Намаляването на калориите подобрява дейността на бъбреците
Възрастният организъм се нуждае от по-продължителни периоди на ограничаване на калоричното хранене
Ограничаването на калориите в храната влияе положително на здравето на бъбреците. Това показал експеримент с млади и възрастни плъхове с различни бъбречни заболявания, направен от руски учени, чиито резултати са публикувани в списание „Aging”, предаде БГНЕС.
Предишни изследвания доказаха, че ограничаването на калоричните храни без гладуване може да повлияе на продължителността на живота и да подобри здравословното състояние на много животински видове. Учените предполагат, че това заключение се отнася и до хората.
В новата си разработка учените изследвали как може да се защитят бъбреците не само в младежка, но и в напреднала възраст. Те открили, че благодарение на ограниченията в калориите на храните във вече увредените бъбреци настъпват положителни промени.
Станало ясно, че дори ако такова ограничение не продължава дълго време (до 2 месеца), в клетките настъпват положителни изменения: подобрява се дейността на митохондриите, намалява окислителният стрес.
Тъй като във възрастните клетки вече много неща не функционират толкова ефективно, както при младите, възрастният организъм се нуждае от по-продължителни периоди на ограничаване на калоричното хранене, за да постигне необходимите защитни свойства, подчертават авторите на проучването.
В бъдеще учените планират да внедрят нов метод в клиничната практика и да разработят препарати, които въздействат на тези молекулярни каскади в клетките на организма, както и ограничаването на калоричното хранене.
Чудо в Турция: 14-годишно момиче оцеля след падане от 12-ия етаж
Хем вкусен, хем здравословен, хем евтин! Фалшивият чийзкейк с 5 съставки е готов само за 15 минути
Инспекцията по труда с важно напомняне за работа при жеги и лошо време
Готови ли сте за неконтролируем смях? „Тиха, луда нощ“ превзема Бургас!
350 участници от 10 държави идват в Несебър за международен турнир по карате
Рождената дата показва кой е вашият ангел пазител
Мъск ще стане по-богат от половината население на света, взети заедно
Любо Пенев се завръща по-силен отвсякога: Това е война, аз ще бъда крайният победител
Кардиохирургът д-р Андрей Андреев от УМБАЛ „Св. Марина“ ще консултира пациенти в УМБАЛ „Дева Мария“
Съдът увеличи присъдите на биячите на журналиста Слави Ангелов
„Модни диалози“ събира младите таланти на НХА-Филиал Бургас в годишно модно ревю
