До 2 март работодателите подават в НАП справки за доходите изплатени през 2025 г.
Декларират се заплати извънтрудови възнаграждения и определени необлагаеми доходи по чл. 73 от ЗДДФЛ
До 2 март 2026 г. предприятията и самоосигуряващите се лица, които са изплатили през 2025 г. доходи на физически лица, трябва да подадат по електронен път в Националната агенция за приходите справки за изплатените суми. Срокът по закон е 28 февруари, но тъй като датата се пада в събота, той се удължава до първия работен ден - 2 март, съобщи dnes.bg, като цитира информация на НАП.
Справките се подават само електронно и сумите се посочват в левове, тъй като през 2025 г. това е основната валута в България.
В справката по чл. 73 ал. 6 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица работодателите декларират изплатените през 2025 г. облагаеми доходи по трудови правоотношения, както и удържаните данък и задължителни осигурителни вноски. Освен тях се обявяват и определени необлагаеми доходи.
Сред тях са ваучерите за храна, освободени от облагане по реда на Закона за корпоративното подоходно облагане, обезщетенията за първите два дни от болничния, еднократни помощи до 2400 лв. при раждане или осиновяване на дете и при сключване на граждански брак, както и необлагаеми командировъчни над 1000 лв. за конкретно физическо лице.
В справката по чл. 73 ал. 1 от ЗДДФЛ се включват доходи от извънтрудови правоотношения, свободни професии, авторски и лицензионни възнаграждения, наеми и друго възмездно предоставяне за ползване на права или имущество. Декларират се още дивиденти, ликвидационни дялове, облагаеми награди от игри и състезания, доходи от прехвърляне на права и имущество, както и изрично посочени необлагаеми доходи.
От НАП уточняват, че предоставят клиентско приложение на официалния си сайт за улеснение при попълването и подаването на справките. Работодателите могат да проверят декларираните данни чрез електронните услуги на агенцията с персонален идентификационен код или квалифициран електронен подпис.
Подадената информация ще бъде автоматично отразена в предварително попълнените годишни данъчни декларации на физическите лица, които ще бъдат достъпни в Портала за електронни услуги през март, съобщи НАП.
Орлин Горанов и Дария Томова събраха две поколения в дуета „Остава нещо“
61-годишна баба на 12 внуци издържа 5 часа в планк и подобри собствения си рекорд
Тони Стораро за първата среща с Азис: Каза ми „Влюбен съм в теб“, носеше моя снимка в паспорта си
Трагедия край Джибути: Над 100 мигранти загинаха при корабокрушение
Арестуваха мъж, заподозрян, че е планирал атака срещу Доналд Туск
28-годишна жена почина по време на полет, откриха я едва след кацането
Нови разкрития за УМБАЛ „Св. Георги“: Фиктивни пациенти заемали леглата, болни чакали за прием
Илон Мъск заряза без предупреждение майката на 4 от децата си, дни по-рано ѝ писал, че я обича
Тийнейджър оцеля по чудо, след като телефонът му гръмна точно, когато мечка го напада
Ядрената война, ИИ: Опасностите, които могат да доведат до изчезването на човечеството до 2100 г.
94-годишна жена чака над 7 часа за преглед в спешното на "Пирогов"
НОИ предупреди българските пенсионери в чужбина: От 1 ноември подават важна декларация
