Толкова ли са мързеливи българите - дават 4 хил. евро заплата за тази работа, кандидати няма
В България има около 28 хил. камиона, нужни са 33 хил. шофьори, а има максимум 27-28 хил.
Узбеки ще карат българските тирове, тъй като все по-малко нашенци се навиват на професията. Въпреки суперзаплащането от над 4000 евро на месец младежите не се интересуват, а след време недостигът ще е огромен, тъй като средната възраст на тираджиите в момента е 55 години.
Това заяви шефът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев на фона на хроничен недостиг на квалифицирани шофьори на камиони в целия ЕС, който се усеща и у нас.
„Кадровият проблем е най-голямото предизвикателство пред нашия бранш в момента. Затрудняваме се да осигурим даже базово ниво на персонал в транспортния бранш. В България имаме около 28 000 камиона, което означава нужда от около 30-33 000 шофьори. Не ни достигат 4-5000 шофьори, и то само за международния транспорт. Тук дори не говорим за вътрешния или за градския“, обясни Арабаджиев, цитиран от „Телеграф“.
„Младите хора между 21 и 29, дори и несемейни, не проявяват интерес към професията, която позволява на тази възраст за няколко години да спестиш пари да започнеш собствен бизнес в транспортния или друг бранш. Можеш да си купиш камион или да ги инвестираш в образование“, добави експертът.
„Средната възраст на водачите у нас е 50-55 години и не е ясно откъде ще дойде следващото поколение водачи. Затова и браншът търси решения като внос на работници от трети страни“, каза Арабаджиев
Каква ще е новата план-сметка на Държавното обществено осигуряване и здравната каса
Блокада на „Капитан Андреево“: Тирове чакат с дни, напрежение расте заради протестите в Гърция
Тръмп: Задържахме „най-големия танкер“ край Венецуела
Избори в Украйна по време на война: Зеленски поставя условие, Русия оспорва легитимността му
Ще има ли сняг за Коледа? Прогнозите за декември не вещаят зимна идилия
Почитаме св. Даниил Стълпник – чудотворец и закрилник на изпадналите в беда
Тежка катастрофа с три коли в Студентски град: Полиция и линейки на място
Дунав вече не е същият: реката навлиза в климатичен режим с опасни колебания
Новият грип H3N2: мутирал щам буди тревога сред експертите
33-ма в ареста след протеста, нов опит за провокации в София
Бургазлия призна за афера в Руен, съпругата му го разкри
Как да запазим паметта си с възрастта - съвети срещу когнитивен спад и деменция

За започване на работа са необходими специална шофьорска книжка и ПОНЕ няколко години работа като шофьор на камион...
Що касае заплащането, извинете, но 4К евро на месец(бруто) е меко казано ниско заплащане. Добавете и начина на живот на тези хора.... направо си е подигравка. Така че леко със себеизтъкването и поставяне на етикети на другите без да ги познавате лично!
Последното, което ще си помисля за трираджия е "изграден характер". Ако имахте характер, щяхте да се занимавате с добре платена професия и нямаше да живеете като чергари. И не, не съм 35-ти. Дразните с величаенето на хора без почти никакъв интелект.
За справка:английската фирма Eddie Stobart Ltd (част от логистичния сектор в UK), ето ориентировъчна информация за заплащане на шофьори (HGV/ТИР) в нея:
Средно почасово възнаграждение: около £16.24/час за шофьори от данни на Indeed.
Средна седмична заплата: около £520/седмица.
Годишно за шофьор: средно около £27 000/година база заплата.
В България за тази длъжност ти подхвърлят трохи, осигуравки на МРЗ, камиони на милион коламетра, пред разпад.
Има работа за законни и легални роби.
Затова ще внасяме хора от Узбекистан, непал и не знам си къде.
Както и много българи бяха внесени по разни европейски страни.
Младите хора не харесват тази професия, защото не могат да създадат семейство, не си спят всяка вечер в леглото, тежка е, рискована и като цяло не е за всеки! Освен това се работи под стрес! Друго е да си пиеш ракията всяка вечер!
Отделно, курсовете са скъпи, а за всеки се държат изпити! Само че тези неща никой политик не ги казва! Иначе работа има! Няма материал! А като го казаха, взеха че се обидиха! Истината боли!
o6te
Трето това е много опасна и трудна професия !
Тиряджия е неблагодарна професия.
По времето на Правешкия селянин да си международен шофьор беше голяма работа и имаше много привилегии включително и достъп до валута
Вече не е така.
Има кой да ги храни!