×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Флагман.БГ Най-тъжната снимка на света Най-тъжната снимка на света 14/06/2025, Събота 14:00 3
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Скандал в НУМСИ-Бургас: Над 20 родители искат изключване на ученичка заради системен тормоз Скандал в НУМСИ-Бургас: Над 20 родители искат изключване на ученичка заради системен тормоз Класната среда е нетърпима, децата ни се страхуват, твърдят родителите на децата  Става все по-грозен, но си намери ново гадже Става все по-грозен, но си намери ново гадже Твърди се, че смуглият плейбой и новата му половинка са заедно от няколко месеца Най-тъжната снимка на света Най-тъжната снимка на света В четвъртък петчленното семейство, изпълнено с надежда и вълнение, се качило на полет 171 на Air India за Лондон България в криза на кръводаряването: Гражданска инициатива настоява за спешна реформа и национална стратегия до 2030 г. България в криза на кръводаряването: Гражданска инициатива настоява за спешна реформа и национална стратегия до 2030 г. Според инициативата, системата страда от сериозни структурни и организационни проблеми: остаряла материална база, недостиг на квалифициран персонал и липса на модерна информационна система, която да координира и следи кръвните запаси в реално време Хотелиер: Чужденци, които работят в 5-звездни хотели в Дубай, искат да дойдат в България, но им се бавят визите Хотелиер: Чужденци, които работят в 5-звездни хотели в Дубай, искат да дойдат в България, но им се бавят визите Хотелиерът Станислав Димитров от Кранево разказва, че още през януари е подал документи за 15 обучени служители от Бангладеш, които в момента работят в 5-звездни хотели в Дубай и искат да дойдат в Европа Кога ще приключат ремонтите на Тракия Кога ще приключат ремонтите на Тракия Въпреки сериозните проблеми по пътищата, АПИ не може самостоятелно да решава всички казуси – необходими са общи усилия на институциите Великобритания предупреди туристите, които идват в България Великобритания предупреди туристите, които идват в България Внимавайте с райския газ Ето я сексапилната Памела от Стара Загора, която намушка трима свои колеги в Слънчев бряг Ето я сексапилната Памела от Стара Загора, която намушка трима свои колеги в Слънчев бряг Станаха и ясни причините за инцидента Индийският Нострадамус втрещи със зловеща прогноза за ядрен Армагедон Индийският Нострадамус втрещи със зловеща прогноза за ядрен Армагедон Владимир Жириновски през 2019 г. бе предсказал, че събитията в Украйна ще бледнеят от това, което ще се случи в Близкия изток 6 неща, за които жените се оплакват, но мъжете изобщо не се интересуват 6 неща, за които жените се оплакват, но мъжете изобщо не се интересуват Ако искаме да бъдем по-добре разбрани, комуникацията ни с половинките ни трябва да бъде ясна и кратка
Знаете ли, че Бербатов е собственик на тази таксиметрова компания Знаете ли, че Бербатов е собственик на тази таксиметрова компания Бившият футболист заяви, че е намерил правилните хора и правилния бизнес, в които да инвестира Превърна стила в световен спорт Превърна стила в световен спорт От британски терени до модните столици на света, стилът на Бекъм се е развивал, но никога не е губил онази „cool“ нотка Иран: Ако САЩ, Великобритания и Франция помагат на Израел, базите и корабите им в региона стават мишени Иран: Ако САЩ, Великобритания и Франция помагат на Израел, базите и корабите им в региона стават мишени ЦАХАЛ разширяват мащабната операция на територията на Иран срещу ядрената му програма, обяви говорителят на израелския премиер Извънредно! Иран отговори на Израел със „Сурово наказание“, Йерусалим и Тел Авив в пламъци (ОБНОВЯВА СЕ) Извънредно! Иран отговори на Израел със „Сурово наказание“, Йерусалим и Тел Авив в пламъци (ОБНОВЯВА СЕ) Израелски F-35 е свален 78 убити и 329 ранени в Техеран, Иран удря Израел с 100 ракети (ОБНОВЯВА СЕ) 78 убити и 329 ранени в Техеран, Иран удря Израел с 100 ракети (ОБНОВЯВА СЕ) Пакпур заяви, че „портите на ада скоро ще се отворят“ за враговете Европа застрашена от огъня в Близкия изток? Проф. Чуков стресира с намек за ядрена война Европа застрашена от огъня в Близкия изток? Проф. Чуков стресира с намек за ядрена война Имаме битка с арсенали в сферата на атомното оръжие, което е много обезпокоително, каза той Почина Мариана Цветкова Почина Мариана Цветкова Едно от последните й превъплъщения беше като Фрика във "Валкюра“ от Вагнер през месец април, по време на гостуването на Софийската опера в театър "Джузепе Верди“ в Салерно, Италия Тръмп и Мъск отново са приятели – ето кой ги сдобри Тръмп и Мъск отново са приятели – ето кой ги сдобри Илон, ние всъщност за какво се скарахме, попита US президентът развеселен, а най-големият богаташ в света му отговори, че не помни, но не е спирал да го уважава Над 310 загинали след самолетна катастрофа в Индия, оцелял разказва за ужасен шум (ОБНОВЯВА СЕ) Над 310 загинали след самолетна катастрофа в Индия, оцелял разказва за ужасен шум (ОБНОВЯВА СЕ) Когато се изправих, около мен имаше тела и бях уплашен, споделя Вишваш Кумар Рамеш Германски влак беше преждевременно спрян, защото бил прекалено мръсен Германски влак беше преждевременно спрян, защото бил прекалено мръсен Влаковете трябва да отговарят на високи стандарти за качество, казаха от „Дойче бан”
Костадин Ангелов Костадин Ангелов Не сме доволни от резултатите, които постига МВР Виц на деня Виц на деня - Скъпа, достави ми ор*лно удоволствие!
- Кво бе? Свирка ли искаш?
- Не ма! Замълчи малко!
Виц на деня Виц на деня Внучка след медения месец се хвали на баба си:
- Ходихме до Малдивите, Сейшелите, Баден Баден и накрая си починахме. Бабо, а вие с дядо къде ходихте след сватбата?
- В леглото, чедо. Хубаво беше, дядо ти не почиваше.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Петък в пернишка дискотека - буташ един, бият те двама
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори