Истинска пропаст зее между регионите у нас. Вижте къде разликата е най-голяма
08 Октомври 2016, Събота, 21:53 ч.
Източник: БлицТова се казва в доклад на Европейската комисия за оценка на програмите за кохезионна политика
Регионалното неравенство в България остава голямо, най-вече между Югоизточна България и останалата част на страната. Това се казва в доклад на Европейската комисия за оценка на програмите за кохезионна политика в периода 2007-2013 г., фокусиран върху европейския Фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд, предава БГНЕС.Според доклада през периода разликата между югозападните части и останалата част от страната се запазва относително непроменена, като финансовата криза има сходен ефект върху тях, възпрепятствайки сближаването им. Неравенството между Югозападния регион, в който се намира София, и останалата част на страната личи най-силно при сравнението със Северозападния регион, където БВП на глава от населението на базата на покупателна способност представлява само 30% от средното за ЕС.
Значително изоставане има и по отношение на инфраструктурата.
В същото време БВП на глава от населението в Югоизточния регион е 2,5 пъти това в Северозападния и по-високо от средното за EU-12. Това се дължи най-вече на столицата София. Общото финансиране от Фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд е в размер на 5,4 млрд. евро, което е равно на малко над 2% от БВП и около 39% от капиталовите разходи на правителството. В доклада се посочва, че през периода 2007-2013 г. двата фонда са били основен източник на инвестиции както за публичния, така и за частния сектор и са спомогнали за намаляването на икономическия спад.
Повече от две трети от достъпните фондове са отишли за проекти в сферата на транспорта и околната среда. В същото време подкрепата за предприятия и иновации е съставлявала 14%. Съфинансираните мерки през периода са довели директно до създаването на 6018 работни места.
Помощта за инвестиции в транспорта е довела до построяването на 175 км нови пътища, ремонта на 1040 вече съществуващи пътища и 234 км жп-линии. Също така са били финансирани проекти, определени за национална важност като връзки между София и източните части на страната, както и такива до турската граница.
Докладът посочва още, че световната икономическа и финансова криза е оказала значителен ефект върху българската икономика, където растежът е спаднал от 6% на година в периода 2000-2007 г. до под 1% през периода 2007-2009 г. През следващите две години растежът се задържа около 1% на година преди да стигне 1,5% през 2014 г. и 2% през 2015 г.
В категории:
Животът






Лавров: Русия постепенно се отказва от термина "неприятелски държави“
16/09/2025, Вторник 14:20
1

Очаква ни лято в есента
16/09/2025, Вторник 14:00
0

АМ "Европа" се оказа полумагистрала - обикновено шосе
16/09/2025, Вторник 13:36
1

Катето Евро чака внуче, но получи куче
16/09/2025, Вторник 13:16
0

Община Бургас и Eldrive събират електрически автомобили от цялата страна на 20 септември на Морска гара
16/09/2025, Вторник 12:54
4

Бисквитки с парченца шоколад и портокалова кора
16/09/2025, Вторник 12:36
0

Тръмп завежда дело за клевета срещу New York Times за 15 млрд. долара
16/09/2025, Вторник 12:18
0

Първи подробности за жената, намерена в гребния канал
16/09/2025, Вторник 12:00
0

Пияни тийнейджъри уринираха в супа, глобиха ги
16/09/2025, Вторник 11:48
1

Автомобил се вряза в кафе-закусвалня
16/09/2025, Вторник 11:29
1

Три шампионски титли за състезателите на ШК „Бургас-64“ в Приморско
16/09/2025, Вторник 11:24
0

Започна последният етап от реконструкцията на булевард "Ал. Стамболийски" в София
16/09/2025, Вторник 11:20
0