×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Сериозни безредици избухнаха за трета поредна нощ в Северна Ирландия
  • Честваме паметта на преподобния Онуфрий Велики
  • КЕВР обсъжда цените на тока за бита от 1 юли
  • Очаква ни слънчев четвъртък с температури до 33 градуса
  • Франция забранява социалните медии за лица под 15 години, след убийство в гимназия
  • Желязков се срещна със Зеленски в Одеса, увери го в европейската подкрепа за Украйна
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Не може Общинският съвет да взема решения за цените на частен бизнес, таксиметровият бранш трябва да се обедини


Не може Общинският съвет да взема решения за цените на частен бизнес, таксиметровият бранш трябва да се обедини
От 2010 г. беше взето решение местните парламенти да определят мининалните и максимални тарифи за превоз – това е в ущърб на легитимните таксиметрови превозвачи, категорична е Ева Михалева
03 Юни 2022, Петък, 12:20 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Само в Бургас и Варна такситата не могат да използват буслентите, а законова пречка няма, каза председателят на Постоянанта комисия по транспорт в ОбС-Бургас Ева Михалева

Ева Михалева е председателят на Постоянната комисия по транспорт към Общинския съвет в Бургас. Разговаряме с нея във връзка с информация, че наскоро се е провела неформална среща между общинските съветници и таксиметровия бранш, на която се е обсъдило евентуалното бъдещо повишение на тарифите за превоз на километър. Такова предложение бе входирано на предходната сесия на местния парламент именно от Ева Михалева, но впоследствие оттеглено. Ето какво разказа председателят на Постоянната комисия по транспорт.

-Г-жо Михалева, какви са нагласите на таксиметровия бранш? Разбираме за неформална среща между общинските съветници и тях. Какво дискутирахте и стигнахте ли до решение?

-Срещата беше доста странна, ако мога така да се изразя. Таксиметровият бранш сякаш очакваше ние, общинските съветници, да решим проблемите и разногласията между тях. Не се разбират, нямат общо говорене и нямат консенсус по въпроса с повишаването на тарифите. Едните казват, че предпочитат да има по-голямо „ветрило“ между максималната и минималната цена на превоз за километър. Другите обаче са категорични, че това не ги устройва – искат да има по-висока минимална и по-ниска максимална. В хода на разговора стана ясно още нещо интересно – че на практика всички таксиметрови шофьори вече извършват превоз на максималната цена, която сме одобрили още през 2011 г. – 1.20 лв. на километър. Тя не е променяна от тогава. Трета година съм общински съветник и ви потвърждавам, че при мен за първи път е входирано такова искане за промяна на цената. А ние няма как да задействаме процедура за това без да има входирана от тях молба. Този ангажимент, с който ни е натоварило Министерството на транспорта – общините да определят минималните и максималните тарифи, е доста неприятен. Много е тежко да определяш цена на частен бизнес, който нито дотираш, нито финансираш, нито контролираш

-А на срещата беше ли категорично изразено мнението на бранша, че трябва да се увеличат тарифите? Виждаме растящата инфлация, скокът в цените на горивата. Самите таксиметрови шофьори обединени ли са поне върху идеята, че трябва да се повишат цените?

-За това са обединени, да. Искат дори много голямо поскъпване, с което ние няма да се съгласим. Искат минималната тарифа да бъде между 1.30 и 1.50 лв., а максималната да е между 1.80 и 2.00 лв. В сравнение с предните цени, на които сега работят, увеличението е почти двойно. 

-Защо оттеглихте миналия месец докладната си?

-Оттеглих я, за да защитя бранша. Ако не го бях направила и докладната беше отхвърлена от колегите общински съветници, както вероятно щеше да се случи, таксиметровите шофьори нямаше да могат да входират подобно предложение в следващите 6 месеца. Идеята ми беше тази – не исках това да се случва. Наистина е много трудно за таксиметровия бранш в сегашните условия и цените действително са ниски, и трудно се работи. Интересното беше, че дори след като оттеглих докладната не бях потърсена от таксиметровите водачи, за да седнем и да направим нова докладна. Срещата, за която питахте, също инициирах аз, а не те. От тяхна страна сякаш няма инициативност. Нещо, което повечето таксиметрови компании или централи, казват е, че са си тарифирали апаратите и имат договори, като в момента са направили цените съответно 1 лв. и 2 лв. – минимална и максимална. Това ги устройвало. В същото време самите таксиметрови шофоьри казват, че за тях това е много ниско – трябвало да работят по 16-18 часа на ден, за да излязат на поне малка печалба. С колегите ми общински съветници сме в буферната зона – аз лично се чувствам все едно съм на спаринг турнир през цялото време. Не мога да взема решение коя тези да защитя и съответно най-правилното на този етап изглежда идеята да се заеме средната земя – да са доволни както централите, така и самите шофьори. Обмисляме точно как това да се случи.

-Ще бъде ли входирана нова докладна на предстоящата сесия на Общинския съвет?

-Със сигурност ще бъде входирана. Още другата седмица предстои извънредна среща на Постоянната комисия по транспорт към ОбС-Бургас. Искам да използвам момента да благодаря много на колегите си от комисията, защото винаги откликват и са готови по всяко време да се събираме, само и само да решаваме казусите. Не сме решили точно каква ще е цената, която ще предложим, но вероятно минималната ще бъде в диапазона между 1.00 и 1.05 лв. Максималната пък да е до 2.00 лв. Оттам всяка фирма да преценя сама на какви тарифи да работи – това е пазарната икономика.

-Още миналия месец се чу едно предложение таксиметровият бранш да бъде оставен да решава сам. Това, което ви е вменено от държавата с определянето на тези тарифи да бъде заобиколено и браншът да се самоконтролира.

-Това трябва задължително да се случи. Не може Общинският съвет да взима решения за частен бизнес. Това е абсолютен прецедент. Имам доста познати общински съветници в чужбина и когато съм им разказвала за това, което се случва тук, те не могат да повярват. Казват, че община да определя минимални и максимални такси е недопустимо. Питат дали ги дотираме и като чуят отрицателният отговор остават смаяни. Как ще определяме ние цената, при положение, че става въпрос за частен бизнес?! Безумно е наистина, но е факт.

-Всъщност тази цялостна идея с въвеждането на ограничения на минималната и максимална тарифа за превоз на километър бе въведено преди около 10 години, за да ограничи т.нар. „копърки“.

-От 2010 г. важи това правило, но парадоксалното е, че въпреки това „копърките“, заради които беше въведено, продължават да работят. Реално с е оказа, че с въвеждането на тези минимални и максимални тарифи, които общините трябва по някаква причина да определят, страда повече легитимния таксиметров бранш, отколкото нелегитимния. Бях на летището край Сарафово преди няколко дни – видях такси, което беше с първоначална такса 5 лв. и 3.30 лв. на километър. Това е абсолютно незаконно, никой няма как да е тарифиран на такава цена със заверен апарат. Копърките продължават да съществуват, защото няма контрол. 

-Кой трябва да упражнява контрола?

-Категорично Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“. Вмениха на общините и това да издават лицензи за таксиметров превоз. Това си е функция само на ИААА. После спряха да ги контролират. Общините правят стоянки, но как изглежда колата, отговаря ли на определени изисквания и т.н. – кой да го следи това? Общината ли? Това е безумие и затова има таксита в такова ужасно състояние – просто тотално липсва контролът. 

-Има ли решение на проблема на този етап?

-Браншът трябва да се събере и да се обедини, за да излезе с общи искания. Всички вече знаем, че таксиметровите шофьори разполагат с „лостовата система“, с която ако са заедно, могат да постигнат всяко свое искане. Те са огромна организация в цялата страна. Ако те се обединят и заявят, че не искат повече Общините да им определят цените, това ще се случи. По отношение на самия контрол на колите, ИААА трябва да започне да следи. Има и друго, с което искам да подчертая, че не слагам никого под общ знаменател, но самите таксиметрови шофьори трябва да разберат, че извършват търговска дейност, с която първо продават колата и себе си. Така клиентът – дори цената да е по-висока, клиентът понякога си затваря очите, защото предлаганата услуга  е по-качествена. 

-Като страничен, но важен въпрос – има ли планове в Бургас буслентите да станат отворени и за таксиметров превоз, както е почти навсякъде в Европа и дори страната?

-На Комисията по безопасност в София, към която съм член, това се обсъждаше наскоро – че само във Варна и в Бургас е забранено таксиметров превоз да се осъществява в буслентите. Между другото тази дискусия също би трябвало да се инициира от самия бранш, а това все още не е направено. Истина е, че Бургас няма толкова силен трафик, но все пак – няма законова пречка таксиметровите шофьори да карат в буслентите. Защо ние ги ограничаваме? Нямам обяснение. 
 


В категории: Бургас


9
Коментара по темата
9.
Селянин
06.06.2022 11:32:21
0
0
Бакшишите най големите Боклуци
8.
Е на тва
03.06.2022 23:49:29
0
3
Живеем в страна със свободен пазар. Всяка таксиметрова компания е свободна да си определя цена. Конкуренцията ще регулира пазара на таксиметрови услуги.
7.
До този дето му се повръща
03.06.2022 23:45:31
0
2
Ами повръщай си кой те спира.
6.
Българина
03.06.2022 17:26:45
0
0
Въе Варна тихомълком ги вдигнаха от 0.90км на 1.10км

По курортите(Албена, Дружба, Зл Пясъци) са на 2лв км.

На летището(Вн) трудно ще дойде копърка, там нещата са взети буквално в здрави ръце :)
5.
До 4. Az
03.06.2022 16:10:40
0
1
Виж датата на календара (2018). Да не стане грешка...
4.
Az
03.06.2022 14:28:13
2
4
Хубавелка. Друго си мисля като я гледам, не за транспорт
3.
Шофьор
03.06.2022 14:18:29
2
2
Госпожа , Естествено, че общината ще издава лицензи и ще контролира прегледите . Навсякъде по света е така . Градските власти знаят колко коли са нужни и Толкова броя лицензи се издават . Общински сервизи правят технически прегледи на всеки 6 месеца и то доста сериозни за да е сигирно , че колите са наистина изправни , съответно шофьорите си плащат на общината . Проучете малко нещата ! Това за бус лентите е друга тъпотия , нека си карат там нали са обществен транспорт . Не е нужно да откривате топлата вода вижте как е в Холандия , Англия , Германия и т.н.
За цената е ясно , всеки да си я определя . Клиентите само ще си решат отърва ли им и коя компания да ползват .
2.
Повръща ми се
03.06.2022 13:15:10
3
11
Съпругата ( ГЕРБ )на организатора на протести на превозвачите от ГЕРБ ( онзи палячо спиращ куриерския камион преди магазин Джъмбо )дава акъл какво да се прави. Или по-потно дава акъл как да се направи от транспортния бранш свободия и анархия. Тия от ГЕРБ само простотии и мерак за създаване на проблеми в обществото имат. Догодина есента ако е рекъл Господ ще се избавим от ГЕРБ.
1.
Gost
03.06.2022 12:45:14
0
11
Това такси което е видяла на летището с първоначална такса 5 лв. и 3.30 лв. на километър с разрешително за Община Бургас ли е или за някоя от съседните общини където такива цени са в рамките на закона ?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Индийският Нострадамус втрещи със зловеща прогноза за ядрен Армагедон Индийският Нострадамус втрещи със зловеща прогноза за ядрен Армагедон Владимир Жириновски през 2019 г. бе предсказал, че събитията в Украйна ще бледнеят от това, което ще се случи в Близкия изток 6 неща, за които жените се оплакват, но мъжете изобщо не се интересуват 6 неща, за които жените се оплакват, но мъжете изобщо не се интересуват Ако искаме да бъдем по-добре разбрани, комуникацията ни с половинките ни трябва да бъде ясна и кратка 4 знака, които ясно подсказват, че една жена флиртува с вас 4 знака, които ясно подсказват, че една жена флиртува с вас Ето кои са те  Зодиите, които са преживели най-много трудности в живота си Зодиите, които са преживели най-много трудности в живота си Въпреки това те са успели да съхранят духа си жив Не е рецепта, а злато. Десертно руло у дома – бързо, евтино и вкусно Не е рецепта, а злато. Десертно руло у дома – бързо, евтино и вкусно Вижте как да го приготвите Златен шанс за младите да градят кариера в туризма! Мирослав Боршош предлага стимули, за да останат тук Златен шанс за младите да градят кариера в туризма! Мирослав Боршош предлага стимули, за да останат тук С цел облекчаване на процедурите по наемане на работници от трети страни ще се разкрият нови допълнителни щатове в консулските служби, каза той   Meteo Balkans: Наближава опасна жега до 42 градуса Meteo Balkans: Наближава опасна жега до 42 градуса През нощните часове ще бъде почти тихо Затягат реда в Слънчев бряг, хулиганите на прицел Затягат реда в Слънчев бряг, хулиганите на прицел Полицията ще се стреми да ограничи и разпространение на райски газ Ремонт на пътя за Царево, шофьорите да внимават Ремонт на пътя за Царево, шофьорите да внимават В понеделник ще се работи в платното за Бургас, а след това за Созопол Гала с изненадващо сбогуване в ефир Гала с изненадващо сбогуване в ефир Русокосата фурия бе символично изпратена от студиото от... голям бял мечок
Извънредно! Иран отговори на Израел със „Сурово наказание“, Йерусалим и Тел Авив в пламъци (ОБНОВЯВА СЕ) Извънредно! Иран отговори на Израел със „Сурово наказание“, Йерусалим и Тел Авив в пламъци (ОБНОВЯВА СЕ) Израелски F-35 е свален 78 убити и 329 ранени в Техеран, Иран удря Израел с 100 ракети (ОБНОВЯВА СЕ) 78 убити и 329 ранени в Техеран, Иран удря Израел с 100 ракети (ОБНОВЯВА СЕ) Пакпур заяви, че „портите на ада скоро ще се отворят“ за враговете Европа застрашена от огъня в Близкия изток? Проф. Чуков стресира с намек за ядрена война Европа застрашена от огъня в Близкия изток? Проф. Чуков стресира с намек за ядрена война Имаме битка с арсенали в сферата на атомното оръжие, което е много обезпокоително, каза той Почина Мариана Цветкова Почина Мариана Цветкова Едно от последните й превъплъщения беше като Фрика във "Валкюра“ от Вагнер през месец април, по време на гостуването на Софийската опера в театър "Джузепе Верди“ в Салерно, Италия Тръмп и Мъск отново са приятели – ето кой ги сдобри Тръмп и Мъск отново са приятели – ето кой ги сдобри Илон, ние всъщност за какво се скарахме, попита US президентът развеселен, а най-големият богаташ в света му отговори, че не помни, но не е спирал да го уважава Над 310 загинали след самолетна катастрофа в Индия, оцелял разказва за ужасен шум (ОБНОВЯВА СЕ) Над 310 загинали след самолетна катастрофа в Индия, оцелял разказва за ужасен шум (ОБНОВЯВА СЕ) Когато се изправих, около мен имаше тела и бях уплашен, споделя Вишваш Кумар Рамеш Германски влак беше преждевременно спрян, защото бил прекалено мръсен Германски влак беше преждевременно спрян, защото бил прекалено мръсен Влаковете трябва да отговарят на високи стандарти за качество, казаха от „Дойче бан” Страшен ужас: Самолет с близо 250 души на борда се разби Страшен ужас: Самолет с близо 250 души на борда се разби Машината изпълнявала полет за Лондон Кървав ад в Харков след удари с "Шахеди" Кървав ад в Харков след удари с "Шахеди" Има много ранени във втория по големина град в Украйна "Ягодова луна" озари небето над Гърция "Ягодова луна" озари небето над Гърция Ягодовата луна можеше да бъде наблюдавана и в Съединените щати.  Небесният спектакъл беше запечатан на кадри и от Дубай
Костадин Ангелов Костадин Ангелов Не сме доволни от резултатите, които постига МВР Виц на деня Виц на деня - Скъпа, достави ми ор*лно удоволствие!
- Кво бе? Свирка ли искаш?
- Не ма! Замълчи малко!
Виц на деня Виц на деня Внучка след медения месец се хвали на баба си:
- Ходихме до Малдивите, Сейшелите, Баден Баден и накрая си починахме. Бабо, а вие с дядо къде ходихте след сватбата?
- В леглото, чедо. Хубаво беше, дядо ти не почиваше.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Петък в пернишка дискотека - буташ един, бият те двама
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори