×
Здраве Политика Общини Общество Лайфстайл Войната в Украйна Спорт Разследване Бизнес ЮГ

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Михаил ДИМИТРОВ Властта се срива, Радев излиза напред Властта се срива, Радев излиза напред 13/12/2025, Събота 20:40 1
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Gen Z на кръстопът: Защо Лекси Фльор предизвиква тревога сред политолозите Gen Z на кръстопът: Защо Лекси Фльор предизвиква тревога сред политолозите Оказва се, че непознаването на родината и историята ни е далеч по-опасно от политическата нестабилност Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Русе грее с 900 метра празнична светлина и нова коледна магия Коледният дух завладя Русе с хиляди светлини, ефектни декорации и 16-метрово виенско колело с изглед към празничния Дунав Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Лекари без договор, пациенти без сигурност – защо бюджетът за 2026 е решаващ Българският лекарски съюз алармира, че без приет бюджет за 2026 г. няма да има нов рамков договор, а болниците и пациентите ще понесат тежките последици Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Открит опасен микроорганизъм в мляко за кърмачета, изтеглят партиди от пазара Наличие на Bacillus cereus в производствена линия доведе до предпазно изтегляне на няколко популярни марки адаптирано мляко от българския пазар Ще загуби ли Бургас подземния си чар? Графитите на подлез в ж.к. „Славейков“ може да се затрият Ще загуби ли Бургас подземния си чар? Графитите на подлез в ж.к. „Славейков“ може да се затрият И възможно ли е обектът да бъде преобразен без да загуби арт облика си Властта се срива, Радев излиза напред Властта се срива, Радев излиза напред Политическата криза се задълбочава, а президентът Радев може да използва ситуацията за ново начало Селска или коледна е новата атракция, която се появи на площад „Тройката“? Селска или коледна е новата атракция, която се появи на площад „Тройката“? Така нареченият „паратропер“ пред паметника „Альоша“ предизвика бурни реакции сред бургазлии Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората Протест в Смолян срещу фотоволтаична централа: Жителите се опасяват за домовете и гората Общинско решение за изграждане на соларна централа доведе до напрежение сред живеещите в подножието на Родопите Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана Тези хора да забравят за джинджифил, въпреки че се води суперхрана Растението е ценено заради своите противовъзпалителни, антибактериални и тонизиращи свойства, но има и скрити опасности Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост Нова горивна схема затяга коланите: Бензинът в Иран вече не е даденост Исторически всяко поскъпване води до социално напрежение, което е риск на фона на международните санкции и обезценяването на риала
Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Живот след смъртта: Жена видя Рая, срещна загубеното си дете и се върна да разкаже Шарлот Холмс описва как в продължение на 11 минути е пребивавала в Рая, срещнала е своето неродено дете и е получила мисия да предаде послание от Бога. Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Руските милиарди в Европа блокирани, битката започва Редица страни и институции настояват за право върху замразените пари Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Мистерията с бетонираните тела, изплували от Дунав, свързана с изчезналите милиони от Белград Криминален трилър по действителен случай – осакатени тела, пропаднали милиони и мистериозно изчезнали хора продължават да тревожат Балканите повече от две десетилетия Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат Шамани се опитаха да предскажат победителя в изборите в Чили, но духовете мълчат Източни ритуали и политически напрежения се преплитат в Латинска Америка преди балотажа между комунист и крайнодесен кандидат Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака Крал Чарлз III с обнадеждаваща новина за битката си с рака Британският монарх с публично послание на надежда, част от национална кампания за борба с рака Турски ферибот горя след руска атака в Одеса – има ранен Турски ферибот горя след руска атака в Одеса – има ранен Руска атака с дронове и ракети засегна три турски кораба в украински пристанища, въпреки призивите на Ердоган за спиране на огъня Ще се сбъдне ли пророчеството на Ванга за извънземни на световното по дартс в Лондон Ще се сбъдне ли пророчеството на Ванга за извънземни на световното по дартс в Лондон Световен спортен форум, пророчества на Ванга и мистериозна комета... Дали предстои историческа среща с извънземен разум? Блокадата на Кулата продължава: Гръцките фермери не отстъпват, България иска намеса от ЕК Блокадата на Кулата продължава: Гръцките фермери не отстъпват, България иска намеса от ЕК Тежка техника и блокади задръстват ключов граничен пункт, транспортният министър настоява за спешна реакция от ЕС Вълна от протести разтърси Румъния: Народът иска край на корупцията и справедливо правосъдие Вълна от протести разтърси Румъния: Народът иска край на корупцията и справедливо правосъдие Трети ден на масови демонстрации в Букурещ с искане за реформа на компрометираната съдебна система и отговорност от управляващите Почина звездата от „Криминале“ и „Маската“ Питър Грийн Почина звездата от „Криминале“ и „Маската“ Питър Грийн Един от най-запомнящите се екранни злодеи в Холивуд си отиде внезапно – без официална информация за причината
Мартин Димитров, депутат от ДБ Мартин Димитров, депутат от ДБ Шенген и еврозоната са като Шампионската лига: пускат те да играеш там, но, като имаш слабо правителство, нищо не постигаш. Виц на деня Виц на деня Доктор към пациент:
- Първо добрите или лошите новини?
- Първо добрите.
- Ще можеш да паркираш навсякъде...
Виц на деня Виц на деня - Тате, Защо в България един мъж може да има само една жена?
- Законът ни пази, синко!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Ако чуете, че някой си хвали комшиите, значи си продава имота.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори