Толкова ли са мързеливи българите - дават 4 хил. евро заплата за тази работа, кандидати няма
В България има около 28 хил. камиона, нужни са 33 хил. шофьори, а има максимум 27-28 хил.
Узбеки ще карат българските тирове, тъй като все по-малко нашенци се навиват на професията. Въпреки суперзаплащането от над 4000 евро на месец младежите не се интересуват, а след време недостигът ще е огромен, тъй като средната възраст на тираджиите в момента е 55 години.
Това заяви шефът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев на фона на хроничен недостиг на квалифицирани шофьори на камиони в целия ЕС, който се усеща и у нас.
„Кадровият проблем е най-голямото предизвикателство пред нашия бранш в момента. Затрудняваме се да осигурим даже базово ниво на персонал в транспортния бранш. В България имаме около 28 000 камиона, което означава нужда от около 30-33 000 шофьори. Не ни достигат 4-5000 шофьори, и то само за международния транспорт. Тук дори не говорим за вътрешния или за градския“, обясни Арабаджиев, цитиран от „Телеграф“.
„Младите хора между 21 и 29, дори и несемейни, не проявяват интерес към професията, която позволява на тази възраст за няколко години да спестиш пари да започнеш собствен бизнес в транспортния или друг бранш. Можеш да си купиш камион или да ги инвестираш в образование“, добави експертът.
„Средната възраст на водачите у нас е 50-55 години и не е ясно откъде ще дойде следващото поколение водачи. Затова и браншът търси решения като внос на работници от трети страни“, каза Арабаджиев
бТВ прави нов опит да възроди рейтинга на забравено предаване с тази водеща
Асен Блатечки подкара кола за 120 бона
Едва на 37 години почина бивша общинска съветничка от ГЕРБ
Тези 3 съставки правят чудеса при артрит
Христо Стоичков излиза на концерт
Азис проговори за ужаса от детството си
6 съвета за бърза адаптация към новото време

За справка:английската фирма Eddie Stobart Ltd (част от логистичния сектор в UK), ето ориентировъчна информация за заплащане на шофьори (HGV/ТИР) в нея:
Средно почасово възнаграждение: около £16.24/час за шофьори от данни на Indeed.
Средна седмична заплата: около £520/седмица.
Годишно за шофьор: средно около £27 000/година база заплата.
В България за тази длъжност ти подхвърлят трохи, осигуравки на МРЗ, камиони на милион коламетра, пред разпад.
Има работа за законни и легални роби.
Затова ще внасяме хора от Узбекистан, непал и не знам си къде.
Както и много българи бяха внесени по разни европейски страни.
Младите хора не харесват тази професия, защото не могат да създадат семейство, не си спят всяка вечер в леглото, тежка е, рискована и като цяло не е за всеки! Освен това се работи под стрес! Друго е да си пиеш ракията всяка вечер!
Отделно, курсовете са скъпи, а за всеки се държат изпити! Само че тези неща никой политик не ги казва! Иначе работа има! Няма материал! А като го казаха, взеха че се обидиха! Истината боли!
o6te
Трето това е много опасна и трудна професия !
Тиряджия е неблагодарна професия.
По времето на Правешкия селянин да си международен шофьор беше голяма работа и имаше много привилегии включително и достъп до валута
Вече не е така.
Има кой да ги храни!