×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • Над 100 хиляди души се събраха на антимигранстки митинг в Лондон
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия


Доклад препоръчва: Реклама на BG туризма чрез блогъри във Великобритания, билбордове в Скандинавия и ТВ в Русия
Докладът на министър Николина Ангелкова бе изнесен след питане на бургаския депутат Петър Кънев. За пръв път се показва анализ, който проучва толкова детайлно потенциалните пазари за BG туризма
04 Януари 2019, Петък, 09:57 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ

Имаме огромен потенциал, ако развием като туристическа услуга автентичните фестивали, почивката за каравани и градския туризъм

Туристическата реклама вече не е това, което беше. Всеки потенциален пазар си има своите особености и трябва да се подходи индивидуално, за да се достигне до най-широк кръг от хора. Това става ясно от доклад на Министерството на туризма, свързан с детайлния анализ на перспективните туристически пазари.

Програмният документ бе изпратен до бургаския депутат от БСП Петър Кънев, който е председател на комисията по икономическа политика и туризъм в 44-ото Народно събрание.

На едно от последното заседания на ресорната му комисия през миналата година бе изслушана министър Николина Ангелкова за резултатите от работата на министерството през 2018 година. На зададени въпроси от Петър Кънев министерството още тогава пое ангажимент писмено да отговори.

Преди няколко дни до бургаския народен избраник бе изпратен анализ на потенциалните пазари, който за пръв път показват как се променя търсенето, кои са перспективите и кои трябва да бъдат основните източници на реклама.

„Изследване е много интересно, защото показва как да реагираме на отделните пазари, за да се презентираме по подходящ начин като туристическа дестинация. Това, което е направено е полезно и много добро, да видим оттук нататък как ще се прилага”, каза пред Флагман.бг Петър Кънев.

Сериозният труд изследва навиците на различните целеви групи и перспективите на пазара. Това е програмен документ, поставящ основата на която да стъпи и ресорното министерство, и туристическият бранш и показва как най-ефективно страната ни да се рекламира сред потенциалните си посетители.

Германците са изключително рационална и организирана нация. Планират почивките си минимум половин година преди заминаването, а най-влиятелен източник на информация е препоръките от социалния кръг – семейство, роднини, колеги. Туроператорите продължават да се ползват с добър имидж и 33 % от всички пътувания са осъществени по този начин. При избора си на дестинация немските туристи се доверяват на печатни и онлайн туристически издания и не вземат емоционални решения, а сравняват внимателно цените във всички платформи. Те предпочитат Средиземноморието, Испания и Турция. Последната дестинация е популярна заради олинклузив пакетите. България се избира за семеен, морски туризъм, балнело и СПА, а продуктите с огромен потенциал на индивидуални почвики за каравани, екотуризъм, винен и гурме.

Британците са на другия полюс. Вземат спонтанни решения, резервират в последния възможен момент и търсят „автентично преживяване”. 46 % от пътуващите островитяни задължително споделят своите преживявания в социалните мрежи и също толкова смятат, че събирането на достатъчно лайкове на техните постове е много важно. 42 % от анкетираните вярват на препоръка на приятел или влогър, а само 9 % се доверяват на стандартната реклама. Основният интерес е към морски, ски туризъм, приключенски, сити брейкс (градски, б.а.), културни обиколки, комбинирани турове море и планина, СПА и хоби – лов и орнитология. Препоръчва се развитието на голф и конгресен туризъм, както и еко и селски. Наблюдава се интерес към посещения на села със запазена автентичност и участие на местни фестивали.

Френският пазар е другата перспектива, която в последните години България развива. 42 % от французите резервират почивките си до 4 месеца преди пътуването, а 77 % правят онлайн проучване. Предпочитани дестинации са Тунис, Карибите, САЩ, Канада, Мароко, Турция, а водещия им мотив е да имат „уникално преживяване” и „научат нещо ново”. Французите почиват основно през периода май-септември и ноември-декември, сочи проучването. Доверяват се на социалния кръг, а България е предпочитано място за културен, балнео, СПА и приключенски туризъм. Препоръчва се повече насоки в развитието на зимния туризъм, тъй като французите обикновено имат по две пътувания в годината, както и на селски туризъм и сити бреакс.

Туристите от Бенелюкс –(Белгия, Холандия, Люксембург) планират пътуванията си 6 месеца по-рано. Търсят добро съотношение между цена и качество и почти не се доверяват на най-евтините места. Набавят си информация основно чрез интернет търсачките и форумите. Водещи фактори са море, слънце, култура, забавление, спортни събития. Туристите от Бенелюкс търсят директен контакт с местното население, информация за културата и опитват традиционни местни храни.

Държавите от т.нар.Вишеградска четворка (Чехия , Полша, Словакия и Унгария) са добре позиционирани на българския пазар. Основните потребители са по-възрастните туристи, които пазят спомените си за младежките пътешествия из страната ни. Характерното за тях е, че избират България за лятната почивка, а през останалите месеци се забелязва драстичен спад. А има потенциал, защото търсят планински, екотуризъм, етнографски и винени турове. Препоръчва се да се развият този вид услуги, за да се провокира интереса на туристите от Вишеградската четворка. Поляците не вярват на традиционните медии и рекламата в тях е безпредметна, доверяват се на интернет и специализирани портали или блогове. Чешките туристи се влияят силно от онлайн рекламите на туристическите фирми и самолетни компании. Унгарци и словаци при избора си на дестинация се допитват до свои близки, които са посетили дадената страна.

Туристите от Скандинавия и Финландия правят проучвания в интернет търсачките, за да изберат място за своята почивка, както и се консултират със социалния си кръг. Повечето предпочитат да се организират сами и все по-малко се доверяват на туроператори. Над 90 % от неселението ползва активно интернет, а 60 % гледа телевизия под 2 часа на ден. Над 80 % могат да бъдат достигнати с външна реклама, показва проучването. Причината е масовото ползване на градския транспорт, както и популярността от активността на открито. Основният мотив за предприемане на пътуването са СПА и здравни процедури, слънце и плаж. България е добре позиционирана, но има огромен потенциал в голф туризма, винения и гурме туризма.

На Балканите България е утвърдена дестинация, но чисто финансови причини спира потенциалните туристи. Слабите страни на тези пазари да по-ниската информираност за морския туризъм в сравнения с останалите конкуренти от региона.

Изключително интересно е и проучването за една от основните таргет групи на българския пазар – руснаците. Те се доверяват основно на реклама, препоръка от приятел или сайтовете на хотели. Телевизионната реклама, тази във вестниците и билбордовете все още играе сериозна роля и потребителите се влияят от нея. Руснаците търсят благоприятно време през дадения сезон и приемлива цена. Те предпочитат ол инклузив пакетите, защото смятат, че няма да се нуждаят от допълнителни разходи за храна. Потенциал има развитието на спа туризма извън сезона.

Проучването касае и други перспективни пазари – Близкия Изток, Япония, Китай и САЩ. Какви са особеностите – очаквайте в неделя във Флагман.бг-

В категории: Бизнес , Политика


7
Коментара
Флагман.БГ Върнаха книжката на Диона за ЧРД Върнаха книжката на Диона за ЧРД 13/09/2025, Събота 18:40 5
7
Коментара по темата
7.
Slon Dyo
04.01.2019 19:12:14
0
4
Preporuchvam na vsichki " normalni " hora da se mahat ot BG dokato e vreme . . .
6.
*********
04.01.2019 14:06:07
0
1
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
5.
*********
04.01.2019 13:12:23
0
0
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
4.
Дъра Бъра Глупости
04.01.2019 12:44:22
1
4
За дебилите от рода на ""ние горе МИСЛИМ за благосъстоянието на нацията"".Вижте как се напъваме и работим за вас.
3.
Xcvx
04.01.2019 12:43:22
0
6
Поляците не са бедни знаят услугата която се предлага и идват тука само утайките дето събират цяла година за евтина почивка в България знаят, че всичко тук е позволено и бирата е един лев отиди в Полша да видиш бира за 1 лев под 5 лева няма .. каквото предлагаме такова ще имаме ко ревете бедни поляци ... услугата е смешна то няма хора, които да работят ко за 500 лв на кои му се бачка аре мекия
2.
Ангеларова
04.01.2019 12:37:31
0
6
Таз за нощо не става със или без нея нищо не се промени в туризма в бг няма интерес за нищо като например да доведе по нормални туристи а не само поляци бедни
1.
=
04.01.2019 12:13:25
0
5
Скъпи полети, тясно летище, визи, мръсни плажове с високи цени, евтина храна....
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Жените и техните тайни оръжия за мъжко внимание Жените и техните тайни оръжия за мъжко внимание Фини жестове, хитри трикове и психологически сигнали, които превръщат жените в неустоими Бургазлии сред най-активните купувачи на имоти в Одрин - търсят апартаменти за инвестиция и Airbnb Бургазлии сред най-активните купувачи на имоти в Одрин - търсят апартаменти за инвестиция и Airbnb Брокери обаче съветват задължително да се ползва агенция и адвокат Деси Слава си купи имот в Пловдив Деси Слава си купи имот в Пловдив Певицaтa рaзкри, че се зaвръщa дa живее в Плoвдив пo време нa гoлемия й кoнцерт нa Античния теaтър От 5 декември 2025 г. животът на Близнаците ще се промени завинаги. Юпитер навлиза във... От 5 декември 2025 г. животът на Близнаците ще се промени завинаги. Юпитер навлиза във... Зa Близнaците тoвa не е прoстo небеснo движение, a пoкaнa зa нoв етaп, в кoйтo възмoжнoстите идвaт чрез идеи Минималната заплата у нас е 551 евро , в Гърция 1027 евро Минималната заплата у нас е 551 евро , в Гърция 1027 евро За сметка на това цените ни обаче надвишават европейските осезаемо Една година след трагедията: Кой е виновен за смъртта на двамата летци Една година след трагедията: Кой е виновен за смъртта на двамата летци Военновъздушните сили почетоха паметта им Васил Найденов шокира Петя Дикова с изповед за секса Васил Найденов шокира Петя Дикова с изповед за секса Певецът демонстрира отлично чувство за хумор Пияна 18-годишна шофьорка с книжка от два месеца катастрофира тежко във Врачанско Пияна 18-годишна шофьорка с книжка от два месеца катастрофира тежко във Врачанско Момичето е с мозъчно сътресение и разкъсана контузна рана на главата Русия продаваше на България газ на по-високи цени, отколкото на Германия. Какво приятелство е това, пита Нейски Русия продаваше на България газ на по-високи цени, отколкото на Германия. Какво приятелство е това, пита Нейски Най-добре Русия я познават именно онези държави, които са били в нейната сфера на влияние или имат обща граница с нея, каза бившият министър на външните работи Върнаха книжката на Диона за ЧРД Върнаха книжката на Диона за ЧРД Певицата е в изпитателен срок и си е наела шофьор
Екокатастрофа заплашва Скопие: Пламна пожар във фабрика за стара електроника (ВИДЕО) Екокатастрофа заплашва Скопие: Пламна пожар във фабрика за стара електроника (ВИДЕО) Местни сравянват инцидента с трагедията в Кочани заради замърсения въздух Страшен взрив разтърси Мадрид, има много ранени Страшен взрив разтърси Мадрид, има много ранени Районът е отцепен, с кучета и дронове се търсят изчезнали след експлозията хора Какво е менюто на Джокович – силна хидратация и никакво кафе Какво е менюто на Джокович – силна хидратация и никакво кафе Всеки ден, в който се събудя, съм благодарен, че имам още една възможност да живея, обясни Новак Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол Призивът американският държавен глава отправи в писмо до държавите от алианса Тайлър Робинсън, арестуван за убийството на Чарли Кърк: Отличник, спокоен, но и странен Тайлър Робинсън, арестуван за убийството на Чарли Кърк: Отличник, спокоен, но и странен Така го описват съучениците му  Момиче се „провали“ на 50 интервюта, защото е твърде привлекателно Снимки 18+ Момиче се „провали“ на 50 интервюта, защото е твърде привлекателно Снимки 18+ Имала всички необходими документи и желание да работи с деца, но никога не я взимали на работа Летящ старт на Световното! Прегазихме Германия след сензационен гейм Летящ старт на Световното! Прегазихме Германия след сензационен гейм Националите ни измъкнаха откриващата част с 40:38 Трансдъщерята на Мъск дефилира на Седмицата на модата в Ню Йорк Трансдъщерята на Мъск дефилира на Седмицата на модата в Ню Йорк Вивиан Уилсън все още е в сложни отношения с известния си баща Oтвopeнoтo зaвeщaниe нa Джopджo Apмaни paзĸpивa плaнa мy зa бъдeщeтo нa мoднaтa импepия Oтвopeнoтo зaвeщaниe нa Джopджo Apмaни paзĸpивa плaнa мy зa бъдeщeтo нa мoднaтa импepия Там изайнерът посочва LVMH, L’Oréal и EssilorLuxottica като предпочитани купувачи, а близките му трябва да решат съдбата на последния голям независим луксозен бранд Убиецът на Чарли Кърк предаден от баща си, на куршума пише “Хей, фашист, дръж” Убиецът на Чарли Кърк предаден от баща си, на куршума пише “Хей, фашист, дръж” 22-годишният студент Тайлър Робинсън от Вашингтон, щата Юта, е идентифициран като стрелецът, убил консервативния активист Чарли Кърк.
Володимир ЗЕЛЕНСКИ Володимир ЗЕЛЕНСКИ Руската атака срещу Полша е подобна на събитията в Крим Виц на деня Виц на деня – Докторе, чувам гласове!
– А какво ви казват?
– Че съм луд.
– Ами, слушайте ги – те явно ви познават!
Виц на деня Виц на деня Дядо с внучето гледат снимки от сватбата му:
– Дядо, защо си тъжен на снимката?
– Защото съм разбрал, че вече е късно да избягам…
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Истински мъж никога не пита за посоката… той просто кара, докато жената вика.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори