Пътища, музей и мощи в програмата на Борисов в Бургаско
С 10 дни по-рано бе открит и пътният възел край Карнобат
Премиерът Бойко Борисов и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова откриха официално обновения път Бургас – Малко Търново. Той е с дължина 62 км и не е ремонтиран основно от 1972 г., като оттогава са правени само къпрежи.
В тази криза ние успяхме да осигурим от Световната банка 34 млн. лв., за да извършим този ремонт. Другата добра новина е, че с 10 дни предсрочно днес открихме и пътния възел край Карнобат, вие знаете колко много катастрофи станаха на това място, каза министър Павлова.
Радвам се, че вече имаме такъв хубав път в нашата девствена Странджа. Много пъти в община Бургас се идвали делегации от съседна Турция и ние сме се срамували, че от нашата страна на границата пътят от Малко Търново до Бургас е в такова окаяно състояние. Благодаря на правителството и премиера Борисов, че откликнаха на нашата молба най-после да се реши този проблем, допълни кметът на Бургас Димитър Николов.
В Малко Търново от години се молим пътят до Бургас да бъде ремонтиран, за да пътуват хората удобно, да се съживи туризмът и инвестициите в нашия район. Много правителства се изредиха и никое от тях не направи нищо, освен сегашното, каза кметът на Малко Търново Илиян Янчев.
Днес той и регионалният министър Лиляна Павлова са рожденици, преди официалната церемония двамата се прегърнаха и си честитиха един на друг.
Освен този път, скоро ще пуснем и отсечката от Царево до Ахтопол, държавата инвестира огромни средства в инфраструктурата на Южното Черноморие, завърши последен с изказванията министър-председателят Бойко Борисов.
След прерязването на лентата, кортежът на премиера потегли за Царево, където с министър Павлова ще открият новия общински исторически музей. Той е финансиран изцяло със средства от общинския бюджет в размер на 1 242 840 лева и дарение от 107 415 лв. за художествено пространствено оформление.
Бойко Борисов ще посети и Созопол. Той ще дари на църквата „Св. Георги“ мощехранителница с частици от мощите на Св. Николай Чудотворец, които бяха открити неотдавна при археологически разкопки край града.
Истината за връзката между Киара и Краси след финала на "Ергенът: Любов в рая"
Грипът удари Европа по-рано от обичайното с нов щам
Дженифър Анистън разкри тайната си срещу остаряването
Форбс отличи младия рефер и финансист Геро Писков в престижната класация "30 под 30"
Скандал в Барселона: Играч издал тайна информация на журналисти
Благомир Коцев обвини системата в репресии срещу опозицията след ареста си
5 често срещани родителски грешки по празниците и как да ги избегнем
Мали кипи: Мустафа Сангаре от Левски не е повикан за Купата на Африка
Може ли да печем замразени пържоли на скара: какво да знаем преди да опитаме
Последното Новолуние на 2025 носи неочаквано чудо за тези 5 зодии
Орлин Колев: Президентът няма срок за третия мандат, изборите остават неясни
Директорът на 138-мо училище: Не съм слагал камерите в тоалетните

Познато ли ви звучи? Това са любимите думи на министър-председателя Бойко Борисов. Всяка негова изява в медиите започва и завършва с магистралите. Понякога само завършва, защото започва със Станишев. Но това не са думи на премиера.
“Очаквахме подземната железница да облекчи трафика в София. Но тази мечта продължи повече от 20 години. Днес над 300 хиляди пътници ползват ежедневно столичното метро. Дори и в най-натовареното време столицата може да се прекоси за 20 минути”. И това ви е познато, нали? И това ви напомня за Бойко Борисов, но и това не е Бойко Борисов.
А може би имам достъп до щаба на управляващата партия и съм успял да измъкна текстовете за предизборните им клипове? Точно с това послание ГЕРБ ще поиска от избирателите втори мандат – преди беше мрак, а ние накарахме слънцето да изгрее.
Ако досега не сте попаднали на клиповете на Оперативна програма “Транспорт” по телевизията, съвсем скоро със сигурност ще попаднете. Точно от тези клипове са цитираните изречения, а целта им е “посредством проактивна комуникация и прозрачност да се насърчи увеличаването на информацията и мотивацията на обществото и на целевите групи за ефикасно и ползотворно усвояване на ресурсите от Структурните и Кохезионния фондове”. Така пише в Комуникационния план.
В същия документ са посочени и сумите: за периода 2010 – 2012 година Министерството на транспорта е предвидило 5 800 000 евро, за да ви информира. Но не пише, че с тези пари трябва да ви агитира предизборно. Обаче и не пише, че това е забранено. Добавете още няколко министерства, които управляват европейски фондове и си представете какъв финансов ресурс има правителството, за да ви се рекламира.
Правителството си купува любовта на медиите с европейски пари. Най-големият проблем е, че това е напълно законно. Затова и думата “злоупотреба” тук не е цитат от Наказателния кодекс, но пък е вярна. Министрите употребяват парите на европейските данъкоплатци без никакви морални задръжки, за да си откупят още власт.
Овладяването на публичното говорене става по два начина: първо, европейските пари карат медиите доброволно да станат послушни, защото по време на икономическа криза други пари почти няма; второ, европейските пари директно и неприкрито агитират за управляващите по описания по-горе начин. Както се казваше в онзи стар виц, и консерва да отвориш, отвътре ще излезнат магистрали.
Иначе злоупотребата с публичен ресурс преди избори не е измислена от това правителство. Преди се дразнехме, когато министрите обикаляха със служебните лимузини по време на предизборна кампания. После се възмущавахме, когато строяха чешмички с държавни пари и им слагаха табелки с името на партията си. След това се ядосвахме, когато раздаваха предизборно пари от бюджетния излишък за читалища и селски бани и обикаляха да ги откриват. Днес е същото, само парите вече са много повече, а контролът е много по-тотален. И никой вече не се впечатлява.