×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Не може Общинският съвет да взема решения за цените на частен бизнес, таксиметровият бранш трябва да се обедини


Не може Общинският съвет да взема решения за цените на частен бизнес, таксиметровият бранш трябва да се обедини
От 2010 г. беше взето решение местните парламенти да определят мининалните и максимални тарифи за превоз – това е в ущърб на легитимните таксиметрови превозвачи, категорична е Ева Михалева
03 Юни 2022, Петък, 12:20 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ

Само в Бургас и Варна такситата не могат да използват буслентите, а законова пречка няма, каза председателят на Постоянанта комисия по транспорт в ОбС-Бургас Ева Михалева

Ева Михалева е председателят на Постоянната комисия по транспорт към Общинския съвет в Бургас. Разговаряме с нея във връзка с информация, че наскоро се е провела неформална среща между общинските съветници и таксиметровия бранш, на която се е обсъдило евентуалното бъдещо повишение на тарифите за превоз на километър. Такова предложение бе входирано на предходната сесия на местния парламент именно от Ева Михалева, но впоследствие оттеглено. Ето какво разказа председателят на Постоянната комисия по транспорт.

-Г-жо Михалева, какви са нагласите на таксиметровия бранш? Разбираме за неформална среща между общинските съветници и тях. Какво дискутирахте и стигнахте ли до решение?

-Срещата беше доста странна, ако мога така да се изразя. Таксиметровият бранш сякаш очакваше ние, общинските съветници, да решим проблемите и разногласията между тях. Не се разбират, нямат общо говорене и нямат консенсус по въпроса с повишаването на тарифите. Едните казват, че предпочитат да има по-голямо „ветрило“ между максималната и минималната цена на превоз за километър. Другите обаче са категорични, че това не ги устройва – искат да има по-висока минимална и по-ниска максимална. В хода на разговора стана ясно още нещо интересно – че на практика всички таксиметрови шофьори вече извършват превоз на максималната цена, която сме одобрили още през 2011 г. – 1.20 лв. на километър. Тя не е променяна от тогава. Трета година съм общински съветник и ви потвърждавам, че при мен за първи път е входирано такова искане за промяна на цената. А ние няма как да задействаме процедура за това без да има входирана от тях молба. Този ангажимент, с който ни е натоварило Министерството на транспорта – общините да определят минималните и максималните тарифи, е доста неприятен. Много е тежко да определяш цена на частен бизнес, който нито дотираш, нито финансираш, нито контролираш

-А на срещата беше ли категорично изразено мнението на бранша, че трябва да се увеличат тарифите? Виждаме растящата инфлация, скокът в цените на горивата. Самите таксиметрови шофьори обединени ли са поне върху идеята, че трябва да се повишат цените?

-За това са обединени, да. Искат дори много голямо поскъпване, с което ние няма да се съгласим. Искат минималната тарифа да бъде между 1.30 и 1.50 лв., а максималната да е между 1.80 и 2.00 лв. В сравнение с предните цени, на които сега работят, увеличението е почти двойно. 

-Защо оттеглихте миналия месец докладната си?

-Оттеглих я, за да защитя бранша. Ако не го бях направила и докладната беше отхвърлена от колегите общински съветници, както вероятно щеше да се случи, таксиметровите шофьори нямаше да могат да входират подобно предложение в следващите 6 месеца. Идеята ми беше тази – не исках това да се случва. Наистина е много трудно за таксиметровия бранш в сегашните условия и цените действително са ниски, и трудно се работи. Интересното беше, че дори след като оттеглих докладната не бях потърсена от таксиметровите водачи, за да седнем и да направим нова докладна. Срещата, за която питахте, също инициирах аз, а не те. От тяхна страна сякаш няма инициативност. Нещо, което повечето таксиметрови компании или централи, казват е, че са си тарифирали апаратите и имат договори, като в момента са направили цените съответно 1 лв. и 2 лв. – минимална и максимална. Това ги устройвало. В същото време самите таксиметрови шофоьри казват, че за тях това е много ниско – трябвало да работят по 16-18 часа на ден, за да излязат на поне малка печалба. С колегите ми общински съветници сме в буферната зона – аз лично се чувствам все едно съм на спаринг турнир през цялото време. Не мога да взема решение коя тези да защитя и съответно най-правилното на този етап изглежда идеята да се заеме средната земя – да са доволни както централите, така и самите шофьори. Обмисляме точно как това да се случи.

-Ще бъде ли входирана нова докладна на предстоящата сесия на Общинския съвет?

-Със сигурност ще бъде входирана. Още другата седмица предстои извънредна среща на Постоянната комисия по транспорт към ОбС-Бургас. Искам да използвам момента да благодаря много на колегите си от комисията, защото винаги откликват и са готови по всяко време да се събираме, само и само да решаваме казусите. Не сме решили точно каква ще е цената, която ще предложим, но вероятно минималната ще бъде в диапазона между 1.00 и 1.05 лв. Максималната пък да е до 2.00 лв. Оттам всяка фирма да преценя сама на какви тарифи да работи – това е пазарната икономика.

-Още миналия месец се чу едно предложение таксиметровият бранш да бъде оставен да решава сам. Това, което ви е вменено от държавата с определянето на тези тарифи да бъде заобиколено и браншът да се самоконтролира.

-Това трябва задължително да се случи. Не може Общинският съвет да взима решения за частен бизнес. Това е абсолютен прецедент. Имам доста познати общински съветници в чужбина и когато съм им разказвала за това, което се случва тук, те не могат да повярват. Казват, че община да определя минимални и максимални такси е недопустимо. Питат дали ги дотираме и като чуят отрицателният отговор остават смаяни. Как ще определяме ние цената, при положение, че става въпрос за частен бизнес?! Безумно е наистина, но е факт.

-Всъщност тази цялостна идея с въвеждането на ограничения на минималната и максимална тарифа за превоз на километър бе въведено преди около 10 години, за да ограничи т.нар. „копърки“.

-От 2010 г. важи това правило, но парадоксалното е, че въпреки това „копърките“, заради които беше въведено, продължават да работят. Реално с е оказа, че с въвеждането на тези минимални и максимални тарифи, които общините трябва по някаква причина да определят, страда повече легитимния таксиметров бранш, отколкото нелегитимния. Бях на летището край Сарафово преди няколко дни – видях такси, което беше с първоначална такса 5 лв. и 3.30 лв. на километър. Това е абсолютно незаконно, никой няма как да е тарифиран на такава цена със заверен апарат. Копърките продължават да съществуват, защото няма контрол. 

-Кой трябва да упражнява контрола?

-Категорично Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация“. Вмениха на общините и това да издават лицензи за таксиметров превоз. Това си е функция само на ИААА. После спряха да ги контролират. Общините правят стоянки, но как изглежда колата, отговаря ли на определени изисквания и т.н. – кой да го следи това? Общината ли? Това е безумие и затова има таксита в такова ужасно състояние – просто тотално липсва контролът. 

-Има ли решение на проблема на този етап?

-Браншът трябва да се събере и да се обедини, за да излезе с общи искания. Всички вече знаем, че таксиметровите шофьори разполагат с „лостовата система“, с която ако са заедно, могат да постигнат всяко свое искане. Те са огромна организация в цялата страна. Ако те се обединят и заявят, че не искат повече Общините да им определят цените, това ще се случи. По отношение на самия контрол на колите, ИААА трябва да започне да следи. Има и друго, с което искам да подчертая, че не слагам никого под общ знаменател, но самите таксиметрови шофьори трябва да разберат, че извършват търговска дейност, с която първо продават колата и себе си. Така клиентът – дори цената да е по-висока, клиентът понякога си затваря очите, защото предлаганата услуга  е по-качествена. 

-Като страничен, но важен въпрос – има ли планове в Бургас буслентите да станат отворени и за таксиметров превоз, както е почти навсякъде в Европа и дори страната?

-На Комисията по безопасност в София, към която съм член, това се обсъждаше наскоро – че само във Варна и в Бургас е забранено таксиметров превоз да се осъществява в буслентите. Между другото тази дискусия също би трябвало да се инициира от самия бранш, а това все още не е направено. Истина е, че Бургас няма толкова силен трафик, но все пак – няма законова пречка таксиметровите шофьори да карат в буслентите. Защо ние ги ограничаваме? Нямам обяснение. 
 


В категории: Бургас


Флагман.БГ 7 признака, че партньорът ви е истински верен 7 признака, че партньорът ви е истински верен 18/04/2024, Четвъртък 22:00 0
Това са най-трудолюбивите зодии
Това са най-трудолюбивите зодии 18/04/2024, Четвъртък 21:20 0
9
Коментара по темата
9.
Селянин
06.06.2022 11:32:21
0
0
Бакшишите най големите Боклуци
8.
Е на тва
03.06.2022 23:49:29
0
3
Живеем в страна със свободен пазар. Всяка таксиметрова компания е свободна да си определя цена. Конкуренцията ще регулира пазара на таксиметрови услуги.
7.
До този дето му се повръща
03.06.2022 23:45:31
0
2
Ами повръщай си кой те спира.
6.
Българина
03.06.2022 17:26:45
0
0
Въе Варна тихомълком ги вдигнаха от 0.90км на 1.10км

По курортите(Албена, Дружба, Зл Пясъци) са на 2лв км.

На летището(Вн) трудно ще дойде копърка, там нещата са взети буквално в здрави ръце :)
5.
До 4. Az
03.06.2022 16:10:40
0
1
Виж датата на календара (2018). Да не стане грешка...
4.
Az
03.06.2022 14:28:13
2
4
Хубавелка. Друго си мисля като я гледам, не за транспорт
3.
Шофьор
03.06.2022 14:18:29
2
2
Госпожа , Естествено, че общината ще издава лицензи и ще контролира прегледите . Навсякъде по света е така . Градските власти знаят колко коли са нужни и Толкова броя лицензи се издават . Общински сервизи правят технически прегледи на всеки 6 месеца и то доста сериозни за да е сигирно , че колите са наистина изправни , съответно шофьорите си плащат на общината . Проучете малко нещата ! Това за бус лентите е друга тъпотия , нека си карат там нали са обществен транспорт . Не е нужно да откривате топлата вода вижте как е в Холандия , Англия , Германия и т.н.
За цената е ясно , всеки да си я определя . Клиентите само ще си решат отърва ли им и коя компания да ползват .
2.
Повръща ми се
03.06.2022 13:15:10
3
11
Съпругата ( ГЕРБ )на организатора на протести на превозвачите от ГЕРБ ( онзи палячо спиращ куриерския камион преди магазин Джъмбо )дава акъл какво да се прави. Или по-потно дава акъл как да се направи от транспортния бранш свободия и анархия. Тия от ГЕРБ само простотии и мерак за създаване на проблеми в обществото имат. Догодина есента ако е рекъл Господ ще се избавим от ГЕРБ.
1.
Gost
03.06.2022 12:45:14
0
11
Това такси което е видяла на летището с първоначална такса 5 лв. и 3.30 лв. на километър с разрешително за Община Бургас ли е или за някоя от съседните общини където такива цени са в рамките на закона ?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Дават под наем бистрото в Младежкия център в жк. „Меден рудник“, цената е 1810 лв. Дават под наем бистрото в Младежкия център в жк. „Меден рудник“, цената е 1810 лв. Общината търси наемател за 10 години, ето какви са изискванията  7 признака, че партньорът ви е истински верен 7 признака, че партньорът ви е истински верен Тези признаци разкриват перфектния партньор Супер трикове за дами, с които ще очароват напълно мъжете Супер трикове за дами, с които ще очароват напълно мъжете Не пишете в твърде строга форма и не зачеквайте скучни теми Това са най-трудолюбивите зодии Това са най-трудолюбивите зодии 4 зодии са много упорити, дават всичко от себе си в работата Рецепта за пълнени сладки картофи с извара, домати и чесън Рецепта за пълнени сладки картофи с извара, домати и чесън Любима пролетна рецепта за цялото семейство - пълнени сладки картофи, една истинска експлозия от вкусове за вашето небце AZUR – новият ресторант в Бургас с изискан интериор и отлична кухня AZUR – новият ресторант в Бургас с изискан интериор и отлична кухня С четирите си просторни зали, високи тавани, артистично осветление, мека мебел в стилни цветове, успешна компилация от индустриални и natural aкценти, AZUR, впечатли всички присъстващи Бум в стартирането на хотели и ресторанти, всеки иска да бизнесмен Бум в стартирането на хотели и ресторанти, всеки иска да бизнесмен Над 12 хил. нови фирми са регистрирани за тримесечие На лявото или дясното ухо е полезно да държим телефона На лявото или дясното ухо е полезно да държим телефона Задавали ли сте си този въпрос Хаосът със зелените тротинетки е брутален, в ОбС умуват за адекватно решение Хаосът със зелените тротинетки е брутален, в ОбС умуват за адекватно решение Управляващите ИЕПС ще бъдат санкционирани по ЗДвП, а заради техните нарушения - по общинска наредба би следвало да глобяват и „оператора” на услугата Това е рецептата за най-бързите и пухкави мекици Това е рецептата за най-бързите и пухкави мекици Целите са на мехури и са като памук
Нанесоха удари по Иран, но обявиха тревога в Израел Нанесоха удари по Иран, но обявиха тревога в Израел Нападението по военна база в ислямската република съвпада с рождения ден на Аятолах Али Хаменей Чуждестранни агенти ли са НПО-ата получаващи пари от ЕС и САЩ и защо в Грузия избухнаха големи протести Чуждестранни агенти ли са НПО-ата получаващи пари от ЕС и САЩ и защо в Грузия избухнаха големи протести Партията “Грузинска мечта”, която управлява вече близо 12 години, настоява за необходимостта от балансирани отношения между Изтока и Запада Хиляди замразени ембриони за инвитро процедури в Газа са унищожени от израелски удар Хиляди замразени ембриони за инвитро процедури в Газа са унищожени от израелски удар Най-малко половината от двойките вече нямат шанс за дете Огромна змия пропълзя в жилищен блок и ухапа директор на градски зоопарк Огромна змия пропълзя в жилищен блок и ухапа директор на градски зоопарк Жителите на блока били силно изплашени от неканения гост Крумови закони: Свещеник отряза с мачете ръцете на мъж, крал от църква (СНИМКИ) Крумови закони: Свещеник отряза с мачете ръцете на мъж, крал от църква (СНИМКИ) Осакатеният твърди, че е бил нападнат от „въоръжена банда“ от шестима енориаши До 15 000 евро глоба за нерегламентирано отдаване под наем на жилища До 15 000 евро глоба за нерегламентирано отдаване под наем на жилища Собствениците вече трябва да получават разрешения от властите за престои, по-кратки от 100 дни Посяването на изкуствени облаци ли е виновно за наводнението в Дубай Посяването на изкуствени облаци ли е виновно за наводнението в Дубай Медиите в емирствата нарекоха валежите „историческо климатично явление“, което „надминава всичко записано от началото на събирането на данни през 1949 г.“ Тя е най-красивата синоптичка в България, но защо е без гадже Тя е най-красивата синоптичка в България, но защо е без гадже Двамата бяха двойка още от училищната скамейка и дори се заговори за сватба Тя е бивша на най-известния женкар в България, но си намери нов и е много щастлива Тя е бивша на най-известния женкар в България, но си намери нов и е много щастлива С Петър се запознахме в Несебър, докато бях в една сладоледаджийница, разказа Полина  Студент спря неконтролируем автобус и спаси 56 души Студент спря неконтролируем автобус и спаси 56 души От удар предното стъкло се е счупило и шофьорът изхвърчал на пътното платно
Красимир Каракачанов Красимир Каракачанов На ГЕРБ и ДПС им трябва един смокинов лист след изборите, за да могат да управляват Виц на деня Виц на деня Интервю за работа:
- Каква заплата очаквате да получите?
- Ами "Ехаа, тва всичко за мен ли е?"
Виц на деня Виц на деня Мъж на смъртен одър:
- Жено, да ми кажеш преди да умра децата мои ли са?
- Абе да ти кажа, ама ако не умреш?!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Една жена винаги знае какво да попита, когато не знае какво да отговори...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори