Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Какво означават мехурчетата и пяната върху пръчката за масло

Ключови думи: експерти, ремонт, кола, масло, пяна

Съвременните производители все по-често заменят обичайната метална сонда с електронни сензори, твърдейки, че това е удобно и по-висока точност на измерване на нивото и състоянието на маслото. Въпреки това, дори в дигиталната ера, пръчката си остава незаменима за бърза оценка на състоянието на двигателя - тя показва не само нивото, но и състоянието на маслото. Трябва ли обаче да се притеснявате, ако а откриете мехурчета или тънък слой пяна върху пръчката за масло?

Когато мехурчетата не са страшни?

Малък брой малки въздушни мехурчета след спиране на двигателя е често срещано явление. По време на работа коляновият вал интензивно смесва маслото, насищайки го с микронни въздушни мехурчета. По правило те се разтварят бързо в рамките на няколко минути след изключване на двигателя и не изискват никаква намеса.

Тревожни симптоми

Ако върху измервателната пръчка се образува гъста пяна или млечнобяла/светла кафе емулсия, това показва, че охлаждащата течност е влязла в маслото. Такава смес губи своите смазочни свойства, което води до повишено износване на частите и прегряване на двигателя. Най-често причината е пробито уплътнение на главата на цилиндъра или пукнатина в блока. Ако бъде открита емулсия, трябва незабавно да спрете да шофирате и да се свържете със сервиза.

Аерация на маслото

Постоянното присъствие на мехурчета може да е резултат от аерация - прекомерно насищане на маслото с въздух. В този случай в смазочния филм се образуват стабилни въздушни "джобове", които пречат на нормалната циркулация на смазката и водят до ускорено износване на частите. Чести виновници за аерацията са прекалено високите обороти на двигателя или използването на масло с неподходящ вискозитет или лошо качество, което се пени по-лесно.

Излишно масло в картера

Друга причина за пяна върху измервателната пръчка е преливането на смазка. Когато нивото надвиши горната маркировка, коляновият вал "избива" излишъка в пяна, нарушавайки циркулацията и смазването на частите. За разлика от проникването на антифриз, това е по-малко опасно и лесно за отстраняване - достатъчно е да намалите нивото на маслото до препоръчителното ниво. Редовната проверка на студен двигател ще ви помогне да идентифицирате проблема навреме и да избегнете скъпи ремонти, информират експертите от automedia.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Учен предрича, че следващата пандемия ще дойде от Марс и ще е по-страшна от коронавируса Според изследователя връщането на проби от Марс на Земята е по-опасно, отколкото предполагаме Мартин Карбовски със силни думи след смъртта на Тодор Славков Ето какво твърди
78-годишен мъж се върна към живота половин час, след като го обявиха за мъртъв Невероятен случай в Италия Деси Цонева скърби за Славков Тя бе лаконична, но и много ясна в изказа си, след тъжната вест
Отчетоха 42 градуса на сянка в голям роден град Жега в Русе Дъщерята на Тодор Славков: Той заспиваше в киното Катерина бе абитуриентка тази година и спечели титла за мода за целия випуск 2025 на училището, което завърши
Певица посвети стих на Тодор Славков Йоана Захариева скърби Мъж уплаши мечка с рев Словенец се размина на косъм от физически контакт с едрото животно
Шарън Стоун загуби майка си Актрисата съобщи сама тъжната вест Христо Крушарски проговори за смъртта на Тодор Славков "Всички сме в шок", каза босът на Локо Пд
Няма да повярвате колко лесно се прави този изискан Лондонски сладкиш Фин десерт с наситен ядков вкус и аромат на кайсии Нели Рангелова влиза в журито на "Бургас и морето" През историята на всяка една от песните ще ни преведе водещият и сценарист на конкурса тази година - Драгомир Драганов