×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • 18 населени места имат проблеми с електрозахранването след бурята в Раковски
  • Разкриха лаборатория за отглеждане на канабис в Перник
  • Най-малко 20 души загинаха в Украйна при руски удари през нощта в Запорожка и Днепропетровска област
  • Асоциацията на помощник-фармацевтите застава зад протеста на младите лекари
  • Президентът ще удостои с орден „Мадарски конник“ посланиците на Франция и Нидерландия
  • Комисията по бюджет и финанси ще разгледа промените в местните данъци и Закона за еврото
  • Край на жегата, през страната ще премине студен фронт
  • Моторист е с опасност за живота след катастрофа на пътя Русе - Бяла
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Флагман.БГ Защо губим апетит през лятото Защо губим апетит през лятото 29/07/2025, Вторник 20:00 0
Тервел ИЛИЕВ Опитен рибар улови "чудовище" в Дунав Опитен рибар улови "чудовище" в Дунав 29/07/2025, Вторник 18:33 0
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
6-тонен слон уби директор, мъжът оставя вдовица и три деца 6-тонен слон уби директор, мъжът оставя вдовица и три деца Трагедия в резерват Кметът на Царево забрани пиротехническите средства във всички населени места на общината Кметът на Царево забрани пиротехническите средства във всички населени места на общината Целта на тази мярка е опазване на човешкия живот, имуществото и природната среда. Нека бъдем отговорни, призова Марин Киров Зарязана ли е бременната Натали от Мартин Чой? Зарязана ли е бременната Натали от Мартин Чой? Името на бебето ще е нестандартно Доброволци спасиха семейство от огнен капан, но къщата им изгоря Доброволци спасиха семейство от огнен капан, но къщата им изгоря  89-годишният мъж отказал да бъде евакуиран без кучето им и едва ги измъкнаха живи от пъкъла в Козарево Председателят на ОбС Бургас даде старт на благородна кампания в подкрепа на хората с деменция Председателят на ОбС Бургас даде старт на благородна кампания в подкрепа на хората с деменция Когато видите човек със знака на това красиво цвете – незабравка и лилава гривна, и ако е леко дезориентиран, безпомощен, изплашен – моля Ви, помогнете му, призова председателят Опитен рибар улови "чудовище" в Дунав Опитен рибар улови "чудовище" в Дунав Рибата е дълга 215 сантиметра, ръст достоен за център в НБА Тя ме остави с децата и замина за Германия с любовника си Тя ме остави с децата и замина за Германия с любовника си Баща на 4 деца моли майка им да се върне у дома, за да може самият той да работи и да ги отгледа ОбС Бургас с важна стъпка по решаването на един от големите проблеми на ул."Иван Богоров" ОбС Бургас с важна стъпка по решаването на един от големите проблеми на ул."Иван Богоров" По предложение на общинските съветници от ГЕРБ се взе решение за обследване на терена и разширяване на капацитета за паркиране на улицата Ако преди 6 г. в "Острица" бяха отстъпили по няколко метра от имотите си, днес нямаше да броят изгорелите къщи Ако преди 6 г. в "Острица" бяха отстъпили по няколко метра от имотите си, днес нямаше да броят изгорелите къщи По-тежкото мина. Сега оставете Общината да си свърши работата, призова кметът Димитър Николов Откриха непокътнат гроб под каменни плочи в Хераклея Синтика Откриха непокътнат гроб под каменни плочи в Хераклея Синтика Гробът е в самия край на зоната, обект на спасителните разкопки
Труп на дете изплува на плажa, никой не го издирвал Труп на дете изплува на плажa, никой не го издирвал Чужденец намерил тялото на 3-годишното момиченце Лодка с туристи се преобърна край делтата на Дунав в Румъния, има загинали Лодка с туристи се преобърна край делтата на Дунав в Румъния, има загинали Инцидентът е станал в бурни води Бясна гонка с кола, управлявана от 8-годишно дете Бясна гонка с кола, управлявана от 8-годишно дете Задържаха майка му Руски удар срещу затвор в Украйна, има голям брой жертви Руски удар срещу затвор в Украйна, има голям брой жертви Атаките са били масирани в 2 области Атака с нож в центъра на Лондон взе две жертви Атака с нож в центъра на Лондон взе две жертви Нападателят е задържан, с опасност за живота е Млад мъж уби 4 души в Манхатън, включително полицай Млад мъж уби 4 души в Манхатън, включително полицай Фаталната стрелба стана в небостъргач Руски пробив в Покровск, обкръжават и Мирноград Руски пробив в Покровск, обкръжават и Мирноград Защитниците на 51-хилядното градче, което до 2016 г. е носело името на Георги Димитров, са много трудна ситуация Netflix довършва документалния филм за Хълк Хоган въпреки смъртта му Netflix довършва документалния филм за Хълк Хоган въпреки смъртта му Легендата на кеча участва пълноценно в проекта преди внезапния си сърдечен арест – зрителите ще видят негова страна, „която досега не са познавали“ Тръмп скъси ултиматума към Путин: Няма да те чакам 50 дни! Тръмп скъси ултиматума към Путин: Няма да те чакам 50 дни! Американският президент заплаши изненадващо днес с тежки санкции, ако Русия не прекрати войната в Украйна по-бързо от обещаното ЕС и САЩ избегнаха търговска война ЕС и САЩ избегнаха търговска война Вносът от Европейския съюз ще продължи да е сериозен фактор на пазара в Щатите, американците обаче очакват и мащабни инвестиции
Бойко Борисов Бойко Борисов Пак ще ми се подиграват, че хвърлям пари от джипката, но нека дойдат да видят какво сме направили Виц на деня Виц на деня - Тате, не мога да си обясня, как така земята непрекъснато се върти?!
- Петре, ти да не си намерил шишето с ракията?!
Виц на деня Виц на деня Новите от последния час:
- Китайски цип спаси жена от изнасилване!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук За мъжете трите топ дестинации са Сливница, Дупница и Дяволското гърло. На четвърто място е Две могили.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори