Изобретиха асансьор без въжета, който се движи хоризонтално по сградата
01 Юли 2017, Събота, 19:54 ч.
Източник: Gradat.bgНовото съоръжение се очаква да доведе до революция в проектирането на небостъргачи
Германската компания ThyssenKrupp създаде странично движещ се асансьор, който се очаква да предизвика революция в проектирането на небостъргачи.Новото съоръжение MULTI се задвижва без въжета (rope-free), като използва магнитна левитация (маглев) с линеен мотор. Същата технология намира приложение най-вече при свръхскоростните влакове (на въздушна възглавница), както и в промишлените системи.
Иновативният асансьор ще се движи не само вертикално, но и хоризонтално, като на практика ще обикаля сградата. Така отпада проблемът "една шахта - един асансьор" и по трасето ще пътуват дузина кабини. На всеки 15-30 секунди ще пристига нов асансьор, с което драстично ще се увеличи капацитетът на превозваните пътници.
Кабините и вратите ще бъдат направени от олекотени въглеродни сплави, с което тежестта ще бъде намалена с до 50%
Сред предимствата на MULTI ще бъдат: осезаемо съкращаване на времето за изчакване и по-малко замърсяване на околната среда. Проучване на студенти от Колумбийския университет в САЩ показва, че офис служителите в Ню Йорк губят близо 3 пъти повече време, докато чакат асансьор, отколкото да пътуват в него.
Първият футуристичен асансьор от серията ще бъде в сградата East Side Tower в Берлин на холандската компания OVG, която се очаква да бъде завършена през 2020 г. (в нейното портфолио е и най-устойчивата офис сграда в света - The Edge в Амстердам).
Откритието на германската компания е в отговор на нарастващото градско население по света. В момента 50% от населението на планетата живее в градове, като се очаква до 2050 г. броят да се увеличи с още 2,5 млрд.
В същото време проектирането и строителството на високи сгради е в разцвета си. От 2000 г. досега броят на небостъргачите (над 200 м) се е утроил. В процес на строителство са още над 180 сгради с височина над 250 метра.
"Сградите се превръщат в нещо като вертикални градове и те се нуждаят от гъвкава транспортна система, подобна на метрото. Скоростта сама по себе си не решава предизвикателствата, поставени от високите сгради", заяви Маркус Йетер, завеждащ изследователското звено в компанията.
В категории:
Бизнес
Пеевски посрещна посетители в „Музея на сглобката“ в Народното събрание (СНИМКИ)
Скритите капани на „безплатната“ доставка
Експерти: Запасете се с пари в брой за 4 дни заради еврото
Ритуали за зимното слънцестоене
Моника Валериева на косъм със смъртта, още се лекува
Направете това, за да избегнете качването на килограми през зимата
Продължава засаждането на нови дръвчета по новоремонтираните улици и парковите зони на Бургас
Как формата и размерът на килима влияят на интериора?
17-годишен открадна Мерцедес от паркинг, оставили го с ключ в контакта
„Ислямска държава“ призова за атентати в западни страни
Защо изборът на часовник или бижу трябва да е съобразен със стила и визията ни?
6 зодии ще се отърват завинаги от тежкото бреме на миналото

Без заплащане!