×
Избори 2021 Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман
Накратко
НА ЖИВО

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Mихаела Филева се сгоди
Mихаела Филева се сгоди 28/02/2021, Неделя 12:00 2
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Валери Симеонов със силна заявка: Борба с монополистите, наркодилърите и минимална пенсия от 500 лева Валери Симеонов със силна заявка: Борба с монополистите, наркодилърите и минимална пенсия от 500 лева АМ "Черно море" трябва час по-скоро да бъде построена, заяви водачът на листата на "Патриотичната коалиция НФСБ-Воля" във 2 МИР Бургас 100 кила с амбиции да става висшист 100 кила с амбиции да става висшист Певецът се гордее с дипломата си за средно образование Пандемията доведе до по-голяма употреба на цигари и алкохол Пандемията доведе до по-голяма употреба на цигари и алкохол 706 деца са настатени в болница с остри интоксикации Ядем повече свинско, отколкото хляб Ядем повече свинско, отколкото хляб Увеличила се е и консумацията на птиче месо Световен успех за спортен Бургас! Атанас Божилов защити титла си на WAKO PRO Световен успех за спортен Бургас! Атанас Божилов защити титла си на WAKO PRO Бургазлията победи Слободан Мияйлович на SENSHI 7 Алекс Сърчаджиева и Ралица Паскалева се борят за любовта на зрителите, както и за тв ефир Алекс Сърчаджиева и Ралица Паскалева се борят за любовта на зрителите, както и за тв ефир Между двете актриси избухна война Официално: Върнаха „зелените коридори” за ваксинация Официално: Върнаха „зелените коридори” за ваксинация Дозите от неявилите се за ваксина от четирите фази ще отиват за свободното имунизиране Млад мъж загина, след зверски сблъсък в дърво, 18-годишна бере душа в болница Млад мъж загина, след зверски сблъсък в дърво, 18-годишна бере душа в болница Инцидентът е станал между Бяла Слатина и врачанското село Горна Бешовица "Патриотична коалиция НФСБ-Воля" регистрира листата си с изненадващи попълнения "Патриотична коалиция НФСБ-Воля" регистрира листата си с изненадващи попълнения Обединението е с ясна програма и цели за следващото НС Mихаела Филева се сгоди Mихаела Филева се сгоди Навръх Свети Валентин, нейният любим Стефан я е изненадал по много романтичен начин
Най-малко 11 души бяха застреляни на парти в Мексико Най-малко 11 души бяха застреляни на парти в Мексико Нападателите стреляли от прозорците на пикап Алексей Навални вече е в колония във Владимировска област Алексей Навални вече е в колония във Владимировска област  Няколко дни той ще е под карантина ФБР дава 250 хил. долара за "главата" на "Готвача на Путин" ФБР дава 250 хил. долара за "главата" на "Готвача на Путин" Според него "руската заплаха е основната идея на Операция "Лов на вещици", която се провежда в САЩ" Инфаркт уби кмета на хърватската столица Милан Бандич Инфаркт уби кмета на хърватската столица Милан Бандич Кметът на Загреб почина рано тази сутрин на 65-годишна възраст Русия: Навални е изпратен в наказателна колония Русия: Навални е изпратен в наказателна колония Не се съобщава къде точно опозиционерът излежава присъдата си Франция затяга контрола на границата с Германия Франция затяга контрола на границата с Германия Възможно е въвеждането на съвместни френско-германски полицейски патрули Нашенец налази дъщерите на Силвестър Сталоун Нашенец налази дъщерите на Силвестър Сталоун Мартин Мартинов се усука около красавиците Систин и Скарлет Финландия налага 3-седмична блокада Финландия налага 3-седмична блокада Страната е третата с най-ниски нива на коронавирусни инфекции в Европа Съд принуди мъж да плати на жена си $7700 за домакинска работа Съд принуди мъж да плати на жена си $7700 за домакинска работа Ван поискала развод, тъй като съпругът не похващал да свърши нищо вкъщи Полицейският час в Нидерландия чак до 15-и март Полицейският час в Нидерландия чак до 15-и март Ограниченията по тъмно важат от 21 до 4,30 ч.
Валери Симеонов Валери Симеонов Бургас е родината на патриотизма! Виц на деня Виц на деня - Остарявам! - мислеше си бай Стамат, шофьор по линия 209.
- До ония ден, преди работа ме тестваха с дрегер, а сега с термометър...
Виц на деня Виц на деня Две татуирани батки са в тоалетната по голяма нужда и си говорят:
- А бе, ние сега с теб физическа ли работа извършваме или умствена?
Другият мислил, мислил па казал :
- А бе, ако беше физическа щяхме да накараме друг да я свърши, значи е умствена.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Под 12 см нито е токче, нито е мъж, нито е сняг...
Маркетинг Екип
Анна Добрева
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори