До 2 ноември се декларират дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
Физическите лица също декларират дължими данъци до тази дата, когато платецът на дохода също е физическо лице
Предприятията и самоосигуряващите се, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения наем и/или от други източници, и са задължени по закон да удържат авансов данък върху тях, подават електронно. Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО до 31 октомври за дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г. Тъй като последният ден на октомври се пада в събота, срокът за деклариране се удължава до 2 ноември, понеделник. Физическите лица също декларират дължими данъци до тази дата, когато платецът на дохода също е физическо лице.
Декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО се подава и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни физически и юридически лица (например върху възнаграждения за технически услуги, доходи от лихви, авторски и лицензионни възнаграждения и други). По този ред се декларират и окончателните данъци върху доходите от дивиденти и ликвидационни дялове, разпределени на местни и чуждестранни физически лица, на чуждестранни юридически лица, когато данъкът е дължим, и на местни юридически лица, които не са търговци, включително общини.
Със същия формуляр предприятията, регистрирани по Закона за данък върху добавената стойност, обявяват в НАП и данни от текущата си счетоводна отчетност към края на трето тримесечие на 2026 г. Необходимо е те да обявят наличните парични средства в касите, размера на вземанията (включително от предоставени заеми) от собственици – физически лица, работници, служители, лица, наети по договор за управление и контрол и други, когато общият им размер към края на тримесечието надхвърля 25 564,59 евро.
Информация за попълване декларациите и внасяне на суми към бюджета може да се получи в сайта на приходната агенция или на телефона на НАП - 0700 18 700 (на цена, по тарифата на съответния оператор).
Български лекари ще могат да прегледат Ива Михайлова
Фотографи, модели се събират на есенна фото-разходка в Бургас
До 2 ноември се декларират дължими данъци за третото тримесечие на 2026 г.
Бивш член на сектата край Калофер: Шаманът не търпеше някой да е над него
Всеки шести българин не може да си позволи месо през ден, само Румъния е по-зле в ЕС
Шести блок на АЕЦ Козлодуй спира до края на ноември, пети остава с ограничена мощност
08/10/2026, Четвъртък 12:00
1
Не са 10 000: Около 8500 крачки дневно вече носят сериозна защита срещу напълняване и болести
Смъртна присъда за 24-годишен в Саудитска Арабия заради коментар във Фейсбук
Унгария се готви за еврото: Будапеща очерта 2032 г., но има и по-бърз сценарий
Тръмп още мечтае за "Нобел": Заслужавам го, но едва ли ще ми го дадат
Ивайло Мирчев: Свидетел твърди, че атаката край Бяла е извършена с руски дронове
Демерджиев пред парламента за мантинелите и частните полети на Пеевски
