Слагат "Ало, ало" на всяка магистрала
03 Юли 2017, Понеделник, 23:57 ч.
Наредба на регионалното министерство изисква и радиовръзка на всеки аутобан
„Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, планира регионалният министър Николай Нанков. Изискването ще важи за в бъдеще - при нови магистрали или реконструкция на стари пътища.10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи, са другите правила, залегнали в проектонаредбата за проектиране на пътища, изготвена от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях. В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти, припомнят от МРРБ.
Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.
Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.
Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.
Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.
Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.
Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.
При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.
В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.
В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение. Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.
Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.
Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел "За обществено обсъждане", както и на Портала за обществени консултации.
Горица Кожарева е най-вероятният служебен премиер
Няма как да устоите на този вкусен домашен, пухкав и ароматен усукан хляб
Клубният футбол се завръща с ударни дербита у нас и в Европа
Възглавниците и завивките ви ще са винаги като нови, ако знаете тази малка тайна
И в РСМ готвят избори 2 в 1, заложен е европейският път на страната
Уволниха ергенката Виктория от БФС
28/03/2024, Четвъртък 17:20
0
Зрители бесни след гавра с хляб в "Хелс Китчън"
28/03/2024, Четвъртък 17:00
0
Разрушеният мост в Балтимор ще доведе до милиарди застрахователни искове
28/03/2024, Четвъртък 16:40
0
Парното в Пловдив поскъпва с 13% от 1 юли
28/03/2024, Четвъртък 16:20
2
Сашка Васева прогледна
28/03/2024, Четвъртък 16:06
0
Горица Кожарева е най-вероятният служебен премиер
28/03/2024, Четвъртък 16:00
0
Любовните афери на Гонзо – милионерши, силиконки и фолк диви
28/03/2024, Четвъртък 15:44
1
И в РСМ готвят избори 2 в 1, заложен е европейският път на страната
28/03/2024, Четвъртък 15:40
0
Клубният футбол се завръща с ударни дербита у нас и в Европа
28/03/2024, Четвъртък 15:37
0
Епична битка ще се разрази в изоставения мол "Странд"
28/03/2024, Четвъртък 15:33
0
Рокада по високите етажи на Митниците
28/03/2024, Четвъртък 15:20
2
Възглавниците и завивките ви ще са винаги като нови, ако знаете тази малка тайна
28/03/2024, Четвъртък 15:00
0