в Констанца. При нас, в интермодалния терминал в Божурище ние организираме всичко – можем да ползваме всички национални жп оператори, за да стигат влаковете до Божурище. Това е голямо предимство за нас, да можем да предоставим на клиентите си такава услуга, особено с все по-големите изисквания на ЕС за „Зелен транспорт“, т.е. все по-малко и по-малко да се ползва дизелово гориво.

Чупим рекорди: БМФ Порт Бургас с безпрецедентни обеми на контейнерния трафик през първата половина на 2023 г.

-Споменахте по време на презентацията за нови четири корабни места?

-Да, изцяло проектирани са, и сме напълно готови да започнем изграждането им, ако инвестиционната политика на държавата е насочена към привличане на нови чуждестранни инвеститори, и съответно това доведе до тяхната необходимост Например, ако „Фолксваген” беше дошъл в България, както се говореше преди няколко години, и бяхме сключили договор, със сигурност трябваше да построим още едно кейово място. Всичко това зависи от инвестиционната програма на държавата - колкото повече чуждестранни инвеститори се привличат тук, толкова повече възможности имеме ние да надграждаме инфраструктурата и да строим нови мощности. Не можем да строим, просто за да го има и да се хвалим.

-Какво се случва с Ро-Ро фериботните линии?

-В „БМФ Порт Бургас” много усилено работим в тази посока. Засега имаме две възможности. Едната е свързана с пристанището „Карасу” на север от Истанбул. Там може да се поеме трафикът от Мала Азия и другите държави наоколо. Дори и само турският трафик е голям. Вместо да се насочва към Истанбул и да минава по новоизградения трети мост (което е много скъпо), може да се ползва фериботна линия. Още сме в преговори. Турската страна трябва да стартира тази инициатива. Те трябва да убедят техните превозвачи да ползват тази линия. А връзката с Грузия е свързана със стоките, които идват от Средна Азия. Вече функционира Ро-Ро линия между Бургас и Грузия, а товарите ще стават все повече и повече. Ние разполагаме с изградено -корабно място  - същото, което ползвахме за „Шеврон”. Така че, когато има интерес и силен партньор, започваме. Не зависи само от нас, потенциалните партньори трябва да вземат финалното решение.

*В интервюто са използвани въпроси и от други медии

 


В категории: Бизнес , Бургас


Георги РУСЧЕВ Автор
Георги РУСЧЕВ
Флагман.БГ "Игра на тронове" се завръща с нов сезон "Игра на тронове" се завръща с нов сезон 06/12/2025, Събота 21:00 0
Тервел ИЛИЕВ Добавиха 77 лв. към пенсиите Добавиха 77 лв. към пенсиите 06/12/2025, Събота 19:59 0
Флагман.БГ Ако си мъж над 40 г. - не яж това Ако си мъж над 40 г. - не яж това 06/12/2025, Събота 19:20 0
България Всички новини
Предложение за брак на сцената на "Тройката" навръх празника на Бургас Предложение за брак на сцената на "Тройката" навръх празника на Бургас Вълнението сред хората беше осезаемо, а когато тя каза заветното „ДА!“, площадът избухна в аплодисменти Има разлика между коледния и годишния бонус Има разлика между коледния и годишния бонус А може ли да получите и двата вида бонус „Сигнал“  постави впечатляващ финал на Никулденските празници в Царево „Сигнал“ постави впечатляващ финал на Никулденските празници в Царево Коледните къщички, елхата и празничният базар донесоха уют и настроение "Игра на тронове" се завръща с нов сезон "Игра на тронове" се завръща с нов сезон В новия трейлър сър Дънкан се стреми да се докаже като рицар на турнир, надявайки се да бъде приет под закрилата на дома Таргариен Закриват кабелния завод в Карнобат, освобождават 800 работници Закриват кабелния завод в Карнобат, освобождават 800 работници Съкращенията ще се извършат на два етапа и ще приключат до март 2027 г. БГ Роналдо ще е охранител в новия сезон на "Под прикритие" БГ Роналдо ще е охранител в новия сезон на "Под прикритие" Ще пазя гърба на един от лошите герои, но не мога да издам повече, каза Даниел Златков Екипажът на корабът "Кайрос" иска евакуация, но бурното море спира спасителната операция Екипажът на корабът "Кайрос" иска евакуация, но бурното море спира спасителната операция За нас беше неясно как турският влекач се завръща в базата си в Инеада, а свободно оставения танкер продължава към бреговете на България , сподели вицеадмирал Румен Николов – директор Главна дирекция „Аварийно-спасителна дейност“ Ако си мъж над 40 г. - не яж това Ако си мъж над 40 г. - не яж това Специалисти посочват пет храни, които е добре да се ограничат, за да се запазят доброто здраве и мъжката потентност Бургас засия като Коледната столица на България! Бургас засия като Коледната столица на България! Тържественото запалване на елхата събра хиляди и постави началото на коледния месец Тежка катастрофа на бургаския бул. „Христо Ботев“, има пострадали Тежка катастрофа на бургаския бул. „Христо Ботев“, има пострадали Уточнява се кой е виновник за ПТП-то
Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Булката беглец и в реалния живот - ето кои звезди избягаха пред олтара Сватбата на Суифт и Келси е най-чаканото светско събитие в САЩ и е нормално да има промени в редица детайли по самата брачна церемония Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Може ли работодателят да те уволни, ако си в болничен Срокът за изпитване не може да бъде по-дълъг от 6 месеца, а когато за работата е определен срок, по-кратък от една година – срокът за изпитване е до един месец Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат „ ЕС трябва да бъде премахнат, а суверенитетът да бъде върнат на отделните страни, за да могат правителствата да представляват по-добре своя наро д“, написа Мъск на страницата си в социалната мрежа Х Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Илон Мъск иска Европейският съюз да бъде премахнат Бюрокрацията на ЕС бавно до смърт задушава Европа, коментира предприемачът Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция Шофьорът на камиона е задържан от полицията САЩ предложили на Полша 250 бронетранспортьора Stryker за 1 долар САЩ предложили на Полша 250 бронетранспортьора Stryker за 1 долар Варшава обаче не бърза да приеме подаръка Унгария блокира резервния план на Еврокомисията за финансиране на Украйна Унгария блокира резервния план на Еврокомисията за финансиране на Украйна Будапеща е отхвърлила идеята за емитиране на съвместни облигации, обезпечени с пари от седемгодишния бюджет на ЕС Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден От Украйна обвиняват Русия за атака с дрон, Москва отрича Макрон бяга в костюм в Китай: Дипломатически жест или зрелище за мрежите? Макрон бяга в костюм в Китай: Дипломатически жест или зрелище за мрежите? Френският президент изненада китайските студенти с неформално поведение, но визитата му имаше сериозен политически и икономически подтекст Седем дела срещу OpenAI: Семейства твърдят, че ChatGPT е допринесъл за психични сривове и самоубийства Седем дела срещу OpenAI: Семейства твърдят, че ChatGPT е допринесъл за психични сривове и самоубийства Продължителното използване на чатбота е довело до разрушителни делюзии у жертвите и причиняване на емоционални вреди
Бойко Борисов Бойко Борисов Изнасям три деца по комшиите. Те комшиите се възмущават вече. Виждам, че другите партии мълчат, но животът е колело и ще дойдат и пред техните къщи Виц на деня Виц на деня - Докторе, вярно ли е, че здравето не се купува с пари?
- А бе кой ви пълни главите с тези глупости?!
Виц на деня Виц на деня Едно време жените готвеха като майките си, но днешно време пият като бащите си! Статус във фейсбук Статус във фейсбук Тези мъже, които се имат за много хитри, да не забравят, че и на дявола някой е сложил рога!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори