Ако полетът ни е отменен заради пандемията - без обезщетение
ЕК я обяви за извънредна ситуация
Потребителите трябва да бъдат особено внимателни в условията на световна пандемия. След като Европейската комисия обяви COVID за извънредна ситуация, пътниците вече не могат да претендират, ако полетът е отменен или закъснее поради причина, свързана с пандемията. Това обясни пред БНТ Соня Спасова, директор на Европейски потребителски център - България.
Тя допълни, че заради пандемията някои от хотелите в Европа изобщо не са отворили, въпреки че за тях е имало опция за резервация. В тези случаи важат условията на самата резервация, обясни Спасова.
Към нас хората могат да се обръщат, когато имат проблем с чужд търговец. Към КЗП могат да търсят правата си, когато проблемът е с български търговец, обясни експертът. В ЕС потребителите са защитени по отношение на пазаруването, независимо дали е физически или онлайн. Когато пазаруваме нещо онлайн, можем да го върнем в рамките на 14 дни, но е много важно да не сме използвали стоката, допълни експертът.
Еврокомисията представя план срещу жилищната спекулация и високите наеми
Какво не се прави на 15 декември според народните вярвания
17-годишно момиче загина след падане от четвърти етаж след рожден ден
Романтиката ще почука на вратата на три зодиакални знака
Gen Z след протестите искат честни избори и реално участие във властта за да останат в България
ЕС въвежда ново правило за автомобилите, което ще ги направи по-скъпи
Слави Трифонов атакува социолозите, заради ниски прогнози за ИТН: Или сте некадърници, или сте манипулатори
Инфлацията в България през ноември 2025 г. достига 5,2% на годишна база
Числото 15 събужда Божествената любов в живота на 4 зодии
Покупката на жилище в София изисква близо 10 годишни заплати - имотите стават все по-недостъпни
Капките се завръщат през пролетта, водещи пак са Геро и Рачков
Украинец загина след удар в мантинела и пропадане в канавка на магистралата

Трябва да има обезщетения, а компанията да си ги вземе от държавата