×
Бизнес ЮГ Войната в Ивицата Газа София Парламентарни избори 2023 Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • САЩ обявяват днес нови поръчки на оръжия за Украйна за 6 млрд. долара
  • Вдигат заплатите на военните с 30%
  • Възстановяват движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас между 20 и 21 километър
  • Петима служебни министри се явяват на последния парламентарен контрол
  • Путин отива в Китай през май
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Спомени от соца: Когато киселото мляко и сиренето бяха истински


Спомени от соца: Когато киселото мляко и сиренето бяха истински
Беше нормално да видиш човек, прибиращ се към къщи, крепящ съд с кисело мляко в ръце
18 Май 2019, Събота, 09:10 ч.
Автор: Флагман.бг

За съжаление обаче, днес трудно можеш да отгатнеш какво ядеш, мляко или някакъв заместител, произведен в химическа лаборатория

Огромното многообразие от хранителни стоки днес вече не впечатлява никого. В първите месеци след промяната през 1989 г. по телевизиите имаше предизборни клипове със стоки от магазини в съседна Гърция и ние седяхме с опулени очи на фона на празните български витрини. Е, днес вече и тук е така. Като застанеш пред щандовете за млека, кисели и пресни, да се чудиш кое да избереш. За съжаление обаче, днес трудно можеш да отгатнеш какво ядеш, мляко или някакъв заместител, произведен в химическа лаборатория, пише socbg.com.

През социализма в детските ми години киселото мляко се караше в млекарниците в едни метални съдове с големината примерно на легени. Човек отиваше в млекарницата с някакъв съд или по-обемна паница и си купуваше литър или два мляко. Беше нормално да видиш човек, прибиращ се към къщи, крепящ съд с кисело мляко в ръце.

После дойдоха стъклените буркани с картонени запушалки, а в един етап на модернизация – и с полуметализираните капачки. Едва след повече от десетилетие се сдобихме с бурканите от пластмаса, каквито ги знаем и днес. Това, което със сигурност може да се каже, е, че тогава ядяхме истинско кисело мляко, произведено от истинско прясно мляко без никакви консерванти. Капачките още на третия ден се надуваха и млякото вкисваше, можеше да се използва само за айрян или таратор. Днес едно така наречено кисело мляко може да го забравиш в хладилника и след 20 дни то ще си е все същото. И още нещо – тогава киселото мляко киселееше, днес е по-скоро сладко, отколкото кисело. Химия, консерванти, подобрители – това е днешната храна на малките и подрастващите, за съжаление.

В магазина навремето имаше само по две марки млечни продукти – кашкавал „Витоша“ и „Балкан“, овче и краве сирене, които ни увиваха в амбалажна хартия, но поне бяха истински.




В категории: Животът


Лихвите тръгнаха нагоре
Лихвите тръгнаха нагоре 26/04/2024, Петък 13:41 0
51
Коментара по темата
51.
Гражданин
20.05.2019 18:50:07
3
0
Аз ще подкрепя г-н Валери Симеонов и г-н Касабов на Изборите за Европейски Парламент 2019,защото.единствено те се опълчиха срещу нелегалната миграция и Групировките по Морето за което платиха политическа и лична цена и са оплювани по медиите до ден днешен.Подкрепете ги и Вие за да имаме достойни представители в Брюксел!
50.
Бай онзи
20.05.2019 17:53:03
2
1
Живея в чужбина и си правя и кисело мляко и сирене и то без грам български продукти и по хубаво от всички продукти на пазара в БГ. . Това за българските бацили дето само у БГ може да се развъждат е лъжа.
49.
Бай онзи
20.05.2019 17:46:56
0
1
До 29. Браво брат. И аз бях на барикадите и милиционерите ми бяха нсправили гърба на моряшка фланелка с палките. Викахме, скачахме за да дойдат децата и внуците на старите ченгета и номенклатура. Аз също съжалявам че не избягах още през 88 ма.
48.
Бай онзи
20.05.2019 17:42:06
0
1
До баба ти Марта. Каквато и да е била личната хигиена едно време е по добре от ГМО тата които правят децата ни мутанти и свине по 100 килана по 10 години. Да не би сега да знаете кое как се прави и кой пикае и си мие ръцете в лякото.
47.
Сатана
19.05.2019 07:13:30
3
1
Доминиращата партия БКП,какъв соц бълнувате.
46.
Garo
19.05.2019 02:00:04
1
4
Гадното племе си е било винаги гадно,за нищо не ставате само ревете,яж те ми Бахура сега капиталисти бедни,за никакъв хуй не ставате
45.
До Пурката
19.05.2019 00:51:49
0
2
И два мармота ти завиваха гайките в Германия:) "седиш при мама и пишеш есета в интернет!" явно себе си визираш :) Тук всеки може да се изкара всякакъв така че може да кажеш как пра-дядо ти е Карл Бенц и ти е оставил едно хале за ремонти все някой от изкуфялите другари тук ще ти се върже :)
44.
Пурко до 40
19.05.2019 00:12:31
0
0
И кво стана сега?Бай ти Пурко си върти синджира в Германия, щото го научиха на занаят навремето, а ти седиш при мама и пишеш есета в интернет!На приказки го докарваш, но живота е това което се случва навън, а не това което ти се иска.Айде, че ще ми изстине леберкеза....
43.
калия
18.05.2019 22:20:57
1
2
Подкрепям 29.,всичко написано е точно така.Много по добре и спокойно се живееше преди 1989 г.това нашето е криворазбрана демокрация???
42.
Българин
18.05.2019 21:05:28
1
8
Ако някой си мисли че сега управлението не е комунистическо да се хвърли от моста. В момента е диктатура, репресия и комунизъм в най-лошата му форма.
41.
Требор
18.05.2019 20:50:59
2
7
Социализъмът е едно недоносче, беше казал др. Живков към края на 80-те!
40.
До бай Пурко
18.05.2019 17:16:46
5
2
Ех нали искаше прост живот и общуване зле било в чужбината - сега сервиз в Германия хаха Не е хубаво да лъжеш, но това е типично за комунетата:) Това със сервиза го взе дето обяснявах за приятеля тук със сервиза ли? Кво да се прави то толкоз ти е акъла :) Успешния човек със сервиз в Германия влязъл да коменира у Флагман хаха добре е :)
39.
Пурко до 37
18.05.2019 16:14:29
4
4
Казах ти, никога няма да разбереш какво ти говоря.Капачетата пречат!Имам сервиз в Германия и храня 5 семейства, мойто момче!Български!!Айде сега бягай "да се развиваш", че почваш да ставаш банален.
38.
Кабарда
18.05.2019 16:06:22
10
4
Сосите хyй, товарищи комунисты! Капиталистическый хyй! Это все что вам научила Народная Республика Болгария, сосать! Ебланы.
37.
До бай Пурко
18.05.2019 16:01:51
4
3
Демек искам да съм си най-обикновен човек и ме вълнуват простите неща. Ядене пиене празни приказки с приятели. За кво да се пъна да се развивам и да създавам нещо различно от деца нали така? Искам държавата да ми осигурява всичко аз само там да изпълнявам плана без да се напрягам и да си живея просто и спокойно :) Браво много крива линия е това - направо нямаш никакви капаци :)
36.
Пурко до 32
18.05.2019 15:45:22
4
9
Явно е, че следваш една права линия като магаре с капаци и нищо не може да те отклони.НО, както и колегата с коментар 29(с когото съм дословно съгласен), така и аз, така и много други живяли осъзнато в ОНОВА време се опитваме само да кажем, че ако напишем на един бял лист плюсовете и минусите от преди и сега то "ДЕМОКРАТИЧНИЯТ" край ще остане доста КЪС.Който ти говори за комунизъм, за Северна Корея, Куба и Русия ве момче?!!!Говорим за чисто човешки отношения, нормален живот и спокойно битие.От това да не се притесняваш приятели да ти дойдат неканени на гости, защото в хладилника имаш един наченат пастет и два мухлясали домата.За това, да не знаеш какво е живот с 5 хронични заболявания.За това, един млад човек да напише правилно граматически изречение, да не го проверява 10 пъти в Гугъл.За това да се съберете на Нова Година цялата рода(даже и без банани и портокали) и никой да не говори за болести и пари.За това говорим!!!Не идеологии и политически битки.Плюй си колкото щеш по комунизма, но не ни казвай ние с колегата 29, как сме живяли тогава!!!Звучиш ЕВТИНО...
35.
Бургазлия
18.05.2019 15:33:58
2
19
Колко неадекватни коментари ! Дайте да коментираме млякото и сиренето. Преди бяха истински, сега не са и всеки производител гледа да мине метър, ако може да спести от нещо, ще спести. Преди имаше БДС, сега уж има нещо на хартия, ама ... И не съм комунист, но просто не мога да кажа на бялото черно и обратно.
34.
Marinero
18.05.2019 15:30:48
0
3
Кажете нещо за киселото млеко все пак...
33.
До обркания бай Пурко
18.05.2019 15:29:57
7
5
Ми има доста цъфнали и вързали в "модерните" технологии защото там работиш директно за чужбина от интернет, ама кво да ти обяснявам. Не си зависим от малоумен шеф назначен от еди си кой :) Проблема е че не всеки може да се навре в ИТ-то. Но ако си кадърен хоратa те търсят - имам познат оправя коли/мотори момчето си е под наем сам се оправя търсен е защото работи добре. Как точно му пречи гадния капитализъм сега? Или краде и лъже? Всеки който е кадърен и работи може да се реализира и тук.

По медиите постояно дават само глупости колко е гадно тук и не може да се живеe. Излез в чужбина и поговори с хората (ако знаеш език) и там ако ги питаш е много зле. Това е целта на медиите навсякъде да те депресират колко е зле. Недовлолните и депресирани хора най-лесно се манипулират.

Както казах едно време бяхме доволни - понеже беше по медиите точно обратното на сега. Постояно ти се казваше какво сме изобретили какво сме преизпълнили колко е светло бъдещето и т.н.

Тия хора дето почнаха от едно гаражче в София и измислиха V-ray (не че си го чувал) и сега целия холивуд работи с техния софтуеър пак ли са някви гадни крадци или хора на някой си? При положение че всеки го пиратства в Бг тоя софтуер как са се оправили?
32.
До 29
18.05.2019 15:20:23
10
4
Да ти имах изказа - бая злоба си събрал. Като е било толкоз добре преди защо не си си оправил живота досега? Тия политици кой ги е избрал? Защо всички драпат да ходят в западна европа а не в Северна Корея, Куба, Венецуела, Китай или Русия? Нали там е соц - значи трябва да е много добре:) Хората са такива защото читавите избягаха в чужбина които може. Налагат се в медиите само глупави хора и децата ви ги възпитават в чалга култура. Колко от вас се прехласват по Славуца? Скоро ще гласувате за него като нов месия нали :) После някой друг виновен. Докато не осъзнаете, че всеки сам си е отговорен за живота ще страдате
31.
До 27
18.05.2019 15:15:27
3
13
Младежи на по 20, дето взимат по 4-5 хиляди лично аз не познавам.Но затова пък знам доста дето едвам пишат на БЪЛГАРСКИ и чакат всяка сутрин майка си да им даде стотинки за боза и баничка.А ти познаваш ли такива??
30.
До 26
18.05.2019 15:10:25
2
3
"Птиче измести футболисти от игрището им, като снесе яйцата си върху изкуствената трева до вратата в Тийнек воути парк.
Паркови служители оградиха гнездото с жълта лента. Птицата - креслив дъждосвирец, е снесла яйцата си преди две седмици. Излюпването и отглеждането на пиленцата ще отнеме до два месеца."

Когато това стане тук тогава ще се оправим. А вие се карате за преди и сега. Ако това стане тук птичето щеше да е убито понеже как може то. Гларуси и котки ви пречат всичко живо пречи. Иначе някой друг е виновен - тия отгоре ония от дясно... Всеки мрази всичко и все някой друг но не е и той е виновен...
29.
до 25
18.05.2019 15:08:57
0
25
Колко си свободен днес ве чучул ?
Свободен си да убиваш, крадеш, изнасилваш, трепеш по пътищата, да тровиш, да раздаваш юмруци когато пожелаеш. Това ли ти е свободата днес ??? Свобода, която отнема свободи можеш да си я завреш някъде надълбоко и тъмно. Мерси. Бил съм на 25 години, когато дойде "демокрацията", която чакахме. Подскачах, виках, за БСУ се борих и бях в един от випуските, заедно с Кьосев, които влязохме първи в Партийния дом за да го обезличим, като БСУ. Днес вече се срамувам. А филмът Капитан Петко войвода е една проекция на онова, което е било тогава и което се случи днес. Бориш се срещу изедниците, за да седнат още по-големите изедници със святото слово " свобода" и "демокрация". Ужас, днес управниците превърнаха тези думички в синоним на безправие, своеволие, беззаконост и слободия. Не, не искам тази демокрация и свобода, заради която убиецът, крадецът, мошеника не само че не получават възмездието си, но се чувстват и по-уютно. Да ти знам днешната свобода, да ти я имам бих казал. Аз предпочитам ВЕЧЕ соц. ограничението, и соц тоталитаризма, щом даваха на хората справедливост, възмездие, спокойствие, достойни старини, достойни майки, армия и силна държава, с армия, самочувствие, интереси и икономика. Да ти плюя на днешната свобода, в която треперя за децата си, за здравето си, за бъдещето на внуците си, за оцеляването си. Подарявам на всеки тази "свобода". Пък що се касае за словото и неговата свобода днес. Бих ти казал само едно голямо ХАХАХА. Иди и кажи на работодателя си нещо, иди пред ТВ и кажи нещо. Ще бъдеш орязан и скъсан, като непечеливш фиш, докато един ден не осъзнаеш, че днес си по скоро незначим, отколкото свободен. Е, ако си един от днешните разбойници, наистина имаш основание да обичаш днешната "свобода" и вчерашното ти ограничение.
28.
Пурко до 25
18.05.2019 15:08:48
1
10
Ти до одеве ни обясняваше колко бил прекрасен живота след 89-та и как като усвоиш модерните технологии веднага ще "цъфнеш и вържеш", а в последното си съчинение твърдиш, че и сега било същото-"див комунизъм"!!!И сега бай ти Пурко не знае за кой да вика в мача.Обърка ме ве момче....
27.
До осмака
18.05.2019 14:59:32
14
4
Нима не познаваш младежи на по 20 който взимат 4-5хиляди с програмиране или собствен бизнес? Или и те са гадни крадци с протекции? Ако живееха преди 30-40 години колко щяха да езимат според теб с програмиране на бейзик и правец? Наравно с неукия Гошо от село дето чисти на кравите в ТКЗС-то. Вие феновете на комунизма нали това искате - еднакви пари за всички :)
26.
до Кочо
18.05.2019 14:53:16
1
11
Нерез, нищо не умрЕло. Колелото на историята се върти. Дали ще е комунизъм, социализъм, идеализъм - няма значение. Ще дойде това време. когато всеки ще си плаща греховете. А днес грехове много. Грешници ни управляват, безбожници ни погребват, кръщават и т.н, садисти ни лекуват ( не всички, да ме прощават качествените лекари, които макар и малко все още са тук в тази кочинка), обирджии ни администрират, крадци раздават на крадци европейски пари, некадърни лаици ни определят законите, Франкенщайновци произвеждат храните ни, по улиците - развратници, наркомани, обирджии, убийци на свобода, по пътищата ни камикадзета. Само не знам, кой и къде вижда светлинката в тунела. Не се връщам в миналото, не го величая, защото е заминало, но против човешката природа е да се живее в страх, омраза, лицемерие, болест, несигурност, сред отрови, без перспектива. Тези чувства и настроения създават богатства на някои, но и много ярост в повечето. Е, няма как тази ярост да се събира до безкрайност. Няма как този лишен от перспектива и смисъл живот да не ражда трагедии, самоубийства и злоба. До време ще е това, убеден съм. Просто изконната същност на човек се изразява не в материалното благо, а в това да се чувства здрав, щастлив, спокоен, благ, обичащ и уважаван. Това е, всичко друго е механизъм за управляване на хората, чрез тяхната алчност, самозабрава и стремеж към богатства и материални придобивки. Общество превърнато в консуматорско такова, няма друго бъдеще освен да съществува, като елементарна частица.
ПС: не милея по онова време, но ненавиждам днешното отчуждение и превръщането на чисто човешкото в симбиоза между материализъм и джунгла.
25.
До ревящите за миналото
18.05.2019 14:43:02
10
4
Добре, че едно време беше много спокойно или така ви го казваха от БНТ-то? Я пробвай "едно време" да кажеш на обществено място виц за Тато или нещо друго да видим колко ще ти е поскоен живота :)

"да не те е страх че детето ти ще бъде отвлечено или изнасилено от педофил ако го пуснеш само навън, че няма изгубиш работата си , че жена ти няма да те напусне заради по богат от теб" - другия път по-умно си избрай жената и си възпитавай детето:)

Да много хора се чупят от работа в чужина - най вече тия дето обяснявяте колко беше хубаво едно време - понеже нищо не знаете и работите обшаци :) Има достатъчно умни и талантливи хора който са се реализирали в чужбина а тук и сега е както е при комунизма - "не е важно какво можеш важно е кой познаваш"

Казах ти работи над себе си научи нови умения и може и тук да се изкарват добри пари.

А до другаря Пурко с "Излез на терасата и виж колко пенсионирани учители и лекари ще минат днес да ровят във вашите кофи за боклук" ми така е като комунугите окрадохте парите за пенсии :) Или по скоро в куфарчетата. Всички така мразени от вас "капиталисти" са синчета на комуняги - пример проучи К. Домуса :)

И невиждам какво ревете като и сега си е див комунизъм - който се кланя на вожда и тия около него - са добре постове едно друго далаверки. Както си беше и едно време - всеки се буташе да става партиен секретар че да намже нещо :)
24.
Пурко до 19
18.05.2019 14:26:41
2
13
Никой не казва, че е било много хубаво ТОГАВА, мойто момче!!!Просто беше по-хубаво и спокойно в пъти от сега.По-малкото зло, дет се вика.Да не почвам да изреждам по точки и аз.Излез на терасата и виж колко пенсионирани учители и лекари ще минат днес да ровят във вашите кофи за боклук и пак си помисли като пишеш свободни съчинения другият път!!Абе оня с ГОЛЕМИТЕ БУКВИ, да не почна работа, а?
23.
Marinero
18.05.2019 14:23:55
0
11
И сега има хубаво кисело мляко, но само като си подквася сам истинско домашно овче мляко. Няма място за сравнение и с преди и със сега. Сега изкуствените ла..на в хубава опаковка ни ги продават скъпо и прескъпо като истинска храна, а преди това по соца просто нямаше избор, но и изкуственяци нямаше. Тази тенденция е навсякъде по света.
22.
Кочо Нереза
18.05.2019 14:22:55
9
3
Лапаийте бах'урът другаре, за икологичну млеку! Комунизъъмът умре! И повеке нема да го бъде по земите Български!!!
21.
нищо не е загубено
18.05.2019 14:16:29
3
13
Можем да си върнем хубавото кисело мляко и сиренето, и кашкавала, и саламите, само да поискаме. Може ла се създават малки фамилни кооперации както в Германия по времето на Фридрих Вилхем Райфайзен.
20.
осмака
18.05.2019 14:02:45
6
15
До"до ревящите за миналото" ти си натурален материалист, вижда се че никога не си расъл духовно и никога няма да разбереш в кое е щастието, вече се видя че щастието не е в западните коли, телефони, телевизори или почивки, щастието е да ставаш сутрин и да не усещаш тревога и страх че на улицата или даже в дома ти ще те утрепят защото престъпниците в днешно време нямат страх от полиция и закон , да не те е страх че детето ти ще бъде отвлечено или изнасилено от педофил ако го пуснеш само навън, че няма изгубиш работата си , че жена ти няма да те напусне заради по богат от теб, че няма да се разболееш и да бъдеш "лекуван" в болница където още повече да изгубиш здравето си , така се държи тази система на страха на хората ,и няма значение дали си бизнесмен или беден,умен или прост едни и същи са реалните заплахи за всеки един от нас ,освен за 1% богоизбрани-политици, депутати,съдии които си живеят на друга планета с отделно здравеопазване , продукти с качество специално за тях, с професионална охрана която да пази от народната любов , специално образование за децата им и т.н.
А за това дали има нужда да бягаш, е видя се че и да отидеш в западна държава нищо друго освен да те счупят от работа не можеш да постигнеш , всяка държава се грижи първо за местните и после за емигрантите, така че и там греда!
19.
До ревящите за миналото 2
18.05.2019 13:44:26
15
10
Много беше хубаво по соца затова драпахте да си вземете нещо от "кореком" Що не си карахте на българска или руска техника? А всеки искаше касетофон от япония?

Всеки имал апартамент - някаква панелка пълна с хлебарки и гризачи. Дето блъскахте по-трабите другаря Пешо да го дава по тихо. Ми продайте го сега тоз апартамент ама що ли толкоз евтино вървят панелките? Понеже са много хубави.

И т.н. Много може да се пише жалко, че ви е толкова къса пеметта. Като на великия Правец - конкуренцията на Макинтош :) Що така неможа да ги измести и аз не знам...
18.
До ревящите за миналото
18.05.2019 13:37:04
14
11
Кое му беше хубавото? Единия ходил всяка ваканция на лагер - ми и сега може да ходиш 20-30 евро има полети до европа тогава къде - на едно и също място всяка година.

Освен това всеки който е млад си спомня с добро детството казва му се "носталгия". Защо не изкарате и "балканчетата" че са по-добри велосипеди от сегашните? А ме то тогава били левчета пък сега има колела и за по 4-5к лоша работа пак.

Като беше толкова хубаво тогава що се надявахте да се ожените за някоя шведка, че да се махнете от таз прекрасна държава? Що не докарахте шведката в панелката да градите семейство?

Всичко е пропаганда - както сега се дрънка всеки ден по кой бил застрелян - тогава такова инфо нямаше. Сега е негативна пропаганда - колко сме зле а всъшност не сме а тогава колко сме добре нищо че не сме Само се говори колко сме напред как сме преизпълнили петилетката и дрън дрън. И понеже нямаше свободни медии къде човек да разбере истината всеки си мислеше че това е истината.

Много е добре по соца - колко милионери имаше тогава (ама то сега днешните всичка са престъпници нали? ) Колко години чакахте за някаква умряла жигула или москвич? А банани и мандарини май само по коледа? Прости хора с къса памет.

Тъжно ти е за соца понеже тогава простия мангал работеше и взимаше колкото теб нали? Няма значение че някой има акъл - всички сме равни. Колкото за манго толкоз и за теб като заплата. Мързи ви да се преклалифициате да се развивате и да учите нещо и искате соц . Ми то и сега може да си работник по строежите - парите не са зле що не работите там? Като искате хубав живот седнете и си го създайте - учете нови технологии и се развивайте.
17.
Рис
18.05.2019 13:35:00
1
8
Флагман не моа ва разбера, оня ден статия как при соца нямало нищо, днес статия с носталгия по нещо което го е имало.
16.
4i4o kype
18.05.2019 13:34:59
7
20
До 12ти, да капитализма ми отне семейството, говоря за братята ми , капитализма кара хората да се овълчват и да се надпреварват и завиждат един на друг, така се случи и с двамата ми братя като дойде демокрацията, в амбицията си бяха готови на всичко за пари , няма да навлизам в подробности но не мисля че съм единствен , братя и сестри се карат за имоти и пари , оставят родителите си на улицата , това е масово, и всичко е от алъчност и страх, за приятели да не говорим , приятелството в днешно време се държи само на користни цели.
Колко са женитв в днешно време избиращи мъжете си по това дали имат пари и имот? Вероятно 99%..
А отностно това дали си качествен или не , това в капитализма няма значение , който държи капитала той определа играта ,може да си много умен и можещ но нямаш ли пари нищо няма да постигнеш.
15.
Бург
18.05.2019 12:58:24
4
19
Абе хубаво си беше. Всяка ваканция бях на лагер. На село като отида си беше супер. Играехме на воля. Е нямахме смартфони, ама имахме лагерни колички и фунийки. Футбола и баскетбола бяха ежедневие. Каквото и да си говорим беше хубаво
14.
Хуйй за нато и кравария
18.05.2019 12:50:56
10
10
Гледам сега листата на соросоидите от демократична България ! Бих ги избил без да ми мигне окото !
13.
Хуйй за нато и кравария
18.05.2019 12:47:51
11
5
Тогава и да се появи соросоиден екземпляр заминаваше в концлагер!
12.
До номер 9 4i4o kype
18.05.2019 12:24:05
11
14
За това че говориш в минало време за семейство приятели трябва да се замислиш,може би проблемът е в теб.тодор живков ли ти намери жена и ти направи семейство...а?Приятелите комунистите ли ти ги дадоха...а?За държавата няма да споменавам че беше оградена болива тел и убиваха всеки който искаше да напусне комунистическата кочина....явно в теб е проблема...а?
11.
от махалата
18.05.2019 12:16:10
1
7
Като видях картинките, та да питам флагманите - тез писания някаква скрита реклама на Ел Би ли са? Че то вече нищо не се публикува ей тъй на, всичко е я реклама, я пропаганда. За една приятелка питам.
10.
До марчето и децата на прехода
18.05.2019 12:11:14
10
16
Марче, единствената разлика от тогава и сега е, че тогава беше млада курвентия, а сега си дърта разпоретина. Само малоумно диване, родено и израстло с лъжите на прехода може да каже, че храната тогава и сега има нещо общо и че и сега имало истинско кисело мляко! Тогава пчелите не измираха от пестициди за разлика от сега. Да, покриха новината за Чернобил за известно време, ама и сега на хорицата от Европа никой не спомена нищо за облака от Фокушима, който премина над европа. И за твое сведение,минформацията за чернобилската катастрофа беше силно ограничена и в западна Европа. Не защото нямаха запдняците сателити и тогава, за да знаят какво се случваше, а продто за да не се създава масова истерия сред хората.
Ако някой беше казал за аварията, каво щеше да напрвиш? Да спреш да ядеш, да пиеш вода, да дишаш и ще се затвориш в метален ковчег за 25 години може би? Тъп и ограничен контингент от надрусани диванета с голяо самомнение сте, не народ!
9.
4i4o kype
18.05.2019 12:05:17
12
18
Още си спомням вкуса на киселото мляко и на кашкавала , няма продукт на днешния пазар който да даде този вкус защото капиталиста не мисли за здравето на хората а само за печалба, как да експлоатира обикновения човек за безплатен труд , да го отрови с химична храна , после да го лекува с некачествени лекарства на висока цена, после да го вкара в болницата за да източва здравната каса и накрая да го погребе за което също на човек му трябват пари даже след смърта му, по голям мор не е имало и под турско робство, по големи еничари от българските бизнесмени и политици няма, затова българия е на челните места по смъртност и със задълбочаваща се демографска криза.
По комунизма имах собствен дом, имах Семейство, имах Приятели имах Държава, пиша ги с голяма буква защото бяха истински!
8.
Джо Пеши
18.05.2019 12:01:11
11
4
Въобще не ме интересуват вашите простотии, пестициди, чернобили и шитс!!! На мен ми правят домашно кисело мляко и сиренце, като масло е! Вие си джафкайте тука
7.
ДО № 3
18.05.2019 11:55:16
11
12
Като бе казано "С КОМУНИСТ И С РАДИО - НЕ СЕ СПОРИ"
Другарю комунист - пестицидите са отровни химични съединения, специално създадени за борба срещу вредителите. Това е само малко част от химикалите с които по него време се пръскаше. ОСВЕН ТЯХ ИМА И МНОГО ДРУГИ!
А торовете, с които също тровехте хората, ТОВА Е ДРУГО - ТОВА Е ЗА ВИСОКИ ДОБИВИ, ЗА ДА ДОГОНВАТЕ ЗАПАДА.
И пестициди, и хербициди, и всякакви изкуствени торове и пр. отиваха в храната на хората и ги разболяваха от тежки болести!
ХЛЪЗГАВО НЕЩО СТЕ ВИЕ КОМУНИСТИТЕ - БОЛНИ И ВРЕДНИ СЪЩЕСТВА!
6.
ss
18.05.2019 11:43:09
13
14
Истински, ъхъ..ПИрфектни..Аман от статии, които надъхват изкуфели соц. другари, та ходят да гласуват за БКП, че онези да творят още мръсотии..Истински били, Чернобил бил късно...Забравиха, вонящия екарисаж до Крайморие, забравиха вонящите утайници на Нефтохим, забравиха как тровеха Русе..Само примери...
5.
до Флегмантиците
18.05.2019 11:39:25
13
21
Лъжци безподобни,комунистическа пропаганда...карал съм стаж в млекоцентралата,нямаше такава мръсотия,пълно с плъхове и като повечето сгради през соца. беше си жива кочина както и да го погледнеш.Млякото се разреждаше с вода и се смесваше със сухо мляко,от работниците всички крадяха на поразия,което си беше съвсем нормално за времето на соца ...да си вземеш каквото и да е от там където работиш.Млякото се пакетираше в ниско качествени найлонови торбички които до магазина вече бяха спукани и течаха...а синята боя с която беше надписа ,,прясно мляко,,се размазваше по найлона.Киселото мляко бе хубаво не заради соца а заради бактерията Lactobacillus bulgaricus която не е заслуга на комунистите крадливи.Соца беше една голяма кочина...не ми го хвалете.
4.
До 3
18.05.2019 11:34:30
9
14
Това, което си написал не е вярно или само в твоята глава. Кажи името на 3 пестицида , с които пръскаха?
3.
до № 2
18.05.2019 11:20:28
20
23
Комунде лъжливо!
Това за пестицидите ги разправяй на някой пъпчив тинейджър. Торове се слагаха на поразия през гнусния комунизъм. И това ставаше навсякъде, защото от София натискаха председателите на ТКЗС-та за "големи добиви". И освен многото торове, председателите на ТКЗС пришбягваха и до друга хитрост - засяваха повече земя, а декларираха пред шефовете по-малко. И така, заедно с многото торене и укритата засята земя се отчитаха "големите добиви", с които вие комунистите тръбяхте по вестниците, че ще настигнете запада. НО НЕ ГО НАСТИГНАХТЕ, защото сте МЪРЗЕЛИВИ, ДОЛНИ и ЛЪЖЛИВИ. А за вредата от многото торене се пишеше по вестниците - има ги в архивите и по библиотеките - всеки може да провери. И още нещо - когато на хората бе разрешено да обработват малки парчета земя за лично ползване, те казваха - "Поне ще знаем че е наше и няма торове" - това ще го потвърди всеки, който е на 40-50 години и е живял в онези времена. Вие комунистите сте с болни мозъци и тровехте хората с торове, а после и с радиацията на руските ви господари, затова за повечето от раковите заболявания сте виновни вие - комунистите. Затова спри да пишеш глупости, а си отивай В Карлуково, където те търсят да те приберат.
"С КОМУНИСТ И С РАДИО - НЕ СЕ СПОРИ"
2.
До 1
18.05.2019 10:57:58
13
20
Много си болен, човече...ама много. Чернобил е 1986 г, почти в края на соца. Преди това всичко си беше вкуснотия, а и бяха забранени пестицидите в ТКЗС. Като цяло вноса им беше забранен или силно ограничен, както и антибиотик за животни.
1.
баба Мара от пазара
18.05.2019 10:20:19
23
26
Това са старите мантри за баничката и киселото мляко на оня, дето го изтърваха от Карлуково и сега го търсят да си го приберат отново.
Първо ще кажа, че е лесно да говориш (и пишеш) глупости, а да не си живял (а само чул) в ония скверни времена, наречени СОЦ.
Първо за какви "истински продукти" може да се говори след ядрената катастрофа в Чернобил. Всичко беше заразено - въздух, вода, трева, земя. Животното пасе заразената трева, дава заразено мляко и хората, включително и децата ядяха заразени продукти, защото комунистите криеха от населението за ядрената катастрофа, причинена от господарите им в Москава.
За времената преди ядрената зараза - през 50-те и 60-те години киселото мляко се продаваше на улицата в едни подобни на легени 60-70 см. съдове от алуминий. Отиваш при продавача, като си носиш съд от вас - и той ти слага с един черпак, колкото трябва - плащаш и си отиваш.
През 70-те и 80-те години киселото мляко отново се продаваше на улицата, но вече имаше имаше и в магазините. Алуминийвите легени ги нямаше вече, а използваха (оборотни) стъклени бурканчета, като всеки ги миеше в къщи според собствената си хигиена. И майките изпращаха децата си за мляко, а парите (за да не ги загубят) слагаха в бурканчето. Колко са ги миели след това тия бурканчета е ясно. Едва през 80-те години започнаха по места (в по-големите градове) да използват пластмасовите, кофички, каквито ги има в момента. Явно едва тогава комунягите са успели да откраднат технологията от лошия Запад.
Качеството на млякото не беше по-добро от сегашното - стандарт БДС, който го има и сега. За разлика от тогава сега има много видове мляко - от не дотам добро, до много хубаво - ти си преценяваш. А през скапания СОЦ имаше само един вид - ако щеш.
Единственото хубаво нещо от ония скверни времена (на комунистически дебили и доносници) бе, че бяхме млади...
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Организират великденско издание на "Купи и дари" - социална кампания в помощ на нуждаещи се Организират великденско издание на "Купи и дари" - социална кампания в помощ на нуждаещи се Всеки желаещ ще може да дари хранителни продукти С 3 млн. лв. започва дългоочакваният ремонт на  водопровода в с. Русокастро С 3 млн. лв. започва дългоочакваният ремонт на водопровода в с. Русокастро Днес бе направена символична първа копка, строителството ще продължи 360 дни Този лекар предизвика фурор в Стани богат Този лекар предизвика фурор в Стани богат Стигна до въпрос за 20 хил. лева  Голяма драма с тестовете за коклюш Голяма драма с тестовете за коклюш Болните вече надхвърлиха 450 души Детска площадка в Карнобат от проект за 650 000 лв. тъне в мрак Детска площадка в Карнобат от проект за 650 000 лв. тъне в мрак Обектът е завършен малко преди местните избори миналата година, които кметът Георги Димитров печели за пореден път, но вече е амортизиран, пише в сигнал до Флагман Появи се първата ясновидска къща в България, врачуват по интернет за 250 евро Появи се първата ясновидска къща в България, врачуват по интернет за 250 евро Гадателките рекламират дейността си в социалните мрежи чрез предсказания, които публикуват Олигархът Георги Гергов налива 7 милиона в политическия стартъп на Ваня Григорова? Олигархът Георги Гергов налива 7 милиона в политическия стартъп на Ваня Григорова? Партийното строителство у нас е бизнес с висока принадена стойност, но е нужен солиден първоначален капитал Той бе кандидат Ерген, а тя - звезда от Игри на волята... Той бе кандидат Ерген, а тя - звезда от Игри на волята... Между тях очевидно е пламнала любовна искра  Тази чалгаджийка направи на салата кръчмар, провалил гостуването й Тази чалгаджийка направи на салата кръчмар, провалил гостуването й . Заради този провален ангажимент изпуснах друг, но вече бях дала дума, ожали се бюст № 1 в поп фолка Няма да повярвате, но тази красавица с вид на чалгарка, е дъщеря на Фънки Няма да повярвате, но тази красавица с вид на чалгарка, е дъщеря на Фънки Красавицата е само на 23, но има в изобилие силикон, изкуствени мигли до веждите и тонове грим, точно като чалгарка или силиконка
Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Хотели по морето може да не отворят през лятото, никой не иска да им работи за малко пари Браншът очаква хиляди работници от Узбекистан и Непал, но документите се бавят Лихвите тръгнаха нагоре Лихвите тръгнаха нагоре Средните лихвени проценти по депозитите, договорени за ползване след предизвестие в левове и в евро се запазват на нивата от предходния месец съответно 0.10% и 0.15% Никой мъж не ме е унижавал така, плаче изгонена от Ергенът Никой мъж не ме е унижавал така, плаче изгонена от Ергенът Още повече от мъж, в когото е влюбена Цър Пър живее охолен живот в тузарски комплекс Цър Пър живее охолен живот в тузарски комплекс Спортният мениджър се шири в просторен апартамент в Сентрал парк, който е на минути от София Защо Маги от "Ергенът" се разрева Защо Маги от "Ергенът" се разрева Тя не получи покана за мечтаната среща с Алек Бойко и тигрите от Бистрица като Лудогорец, насочват се към поредна титла Бойко и тигрите от Бистрица като Лудогорец, насочват се към поредна титла Лидерът на ГЕРБ е капитан на отбора  „Розова луна“ над Флорида „Розова луна“ над Флорида Индианците наричали пълнолунието така, защото съвпадало с цъфтежа на първите пролетни цветя Пробив в Красногоровка! Руснаците планират щурм към Ню Йорк и Турецк Пробив в Красногоровка! Руснаците планират щурм към Ню Йорк и Турецк Бившият офицер от US разузнаването Скот Ритер пък заговори за „военен Шенген“ и за нападение на НАТО срещу Русия Телецът и Девата да започнат диета, а Козирогът да не флиртува! Телецът и Девата да започнат диета, а Козирогът да не флиртува! Хороскоп за деня – 26 април 2024, петък Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест Венеция от днес въведе такса "вход", избухна голям протест От днес се заплаща такса в размер на 5 евро за посещение в града между 08:30 и 16:00 ч
Делян Пеевски Делян Пеевски Кирил Петков е пудел, който драска на вратата на Борисов Виц на деня Виц на деня - Сине, тъп си като тази маса! - казва бащата и чука по масата.
- Тате, някой чука, да отворя ли?
- Остави, аз ще отворя.
Виц на деня Виц на деня В кабинета на психолога:
- Имате ли в рода си хора с психични отклонения?
- Имам един братовчед, той разрежда виното с лимонада...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Бог не може да следи за всеки, затова е създал съседите!


Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори